Provosointi

Anonyymi

Kuinka tyypillistä narsistille on toisen ihmisen provosointi ja hänen tunne reaktion kuvaaminen eli esim.syyttää uhria "hulluksi psykoksi" tai "sekopääksi". Seuraan julki nars

27

1091

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Narsisti ihminen, elää omassa kuplassa! Pitää kaveriansa, tyhmänä ja haukkuu selän takana. Jos olet parisuhteessa tälläisen ihmisen kanssa, kannattaa erota. Ennen kuin hän tuhoaa itsetuntosi!

      • Anonyymi

        Joo tuo tyhmäksi haukkuminen ja nimittely, narsu voi viedä mukanaan nimittelyn tapaiseen riitaan missä aikuiset ihmiset alkaa tyhmätellä toisiaan kuin lapset. Sitten ihmettelet miksette saa aikaan antoisaa keskustelua. Hassua siinä on se, että se oikeasti aikuistunut vastuullinen itsenäisesti toimiva yksilö on se tyhmä. Omaan ajatteluun kykenevä on niille varmasti paha.


    • Anonyymi

      Ei ole tyypillistä narsistille. Kuka hyvänsä saattaa olla tuollainen kuvaamasi ilkiö.

      Sinulle itsellesi se taitaa olla tyypillistä, vai mitä ajat takaa provosoivalla aloituksellasi. Sait provosoitua minut, tule vielä haukkumaan perään!

      • Anonyymi

        Voi varmaan olla, mutta eräs julki narsisti kertoi muiden tahallisen provoamisen olevan hänelle tyypillistä. Kun normaalisti ihminen voi ärsyttää toista tietämättään. Tämä narsu kertoi myös videokuvaavansa tilanteet kun haluaa muiden pitävän uhria omien sanojensa mukaan "hulluna psykona". Etsi itse Lee Hammock nimellä. Hän avaa mitä hänen päässä liikkuu. Toivottavasti tämä auttaa ihmisiä tunnistamaan narsun toimintatapoja. Mulla ei ole tapana nauhoittaa muita ihmisiä, enkä myöskään provosoi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi varmaan olla, mutta eräs julki narsisti kertoi muiden tahallisen provoamisen olevan hänelle tyypillistä. Kun normaalisti ihminen voi ärsyttää toista tietämättään. Tämä narsu kertoi myös videokuvaavansa tilanteet kun haluaa muiden pitävän uhria omien sanojensa mukaan "hulluna psykona". Etsi itse Lee Hammock nimellä. Hän avaa mitä hänen päässä liikkuu. Toivottavasti tämä auttaa ihmisiä tunnistamaan narsun toimintatapoja. Mulla ei ole tapana nauhoittaa muita ihmisiä, enkä myöskään provosoi.

        Liian helposti leimataan narsistiksi yhden piirteen perusteella. Minä oon tuota provoamista tehnyt aina, mutta en suinkaan esim. parisuhteissani (lukuunottamatta turhautuessani). Olen oikeastaan seurustellut vain mielenterveysongelmaisten kanssa, joten narsistihaukkuja on kyllä tullut lukuisia, lähinnä peilattu omaa käytöstä siis minuun. Olen tosi kyllästynyt tuohon leimaan, varsinkin kun kaikki, jopa ne haukkujat tietävät 100% etten ole oikeasti narsisti. Harvemmin minä saan ihmissuhteistani kauheasti mitään, muuta kuin seuraa, annan taas sitäkin enemmän ja välillä tuntuu vain, että omaa hyväntahtoisuutta hyväksikäytetään ja mietin olisiko mulla ees kavereita ellen olisi niin kiltti, antelias ja suopea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liian helposti leimataan narsistiksi yhden piirteen perusteella. Minä oon tuota provoamista tehnyt aina, mutta en suinkaan esim. parisuhteissani (lukuunottamatta turhautuessani). Olen oikeastaan seurustellut vain mielenterveysongelmaisten kanssa, joten narsistihaukkuja on kyllä tullut lukuisia, lähinnä peilattu omaa käytöstä siis minuun. Olen tosi kyllästynyt tuohon leimaan, varsinkin kun kaikki, jopa ne haukkujat tietävät 100% etten ole oikeasti narsisti. Harvemmin minä saan ihmissuhteistani kauheasti mitään, muuta kuin seuraa, annan taas sitäkin enemmän ja välillä tuntuu vain, että omaa hyväntahtoisuutta hyväksikäytetään ja mietin olisiko mulla ees kavereita ellen olisi niin kiltti, antelias ja suopea.

