Osaisiko joku kertoa Santeri Alkion romaanista Uusi aika?
Santeri Alkio: Uusi aika
5
611
Vastaukset
- ner-beela- aldur
Itse en tuosta salatusta kirjasta paljon tiedä, vain kerran olen sen päässyt näkemään. Se on kirjoitettu ihmisen verellä riisipaperille, kannet ovat dodon nahkaa. Tuo 1951 kirjoitettu kirja profetoi 50 vuoden päässä siintävää utopiaa, ennustaa maailmanlopun vuodeksi 2002 ja antaa ohjeet kristallilla parantamiseen. Hyvä ja tarpeellinen kirja siis.
- Juho S.
... niin tiedätkö kuka Santeri Alkio oli? Ei arvostettavan miehen elämästä kannata joutavia kirjoitella.
Asiaan. Oma käsitykseni kyseisestä kirjasta on se, että se kuvaa jonkin kyläyhteisön korkeatasoisia ihanteita. Enempää en siitä tiedä. - sesesese
Juho S. kirjoitti:
... niin tiedätkö kuka Santeri Alkio oli? Ei arvostettavan miehen elämästä kannata joutavia kirjoitella.
Asiaan. Oma käsitykseni kyseisestä kirjasta on se, että se kuvaa jonkin kyläyhteisön korkeatasoisia ihanteita. Enempää en siitä tiedä.Et siis paljoa tiedä. Itse olen kuitenkin jopa saanut lukea pari sivua tuosta kirjasta, mutta se oli pettymys! Luvattu uusi aika oli pelkkää sanahelinää. Ei kirja kuvaa mitään korkeatasoisia ihanteita vaan yhteisön rappiota!
- Juho S.
sesesese kirjoitti:
Et siis paljoa tiedä. Itse olen kuitenkin jopa saanut lukea pari sivua tuosta kirjasta, mutta se oli pettymys! Luvattu uusi aika oli pelkkää sanahelinää. Ei kirja kuvaa mitään korkeatasoisia ihanteita vaan yhteisön rappiota!
Mitäpä jos vaihtoehtoisen tulevaisuuden arvot tulevat esille muilla sivuilla? Ehkä kirja oli varoitus rappiollisista arvoista. Pitääpä tutustua kirjaan, sillä ei ole luottamista lausuntoon, joka perustuu kahteen luettuun sivuun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Heh, Riikka runnoi Suomen BKT:n miinukselle
Suomi on Riikan irvistysten ansiosta ainoa negatiivisen talouskasvun maa EU:ssa. Ei tästä ainakaan EU:ta voi syyttää, ku295027Sanna vaihteeksi Australian "60 minuuttia" ohjelmassa
Kansanvälinen superstaramme esiintyi tällä kertaa toisella puolen maapalloa esitettävässä ohjelmassa. Kiinnostus on kova641904HihhuIi-Päivi täpinöissään Viktorin tapaamisesta
Eiköhän nyt kaikille ole vihdoin selvää kenen joukoissa tämäkin putinisti seisoo. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a1121803- 1111670
Erään T miehen viimeinen aloitus tänne
Moi Olen kirjoittanut täällä säännöllisesti yli 5 vuotta. Kaivannut kuten kuuluukiin, mutta myös unohdellut ja selvitel291614Björn Wahlroos ykkösaamussa nautittavaa kuunneltavaa
Ehdottomasti viisaimpia ja tietävämpiä ihmisiä mitä Suomesta koskaan tullut. Naureskeli viherpiipertäjille jotka ihan p226928- 71901
Yritän saada sinut pois mielestäni ja ajatuksistani nainen
Turhaan. Mitä enemmän yritän, sitä enemmän haluan sinut ja sinua. Miten voitkaan olla niin ihana ja tuntua niin hyvältä.43853Leikitään tavuleikkiä
Millaiset nimitavut muodostuvat jos yhdistät oman etunimesi ensimmäisen tavun ja kaipaamasi ihmisen etunimen ensimmäisen54813- 53782