Vaurastuminen ja kateus

Anonyymi

Haluaisin kuulla mielipiteitä ja tarinoita muilta kohtalotovereilta, jotka ovat käyneet saman läpi.

Siis.. Aloin saamaan pikkuhiljaa enemmän ja enemmän massia ja tämä alkoi noin kuusi vuotta sitten.
Samaan aikaan koko ikäni tuntemani tyypit alkoi pikkuhiljaa käyttäytymään hiukan oudosti koko ajan vaan enemmän ja tuli paljon ohareita, selän takana paskan jauhamista, yms. kuraa.

Tämä kohtelu siis lapsuuden kavereilta, joiden kanssa oltiin oikein lämpimissä väleissä, ennen kuin aloin itse menestymään elämässä.
Ei nää kaveritkaan mitään luusereita itse ole. On insinööriä ja työnjohtajaa jne.
Itse olen vaatimattomammin koulutettu henkilö ja kohdallani kyseisillä henkilöillä oli tuskin mitään odotuksia menestykseen.
Tosin itse eivät osaa käyttää rahaa, vaikka hyvät tulot olisikin.

Harmittaa toisaalta, mutta minkäs ihmismielen voimalle mahtaa.

2

351

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Rahalla on ihan ihme vaikutus joihinkin ihmisiin.

Sain pari vuotta sitten reilun kymppitonnin perintöä ja kas kummaa paras ystävä alkoi käyttäytyä tosi oudosti. En oikein ees osaa kuvata miten, mut jotenkin peräkärrymäisen mielistelevästi ja samalla jotenkin odottavasti ja puhui kokoajan tavaroista mitä haluisi ostaa.

Olin et wtf..20 vuotta ystävyyttä ja yhteistä persaukisuutta takana.

Sit vaan tein päätöksen ja vedin koko summan sileeksi kuukaudessa.

Kaveri oli ihan kauhuissaan ja vielä jonkinajan silllin tällöin kyynelsilmin harmitteli kun tuhlasin kaikki rahat.

Mut ystävyyskin muuttui entiselleen ja nyt taas vippailen siltä minkä kerkiän ja kaikki on hyvin.

• Anonyymi

Nauti siitä että kadehtivat, silloinhan tunnustavat itsensä huonommiksi.

Vaurastumisen myötä on tullut myös paljon kunnioitusta, valtaa ja arvostusta, ikäänkuin nousua yhteiskuntaluokassa, mikä ei muuten olisi mahdollista.

Huvittaa kun ihmiset arvuuttelevat paljonko sitä massia on, joidenkin taas vaikea uskoa ja hyväksyä, että vaatimattomista lähtökohdista voi omilla ansioilla vaurastua, kun eivät siihen itse ole pystyneet.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jens Ihlen (ex Kukka) poika todistaa oikeudessa

10:49 "Välit ovat olemattomat" Minkälainen isäsi ja sinun välinen suhde on tällä hetkellä? "Minulla ei ole minkäännäkö
      Maailman menoa
      259
      9688
    2. K-kaupassa on mukava käydä, kun ei tarvitse katsella köyhiä

vasemmistolaisia, joista monet myös varastavat. Mielellään maksaa vähän enemmän tuotteista K-kaupassa, jotka ovat paljon
      Maailman menoa
      176
      5462
    3. Suomeen ei kuulu ihmiset jotka ei halua kätellä toisia ihmisiä, koska tämä on vääräuskoinen

Nainen joka ei halunnut kätellä Stubbia on selvästi ääripään muslimi, eli sitä sakkia josta niitä ongelmia koituu. Ulos
      Maailman menoa
      155
      5075
    4. PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT

* * PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT - ! ja jätti MaksuHuolet -Kansan Maksettavaksi -! *
      Maailman menoa
      65
      4747
    5. Ootko sä nainen suuttunut

jostain? Harmi jos tullut väärinkäsityksiä.
      Ikävä
      189
      2258
    6. Nainen, sanotaan että totuus tekee kipeää

Ehkä mutta se voi olla myös se kaikkein kamalin asia kohdata. Kuplassa on turvallista, kun tietää vähemmän on helpompi.
      Ikävä
      11
      2165
    7. Valtio lopettaa pienituloisten perheiden kylpylälomien tukemisen

Pienituloiset suomalaiset ovat voineet vuosikymmenten ajan hakea tuettuja lomia terveydellisin, sosiaalisin ja taloudell
      Maailman menoa
      300
      1789
    8. Minkälainen auto

Kaivatullasi on? Väri/Merkki? :)
      Ikävä
      88
      1498
    9. Menen nyt koisimaan

Ja en ehkä palaa tänne. Asia on nyt loppuunkäsitelty ja totuus tuli ilmi
      Ikävä
      21