Tietääkö joku miten Kaliningrad pitää ohittaa nykyään. Olen kuullut erilaisia sääntöjä, mutta en oikein tiedä mihin luottaa.
Gdansk - Klaipeda
12
226
Vastaukset
- Anonyymi
Tämä asia kiinnostaa itseänikin, odottelen mielenkiinnolla kommentteja
- Anonyymi
Kolme vuotta sitten menin Klaipeda - Gdansk välin siten, että Kaliningrad kierrettiin 12 mailin etäisyydellä rannasta. Kuulopuheiden mukaan siellä on iso metallipoiju joten kannattaa vähän tähystellä eteen…
- Anonyymi
Muistatko ollenkaan missä suunnilleen tämän poijun pitäisi olla?
- Anonyymi
Mikä himo kellään on Kaliningradin rantoja nuollen mennä?
On siellä merellä tilaa vetää kauempaakin.- Anonyymi
Suora reitti on 115 nm, mutta silloin on hetkellisesti venäjän aluevesillä. Mikä on kansainvälisen sääntöjen mukaan täysin sallittua, mutta venäläiset eivät noudata tätä. Kun joutuu kiertämään tulee 25 nm lisää, eli aika pitkä päivä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suora reitti on 115 nm, mutta silloin on hetkellisesti venäjän aluevesillä. Mikä on kansainvälisen sääntöjen mukaan täysin sallittua, mutta venäläiset eivät noudata tätä. Kun joutuu kiertämään tulee 25 nm lisää, eli aika pitkä päivä.
Tuota, tuota, kun Klaipedan jätettyään ottaa suunnan Kaliningradin luoteispuolella olevasta niemestä 12M päähän merelle ja siitä edelleen Gdanskiin, on reitti melko lähellä sitä suorinta. Näin pysyy koko ajan poissa tuolta 12M rannasta olevalta suoja-alueelta. Lisämatkaa tulee 5M luokkaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuota, tuota, kun Klaipedan jätettyään ottaa suunnan Kaliningradin luoteispuolella olevasta niemestä 12M päähän merelle ja siitä edelleen Gdanskiin, on reitti melko lähellä sitä suorinta. Näin pysyy koko ajan poissa tuolta 12M rannasta olevalta suoja-alueelta. Lisämatkaa tulee 5M luokkaa.
Ongelma ei oikeastaan ole se venäjän aluevesillä, vaan on väittämiä että Kaliningrad pitää nykyään kiertää 65nm Kaliningradista, eli kiertää Russian EEZ. Ja olisi kiva tietää varmuudella mikä on sääntö tällä hetkellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ongelma ei oikeastaan ole se venäjän aluevesillä, vaan on väittämiä että Kaliningrad pitää nykyään kiertää 65nm Kaliningradista, eli kiertää Russian EEZ. Ja olisi kiva tietää varmuudella mikä on sääntö tällä hetkellä.
Suosittelisin kaikkia veneilijöitä kiertämään Kaliningrad varmuuden vuoksi Kalmarinsalmen kautta. T. Kommodori.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuota, tuota, kun Klaipedan jätettyään ottaa suunnan Kaliningradin luoteispuolella olevasta niemestä 12M päähän merelle ja siitä edelleen Gdanskiin, on reitti melko lähellä sitä suorinta. Näin pysyy koko ajan poissa tuolta 12M rannasta olevalta suoja-alueelta. Lisämatkaa tulee 5M luokkaa.
Suora linja Klaipedastaa Gdanskiin tosiaan 115 mpk. Tuolloin ollaan lähimmillään 6,6 mpk Venäjän rantaviivasta. Karttaan piirretyn 12 mpk kaaren kiertämällä (siis yksi reittipiste niin, ettei kaarta ylitetä) matka on edelleen 115 mpk.
Tulihan tuosta tietysti joku kaapeli lisämatkaa, mutta karttaohjelmani ei sitä näytä, vaan pyöristää molemmat 115 mpk:ksi.
No tarkemmin katsottuna reittitiedoista kiertämällä 115,34 mpk ja suoraan 114,91 mpk.
