Missä myydään halpoja joulukuusia?

Anonyymi

Aateltiin pitää joulu elokuissa niin ei tarvi jouluna sitä pitää. Ruuan hintaki on vielä halvenpaa kuin ennustettu joulukuussa, asuntolainojen korotki nousee 7%:iin vaikka väitetään 2%:tia.
Joulukuussa mikkään ei oo enää kivaa joten kesän lopulla joulun viettoon ennen koulujen alkua kuulostaa kivalta, vai mitä?

7

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ymmärrän, että ihmisiä alkaa seota Raahessa, kun hinnat nousee, mutta ei kiitos mitään uskonnollista juhla höpötystä enää !

      Olen tyytyväinen, että Korona tuli ja tappoi lähes kaiken, kuten perinteet, festarit jne.

      Mielestäni Joulu on täysin turha kaupallinen juhla, joka on lisäksi hyvin vanhentunut ja menossa kovaa vauhtia muodista pois.

      Suurin osa suomalaisista pitää kaikkia vapaapäiviä tai pyhiä vain ryyppyjuhlina eli saavat tekosyyn juhlia oikein tosissaan, vaikka voisivat juoda ihan hyvin minä tahansa arkipäivänäkin, jos vaan raha riittää tai työkyky.

      Kukaan ei kuulu enää nykyään kirkkoon ja ruumiit poltetaan Suomessa lähes automaattisesti, kaikki jeesuksen syntymät ja ylösnousemukset on jo vähän noloa satua lapsille, saati aikuisille.

      Kaikki nämä jumala höpinät ovat vanhentuneita juttuja, samoin kirkolliset pyhät kuten joulu.

      Kannattaisi jo lopettaa koko joulu pelleily, vaikka laissa kieltää, ja väittää vihreäksi siirtymäksi, jos eivät muuta keksi.

      Jos ihmisten haluaisi selviävän vuodesta ilman jatkuvaa stressiä ja romahtelua, niin koulu ja työvuosi pitäisi jakaa tasaisemmin lomiin.

      Nythän suurin osa Suomen lapsista istuu aivan turhaa nälissään jossain ja odottaa, että koulu, kaverit ja kouluruoka alkaisi taas.

      On todella typerä tuo 2,5 kk kesäloma ja siihen 1 vk syysloma, 1 vk hiihtoloma, nuo 12 viikkoa tulisi jakaa tasan vuodelle.

      12 viikkoahan on 4 x 3 viikkoa tai 3 x 4 viikkoa. Siihen aina työntekijöille lomarahat tuttuun tyyliin ja lapsille hengähdystaukoa opiskelusta jne.

      Silloin kaikki jaksaisi eri tavalla, eikä tarvitsisi koko ajan stressata mitään joulun tuloa ja onko rahaa.

      • Anonyymi

        Eipä taida olla sinulla lainkaan asioista tietoa. Ihanaa kun voidaan taas juhlia normaalisti kaikkia tapahtumia. Oletko seurannut esimerkiksi hengellisiä kesätapahtumia? Niissä on ollut väkeä todella paljon. Eikä kaikki onneksi ole niin masentuneita, että aina pitäs vaan ryypiskellä. En tosin tiedä teitä Raahelaisia, muutaman kerran olen käynyt. Mun mielestä jotenkin kolkko paikka, ehkä sitä ei vaan kestä pitempään selvinpäin.


      • Anonyymi

        Ole sitten kunnon muuuslimi? Mites rämädän?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä taida olla sinulla lainkaan asioista tietoa. Ihanaa kun voidaan taas juhlia normaalisti kaikkia tapahtumia. Oletko seurannut esimerkiksi hengellisiä kesätapahtumia? Niissä on ollut väkeä todella paljon. Eikä kaikki onneksi ole niin masentuneita, että aina pitäs vaan ryypiskellä. En tosin tiedä teitä Raahelaisia, muutaman kerran olen käynyt. Mun mielestä jotenkin kolkko paikka, ehkä sitä ei vaan kestä pitempään selvinpäin.

        Raahea ei kukaan kestä selvinpäin. Alkoholisoituneita kaikki entiset tehtaan työntekijät. Kaljaa juovat pitkin päivää ne jotka putosi tehtaalta pois tai eläköityi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raahea ei kukaan kestä selvinpäin. Alkoholisoituneita kaikki entiset tehtaan työntekijät. Kaljaa juovat pitkin päivää ne jotka putosi tehtaalta pois tai eläköityi.

        Odotas kun irtisanovat sen 500 vai oliko se 1500... Loppuu Raahen alkosta viina...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Odotas kun irtisanovat sen 500 vai oliko se 1500... Loppuu Raahen alkosta viina...

        Ompaha sitten taloja jossa tekevät omat juomat. Kun ei tuu ennää sähkö eikä vesi ruittii ihmiset parvekkeilta ja taloje pihoille. Roskalaatikot pursuaan roskia joiden joukossa rottia kuhisee. Veden hakee kaupungin katuje hanoista tai muitten nurkista. Ihmiset rakentaa pientalojen ikkunoihin kalterit niin kuin olette nähneet niitä ainaki Espanja-, Portugalin turistien aurinkorantojen taloissa. Jäteastioita roihuaisi. Kaupungin peittäisi tuulettomalla säällä musta savu, puutalot olisi vaarassa syttyä tuleen asukkaiden omatekoisten keittimen ja huumeiden valmistusten vuoksi. Yrjö haisisi puutalokortteleiden nuskissa, kadulta höyryäisi ikkunoista sisään yrjön-, virtsan-, paskat-, savun sekoituksen löyhkä?


    • Anonyymi

      Höpsis, joulukuussa ei ole Raahea enää. Venäläiset ovat marssineet voittohuumassaan siinä vaiheessa jo Baltian maihin. Siellä ovat paikalliset jo ihan kauhuissaan rajoilla. Valmistautuvat käytännössä tulevaan sotaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4839
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1722
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1468
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1326
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1218
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1000
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      885
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      859
    Aihe