Miksi Maalaisliiton johto

Ei selkeästi irtisanoudu entisen puheenjohtajansa mielipiteistä Ukrainan sodan suhteen?

34

73

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Koska entinen puheenjohtaja on entinen.

• Anonyymi

No... Väyrysen näkemykset saattavat olla vuosikymmenien takaisia ja toisaalta myös kokonaiskuvaa monipuolistavia. Mutta sinä itse olet jumiutunut jonnekin 1900-luvun ensimmäiselle puoliskolle puhuessasi Maalaisliitosta. Ihmisillä on taipumus jämähtää menneeseen aikaan. Miksi ihmettelet Väyrysen jämähtäneisyyttä, jos itse olet jämähtänyt vielä vanhempaan aikaan?

... Itse en Väyrysen näkemyksiä tässä aivan allekirjoita (paitsi että hän on selkeästi tuominnut Venäjän teot), mutta ymmärrän kyllä hänen näkemyksensä siinä mielessä, kun hän on sanonut haluavansa monipuolistaa tilannekuvaa. Ehkä siinä ei ihan toinen puoli ole totta, mutta on siinä totuuden siemen. Ja jos Väyrynen itse näkee asian niin, niin sitten näkee.

... Pidän myös Keskustan linjasta, jonka mukaan kansanliikkeeseen mahtuu monenlaista ajattelua.

• Butshan tapahtumien jälkeen ei ole mitään syytä monipuolistaa tilannekuvaa eli Rysä on barbaarisella rikosretkellä mikä yksiselitteisesti on tuomittava ja Rysää sitä rankaistava ankarimman jälkeen!
        Mitähän mieltä Klitshkon veljekset olisivat "tilannekuvan monipuolistamisesta".

• Anonyymi
        OikeistoSosDem kirjoitti:

Butshan tapahtumien jälkeen ei ole mitään syytä monipuolistaa tilannekuvaa eli Rysä on barbaarisella rikosretkellä mikä yksiselitteisesti on tuomittava ja Rysää sitä rankaistava ankarimman jälkeen!
        Mitähän mieltä Klitshkon veljekset olisivat "tilannekuvan monipuolistamisesta".

Käsittääkseni Väyrynen on tuosta samaa mieltä. Se mitä Väyrynen on puhunut tilannekuvan monipuolistamisesta liittyi käsittääkseni siihen, että Väyrynen näkee tilanteen alkusyynä muutakin kuin Venäjän ja Ukrainan väliset asiat. Näkee niin, että tilanteen alkusyynä (=vuosien takana) on paljon myös Venäjän ja länsimaiden välisiä asioita. Butsha ei sinänsä vaikuta siihen, onko tämä tulkinta oikea vai väärä.

Oma näkemykseni kuitenkin on, että tässä tilanteessa ollaan ensisijaisesti siksi, että Putin on kleptomaani.

• Anonyymi kirjoitti:

Käsittääkseni Väyrynen on tuosta samaa mieltä. Se mitä Väyrynen on puhunut tilannekuvan monipuolistamisesta liittyi käsittääkseni siihen, että Väyrynen näkee tilanteen alkusyynä muutakin kuin Venäjän ja Ukrainan väliset asiat. Näkee niin, että tilanteen alkusyynä (=vuosien takana) on paljon myös Venäjän ja länsimaiden välisiä asioita. Butsha ei sinänsä vaikuta siihen, onko tämä tulkinta oikea vai väärä.

Oma näkemykseni kuitenkin on, että tässä tilanteessa ollaan ensisijaisesti siksi, että Putin on kleptomaani.

Ei ole mitään alkusyynä. On vain Venäjän 24.2.2022 aloittama rikosretki ihmisyyttä ja länsimaista demokratiaa vastaan.
        Minä varoitin Putinista täällä jo 2016 kesällä kun häntä hyysättiin Kesärannassa.

• Anonyymi

Ei ole mitään alkusyynä. On vain Venäjän 24.2.2022 aloittama rikosretki ihmisyyttä ja länsimaista demokratiaa vastaan.
        Minä varoitin Putinista täällä jo 2016 kesällä kun häntä hyysättiin Kesärannassa.

No, se on sinun näkemyksesi. Minun näkemykseni on, että tilanne johtuu Putinin kleptomaniasta. Ja Väyrynen taasen näkee myös lännen ja Venäjän suhteilla olevan asiaan vaikutusta.

Mitä tulee Krimin valtaukseen 2014. Täysin yksiselitteisesti haluaisin Krimin olevan osa Ukrainaa, ja Krimin tataareilla olevan määräysvaltaa niemimaan asioihin. En hyväksy sitä, että Venäjä otti sen itselleen. Siitä huolimatta kuitenkin ymmärrän Venäjää Krimin suhteen. Jos oli minkäänlainen uhka, että Ukrainasta olisi tullut NATO-maa, niin Venäjä näki tärkeänä toimia. Krimin avulla voi valvoa Mustaamerta. Olisi ollut Venäjän kannalta ongelma, jos NATO-maa olisi voinut melkeinpä motittaa Venäjän yhdelle laidalle Mustaamertaa. Siinä kohtaa ymmärrän Venäjää, vaikken heidän toimintaansa hyväksykään.

• Anonyymi kirjoitti:

No, se on sinun näkemyksesi. Minun näkemykseni on, että tilanne johtuu Putinin kleptomaniasta. Ja Väyrynen taasen näkee myös lännen ja Venäjän suhteilla olevan asiaan vaikutusta.

Mitä tulee Krimin valtaukseen 2014. Täysin yksiselitteisesti haluaisin Krimin olevan osa Ukrainaa, ja Krimin tataareilla olevan määräysvaltaa niemimaan asioihin. En hyväksy sitä, että Venäjä otti sen itselleen. Siitä huolimatta kuitenkin ymmärrän Venäjää Krimin suhteen. Jos oli minkäänlainen uhka, että Ukrainasta olisi tullut NATO-maa, niin Venäjä näki tärkeänä toimia. Krimin avulla voi valvoa Mustaamerta. Olisi ollut Venäjän kannalta ongelma, jos NATO-maa olisi voinut melkeinpä motittaa Venäjän yhdelle laidalle Mustaamertaa. Siinä kohtaa ymmärrän Venäjää, vaikken heidän toimintaansa hyväksykään.

Ok. Kunnioitan mielipidettäsi mutta minulle on moraaluseettisesti kestämätöntä että ymmärtäisin mutta en hyväksy. Sehän on minun mielestäni kiertoilmaus sille että en ota kantaa?
        Neuvostoliitto-Venäjä on syyllistynyt historian hirvittävimpiin ihmisoikeusrikoksiin ja on uhka lännelle eli siis meille. Sitä ei ole syytä ymmärtää eikä hyväksyä.
        Taas kerran tulemme Väinö Tannerin ja Asevelisosialistien taipumattomuuteen mitä Moskova jollain tavalla kunnioitti vaikka heitä vihasikin. Kekkosta luultavasti halveksittiin. Yksi halveksunnan osoitus oli 1956 vaaliin tuotu ruplakassa.

• OikeistoSosDem kirjoitti:

Ok. Kunnioitan mielipidettäsi mutta minulle on moraaluseettisesti kestämätöntä että ymmärtäisin mutta en hyväksy. Sehän on minun mielestäni kiertoilmaus sille että en ota kantaa?
        Neuvostoliitto-Venäjä on syyllistynyt historian hirvittävimpiin ihmisoikeusrikoksiin ja on uhka lännelle eli siis meille. Sitä ei ole syytä ymmärtää eikä hyväksyä.
        Taas kerran tulemme Väinö Tannerin ja Asevelisosialistien taipumattomuuteen mitä Moskova jollain tavalla kunnioitti vaikka heitä vihasikin. Kekkosta luultavasti halveksittiin. Yksi halveksunnan osoitus oli 1956 vaaliin tuotu ruplakassa.