Ei kai kukaan ole niin hullu, ettei kierrä? Ehkä vielä vähän marginaalia. 21 mpk rannikon kiertämällä matkaa tuli jo hiukan lisää eli 118,88 mpk. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ongelma ei oikeastaan ole se venäjän aluevesillä, vaan on väittämiä että Kaliningrad pitää nykyään kiertää 65nm Kaliningradista, eli kiertää Russian EEZ. Ja olisi kiva tietää varmuudella mikä on sääntö tällä hetkellä.
12 mpk jälkeen ollaan kansainvälisillä vesialueilla, joissa Venäjällä ei ole mitään oikeutta puuttua alusten kulkuun riippumatta siitä ollaanko EEZ:lla vai ei. EEZ tarkoittaa merenpohjan hyödyntämistä mm. öljynporaukseen.
Saattaa silti joku taho suositella, että tuokin pitää kiertää. Silloin tulee matkaa ko. välille jo n. 170 mpk ja ei liene juuri järkeä käydä ainakaan molemmissa kaupungeissa.
Eipä tuolla EEZ:llä näy juuri liikennettä Marinetrafficissa. Johtuuko sitten liikenteen vai maa-asemien puutteesta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
12 mpk jälkeen ollaan kansainvälisillä vesialueilla, joissa Venäjällä ei ole mitään oikeutta puuttua alusten kulkuun riippumatta siitä ollaanko EEZ:lla vai ei. EEZ tarkoittaa merenpohjan hyödyntämistä mm. öljynporaukseen.
Saattaa silti joku taho suositella, että tuokin pitää kiertää. Silloin tulee matkaa ko. välille jo n. 170 mpk ja ei liene juuri järkeä käydä ainakaan molemmissa kaupungeissa.
Eipä tuolla EEZ:llä näy juuri liikennettä Marinetrafficissa. Johtuuko sitten liikenteen vai maa-asemien puutteesta.En menisi kokeilemaan venäläisten "oikeutta" puuttumiseen.
Voi tulla menolippu ties minne tai kyyti johonkin, mistä ei ole paluuta.
Ei niillä oikeutta ollut Ukrainaankaan hyökätä....
Pysykää kaukana niistä roistoista, mieluummin päivä lisää merellä kuin jossain "kuulusteluissa".... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En menisi kokeilemaan venäläisten "oikeutta" puuttumiseen.
Voi tulla menolippu ties minne tai kyyti johonkin, mistä ei ole paluuta.
Ei niillä oikeutta ollut Ukrainaankaan hyökätä....
Pysykää kaukana niistä roistoista, mieluummin päivä lisää merellä kuin jossain "kuulusteluissa"....Niin no sitten ei kannata edes harkita menemistä Klaipedaan ta Gdanskiin. Molemmat alle 60 mpk Venäjästä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan perintö: ennätysvelka, ennätystyöttömyys ja ennätysverotus
Tavallisen keskituloisen suomalaisen verotus on kireintä vuosikymmeniin, ja ensi vuonna palkansaajien käteen jää vieläki882924Sannalta jälleen fiksu lausunto johtamisesta
"I used to think the best argument would win – but real leadership means listening, understanding where people come from812399Riikka se runnoo työttömyyttä lisää
Menkää töihin! "15–74-vuotiaiden työttömyysasteen trendiluku oli lokakuussa 10,3 prosenttia. Työttömiä oli yhteensä 276752228Riikka Purra on ihana, jämpti
Hän yrittää saada Suomen taas kuntoon. Sanoo asiat suoraan, eikä piiloudu kapulakielen taakse. Riikan kaltaisia päättä262197Mies, näen sinua hetken
ja olet mielessä ikuisuuden. Toisia näen ikuisuuden ja he eivät jää mieleen hetkeksikään. Muistan jokaisen kohtaamisen71716Sorsa: kuvaputki - Lipponen: kaasuputki - Marin: ryppyputki
Nuo kolme demaria ovat poikkeuksia Suomen poliittisessa historiassa. Ovat ainoita, jotka ovat kyenneet nostamaan puolue121475- 831267
Taas alkoi soidinmenot.
Ja historia toistaa itseään. Myönnän, että on varmasti semmoinen, mikä sinulle sopii. Innokas ja päällekäyvä eikä tuppis81140- 691097
No miten meni?
Onko voittaja olo? Tunnetko onnistumisen riemua? Vastasiko lopputulos odotuksia? Kauaksi ajettu 😘1191054