Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Gdansk - Klaipeda uusi yritys

Anonyymi

Tietääkö joku miten Kaliningrad pitää ohittaa nykyään. Olen kuullut erilaisia sääntöjä, mutta en oikein tiedä mihin luottaa.

Minulle tämä olisi tärkeää tietää, eli jos et tiedä niin älä kommentoi. Laki ja matkan pituus tässä on kaikille selvä, mutta en oikein juuri tässä maailmantilanteessa halua kinata venäläisen laivaston kanssa Itämerellä lakipykälistä, koska en oikein luota heihin ja heitä ei oikein laki näytä kiinnostavan.

13

141

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No ei sitä voi sitten täällä kukaan varmasti sanoa jos siitä lähdetään että venäläiset ei noudata lakeja.

      • Anonyymi

        Ei kestänyt kauan ennen kuin päätit kommentoida täysin turhaan. Tiedän että n. viikko sitten Gdanskista lähti merikarhu eskaaderi ja toivoin että joku heistä kommentoisi miten he menivät Klaipedaan. Mutta he eivät varmaan jaksa enää lukea suomi24 purjehdus sivua johtuen juuri näistä turhista ja typeristä kommenteista...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kestänyt kauan ennen kuin päätit kommentoida täysin turhaan. Tiedän että n. viikko sitten Gdanskista lähti merikarhu eskaaderi ja toivoin että joku heistä kommentoisi miten he menivät Klaipedaan. Mutta he eivät varmaan jaksa enää lukea suomi24 purjehdus sivua johtuen juuri näistä turhista ja typeristä kommenteista...

        Kysyt sääntöjä. Sääntö on, että kansainvälisillä vesialueilla saa liikkua vapaasti eikä EEZ-alueen omistajalla siellä ole erityisoikeuksia vesillä.

        Kuka nyt sitten antaisi jonkun muun "säännön"?

        Jos pelkää venäläisten mielivaltaa, se voi taphtua missä vain kansainvälisillä vesisleilla. Nato-maan aluevesillä ei ehkä kovin todennäköisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kestänyt kauan ennen kuin päätit kommentoida täysin turhaan. Tiedän että n. viikko sitten Gdanskista lähti merikarhu eskaaderi ja toivoin että joku heistä kommentoisi miten he menivät Klaipedaan. Mutta he eivät varmaan jaksa enää lukea suomi24 purjehdus sivua johtuen juuri näistä turhista ja typeristä kommenteista...

        No entäpä jos nuo mursut sai mennä rauhassa kun venäläisillä oli muuta tekemistä ja sitten kun sinä menet sinne niin niillä onkin aikaa ja mielenkiintoa kiusata sinua? Sanotko niille että eskaaderimiehet sanoi että tästä voi mennä?


    • Anonyymi

      Hienosti kirjoitettu tuo "merikarhu eskaaderi"...

    • Anonyymi

      Kysy apua rajavartiolaitokselta, ovat palveluvirassa

    • Anonyymi

      Hei!

      Tein yksinpurjehduksen Klaipedasta Gdanskiin 16.6 2022
      Klaipedassa kyselin paikallisilta purjehtijoilta, jotka kovasti varoittelivat lähtemästä. Satamakapteenin mukaan joitain Saksalaisia oli Gdanskista tullut, siksi uskalsin lähteä, eikä huvittanut kiertää aluetta n. 50mpk.

      Venäjän rajalla oli Commander alus passissa n. 5mpk päässä ja ylityksen alkupuolella lähti pienempi sota-alus kaartamaan takaa pitäen etäisyyttä n. 2mpk. Yhteensä 3 pientä armeijan alusta seurasi kulkua. Sattumoisin ylityksen jälkeen sain tietää iltasanomista, että siellä oli seuraavana päivänä sotaharjoitus meneillä, tosin kuulin tykkien kuminaa, joten ehkä jo 16.6 oli harjoitus päällä. Etäisyyttä Kalingradiin pidin n.20mpk. 12mpk on raja.

      Olen nyt myöhemminkin kuullut, että joitain saksalaisia olisi alueen ylittänyt. Ais tietoja olen päivittäin seuraillut, mutta yhtään huvivenettä ei niiden perusteella alueella näy, eikä muitakaan kuin venäläisiä aluksia.
      Mielellään en uudestaan ylittäisi, ellei olisi täyttä varmuutta, että sen voi huoletta ylittää. Kyllä siellä hieman tunsi itsensä orvoksi venäläisten sota-alusten keskellä.
      Koita ainakin ottaa selvää, ettei sotaharjoituksia ole samaan aikaan.

      Jos haluat lisää tietoa, voit ottaa yhteyttä Instagram, sailingsarastus.

      S/y Sarastus

      • Anonyymi

        Kiitos tästä viestistä!
        Olen nyt Gdanskissa ja täällä tapaamani Liettualaiset purjehtijat olivat myös sitä mieltä että sinne ei nyt kannata mennä. Olivat itse tehneet sen ylimääräisen 50mpk lenkin. Eli teen niin kuin ehdotit ja en lähde sinne seikkailemaan. Riippuen tuulista lähden joko Gotlantiin tai ensiksi pohjoiseen ja sitten Ventspilsiin.


    • Anonyymi

      Jos kyselit tuolla toisessa keskustelussa niistä metallipoijuista niin paperikartan mukaan yksi on sijainnissa 55˚8’ N ja 19˚42’ E
      Kaksi poijua on n 23M Kaliningradin kärjestä luoteeseen.

      • Anonyymi

        Kiitos että vastasit!
        Nähtävästi nyt kun maailmantilanne on mikä on ja Kaliningradissa on vähän kiree tunnelma, niin ne poijut eivät enää riitä. Laki on kyllä minun puolella, mutta heidän puolella on Kalashnikovit 😞


    • Anonyymi

      Hei! Nyt ei kannata mennä Kalindogradiin. Voi veneillä muualla.

      T. Saalar

    • Anonyymi

      Jos laivoja näkyy, sanot vain VHF:ään :"russkii vaennyi karabl, idi na hui! Pomnite Moskva? Hahahaha". Ja syvennyt sitten karttojen tutkimiseen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2207
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2033
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1642
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1470
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1456
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1357
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1334
    8. 52
      1228
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1180
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe