Tekaistut allergiat ja sairaudet

Anonyymi

Olen niinkin onnekas, että olen tutustunut kahteen henkilöön, joilla tuntuu olevan vaihtelevia allergioita ja muuttuvia tauteja.

Toisella entinen työkaverini, on ollut jotakuinkin kaikki taudit, mitä lääkärikirjasta löytyy. Syövästä lähtien, mitä ei sitten ollutkaan. Kipuilee jatkuvasti. Ulkomaan matkallamme kärsi aivan kaikesta. Oli laktoosiallergikko, muttei voinut kahvia juoda ilman maitoa. Valkosipuli, pähkinät... ihan kaikki mausteet. Kuitenkin hän söi kaikkea, mille luetteli olevansa allerginen. Sänky oli liian kova jne. Yritin auttaa... mitä jos juttelisin tarjoilijan kanssa ja tilataan jotain mitä voisit syödä. Ei! Mitäs jos kysyisin respasta vaikka vilttiä pehmentämään sänkyä. Ei! Yritin parhaani auttaa, mutta mikään ei kelvannut. Jotenkin tuskastun tapaamisillamme siihen jatkuvaan valitukseen, mihin voisi vaikuttaa vaan ei saa. Kotona hän tapasi miehen jolla on ollut syöpä nyt jo kohta kymmenen vuotta. Siitä lähtien kun tapasivat. En ole koskaan nähnyt häntä. Kysellessä vointia niin totesi, että mies pitää syöpälääkkeistä lomaa kesän ajan. Hänelle itselleen tuli syöpä, mutta lääkärin mielestä ei olekkaan mutta on kuitenkin. Syöpä parani itsekseen ja nyt on ollut muita leikkausta vaativia tauteja muttei mene leikkaukseen koska lääkärin mielestä hänellä ei ole tällaista.

Toinen on lapsuuden ystäväni. Hänellä on saattanut olla yhtenä päivänä kala-allergia. Toisena päivänä on tilattu tonnikalapitsaa. Hänen ja äitiemme kanssa menimme myös reissuun. Ilmoitti ensimmäisenä päivänä olevansa allerginen auringolle. Niimpä kökötimme koko reissun hotellihuoneessa. En saanut käydä altaallakaan uimassa koko aikana, koska muuten hän olisi yksin. Uskoin, koska äitinsä oli mukana. Kuitenkin he kävivät paljon veneilemässä, ulkomailla.. paljon auringon alla.
Käydessään luonani oli todella vaikeaa tarjota mitään, kun ruokavalio muuttui sitä mukaa kun opin tuntemaan. Yhtenä päivänä hän oli allerginen porkkanoille ja toisena päivänä hän teki porkkana-smoothieta. Kun itse söin jotain sellaista, mille hän sinä päivänä oli allerginen niin sain joko paheksuntaa syödessäni väärin, mielestään epäterveellisesti tai olin itsekäs, kun söin nenän edessä jotain mitä hänkin olisi voinut haluta.
Kun hänen äitinsä kuoli syöpään niin jokunen vuosi myöhemmin hän alkoi vertaamaan suruaan omaani. Isäni oli siis kuollut aiemmin syöpään. Yritin olla vertaistukena, mutta sainkin kuulla, että minun suruni on ollut paljon vähäpätöisempää. Hänelle kun äitinsä oli niin tärkeä. Menin ällistyksestä mykäksi.

Tässä vain murto-osa käytöksistä. Yhtäläistä heillä molemmilla on ollut jotenkin hallinta itseeni. Pitäisi ottaa näihin oireisiin kantaa ja ottaa osaa, muttei kuitenkaan. Ehdottaessa jotain auttavaa, saan aina ein. Vuosia ehdotin työkaverilleni akupunktiota selkäsärkyyn, mihin ei ollut selkeä syytä. Ei ei ei ei. Sitten eräs päivä hän oli keksinyt mennä kokeilemaan akupunktiota ja se oli vihdoin auttanut.
En oikein jaksaisi näitä enää. Meillä ei ole mitään muita puheenaiheita kuin nämä kärsimykset tai vaihtuvat ruokavaliot. Jos kerron kuulumisiani niin mistään ei voi olla iloinen kun toinen niin kärsii.

Mikäköhän tällainen oireyhtymä voisi olla?

6

140

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Münchhausenin oireyhtymä on psyykkinen sairaus, josta kärsivät teeskentelevät sairastavansa tauteja saadakseen huomiota ja hoitoa. Oireyhtymän nimi tulee paroni von Münchhausenista, joka esiintyy kirjallisuudessa tarinansepittäjänä.

