Henkilökohtaisen avustajan työ välittäjäfirman kautta?

Anonyymi

Katsoin, että valtaosa näistä työpaikoista on erilaisten välitysfirmojen kautta. On Aarre Avustajat, Mehiläinen ja monia muita, joiden nimet ei jääneet mieleen.

Onko kokemusta näiden firmojen kautta tehtävästä henkilökohtaisen avustajan työstä? Huomasin jossakin, että vastuuhenkilöön voi aina ottaa yhteyttä. Se olisi ainakin parannus vuosia sitten tekemääni henk.koht. avustajan työhön verrattuna, kun silloin mitään vastuuhenkilöä ei missään ollutkaan.

22

1723

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Täällä toinen kiinnostunut. Olen ollut kaksi vuotta samalla rouvalla avustajana. Nyt loppui työt hänellä. Olen menossa luultavasti yhteen tällaiseen firmaan töihin, alustavasti jo sovittu asiasta muttei vielä työsopparia tehty. Ajattelin, että ehkä työnantaja velvoitteet hoituisi paremmin näin.

    • Anonyymi

      Kuulisin minäkin kokemuksia mieluusti. Onko yksityisten välillä suuria eroja? Hyviä ja huonoja puolia?

    • Anonyymi

      Kokemusta vain Elämäsi Adato Oy:sta. Siellä ainakin toimii hyvin kaikki.

      • Anonyymi

        Kiitos kun kerroit tämän kokemuksen.


    • Anonyymi

      Firman kautta on parempi, sillä silloin saa jopa palkan, jos asiakas peruu viime hetkellä. Lisäksi saa napata peruutuskeikkoja, jos haluaa ottaa. Minulla on ollut asiakkaita suoraan ja jotkut on olleet ihan ok, mutta on minua käytetty ikkunan pesuunkin ja asiakkaan oman kodin ikkunat yksi huone/ päivä oli ihan ok, mutta hänen vanhempiensa mökin kaikki ikkunoiden kohdalla kieltäydyin. Sitten asiakas halusi minun maalaavan seinänsä ja totesi maalarin ottavan 40€ / h. Minä olisin saanut kaupungilta 10,20€ / h miinus verot eikä asiakas ymmärtänyt miksi en halunnut sotkea parhaimpia farkkujani maaliin. Ai niin firman kautta saat työterveyhuollon!

      • Anonyymi

        Jos toimii firman kautta, onko selvät sävelet mikä kaikki kuuluu työnkuvaan? Tuo rajanveto tuntuu olevan työnantajamallissa aika epämääräistä....


      • Anonyymi

        Enin osahan avustajista toimii jonkun firman kautta. Harva avustettava hakee avustajaa itselleen suoraan vain esim. jonkun lehti-imoituksen kautta. Omalla asuinseudullani ei hae kukaan tällä tavoin, vaan ihmiset käyttävät välittäjää. Ja aina on oman välitysfirman kautta tullut palkka, jos peruuntuminen sovituista tunneista on tapahtunut työnantajan toimesta.


    • Anonyymi

      Vähän ihmetyttää nuo joidenkin välittäjäfirmojen mainostamiset: kehutaan että on niin ihania avustajia ja avustettavia. Tottakai siellä joukossa voi olla niitä ihaniakin, mutta uskoisin että todennäköisesti suurin osa ei ole.

      Mutta vähän siihen suuntaan - jos vaikka tilaa verkkokaupasta vaatteita ja sitten niistä pyydetään antamaan palautetta, niin eivät välttämättä julkaise, jos ei ole riittävän myönteistä.

    • Anonyymi

      Niinhän se näitten välikäsien kanssa menee, että siellä haalitaan vain tietyn tyyppisiä ihmisiä töihin. Kauniit ja rohkeat rulettaa. Jos olet liian vanha tai jollain tavoin et näytä tai kuulosta hyvältä sinua haastattelevan klopin silmissä tai korvissa, niin eipä tahdo löytyä töitä eikä viitsitä vastata kysymyksiinkään.

      • Anonyymi

        Eikö nyt ole pulaa yleisesti avustajista? Luulisi työtä löytyvän muillekin kuin kauniille ja rohkeille, kunhan on soveltuva alalle?


    • Anonyymi

      Kaikki rekryt on syvältä. Vanha työkkäri takaisin. Silloin ei ollut minkään sortin rasismia, mutta nykyrekryillä on.

    • Anonyymi

      50 saa kyllä hyvin töitä alalta😊.
      Jopa arvostetaan elämänkokemusta.

    • Anonyymi

      Mä olen yhden tällaisen firman kautta töissä ja meillä on muodostunut ongelmaksi se, ettei muka voida tehdä sitovia työvuoroluetteloita.... Ajat ovat noin aikoja 2,5-4 h.
      Miten muissa firmoissa, onnistuuko vuorolistojen teko ja miten toimitaan jos asiakas sanookin kesken työvuoron, että voit lähteä?

