Huonot tavat

Anonyymi

Mallioppiminen. Eli jos perheessäsi on ollut vaikka toinen vanhempi narsisti. Olet omassa eheytymisessä niin pitkällä, että pystyt pysäyttämään nämä huonot tavat, jotka eivät ole sinua vaan sitä opittua käytöstä. Tämä on mun omaa pähkäilyä enkä ole mikään ammattilainen.

-Ihminen on paha ajattelu. Narsisti opettaa lapselleen, että tämä on paha lapsi ja ihminen on paha sen sijaan että opettaisi tervettä intuitioon perustuvaa itsesuojeluvaistoa. Oikeasti kiltti lapsi luulee olevansa paha ja syyllinen kaikkeen. Siksi häntä on helppo käyttää hyväksi.

-Avioliitosta eroavat ovat itsekkäitä ajattelu. Avioliiton laatuun ei kiinnitetä huomiota vain sen kestoon. Lapsen päätyminen samanlaiseen avioliittoon nähdään ylpeyden aiheena, koska hän taipui ja toimii jatkeena. Narsisti on kuuntelijan roolissa, jossa groomaa pysymään onnettomassa liitossa tyylin "tuollaista meilläkin on".

- Manipulointi. Esimerkiksi ohjailu matalaan koulutustasoon samalla kun kuitenkin itse käydään korkeita kouluja.

-Välinpitämättömyys. Narsisti on tietoinen, että lapsi liikkuu huonossa seurassa, mutta ei puutu siihen mitenkään.

- Kokee, että pelkät rutiinit ovat hyvää vanhemmuutta. Suorituskeskeinen. Valmentaa lasta yhteiskunnan käyttöön. Kasvattaminen ehdottomaan tottelevaisuuteen ja auktoriteetti uskoon.

- Osallisuus ja velvollisuus kasvatuksen puute. Toisaalta saatetaan vaatia paljon, mutta ei nähdä perhettä sellaisena missä jokaisen vastuulla on tehdä jotakin. Hyvänä esimerkkinä kotityöt. Yksi tekee paljon, jonkun s

1

71

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tila loppui kesken ja amatöörinä mietin onko isäni alkoholisoitunut nepsy ihminen ja äitini sitten muuten kylmä. Oliko kyse sittenkään kliinisestä narsismista vai jostain muusta vähän lievemmästä. Isäni opetti joninverran tunnetaitoja ja niiden sanoitusta, mutta ehkä hän ammensi minuun naisvihaansa. Kuuntelin usein hänen humalaisia juttujaan eli olin kuuntelijan roolissa. Hän teki ehkä siinä virheen kun väitti, että kaikki miehet ovat kunnollisia ja naiset jotenkin pahoja. Siitä puuttui se jokin opettaminen siihen että se riippuu yksilöstä kuka on pahuuteen pystyvä. Roolijako oli vanhanaikainen ja siihen minuakin valmennettiin. Tyttöjen tehtävä oli siivota, näyttää nätiltä ja kantaa miehille kahvia. Neitseelliset naiset olivat hyviä ja muut käytettyjä ja pahoja. Uskonnollisuutta oli myös siten, että nainen on nyt vain Aatamin kylkiluita ja tämä on miesten maailma. Isän mielestä en ymmärtänyt naisen asemaani oikein. Veljeni huoritteli minua ensimmäisten seksikokeilujen jälkeen, mutta pojista sanottiin että ne nyt kulkee missä haluaa ja miehet saa pettää ja käydä vieraissa. Eli jonkinlainen huora Madonna tyylinen ajattelu. Oikeasti olen toki aikuisena ymmärtänyt itsekin, ettei asia ole noin. Nyt kun olen irtaantumassa heidän kontrollistaan on tämä ollut kriisi. Se on ilmennyt sillä, että he tarkkailevat minua entistä tarkemmin. Pöydälle unohtunut jäätelö on merkki orastavasta dementiasta. Omaan intuitioon luottaminen on harhaa tai skitsoilua vaikka useampi tuntisi samoin. Esimerkiksi pettäminen on sellainen kun ex jäi siitä kiinni minua syytettiin paranoidiksi vaikka löysin todisteet ja ex myönsi sen ja pyysi anteeksi. Olen yrittänyt varovaisesti irrottautua, jotta he eivät pystyisi lisäämään kontrollia jotain muuta kautta. Huomasin mm.todistelevani koko ajan vanhemmuuttani mikä vie energiaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      11
      3585
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      69
      1896
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      542
      1578
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      81
      1204
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      62
      1014
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      968
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      888
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      843
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      834
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      768
    Aihe