Narsistinen ystävä

Anonyymi

Mietin tässä nyt ihmisiä mun elämässä, joilla on ollut voimakkaita narsistisia piirteitä. En tiedä onko näistä kukaan kliinisesti narsu. Kuvailen heidän toimintaansa tässä.

1. Koulukiusaaja. Hän oli jo silloin lapsena vähän outo. Piirustukset synkkiä ym. Muutin toiselta paikkakunnalta ja jouduin aloittamaan toisen luokan tässä koulussa missä kiusattiin. Ensin minut otettiin hyvin vastaan luokkakaveriden kesken. Kuitenkin tämä kiusaaja alkoi puhumaan, että eivät ne sinua kohta enää ota mukaan. Sitten hän alkoi kaveeraamaan kanssani. Hänellä oli tapana leikkiä muiden kanssa yksin vuorotellen. Kaikki joutuivat kokemaan saman. Hän yllytti muita toistensa kimppuun, kehotti näpistämään ja jos ei halunnut niin oli hänen mielestä nössö. Välillä hän oli mitä ihanin ystävä ja keksi kivoja leikkejä ja oli taiteellinen. Itselläni kun on omatunto ja toisten satuttaminen tuntuu pahalta aloin pistää vastaan hänen älyttömille päähänpistoilleen ja varsinkaan en suostunut näpistelemään enkä halunnut polttaa tupakkaa ym. Hän käski varastaa isältäni tupakkaa ja mennä metsään polttamaan salaa. Luokkaamme tuli uusi tyttö ja hän vaihtoi minut samantien tähän uuteen tyttöön ja he alkoivat yhdessä kiusata minua. Siitä alkoi todella rankka vuosia kestänyt systemaattinen kiusa. Hän oli juuri sellainen ihminen kenen tähtäimeen jouduttuasi jouduit valitsemaan oletko hänen kelkassaan mukana perseilyssä vai joudutko kiusatuksi. Jos et suostunut hän aloi kiusaamaan. Opettajasta ei ollut mitään apua. Kerroin hänelle, mutta hän sitten valehteli opettajalle, että minä olen se joka kiusaa muita. Opettaja ei ollut kertonut vanhemmilleni tästä yhtään mitään. Oli suuri virhe luottaa opettajaan, älkää tehkö sitä virhettä koskaan vaan aina kannattaa kertoa ensin omille vanhemmille. Opettaja saattaa joskus olla itsekin kiusaaja luonne. Noh kuitenkin vuosien päästä hänellä vauhti vain kiihtyi. Mukaan tuli alkoholi jo 14 vuotiaana. Hän hyppi yhden ystävämme päänpäällä kun tämä oli puhunut jotakin hänestä. Aiheutti isot velat avopuolisolleen kun jätti omat osuutensa vuokrista maksamatta. Puukotti naapuriaan hetken mielijohteesta kun tämä oli kuunnellut liian kovalla musiikkia. Tämä ihminen häröili pienessä kaupungissamme ja pääsin hänestä lopulta eroon kun hän itse vaihtoi kaveripiiriään vankila ihmisiin ja muutin toiselle paikkakunnalle opiskelemaan. Sen jälkeen en tiedä mitä kaikkea on saanut aikaan.

2. Toinen on sitten pitkäaikainen miespuolinen kaverini. Häneltä on tullut sen verran erikoisia toisen ihmisen etua vastaan olevia neuvoja, että ei hän ainakaan normaali voi olla. Yksi aika haitallinen neuvo oli mm. että kannattaa sössiä tahallaan omat luottotiedot, että saa Sossun maksamaan. En tietenkään noudattanut neuvoa, josta olisi tullut luottarimerkinnät. Häntä se ei haitannut. Opinnot hänellä myös tosi pitkään venyneet. Itselläni taas oli tavoitteita ja sainkin ne tehtyä ja koulut käytyä. No tunsin sekä hänet, että tyttöystävänsä. Kerran särähti tosi pahasti kun hän kertoi rikkoneensa tyttöystävänsä jollain mökkireissulla henkisesti täysin. En silloin nuorempana osannut ajatella tästä kunnolla mitään, mutta myöhemin aloin pohtia minkälainen ihminen oikein tietoisesti särkee toisen. Olisin jotenkin ymmärtänyt jos hän olisi tahattomasti jonkun oman vaivan takia rikkonut toista, mutta kuulosti tehneen sen jotenkin tahallaan. Hänellä oli joskus sellaista syyttelyä myös tyyliin "sinä olet sellainen" mistä en itseäni tunnistanut ja jouduin aina jotenkin hämilleen ja vähän kuin todistelemaan. Kerran hän väitti, että kaipaan ihailua mikä ei pidä paikaansa. Nyt kun olen ottanut selvää narsismista niin olen ymmärtänyt, että he ikäänkuin projektoivat vai mikä se sana nyt onkaan niitä omia piirteitään toisiin. Hän olikin itse se joka sitä ihailua kaipasi. Kestän hyvin kritiikkiä, joten pohdin sitä tosiaan miten asia oikeasti on ja en ole ihailua kaipaava. Kehuja kyllä, mutta ei liikaa vaan sopivasti. Liika kehuminen ärsyttää minua enkä muutenkaan viihdy huomion keskipisteenä. En ole jatkuvasti kuvaamassa itseäni tai kalastelemassa ihailua osakseni. Itseppäinen kyllä olen, mutta siitä on hyötyä silloin jos joku ihminen käskee tekemään jotakin älytöntä. En suostunut häntä ihailemaan enkä mitenkään kannattanut hänen elämäntyyliään elää Sossurahoilla vaan kävin töissä ja opiskelin. Jotenkin kyllästyttää itsellä nyt ihan tosissaan nämä ovelat narsistiset ihmiset elämässäni, jotka osaavat omat puutteensa kääntää toisten puutteiksi. Ollaan oltu ystäviä pitkään, mutta mutta...aina kun häntä näkee hänellä on jotakin sellaista näpäyttävää sanottavaa mikä menee henkilöön. Hän kyllä auttaa pyytämättä mitään vastineeksi, että ehkä hän ei ole täysi narsu vaan piirteinen. Hänen mielestään joku ystäväpiirissämme oleva on narsisti, mutta kun kysyn kuka hän vain vastaa sen olevan harmiton tyyppi. Tarkoittaako hän itseään?

3

96

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jatkan tätä listaa kun loppui tila kesken.

      3. Yläasteella meillä oli parempi luokka ja siellä oli suht koht oppirauha kunnossa. Ystävystyin siellä urheilulliseen tyttöön ja kävimme yhdessä lenkillä ym. Luokallamme oli sitten toinenkin tyttö vieressämme, jonka kanssa hän oli kaveri myös. Minulla ei ollut heidän kaveruuttaa vastaan mitään. Riparin jälkeen lähdin kylille aivan kuten kaikki muutkin, mutta tämä ystävä oli kieltänyt että mehän ei sitten maisteta ollenkaan alkoholia. No minä kuitenkin kokeilin ja siihen sitten päättyi ystävyys. Näin miten hän koulussa kirjoitellut vieruskaverille kuinka olen jäänyt muodista jälkeen ja haukkui vaatteitani. Kävimme luokkaretkellä ja he tekivät jonkun plakaatin missä ulkonäköäni haukuttiin koko koulun edessä. Kyseinen tyttö sai käytöksestä täyden kympin että ilmeisti tuollainen oli opettajista sitä hyvää käytöstä. Meillä oli luokalla myös hyväosaisi poikia, jotka kiusasivat henkisesti tyttöjä ulkonäöstä, äänestä ym. Opettajan en muista kunnolla puuttuneen, yritti ehkä huumorin kautta paimentaa noita poikia. Luokkaretkellä pojat yhdessä opettajien nähden heittelivät minua myös kivellä. Käännyin ja näin heidän nauravan. Noh tämä vieruskaveri tyttö piti myöhemmin luokkakokouksen johon hän kutsui minutkin tyyliin "saat sinäkin tulla" ikäänkuin alentaakseen arvoani, miten heidän "ylivertaiseen" seuraansa "sain tulla". Tämä oli sellainen krokotiilin kyyneleitä itkevä tyttö, joka sillä itkullaan sai sympatiat puolelleen. Mutta jos opettaja oli tiennyt mitä kirjoitteli kouluvihkoon toisten vaatteista ja miten osasi kiusata. Jotenkin nämä narsut ovatko he kaikki siinä mielessä samanlaisia miten he osaavat peittää omat virheensä ja väärin tekemänsä asiat ja tahallaan asetetaan joku naurun alaiseksi. Siinä koulussa oli kyllä muutenkin kaikkea älytöntä kuten yläasteelle meno kastajaiset missä poikien päitä pestiin wc pöntössä ja tyttöjen piti leikin varjolla riisuutua ylä-aste ikäisten poikien nähden tehdäkseen vaatejonon. Kaikki tämä opettajien sallimaa perversiota.

    • Anonyymi

      Et sinä narsismista näytä tietävän mitään.

      Nuo ystävät ovat muuten vain luonnevikaisia psykopaatteja.

      • Anonyymi

        En tiedäkkään siksi kysyn täällä, en ole asiantuntija. Pohdinkin tässä että mitä eroa on narsulla ja Psykopaatilla. Se ois ollut seuraava kysymys. Onneksi en ole enää näiden ihmisten kanssa tekemisissä. Herra 2. Mietin josko hänet poistaisi myös someista. Ei olla nähty vuosiin ja kun olen saanut häneen etäisyyttä niin miettinyt tarkemmin onko hän normaali.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      202
      7949
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4522
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2210
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2109
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1925
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1795
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1726
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1689
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1633
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1448
    Aihe