Mallioppiminen. Eli jos perheessäsi on ollut vaikka toinen vanhempi narsisti. Olet omassa eheytymisessä niin pitkällä, että pystyt pysäyttämään nämä huonot tavat, jotka eivät ole sinua vaan sitä opittua käytöstä. Tämä on mun omaa pähkäilyä enkä ole mikään ammattilainen.
-Ihminen on paha ajattelu. Narsisti opettaa lapselleen, että tämä on paha lapsi ja ihminen on paha sen sijaan että opettaisi tervettä intuitioon perustuvaa itsesuojeluvaistoa. Oikeasti kiltti lapsi luulee olevansa paha ja syyllinen kaikkeen. Siksi häntä on helppo käyttää hyväksi.
-Avioliitosta eroavat ovat itsekkäitä ajattelu. Avioliiton laatuun ei kiinnitetä huomiota vain sen kestoon. Lapsen päätyminen samanlaiseen avioliittoon nähdään ylpeyden aiheena, koska hän taipui ja toimii jatkeena. Narsisti on kuuntelijan roolissa, jossa groomaa pysymään onnettomassa liitossa tyylin "tuollaista meilläkin on".
- Manipulointi. Esimerkiksi ohjailu matalaan koulutustasoon samalla kun kuitenkin itse käydään korkeita kouluja.
-Välinpitämättömyys. Narsisti on tietoinen, että lapsi liikkuu huonossa seurassa, mutta ei puutu siihen mitenkään.
- Kokee, että pelkät rutiinit ovat hyvää vanhemmuutta. Suorituskeskeinen. Valmentaa lasta yhteiskunnan käyttöön. Kasvattaminen ehdottomaan tottelevaisuuteen ja auktoriteetti uskoon.
- Osallisuus ja velvollisuus kasvatuksen puute. Toisaalta saatetaan vaatia paljon, mutta ei nähdä perhettä sellaisena missä jokaisen vastuulla on tehdä jotakin. Hyvänä esimerkkinä kotityöt. Yksi tekee paljon, jonkun s
Huonot tavat
1
122
Vastaukset
- Anonyymi
Tila loppui kesken ja amatöörinä mietin onko isäni alkoholisoitunut nepsy ihminen ja äitini sitten muuten kylmä. Oliko kyse sittenkään kliinisestä narsismista vai jostain muusta vähän lievemmästä. Isäni opetti joninverran tunnetaitoja ja niiden sanoitusta, mutta ehkä hän ammensi minuun naisvihaansa. Kuuntelin usein hänen humalaisia juttujaan eli olin kuuntelijan roolissa. Hän teki ehkä siinä virheen kun väitti, että kaikki miehet ovat kunnollisia ja naiset jotenkin pahoja. Siitä puuttui se jokin opettaminen siihen että se riippuu yksilöstä kuka on pahuuteen pystyvä. Roolijako oli vanhanaikainen ja siihen minuakin valmennettiin. Tyttöjen tehtävä oli siivota, näyttää nätiltä ja kantaa miehille kahvia. Neitseelliset naiset olivat hyviä ja muut käytettyjä ja pahoja. Uskonnollisuutta oli myös siten, että nainen on nyt vain Aatamin kylkiluita ja tämä on miesten maailma. Isän mielestä en ymmärtänyt naisen asemaani oikein. Veljeni huoritteli minua ensimmäisten seksikokeilujen jälkeen, mutta pojista sanottiin että ne nyt kulkee missä haluaa ja miehet saa pettää ja käydä vieraissa. Eli jonkinlainen huora Madonna tyylinen ajattelu. Oikeasti olen toki aikuisena ymmärtänyt itsekin, ettei asia ole noin. Nyt kun olen irtaantumassa heidän kontrollistaan on tämä ollut kriisi. Se on ilmennyt sillä, että he tarkkailevat minua entistä tarkemmin. Pöydälle unohtunut jäätelö on merkki orastavasta dementiasta. Omaan intuitioon luottaminen on harhaa tai skitsoilua vaikka useampi tuntisi samoin. Esimerkiksi pettäminen on sellainen kun ex jäi siitä kiinni minua syytettiin paranoidiksi vaikka löysin todisteet ja ex myönsi sen ja pyysi anteeksi. Olen yrittänyt varovaisesti irrottautua, jotta he eivät pystyisi lisäämään kontrollia jotain muuta kautta. Huomasin mm.todistelevani koko ajan vanhemmuuttani mikä vie energiaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?
Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,834473Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu243228Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?
Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt392894Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?
"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu1172697Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod172549- 162540
Oletko keskustellut kaivatustasi muiden
Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka432487Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.1132285MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,142075Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle
Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S281727