      • Anonyymi

        >> ettei muka voida tehdä sitovia työvuoroluetteloita.... Ajat ovat noin aikoja 2,5-4 h. <<

        Ajan OVAT noin aikoja, se on ihan totta. Jos ihmiselle on myönnetty vaikka 20h/kk, se tarkoittaa, että hän saa avustajan MAKSIMISSAAN 20h/kk, eli tunyeja voi olla vähemmänkin, jos avuntarvetta ei ole tuota määrää. Siksi kai niitä tuntilistoja juuri täytetään, että nähdään, onko tunnit oikein mitoitettu. Tuntilistassa kuuluisi aina ilmoittaa, jos ei täydet tunnit täyty.

        Tunnit myös kuuluu työntekijän tietää vähintään viikko etukäteen. Eli sinun kuuluu sopia 1 viikon tunnit etukäteen työnantajan kanssa ja kirjoittaa ne tuntilistaan. Ja sitten mainita kunkin työpäivän kohdalla, jos työnantajasi ei olekaan tarvinnut sinua niin montaa tuntia, vaan päästänyt sinut aikaisemmin töistä. Silti tulee koko palkka, jos työnantaja on päästänyt aiemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> ettei muka voida tehdä sitovia työvuoroluetteloita.... Ajat ovat noin aikoja 2,5-4 h. <<

        Ajan OVAT noin aikoja, se on ihan totta. Jos ihmiselle on myönnetty vaikka 20h/kk, se tarkoittaa, että hän saa avustajan MAKSIMISSAAN 20h/kk, eli tunyeja voi olla vähemmänkin, jos avuntarvetta ei ole tuota määrää. Siksi kai niitä tuntilistoja juuri täytetään, että nähdään, onko tunnit oikein mitoitettu. Tuntilistassa kuuluisi aina ilmoittaa, jos ei täydet tunnit täyty.

        Tunnit myös kuuluu työntekijän tietää vähintään viikko etukäteen. Eli sinun kuuluu sopia 1 viikon tunnit etukäteen työnantajan kanssa ja kirjoittaa ne tuntilistaan. Ja sitten mainita kunkin työpäivän kohdalla, jos työnantajasi ei olekaan tarvinnut sinua niin montaa tuntia, vaan päästänyt sinut aikaisemmin töistä. Silti tulee koko palkka, jos työnantaja on päästänyt aiemmin.

        2 viikkoa voi sopia tunnit eteenpäin. Mutta muista pysyä siinä annetussa kuukausituntimäärässä, ettet merkkaa ylityötunteja.

        Se onkin henk.k.avustajan työn paskin piirre eli ylitöistä ei makseta. Mutta ns. alitöistä maksetaan, jos tunnit on sovittu etukäteen.


    • Anonyymi

      Jos asiakas sanoo kesken työpäivän, että saat mennä jo niin kiitä kauniisti ja mene nauttimaan palkallisesta loppupäivästä😊.
      Sovittu työvuoro tietenkin maksetaan

    • Anonyymi

      Laki on laki kaikille työntekijöille sama!

    • Anonyymi

      Aloitin avustajana ensiksi keikkarina, mutta tuntui kivemmalta jos saisi oman tutun asiakkaan niin vaihdoin sitten keikat 30 tuntia kuukaudessa vapaa-ajan avustamiseen. Kaikki on mennyt hyvin ja kiva kun tuttu asiakas. Keikka tarjouksia saa tosin vieläkin, mutta ei niitä tarvitse ottaa jos ei halua. Niin ja tosiaankin Aarre Avustajat firmassa tällainen kokemus.

      • Anonyymi

        Sama juttu Aarteella, mutta sain 60 tuntia kuussa asiakkaan niin saa aina käydä samalla tutulla. Välillä myös viikonloppuisin keikkaa kun lisät. Ei valitettavaa


    • Anonyymi

      Aarreavustajille laitoin aikoinaan hakemuksen ja sieltä joku mies alkuun laittoi tietoja ja haastatteli puhelimitse. Jotakin satunnaisia paikkoja tarjottiin, mutta en edes päässyt perille juonesta, kun suureen osaan esittämistäni kysymyksistä ei vastattu. Laitoin sitten muuallekin hakemuksia. Joku firma, jonka nimeä en enää edes muista, soitteli ja tarjosi töitä kauempaa toisesta kaupungista pariin otteeseen, vaikka olin nimenomaan halunnut töitä vain tästä kaupungista mistä asun. Menin sitten lopulta keikkatöihin Avustajavälitykseen, jossa monta kuukautta viihdyin todella hyvin. Mutta siellä on sittemmin ollut organisaatiomuutoksia ja monta esihenkilöä on lähtenyt pois ja uusia tullut tilalle. Ei minulla ole mitään uusia esihenkilöitä vastaan, mutta kun olin juuri tottunut tekemään töitä entisten malliin, niin nyt uudet tuulet puhaltavat.

    • Anonyymi

      Moi Haluan työpaikan
      Opiskelen lähihoitajaksi

      • Anonyymi

        Ota yhteyttä johonkin firmaan jossa näitä henkilökohtaisen avustajan työpaikkoja on tarjolla. Eiköhän se siitä lähde...


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      73
      5146
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2376
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1887
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1578
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1561
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1358
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1267
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1206
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1187
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe