Osaisiko joku kertoa Santeri Alkion romaanista Uusi aika?
Vastaukset 5
- ner-beela- aldur
Itse en tuosta salatusta kirjasta paljon tiedä, vain kerran olen sen päässyt näkemään. Se on kirjoitettu ihmisen verellä riisipaperille, kannet ovat dodon nahkaa. Tuo 1951 kirjoitettu kirja profetoi 50 vuoden päässä siintävää utopiaa, ennustaa maailmanlopun vuodeksi 2002 ja antaa ohjeet kristallilla parantamiseen. Hyvä ja tarpeellinen kirja siis.
- Juho S.
... niin tiedätkö kuka Santeri Alkio oli? Ei arvostettavan miehen elämästä kannata joutavia kirjoitella.
Asiaan. Oma käsitykseni kyseisestä kirjasta on se, että se kuvaa jonkin kyläyhteisön korkeatasoisia ihanteita. Enempää en siitä tiedä. - sesesese
Juho S. kirjoitti:
... niin tiedätkö kuka Santeri Alkio oli? Ei arvostettavan miehen elämästä kannata joutavia kirjoitella.
Asiaan. Oma käsitykseni kyseisestä kirjasta on se, että se kuvaa jonkin kyläyhteisön korkeatasoisia ihanteita. Enempää en siitä tiedä.Et siis paljoa tiedä. Itse olen kuitenkin jopa saanut lukea pari sivua tuosta kirjasta, mutta se oli pettymys! Luvattu uusi aika oli pelkkää sanahelinää. Ei kirja kuvaa mitään korkeatasoisia ihanteita vaan yhteisön rappiota!
- Juho S.
sesesese kirjoitti:
Et siis paljoa tiedä. Itse olen kuitenkin jopa saanut lukea pari sivua tuosta kirjasta, mutta se oli pettymys! Luvattu uusi aika oli pelkkää sanahelinää. Ei kirja kuvaa mitään korkeatasoisia ihanteita vaan yhteisön rappiota!
Mitäpä jos vaihtoehtoisen tulevaisuuden arvot tulevat esille muilla sivuilla? Ehkä kirja oli varoitus rappiollisista arvoista. Pitääpä tutustua kirjaan, sillä ei ole luottamista lausuntoon, joka perustuu kahteen luettuun sivuun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pyhäjärvi syvällä kusessa
Pyhäjärvi ei tule selviämään millään tästä alhosta. Ollaan aivan liian syvällä. https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/pyha1411604- 1481081
Miten voi sinun
tunteet yhtäkkiä kuolla kuin napista painamalla? Et enää vilkaisekaan minuun päin vaan jos vahingossa näet minut käännät69956Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?
Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi307856- 68743
PYHÄJÄRVEN KAUPUNKI VALTIOVARAINMINESTERIÖN ARVIOINTIMENETTELYYN..TE
...siinä se nyt on, mitä tässä enää vikistään. Uutiset Yle, 14.8. Klo 20.30, ei tunnu mukavalta.56733- 37629
- 62612
Ernest Lawson rehellisenä vaikeasta TTK-tilanteesta: "Vain harvan ja valitun henkilön tiedossa"
Tanssii Tähtien Kanssa tulee syksyn iloksi ja tiedossa on suosikkisarjan 19. kausi. Tulevalla kaudella nähdään iso uudi7601Missä vaiheessa
Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et33571