      • Anonyymi

        Aa. Kiitos. Täytyy tutkia asiaa enemmän. Jos osaisi suhtautua jotenkin paremmin kuin ahdistuen.


    • Anonyymi

      Kannatta myös tutustua narsismin eri arkki- tyyppeihin. Kaikki eivät olekkaan niitä säälimättömiä ja mahtailevia yrityspomoja, vaan narsistisia piirteitä löytyy moneen eri junaan.

    • Anonyymi

      Jos sun elämässä on muita kavereita kuin nuo, niin suosittelen vaihtamaan seuraa.
      Ennemmin tai myöhemmin itse väsyt jatkuvaan valitukseen.

    • Anonyymi

      Itse jätän taakseni nuo tautiset ihmiset,Joilla taudit sairaudet ovat vain päänsisäiset!On aina riski lisäksi lähteä matkalle ystävän,sukulaisen kanssa missä yövytän yhdessä esim viikko!Matkasta voi tulla täysin fiasko.Kun se toinen henkilö näytä karvansa.Itse en lähde. Ainoa joiden kanssa matkustanut joskus on Usa califorinia 40 vuotta sitten tyttäreni ja poikani. Poikani täytti siellä 10v.Nyt on 50v. Poikani kanssa olin espanja kuin hänen tyttäriensä kanssa matkalla aikuisuuteen.viiko oli mahtava kun läheisiä ovat!Espanjassa asuu nuoruden ystäväni nainen jota en nähnyt sitten sitä kun sinne lähti .aikaa varmaan 48vuotta? Oli läheinen ja paras ystävä. Mutta kirjet ei kero todelisuus, Minullakun ei rahaa tosta lähteä vain hän kutsu joskus kotinsa. olin vain tule sitten kun lapseni omilla ymm.Toisten riesaksi en menen ,en menyt koska me kaikki mutumme kasvussa aikuiseksi ja vanhetessa. esim. hyvä ystävänä tällä Itä-Helsinki on 23v.pytänyt minua hänen kanssa loma matkoille ,Ei hitto soikon en yöpynyt hänen kansaan,en olut edes viikkoa ja 24h. hänen kanssa. En lähde.Koska vikossa ihminen jo näytä karvansa jos 24h, 7 päivää yhdessä, ok.se siitä,kiitos luit ja ymmärrät lukihäiriöni.terv.mutis 69v,monista mutseistä yksi vaan täältä itä-Helsinki.

    • Anonyymi

      Yks mun entinen ystävä, joo siis oli yhtenä hetkenä päätynyt chiliallergian kanssa kurkku turvonneena päivystykseen ja sitte seuraavana hetkenä ostaa chilikanaleipää ja oon vaan, wttä tossa taitaa olla chiliä. Se psyko pysähtyi 30 sekunnin ajaks ja yritti siinä aivotella, että miks niin sanoin ja oli vaan et joo otankin tuon... Näitä psykoja kuule jokka etsii itelleen empaattista uhria mitä manipuloida ja imeä energiat niin on maailma täynnä. Ainoo tapa huomata ne on jos yhtään itsessä on johdonmukaisuutta tai riittävän hyvää muistia.. niitten sairastelu valheet sun muut dramaattiset jutut kun vaihtuu kerta toisensa jälkeen sellasem yksityiskohtuen kanssa mitä ylipäätään ei voi muistaa väärin..

      Samalla ne on ihan vainoharhaisia uhrinsa suhteen..

      No niin kauan kun näitä psykoja pitää elämässään niin suurin virhe on paljastaa niitten valheet.. kum siis normi täyspäinen ihminen ei menetä kasvojaan valheesta vaan nöyränä myöntää valheensa, niin nämä patologiser tyypit kääntää ne pahimmillaaan muiden syyksi ne valheet..

      Ei niille oikein voi tottakaan puhua tosin, kun totuuskin on niille loukkaus ja pariinkin otteeseeen kuulemma pelkkää vittuilua..

      Somessa ne saa sitten elää onneksi valheensa todeksi, jos niitten postauksia vaivaantuu kommentoimaan..

      Yks entinen ystävä, niin jos kävisin senkin valheet oikoon sen koko facehistorian ajalta sen postauksiim niin mielenkiintoisen reaktion sais varmaan esiin

      No ne psykot vihaa ylikaiken rehellisyyttä kuiteskin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9214
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      41
      2709
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      152
      2493
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2019
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1766
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1527
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1464
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      7
      1330
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1326
    Aihe