        Sun kannattaa miettiä miksi provosoit tietoisesti. Ei se ole norrmaalia. Miksi hankkiudut juuri mt kärsivien seuraan? Onko sulla esim.läheisriippuvuutta? Jotkut Narsistit luulee olevansa kilttejä, mutta eivät ole kun he eivät erota mistä toinen ihminen alkaa ja mikä on omaa itseä. He ovat ihmisiä, jotka eivät näe sitä rikkaa omassa silmässä. Kiltteys on sitä, että se oma minuus on oikeasti kiltti eikä tietoisesti vahingoita muita. Mä olen oikeasti kiltti, koska en ärsyttäisi ketään tahallaan ja lopettaisin jos joku sanoisi että häntä loukkaa joku asia. Jokaisessa on Narsismia, ehkä et ole kohdannut vielä omaa narsismiasi. Ehkä se sun kohdalla on tuota provosointia. Kysy itseltäsi miksi kysymyksiä. Ne ehkä auttaa itse ymmärryksessä.


    • Anonyymi

      Minkä takia kaikki on niin obsessoituneita narsismista? Vai onko täällä pari tyyppiä, jotka tekee näitä aloituksia? Vai onko iltisten yms höttölehtien narsismipropaganda tehnyt tehtävänsä? Saadaan siis ihmiset pelkään toisiaan ja jokainen inhimillisyyteen kuuluva yksittäinen epäterve sana tai teko tulkitaan heti narsismiksi. Aikamoisen narsismijoukkopsykoosin kyllä on media luonut, joka on psykopaattien luoma savuverho ihan oikeille ihmishirviöille..

      Yhtenä päivänä iltis yms mainostaa asiantuntijan sanoin kuin narsisti on itserakas eikä muita osaa rakastaa ja seuraavalla viikolla joku ratkaisukeskeinen terapeutti kertoo is:ssä kuin narsisti ei kykene rakastaan itseään..

      Kaikenlainen epäsymmetrinen informaatio vaikuttaa tekevän tehtävänsä.. juuri siihen ne oikeat psykonarskut kun kohteissaa pyrkiikin.. tänään yhtä ja huomenna sitten aivan vastakkaista ja kohdeyleisö on ihan epävarma käytännössä ihan kaikesta..

      • Anonyymi

        Toki ihmiset kaipaa selkeyttä joten siksi täällä kysytään. Emme me tavan tallaajat tiedä, mutta kyllä meilläkin on oikeus osallistua keskusteluun ja jos meidän elämässä on ollut narsisti niin pitäähän siitä puhua. Jännä miten naamakertoimen mukaan jotkut saavat puhua ja toisia pyritään hiljentämään. Tiedetäänkö narsismista edes kaikkea vielä. Kuitenkin tiede elää koko ajan ja vanhojen faktojen lisäksi tulee uutta tietoa koko ajan. Tuskin tämäkään tieteenala lakkaa kehittymästä. Narsisti nimenomaan ei halua tulla paljastetuksi, joten syntipukki ilmiönä ehkä Suomessa huonosti tunnettu tai käytetty. Koulukiusaamisen ja työpaikkakiusaamisen kitkennässä on epäonnistuttu Suomessa meidän sivistyksen tasoon nähden. Joten jossakin mättää. Olisi varmaan aika myöntää, että kaikkea ei tiedetä vielä ja tämä olis yksi esimerkki siitä miten narsisti voi käyttää syntipukkia tai väittää, että uhri olisi "se hullu". Suomessa kiusaamisen uhri on yleensä se joka vaihtaa koulua tai työpaikkaa, koska meillä ei edes kunnolla puhuta tästä toiminnasta.


      • Anonyymi

        Mulla on myös omakohtaista kokemusta aiheesta. Molemmat toimivat juuri noin, että provosoidaan ja sitten halutaan kuvata se reaktio. Joko videolla tai sanallisesti, mutta Narsisti jättää kertomatta oman osuutensa eli sen miten se hänen kohdallaan oli tahallista provosointia. Siksi kai kisattuja neuvotaan olemaan reagoimatta, jotta kiusaaja lopettaisi. Se ei valitettavasti toimi, koska jos sattuu oikein julma narsu kohdille niin se henkinen tökkiminen ei lopu ennenkuin uhrista on saatu tunnerraktio mihin narsu viittaa. Eli esim.meillä töissä kestin vuosia kiusaamista ja kun lopulta reagoin tunneperäisesti takerruttiin siihen ja valehdeltiin ja väitettiin kaikenlaista. Koko tilanteen läpikäynti oli tyypillinen syntipukki asetelma missä kukaan ei puuttunut tökkimiseen koskaan mitenkään. Jälkeen joku harmitteli kun tuli huono omatunto osallistumisesta kiusaamiseeni. Tämä työpaikan narsu kulki selittämässä miten on niin temperamenttisia työntekijöitä kun kukin lopulta räjähti tai suuttui. Ei se ole normaali tila, että töissä ihmiset paiskoo tavaroita ja haukkuu kiusattua hulluksi. Se kuka oli hullu vaihtui välillä. Semmoista vihjailua oli myös että " sillähän on se". Kai se voi olla mahdollista saattaa se uhri väliaikaisesti johonkin hulluuden tilaan kiusaamalla. Kyllähän siinä voi sairaalaankin päätyä. Kiusaajat porskuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki ihmiset kaipaa selkeyttä joten siksi täällä kysytään. Emme me tavan tallaajat tiedä, mutta kyllä meilläkin on oikeus osallistua keskusteluun ja jos meidän elämässä on ollut narsisti niin pitäähän siitä puhua. Jännä miten naamakertoimen mukaan jotkut saavat puhua ja toisia pyritään hiljentämään. Tiedetäänkö narsismista edes kaikkea vielä. Kuitenkin tiede elää koko ajan ja vanhojen faktojen lisäksi tulee uutta tietoa koko ajan. Tuskin tämäkään tieteenala lakkaa kehittymästä. Narsisti nimenomaan ei halua tulla paljastetuksi, joten syntipukki ilmiönä ehkä Suomessa huonosti tunnettu tai käytetty. Koulukiusaamisen ja työpaikkakiusaamisen kitkennässä on epäonnistuttu Suomessa meidän sivistyksen tasoon nähden. Joten jossakin mättää. Olisi varmaan aika myöntää, että kaikkea ei tiedetä vielä ja tämä olis yksi esimerkki siitä miten narsisti voi käyttää syntipukkia tai väittää, että uhri olisi "se hullu". Suomessa kiusaamisen uhri on yleensä se joka vaihtaa koulua tai työpaikkaa, koska meillä ei edes kunnolla puhuta tästä toiminnasta.

        Toki kaikki saa mun puolesta sanoa mielipiteet ja tekee ihan hyvää tuoda ne jossain esiin. Niinhän mäkin toin tuossa yhden näkökulman esiin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki kaikki saa mun puolesta sanoa mielipiteet ja tekee ihan hyvää tuoda ne jossain esiin. Niinhän mäkin toin tuossa yhden näkökulman esiin

        Ymmärrän sun pointin kun nykyään puhutaan niin paljon narsismista. Osa narsisteista on tullut kaapista ulos ja alkanut itse puhua oireistaan avoimesti. Kyllä se minusta auttaa uhreja käsittelemään asiaa kun ymmärrät miten narsun kohdalla se on tahallista ärsyttämistä. Mikä on eri asia kuin olla tietämättään ärsyttävä. Jokainen ok joskus jollekin ärsyttävä, sehän on tunnetila. Mut tää ero siinä miten narsulla on oma agenda siinä taustalla todistaa, että se uhri onkin "hullu tässä ei hän". Narsun uhri kun voi kärsiä monenlaisia oireita mitkä voi näyttää hullulta muille sitten. Esim.paniikkikohtauksista.


