Osaisiko joku kertoa Santeri Alkion romaanista Uusi aika?
Santeri Alkio: Uusi aika
5
585
Vastaukset
- ner-beela- aldur
Itse en tuosta salatusta kirjasta paljon tiedä, vain kerran olen sen päässyt näkemään. Se on kirjoitettu ihmisen verellä riisipaperille, kannet ovat dodon nahkaa. Tuo 1951 kirjoitettu kirja profetoi 50 vuoden päässä siintävää utopiaa, ennustaa maailmanlopun vuodeksi 2002 ja antaa ohjeet kristallilla parantamiseen. Hyvä ja tarpeellinen kirja siis.
- Juho S.
... niin tiedätkö kuka Santeri Alkio oli? Ei arvostettavan miehen elämästä kannata joutavia kirjoitella.
Asiaan. Oma käsitykseni kyseisestä kirjasta on se, että se kuvaa jonkin kyläyhteisön korkeatasoisia ihanteita. Enempää en siitä tiedä. - sesesese
Juho S. kirjoitti:
... niin tiedätkö kuka Santeri Alkio oli? Ei arvostettavan miehen elämästä kannata joutavia kirjoitella.
Asiaan. Oma käsitykseni kyseisestä kirjasta on se, että se kuvaa jonkin kyläyhteisön korkeatasoisia ihanteita. Enempää en siitä tiedä.Et siis paljoa tiedä. Itse olen kuitenkin jopa saanut lukea pari sivua tuosta kirjasta, mutta se oli pettymys! Luvattu uusi aika oli pelkkää sanahelinää. Ei kirja kuvaa mitään korkeatasoisia ihanteita vaan yhteisön rappiota!
- Juho S.
sesesese kirjoitti:
Et siis paljoa tiedä. Itse olen kuitenkin jopa saanut lukea pari sivua tuosta kirjasta, mutta se oli pettymys! Luvattu uusi aika oli pelkkää sanahelinää. Ei kirja kuvaa mitään korkeatasoisia ihanteita vaan yhteisön rappiota!
Mitäpä jos vaihtoehtoisen tulevaisuuden arvot tulevat esille muilla sivuilla? Ehkä kirja oli varoitus rappiollisista arvoista. Pitääpä tutustua kirjaan, sillä ei ole luottamista lausuntoon, joka perustuu kahteen luettuun sivuun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1135153
- 674984
- 904064
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753550Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603128- 432751
- 152277
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️451837- 381720
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.371598