PS. Minä olen ehdoton terveellä tavalla fanaattinen. Minulle asiat ovat mustia ja valkoisia. Hyvä on hyvää ja paha on pahaa. Ei ole olemassa mitään harmaan eri sävyjä kuten Suomessa valitettavan usein pudättäydytään ottamasta kantaa.
        Ymmärtääkö joku Syyriaa, Pohjois-Koreaa tai Valko-Venäjää? Venäjä kuuluu tähän samaan maailman häiriöiden viiteryhmään.
        Entä jos Putin alkaa teettämään massiivisia kyberhyökkäyksiä tai suoranaisia terrori-iskuja länteen. Pitääkö vielä silloinkin ymmärtää jotain juurisyitä?

• Anonyymi

PS. Minä olen ehdoton terveellä tavalla fanaattinen. Minulle asiat ovat mustia ja valkoisia. Hyvä on hyvää ja paha on pahaa. Ei ole olemassa mitään harmaan eri sävyjä kuten Suomessa valitettavan usein pudättäydytään ottamasta kantaa.
        Ymmärtääkö joku Syyriaa, Pohjois-Koreaa tai Valko-Venäjää? Venäjä kuuluu tähän samaan maailman häiriöiden viiteryhmään.
        Entä jos Putin alkaa teettämään massiivisia kyberhyökkäyksiä tai suoranaisia terrori-iskuja länteen. Pitääkö vielä silloinkin ymmärtää jotain juurisyitä?

Eiköhän siinä vaiheessa juurisyyt olisi jo Putininkin mielestä kadonneet, jos terrori-iskujen tielle lännessä lähtisi. Olisi siirtynyt jo puhtaan raivon asteelle eikä enää muistaisi, mistä itse lähti liikkeelle. Paitsi että se kleptomania ei ehkä hänestä niin vain lähde.

• Anonyymi kirjoitti:

Eiköhän siinä vaiheessa juurisyyt olisi jo Putininkin mielestä kadonneet, jos terrori-iskujen tielle lännessä lähtisi. Olisi siirtynyt jo puhtaan raivon asteelle eikä enää muistaisi, mistä itse lähti liikkeelle. Paitsi että se kleptomania ei ehkä hänestä niin vain lähde.

Hyvin argumentoitu kieltämättä. Tarkoitatko että Putinin kleptomania ja Venäjän sen minkä se näkee omien etujensa varjeluksi olisi kaksi eri asiaa.
        Ethän nyt kuitenkaan viittaa siihen että länsi olisi provosoinut Putinin kleptomania? Miksi ei kleptomanian sijaan voi käyttää sanaa fasisti?

• Anonyymi

Hyvin argumentoitu kieltämättä. Tarkoitatko että Putinin kleptomania ja Venäjän sen minkä se näkee omien etujensa varjeluksi olisi kaksi eri asiaa.
        Ethän nyt kuitenkaan viittaa siihen että länsi olisi provosoinut Putinin kleptomania? Miksi ei kleptomanian sijaan voi käyttää sanaa fasisti?

Olen samaa mieltä, että Putinin Venäjässä on fasistisia piirteitä. Mutta kleptomanialla tarkoitan Putinin henkilökohtaisia ominaisuuksia. Aika paljon on kertomuksia siitä, kuinka Putin aika häikäilemättömästi ottaa itselleen omaisuuksia, jotka eivät hänelle kuulu. Eräästäkin amerikkalaisesta koripalloilijasta kerrotaan, kuinka Putin olisi "koittanut" hänen arvokasta palkintokelloaan käteensä ja sitten vain silmää räpäyttämättä jättänyt sen käteensä. Jälkeenpäin tämän koripalloilijan olisi täytynyt kertoa, että hän lahjoitti kellon Putinille. Tämä kleptomania saattaa vaikuttaa myös Ukrainassa.