      • Anonyymi

        "Minkä takia kaikki on niin obsessoituneita narsismista? ".

        Globaalisti ajateltuna narsistinen käytös on lisääntynyt räjähdysmäisesti. Suomen ex-pääministeri kin, Alexander Stubb, opettaa professorina Italian Firenzessä empatiaa! Ajatelkaa, yliopistossa opetetaan empaattista ajattelua ja käyttäytymistä koska sen katoaminen koetaan uhkana maapallon tulevaisuudelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Minkä takia kaikki on niin obsessoituneita narsismista? ".

        Globaalisti ajateltuna narsistinen käytös on lisääntynyt räjähdysmäisesti. Suomen ex-pääministeri kin, Alexander Stubb, opettaa professorina Italian Firenzessä empatiaa! Ajatelkaa, yliopistossa opetetaan empaattista ajattelua ja käyttäytymistä koska sen katoaminen koetaan uhkana maapallon tulevaisuudelle.

        Mistä luulet tämän räjähdysmäisen narsismin lisääntymisen johtuvan? Eikö yksilökeskeisyydellä ole tekemistä asian kanssa, eritoten ihmisten jättämisellä oman onnensa nojaan, kun "kaikillahan on samat mahdollisuudet elämässä"?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä luulet tämän räjähdysmäisen narsismin lisääntymisen johtuvan? Eikö yksilökeskeisyydellä ole tekemistä asian kanssa, eritoten ihmisten jättämisellä oman onnensa nojaan, kun "kaikillahan on samat mahdollisuudet elämässä"?

        Mun mielestä ei välttämättä ole räjähdysmäisesti kasvanut vaan sitä on opittu tunnistamaan. Ennenvanhaan ihmiset on vaan joutuneet kärsimään kun ei ole voinut asua itsenäisesti tai erota. Narsistin kanssa on ollut pakko olla. Itsenäisyys ja omillaan toimeen tuleminen pelastaa narsistin hampaista kun se ei silloin pysty käyttämään asuntoa, asemaa, rahaa tms vallanvälineenä. Mutta olen huomannut, että kylmyyttä jotenkin ihannoidaan ja nähdään tarpeellisena kylmä johtaminen missä vain kylmästi rikkaita rikastetaan ja köyhiä köyhdytetään oman edun tavoittelun kautta. Luodaan sellainen pyrkyrimäisyyteen perustuva arvomaailma missä vain parhaaseen pystyvät ansaitsevat jotakin ja muut saa olla ilman. Tuloerot kasvaa Suomessakin koko ajan eikä johtamisen kulttuuriin juuri kiinnitetä huomiota. Mediassakin levitetään juttuja siitä miten Paykopaatteja tarvitaan johdossa. Minusta tuo on huolestuttavaa, että ihmiset jotenkin masokistisesti haluavat tulla kylmän johdon höykyttämäksi. Ehdollistetaanko meidät siihen jotenkin ettei eroteta tervettä auktoriteetti uskoa sairaasta ja sokeasta auktoriteetti uskosta vaikka se kuinka johtaisi suoraan "helvettiin". Ketään ei kiinnosta muu kuin, että pääsisi siihen suosittuun piiriin missä saa etuoikeuksia. Ja mitä keinoja sen Narsistin ruotuun saamisessa sitten voisi olla kun osa porukasta kuuluu hoviin joko tietämättään tai tietoisesti kun hyötyy itse.


