Gdansk - Klaipeda

Anonyymi

Tietääkö joku miten Kaliningrad pitää ohittaa nykyään. Olen kuullut erilaisia sääntöjä, mutta en oikein tiedä mihin luottaa.

12

218

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tämä asia kiinnostaa itseänikin, odottelen mielenkiinnolla kommentteja

    • Anonyymi

      Kolme vuotta sitten menin Klaipeda - Gdansk välin siten, että Kaliningrad kierrettiin 12 mailin etäisyydellä rannasta. Kuulopuheiden mukaan siellä on iso metallipoiju joten kannattaa vähän tähystellä eteen…

      • Anonyymi

        Muistatko ollenkaan missä suunnilleen tämän poijun pitäisi olla?


    • Anonyymi

      Mikä himo kellään on Kaliningradin rantoja nuollen mennä?

      On siellä merellä tilaa vetää kauempaakin.

      • Anonyymi

        Suora reitti on 115 nm, mutta silloin on hetkellisesti venäjän aluevesillä. Mikä on kansainvälisen sääntöjen mukaan täysin sallittua, mutta venäläiset eivät noudata tätä. Kun joutuu kiertämään tulee 25 nm lisää, eli aika pitkä päivä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suora reitti on 115 nm, mutta silloin on hetkellisesti venäjän aluevesillä. Mikä on kansainvälisen sääntöjen mukaan täysin sallittua, mutta venäläiset eivät noudata tätä. Kun joutuu kiertämään tulee 25 nm lisää, eli aika pitkä päivä.

        Tuota, tuota, kun Klaipedan jätettyään ottaa suunnan Kaliningradin luoteispuolella olevasta niemestä 12M päähän merelle ja siitä edelleen Gdanskiin, on reitti melko lähellä sitä suorinta. Näin pysyy koko ajan poissa tuolta 12M rannasta olevalta suoja-alueelta. Lisämatkaa tulee 5M luokkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuota, tuota, kun Klaipedan jätettyään ottaa suunnan Kaliningradin luoteispuolella olevasta niemestä 12M päähän merelle ja siitä edelleen Gdanskiin, on reitti melko lähellä sitä suorinta. Näin pysyy koko ajan poissa tuolta 12M rannasta olevalta suoja-alueelta. Lisämatkaa tulee 5M luokkaa.

        Ongelma ei oikeastaan ole se venäjän aluevesillä, vaan on väittämiä että Kaliningrad pitää nykyään kiertää 65nm Kaliningradista, eli kiertää Russian EEZ. Ja olisi kiva tietää varmuudella mikä on sääntö tällä hetkellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ongelma ei oikeastaan ole se venäjän aluevesillä, vaan on väittämiä että Kaliningrad pitää nykyään kiertää 65nm Kaliningradista, eli kiertää Russian EEZ. Ja olisi kiva tietää varmuudella mikä on sääntö tällä hetkellä.

        Suosittelisin kaikkia veneilijöitä kiertämään Kaliningrad varmuuden vuoksi Kalmarinsalmen kautta. T. Kommodori.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuota, tuota, kun Klaipedan jätettyään ottaa suunnan Kaliningradin luoteispuolella olevasta niemestä 12M päähän merelle ja siitä edelleen Gdanskiin, on reitti melko lähellä sitä suorinta. Näin pysyy koko ajan poissa tuolta 12M rannasta olevalta suoja-alueelta. Lisämatkaa tulee 5M luokkaa.

        Suora linja Klaipedastaa Gdanskiin tosiaan 115 mpk. Tuolloin ollaan lähimmillään 6,6 mpk Venäjän rantaviivasta. Karttaan piirretyn 12 mpk kaaren kiertämällä (siis yksi reittipiste niin, ettei kaarta ylitetä) matka on edelleen 115 mpk.

        Tulihan tuosta tietysti joku kaapeli lisämatkaa, mutta karttaohjelmani ei sitä näytä, vaan pyöristää molemmat 115 mpk:ksi.

        No tarkemmin katsottuna reittitiedoista kiertämällä 115,34 mpk ja suoraan 114,91 mpk.

        Ei kai kukaan ole niin hullu, ettei kierrä? Ehkä vielä vähän marginaalia. 21 mpk rannikon kiertämällä matkaa tuli jo hiukan lisää eli 118,88 mpk.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ongelma ei oikeastaan ole se venäjän aluevesillä, vaan on väittämiä että Kaliningrad pitää nykyään kiertää 65nm Kaliningradista, eli kiertää Russian EEZ. Ja olisi kiva tietää varmuudella mikä on sääntö tällä hetkellä.