• Anonyymi

Arvaan samaa, Väyrynen esittää yya-kauden tapaan asiat eli että

on etupiiri, jossa Putin saa tehdä mitä vain
      on talous, joka tarkoittaa meijerituotteiden vientiä Pietariin
      on ystävälliset suhteet, joka tarkoittaa mitä vain

70 vuotta tai jotain ystävällisiä suhteita ja sitten Putin sanoo että epäystävällinen maa
      Putin on asunut Turun Kaskenmäellä ja palannut jalkapalloa Turun kokoomusjohdon kanssa alvariinsa Impivaaran hallissa siis epäystävällisten ihmisten kanssa

Abe teloitettiin äsken
      entinen Japanin pääministeri
      ammuttiin
      käsintehty ase
      kamala kömpelö muovinauhalla tehty putki musta

kuvasta näkee että niskaan ja luotien välinen etäisyys 5 cm
      näyttäisi kahdella laukauksella

Abe hörisi jotain mutta kuoli sitten
      oli pitämässä kampanjatilaisuutta

• Hyvä Veli. Imperialistisella Roistovaltiolla missä on fasistinen yhteiskuntajörjestys ei ole mitään oikeutta etupiireihin.
        Länsimainen demokratia on yhteiskuntamalli jota on menestyksekkäästi toteutettu.
        Primus Roglizilla ja Wout van Aertilla käsittämättömän huonoa onnea torstain mukulakivietapilla.
        Rogliz ei koskaan taida päästä yli siitä että 19.9. 2020 menetti Tourin voiton viimeisessä tempossa maanmiehelleen NATO-maan Pogazarille.

• Ei ole vaaraa, että kukaan enää luulisi Paavo Väyrysen edustavan keskustan linjaa, joka on tullut selkeästi esille kevään ja kesän aikaa. Tuollainen irtisanoutuminen vain sekottaisi tilannetta. Onhan Väykky itsekin moneen kertaan kertonut pahoittaneensa mielensä siitä, ettei kukaan enää kommentoi hänen sanomisiaan.

• Anonyymi

Putin edustaa Väyrysen linjaa eli sitä että ON OLEMASSA ETUPIIRI jota Putin ja Keskusta hoitavat, Putin saa tehdä mitä vain ja meijerituotteita viedään Pietariin

Karjala on Venäjän alikehittynein alue jossa ihmiset näkevät nälkää ja kaikki onkivat ja pitävät sikaa kerrostalon kylpyhuoneessa kun ruokaa ei ole ja tattari on kortilla jos sato on heikko etelässä

Karjala on hankittu varastamalla Venäjään vain sen takia että sota käydään tällä alueella ettei Venäjän maa kärsi ja tässä näkyy näiden johtajien mielisairaus mikä mahdollisuus olisi ollut tehdä Suomen kaltainen Karjala yhteistyössä pohjoismaiden kanssa jne

Putin ja Väyrynen hyväksyvät tämän lähtökohdaksi

PUTININ VAIN OHARHAISUUS lisääntyy eilen torstaina hän kertoi Kremlissä että
      sota Ukrainassa ei ole vielä tosissaan alkanut
      "Were only just getting started" vasta on alkeet nähty

ongelmaksi eilen tuli se ettei kukaan kuullut enää mitään etäisyydestä johtuen ja
      että Putinin vainoharhaisuus on kasvanut PÖYTÄ ON SUURENTUNUT SALIN MITTAISEKSI
      https://media.zenfs.com/en/ukrayinska_pravda_articles_451/1c008ffb7d7ca2df612b4b66b30253bb

• Anonyymi

Väyrynen on läpipasko.

• Anonyymi

Tuohon on pakko yhtyä!

• Me kaikki ollaan, kun meidät sellaisiksi luotu. Heitetään Väykky rauhaan, on päivätyönsä tehnyt, vaikka halu yhä olla esillä laukomisineen. Yksinkertaiset takertuu yksinkertaisiin sanomisiin. Kunhan persut tulee kotia, keskusta taas näyttää mistä kana pissaa. Saadaan jotain
        tolkkuan maan asioihin. Vaikka jokunen ylireagoidaankin, se kuitenkin pitkässä juoksussa hyväksi kun sitten asioita paremmin puntaroidaan. Kunhan persut oppii ns "talon tavoille" on sitten hallituksissakin, jos nyt ei niin keskustaan liitykkään. Maailma nyt niin muuttunut, jopa vasemmistolaisetkin ajaa kokoomuksen entisiä asioita. Nato oli poikkeus, kun se koskee meitä kaikkia, tuli hämmästyttävä yksimielisyys "talvisodan henki" Jokunen komamri suunna vasuri siinä löi hanttiin vain pääosin ja tollero VVK. Heilläkin Väyrys tautia taisi olla pääosin, jotta pääsivät otsikoihin. Kunhan nyt päästään eroon vasureista ja vihreitä, he sotkee vain pakan olemassa hallituksissa. Heidän asiansa aina saamapuolella, ei ymmärrystä miten jaettavaa pitää kerätä muutenkin kuin velalla.

• Yliväpeli_Orhonen kirjoitti:

Me kaikki ollaan, kun meidät sellaisiksi luotu. Heitetään Väykky rauhaan, on päivätyönsä tehnyt, vaikka halu yhä olla esillä laukomisineen. Yksinkertaiset takertuu yksinkertaisiin sanomisiin. Kunhan persut tulee kotia, keskusta taas näyttää mistä kana pissaa. Saadaan jotain
        tolkkuan maan asioihin. Vaikka jokunen ylireagoidaankin, se kuitenkin pitkässä juoksussa hyväksi kun sitten asioita paremmin puntaroidaan. Kunhan persut oppii ns "talon tavoille" on sitten hallituksissakin, jos nyt ei niin keskustaan liitykkään. Maailma nyt niin muuttunut, jopa vasemmistolaisetkin ajaa kokoomuksen entisiä asioita. Nato oli poikkeus, kun se koskee meitä kaikkia, tuli hämmästyttävä yksimielisyys "talvisodan henki" Jokunen komamri suunna vasuri siinä löi hanttiin vain pääosin ja tollero VVK. Heilläkin Väyrys tautia taisi olla pääosin, jotta pääsivät otsikoihin. Kunhan nyt päästään eroon vasureista ja vihreitä, he sotkee vain pakan olemassa hallituksissa. Heidän asiansa aina saamapuolella, ei ymmärrystä miten jaettavaa pitää kerätä muutenkin kuin velalla.

Älä puhu paskaa Majuri. NATO on historialtssn nimenomaan Sosialidemokraattinen projekti.
        Meillä oikeistokin uskaltaa nyt kannattaa.NATO:a kun demarit ja vihreät meidät sinne vei.

• Anonyymi
        Yliväpeli_Orhonen kirjoitti:

Me kaikki ollaan, kun meidät sellaisiksi luotu. Heitetään Väykky rauhaan, on päivätyönsä tehnyt, vaikka halu yhä olla esillä laukomisineen. Yksinkertaiset takertuu yksinkertaisiin sanomisiin. Kunhan persut tulee kotia, keskusta taas näyttää mistä kana pissaa. Saadaan jotain

Majuri itse edustaa sitä persuosastoa. Keskustalaisuutta sinusta ei löydy laboratoriotutkimuksissakaan, joten mihin sinä muka palaisit?

• Anonyymi kirjoitti:

Majuri itse edustaa sitä persuosastoa. Keskustalaisuutta sinusta ei löydy laboratoriotutkimuksissakaan, joten mihin sinä muka palaisit?

Kyllä oli viikon paras ja ytimekkäin kommentti. Kiitos.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Tohtori Väyrynen on täysin oikeassa. Hänellä on koulutusta ja kokemusta enemmän kuin pahaisilla proviisoreilla tai aliupseereilla. Hän pystyy näkemään asioiden taustat ja niiden väliset riippuvuussuhteet. Nyt länsimaat haluavat tapattaa ukrainalaisia maksimimäärän, mutta lopulta on suostuttava neuvottelupöytään. Sähkön hinnan viisinkertaistuminen ja holodna auttavat sen ymmärtämisessä.

• Nämä sanomiset on pääministerin portaali, joka virallista.
      Ei Paavo ole ollut pääministerinä, nyt demari Sana Marin, jos et tiennyt, se ei mitenkään vaikuta Väyrysen sanomisiiin, jolla oikeus laillasi laukoa hölmöjäkin. Ei ole tarvetta kenelläkään Paavon puheista irtisanoutua, se vain sosialisteilla jossa johtajan sana on laki, muut ei sanoa poikkeavaa, keskustassa ja muissakin erilailla, jokainen saa sanoa mielipiteensä. Keskustassa ei huudeta "toveria" kuten teillä huuto raikaa Stalinin perintönä, joka laittoi hengen pois vähemmästäkin kansalaisiltaan.

OikeistoSosDem on heikossa hapessa, selvästä asiasta turhaa vuodattaa kyyneliä.

Yliväpeli Orhonen nuhtelee aloittajaa, huonosta asioiden tuntemuksesta.
      Kun ollan keskustan palstalla, pitää olla tietoa -oikeaa. Siellä keskenänne toverit sitten laukokaa. Lakkoilkaa sekaan, ja itkekää lakoin jopa 6 -minuutista päivätyön jatkeesta.
      Johtajanne pitää teitä karjana joihin uppoaa tyhjästä nyhjäistykin. Pääsetteköhän koskaan eroon Neuvostoliitosta, joka toverit ohjasi haitantekoon länsimaissa.

• Minä vitut nakkaan puukokardimajurin nuhteluista.
        Et sinä Pankkis koskaan verbaalisesti pysty samaan kuin minä.

• Sattuuko? Se oli tarkoituskin Sitä saa mitä tilaa.

• Toveri sanaa ei muuten kukaan muu enää käytä kuin sinä Majuri.
        Olit taas kerran eilen kuin Sonny Liston ottamassa lukua kun minä tanssin kuin perhonen ja pistin kuin ampiainen.
        Koitapa parantaa.

• Anonyymi

"Kun ollan keskustan palstalla, pitää olla tietoa -oikeaa."

Nyt Pankkis ampui itseään suoraan silmiensä väliin omien lorujensa jäljiltä. Lujille se ottaa tuo 6-minuuttinenkin pankolla, yhä edelleen.

• Anonyymi

Älähän nyt. Paavo tekee räpättämällä enemmän kuin kukaan muu hallaa kepusontiaisille.

• Anonyymi

Ei tee, Paavolla on omat mielipiteensä. Paavo ei ole missään keskusjohdossa mukana.

• Anonyymi

Ei ole munaa, kepussa kaikki on kaupan, moraalitonta porukkaa.

• Tuo on niin totta. Hallituksessa Kulmunin jälkeen puheet talouden menokurista on jääny puheiden asteelle.
        Marin on alkanut myös pistää taloutta kuntoon kun valtiovarainministeri ei siihen kykene.
        Muistutan myös että Lipposen hallitusten jäljiltä Tommia lainatakseni kassa oli kunnossa kuten demarihallitusten jäljiltä yleensä. Kaipaan joskus Tommin hyvin perusteltuja vastaväitteitä.
        Suurin syyllinen veronmaksajien rahojen haaskasmiseeen ovat Aseveljet joita ikinä ei saisi päästää hallituksen pääministeri puolueeksi.

• Anonyymi

Koska Neuvostoliiton / Venäjän kanssa samaa oleminen oleminen on Maalaisliiton peruspilari.
      Suomeen, Unkariin, Tsekkiin, Tsetseniaan, Ukrainaan on venäläisen päästävä murhaamaan, kiduttaan ja raiskaamaan. Ja Maalaisliiton Paavot hurraavat kannatustaan :(

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 617
      10791
    2. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      11
      3459
    3. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      231
      2334
    4. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      23
      2173
    5. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      3
      1640
    6. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      49
      1174
    7. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      72
      1160
    8. 184
      1142
    9. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      59
      1019
    10. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      77
      979
    Aihe