    • Anonyymi

      Eikö milloinkaan hassuta toisen kuvaaminen sitten. Ja siten ihan ilman nykyteknologiaa? Sellaista sanotaan juoruiluksikin.

      • Anonyymi

        Tässä puhutaan siitä kun narsu pyrkii tahallaan saamaan reaktion. Pahimmillaan se on jopa videointia.


    • Anonyymi

      Hän hakee tunnereaktiota, ja mitä vähemmän reagoit, sitä kovemmaksi käyvät panokset, koska reaktio on pakko saada (eroaa normaalin ihmisen käytöksestä, normaali jättäisi sinut rauhaan). Pitäydy asiallisena ja rauhallisena, näin olet narskun niskan päällä. Hän haluaa, että sinulla menee tunteisiin ja alat sekoilla ja hän näyttää järkevältä, sitä älä anna ikinä hänelle! Muista narsku äänittää puhelut (jättää omat huudot pois, tekstiviestit rajaa omat solvaukset pois jne) Tätä varten narsku kylvää eteesi koko ajan uusia syöttejä, joihin arvelee sinun tarttuvan. Älä siis anna tunteita, minkäänlaisia. Tunne on kuin pilli sieluusi, jonka kautta sinut imetään kuiviin. olet narskun vaikutuspiirin ulkopuolella, koe kaikki tunteesi sensuroimatta.

      • Anonyymi

        Se siinä niiden kanssa onkin niin vaikeaa kun jos reagoit niin ne osaa kääntää sen niin, että etpä sinäkään ollut kunnolla tai jotakin muuta. Oon kyllä saanut narsun ihan raivoon olemalla rauhallinen ja lopettamalla reagoimisen häneen. Sitten hän se naamio alkoi lipsua muidenkin nähden.


      • Anonyymi

        Joo tekee niin, että poistaa whats up keskusteluista saman tien omat puheenvuoronsa.


    • Anonyymi

      Osaa taitavasti virittää sellaisia tilanteita jossa kohde vaikuttaa siltä, kuin hän on ennakkoon muut valmistellut näkemään...

      • Anonyymi

        Jep, ne osaa niin taitavasti esittää. Se on huvittavaa miten pelkkä äänensävy voi vihamielisestä muuttua ihanaksi ihmiseksi sekunnissa jos paikalla on päällystöä.Meidän työpaikan narsu oli sanonut työkaverille , että hän voi käyttää sitä hyväkseen kun toimari tykkää hänestä niin paljon. Hän kertoi, että aina tulee huono olo kun joutuu sen kanssa työvuoroon. Mä huomasin sen kateuden ja vallanhalun kyllä, mutta niinhän siinä kävi että monien nöyryytysten jälkeen päädyin pyytämään narsistilta anteeksi ja hän totesi siihen kylmästi, että "nyt opit minusta jotakin". Näin myöhemmin selkounen missä hän yritti saada minut kantamaan raskasta kassia mikä oli täynnä kiviä. Ojensin unessa kivet hänelle takaisin sanoen, että nämä kuuluvat sinulle. Se helpotuksen tunne oli valtava.


    • Anonyymi

      Narsisti viljelee kaksoisidosvaatimuksia, jolloin teit mitä tahansa kaiken tietämyksesi ja sääntöjen valossa, niin se on hänen mielestään väärin samalla kun narsisti itse rikkoo kaikkia sääntöjä ja normeja miten tahtoo. Pienen lapsen kehitykselle tuollainen toimintatapa on äärimmäisen vahingollista. Tälläinen valheita levittelevä väärintoimijanarsisti pelaa ihmisillä kuin pelikorteilla saadakseen häntä ärsyttävät ihmiset huonoon valoon.

    • Anonyymi

      Narsismi on juurikin sitä, että narsisti on addikti toisen tunnereaktioille. Kumma kun ei tuota vertaa tiedetä...

