Olen usein ihmetellyt mikä vaikutus auton värillä on sen kuumenemiseen.
Kun pinta on musta kaikki spectrin värit imeytyvät auton pintaan.
Valkoisesta pinnasta puolestaan kaikki valon spectrit heijastuvat.
Jos kirkkaassa auringon paisteessa teho on 1350 W/m2 ja auton pinta-ala on vaikkapa 5 m2 autoa lämmitetään liki 7 kW teholla.
Ilmastoinnin pitää sitten siirtää tuo lämpömäärä ulkoilmaan.
Jotta se voi tapahtua nopeasti tulee sisäilman ja puhallettavan ilman lämpötilaero olla mahdollisimman suuri.
Kuinka monta litraa polttoainetta auton jäähdyttäminen vaatii?
Kesä, ilmastointi ja auton väri
4
144
Vastaukset
- Anonyymi
Jatkuvasti pyörivä kompressori ja autot joissa on ac oletuksena päällä kompura kuluu nopeaan ja yleensä ilmastointi menettää toimintakyvyn. Kompura päällä tarpeettomasti suurimman osan ajasta. Lisäten kulutusta ja kuluttaen järjestelmää.
Tumma auto ja tumma sisusta lämpenee enemmän auringonsäteistä.
Siksi lähi-idässä ja arizonassa on valkoisia autoja paljon.- Anonyymi
Musta on COOL, mustilla autoilla ajavat coolit ihmiset.
- Anonyymi
Meidän ilmastossa tuolla ei ole mitään todellista merkitystä.
- Anonyymi
Myytinmurtajat kokeili tuota hommaa . Samanlaiset autot . Musta ja valkoinen . Suurin lämpötilaero taisi olla sisätiloissa 4 astetta .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys652572Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.
Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs2411585- 941380
6 vkoa kulunut ilman sua
…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo8901- 65882
Jotenkin se harmittaa
Etten voinut antaa itselleni mahdollisuutta tutustua. Tulit vain liian lähelle ja syvälle kemia oli alusta alkaen liian46700Olen yrittänyt tavoittaa sinut kolmesti
Elämän aikana. Kahdesti hakenut numeroa ja lähettänyt jollekkin nimisellesi viestin. Kerran aivan summassa keksimääni os2652Haluan kysyä vain yhden asian
Miksi et koskaan halunnut kohdata minua kasvotusten silloin, kun molemmilla oli tunteita? Kaiken muun olen jo hyväksymäs39579- 73562
- 22512