        12 mpk jälkeen ollaan kansainvälisillä vesialueilla, joissa Venäjällä ei ole mitään oikeutta puuttua alusten kulkuun riippumatta siitä ollaanko EEZ:lla vai ei. EEZ tarkoittaa merenpohjan hyödyntämistä mm. öljynporaukseen.

        Saattaa silti joku taho suositella, että tuokin pitää kiertää. Silloin tulee matkaa ko. välille jo n. 170 mpk ja ei liene juuri järkeä käydä ainakaan molemmissa kaupungeissa.

        Eipä tuolla EEZ:llä näy juuri liikennettä Marinetrafficissa. Johtuuko sitten liikenteen vai maa-asemien puutteesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        12 mpk jälkeen ollaan kansainvälisillä vesialueilla, joissa Venäjällä ei ole mitään oikeutta puuttua alusten kulkuun riippumatta siitä ollaanko EEZ:lla vai ei. EEZ tarkoittaa merenpohjan hyödyntämistä mm. öljynporaukseen.

        Saattaa silti joku taho suositella, että tuokin pitää kiertää. Silloin tulee matkaa ko. välille jo n. 170 mpk ja ei liene juuri järkeä käydä ainakaan molemmissa kaupungeissa.

        Eipä tuolla EEZ:llä näy juuri liikennettä Marinetrafficissa. Johtuuko sitten liikenteen vai maa-asemien puutteesta.

        En menisi kokeilemaan venäläisten "oikeutta" puuttumiseen.

        Voi tulla menolippu ties minne tai kyyti johonkin, mistä ei ole paluuta.
        Ei niillä oikeutta ollut Ukrainaankaan hyökätä....

        Pysykää kaukana niistä roistoista, mieluummin päivä lisää merellä kuin jossain "kuulusteluissa"....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En menisi kokeilemaan venäläisten "oikeutta" puuttumiseen.

        Voi tulla menolippu ties minne tai kyyti johonkin, mistä ei ole paluuta.
        Ei niillä oikeutta ollut Ukrainaankaan hyökätä....

        Pysykää kaukana niistä roistoista, mieluummin päivä lisää merellä kuin jossain "kuulusteluissa"....

        Niin no sitten ei kannata edes harkita menemistä Klaipedaan ta Gdanskiin. Molemmat alle 60 mpk Venäjästä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minja Koskela: Ei se väärin ole jos ei halua tehdä töitä

      kyllä tukien varassa saa elää vaikka koko ikänsä. Tää on tätä äärivasemmistolaista ajattelua.
      Maailman menoa
      184
      6248
    2. Kysymyksiä paIstavasemmistoIaisiIIe

      Mistä johtuu teidän kroonisesti negatiivinen, synkkä, katkera ja kateellinen mentaliteetti? Milloin olette viimeksi aido
      Maailman menoa
      97
      3426
    3. Voi itku! Sanna Marinilla EI OLLUT mitään tekemistä jäänmurtajakauppojen kanssa

      Miten tässä näin kävi? Sanna-kultti paniikissa.
      Maailman menoa
      10
      2702
    4. Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin

      Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin, Ähtärin eläinpuisto tiedottaa. Yritykset ovat t
      Ähtäri
      111
      2267
    5. Jäänmurtajan kauppa oli kuin olikin SANNA MARININ ansiota

      "Lähteiden mukaan Trump käytännössä päätti asiasta 2. lokakuuta 2019, jolloin Washingtonissa juhlistettiin Yhdysvaltain
      Maailman menoa
      143
      1711
    6. Tässä on sielunkumppanisi postilaatikko

      Laita postia sielunkumppanillesi 💌❤️
      Ikävä
      108
      1550
    7. En välttämättä koskaan aikaisemmin tosissani uskonut mihinkään sielunkumppanuuteen ym

      Ennen kuin tapasin sinut. Oudointahan tässä on että ollaan tiedetty toisemme kuitenkin vuosia ja enemmän vuosia, mutta v
      Ikävä
      13
      1404
    8. On se tullut jo ihan kaikilta osin selväksi

      Ei tämä meidän juttu tule koskaan etenemään.
      Ikävä
      129
      1267
    9. Montako naista

      On menossa mun lisäksi?
      Ikävä
      15
      1194
    10. Elämäni biisi vieraslista la 11.10. yllättää iloisesti - Nämä huippujulkkikset sinisille sohville!

      Elämäni Biisi vieraina lauantaina ovat mm. Ellen Jokikunnas ja Esko Eerikäinen sekä liuta muita julkkiksia. Tämä jakso v
      Tv-sarjat
      12
      1101
    Aihe