      • Anonyymi

        Ei sitä moni näytä tietävän. Kiusaamistilanteissa se menee just Narsun eduksi, koska nähdään se todellisen uhrin tunneperäinen reaktio. Sitäpä ei moni jää edes miettimään mitä uhrille tapahtui kun ollaan vain tyytyväisiä ettei kohdistu itseen. Poissa silmistä, poissa mielestä. Narsulle varmasti ihanteellisin uhri on hiljainen ja kiltti, helppo koska kukaan ei muutenkaan ota sellaista vakavasti. Pakkotoimet kohdistuu lähinnä uhreihin kuten pakottaminen käymään samaa koulua, luokkaa tai muuten....pahimmillaan jopa ammattilaiset pyytää ymmärrystä ja se uhri vaiennetaan. Yritin tässä jokin aika sitten puuttua kiusaamiseen ja tultiin hyssyttelemään. Yritettiin väittää, että jos minä muutin heidän sanomakseen niin kiusaajat muka lopettaisi. Latelin suoraan, että minun muovaaminen ei lopeta vaan se on se kiusaaja kenen pitää lopettaa. Edes kaikilla ammattilaisilla ei ole mitään käryä siitä mitä se narsun hampaissa oleminen merkitsee. Mun kokemus on se, että kun Narsua ei voida muuttaa niin uhria voidaan muuttaa ja kuulluksi tuleminen on todella vaikeaa. Suut käy, mutta mitään mikä oikeasti käytännössä toimii ei tule ulos. Toimimattomat neuvot on niin nähty ja kuultu. Jos narsu päättää kohteen ei se uhrin oma käytös siihen vaikuta. Uhria neuvotaan tyyliin "älä ole liian sellainen, ole tällainen mutta kuitenkin tee ja ole näin". Käytännössä vain tukee Narsismia missä sillä kohteella ei ole oikeutta omaan identiteettiin. Luonnetta, identiteettiä muokkaavat muut.


    • Anonyymi

      Jos narsismista ei muuta tiedä, niin ainakin se pitäisi tietää, että narsismiin liittyy vahvasti kaksoissidosviestintä ja se, että narsisti rikkoo säännönmukaisesti yhteisön normeja eläen omien itse keksimiensä normien varassa halveksien muita ihmisiä ja heidän ihmisyyttään, jota halveksuntaa narsisti ei säännönmukaisesti piilottele muilta ihmisiltä paitsi pelatessaan jotain pelejä muilla ihmisillä. Siis kaksoissidosviestintä, normien rikkominen ja ihmisten halveksunta ovat ne muutamat tuntomerkit narsistin tunnistamiseen.

      • Anonyymi

        Mun piti oppia tämä käytännössä kun Narsu ihan puhui pelaavansa tietoisesti peliä, jonka hän aikoo voittaa. Ja sai kyllä pahaa aikaan. Mukana oli siihen aikaan ihan Sossuja ym.virallisia tahoja, mutta se ei Narsua hidastanut ollenkaan. Poliiseja, Sossuja ja muita tahoja pitävät tyhmänä. Oli ilmeisesti sellainen Suuruuden hullu Narsisti, joka toisaalla juurikin vahti muita ja muiden elämää mutta häntä ei säännöt kosketa. Ei myöskään kiinostunut pilaako jonkun toisen maineen, mutta omasta maineestaan ja kunniasta oli tosi tarkka ettei hänestä sanota mitään. Se röyhkeys oli jotakin aivan käsittämättöntä ja sellaisesta ihmisestä sitten hoitoalalle vielä. Vei minultakin rahaa seläntakana, joten ai että siellä hoito alalla saa rauhassa tehdä mitä haluaa ja se riittää kun hän sanoo uhrien olevan niitä hulluja, jotka vaan kuvittelee omiaan.


    • Anonyymi

      Narsisti on näkevinään toisessa ihmisessä oman sairautensa. Hän projisoi. Toinen valehtelee, toinen on kiero, toinen varastaa, mutta narsisti itse on hyvä ja hieno ihminen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4849
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      124
      4413
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2871
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      29
      1928
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1699
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1690
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      104
      1675
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1603
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1541
    Aihe