Mikä ihme siinä on kun kolmen vuoden ikänen Volvo s 60 vuotaa öljyä tai jotain moottorin alle? Pihinä naisena en viitsisi mennä merkkihuoltoon kun maksaa kuitenkin mansikoita. Voiko tällaisen vian kanssa mennä huoltikselle ja mitä moisen vian korjaus maksaa?
Öljyvuoto
8
8150
Vastaukset
- hopeless
Vastaukset: reikä, voi, 12.45e (sis ALV)
- Volvoilija
Mielestäni öljyvuodon kohdalla ei kannata olla pihi. Vie vaan merkkikorjaamoon, niin tulee kerralla kuntoon. Huollot ja pikkuviat sitten siellä huoltiksella.. Kerro muuten sitten mikä oli vikana, minulla on nimittäin samanlainen/ikäinen S60.
- Volvoilija
Tuli muuten vielä mieleen että oletko varma että vuotaa öljyä ? On nimittäin ainakin jossakin palstalla jollekin ollu vieras asia että ilmastointilaite toimiessaan tuottaa vettä, joka sitten tippasee auton alle.
- Slurpsis
Mulla kans reilu parin vuoden ikäinen 60 hörppii ahnaasti öljyä. En tiedä mihin sekin litku katoaa; vuotoja ei näytä olevan mutta öljyä menee. Korjaamolla sanoi joku trasselikalle että Volvojen tyyppivika, uskoisko tuota, mutta ihmetyttää silti. Japsirassi harkinnassa.
- Putte
Joka sulta katoaa vaihtovälillä,eli kuinkas ahnaasti syö,ja kumpi Diesel, vai Bensa kone.
Jos tikusta katsottuna katoaa viivanväli,niin ei se paljoa hörpi. - Putte
Putte kirjoitti:
Joka sulta katoaa vaihtovälillä,eli kuinkas ahnaasti syö,ja kumpi Diesel, vai Bensa kone.
Jos tikusta katsottuna katoaa viivanväli,niin ei se paljoa hörpi.Se on kummaa, ettei voi tämä alkuperäinen puheen avaaja kommentoida mitemkään vastauksia, tai sitä, onko se vuoto löytynyt, siis vuoto, kulutuksestahan ei ollut kysymys.
- Slurpsis
Putte kirjoitti:
Jos tikusta katsottuna katoaa viivanväli,niin ei se paljoa hörpi.Bensakone, pelittää hyvin ja tehoja on, kaikin puolin jees, mutta ei mee kuin nelisen viikkoa kun ylärajaan lisätty öljy on huvennut tikun alarajan alapuolelle. Ajotyyli on ihan normaali, enimmäkseen kaupunkiajoa mutta jokunen sata kilsaa moottoritietä. Tämä ihmetyttää, koska kone on ihan siisti eikä öljyä ainakaan näytä vuotavan mihinkään.
- Putte
Slurpsis kirjoitti:
Bensakone, pelittää hyvin ja tehoja on, kaikin puolin jees, mutta ei mee kuin nelisen viikkoa kun ylärajaan lisätty öljy on huvennut tikun alarajan alapuolelle. Ajotyyli on ihan normaali, enimmäkseen kaupunkiajoa mutta jokunen sata kilsaa moottoritietä. Tämä ihmetyttää, koska kone on ihan siisti eikä öljyä ainakaan näytä vuotavan mihinkään.
Itellä on 2,5 Diesel, ja öljytilavuus suodatin mukaanlukien 7L, ja vaihtovälillä (10 tuhatta) kuluu öljyä se viivanväli, eli moottorista saa pois vaihdossa tollaset 5,5-6.0 litraa,eli en katso kulutusta mitenkään kauheaksi (mittatikun viivanväli 1L) autolla ajettu 402 tuhatta.
Tosta kyllä en tiedä, että sulla kuluu noinkin nopeasti, ja noinkin paljon,koska vaihdan itse öljyt 10 tuhannen välein, no, en kyllä osaa sanoa, aika hurjalta kyllä tuntuu, jos kuukaudessa häviää tuo litranverran, ja koska Bensamoottorin öljytilavuus on ilmeisesti sulla 5,3 litraa mukaanlukien suodattimen.(jossain 5,8 litraa)
Ps. Mitä öljyä muuten käytät, siinäkin on huimia eroja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku645160Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti662347- 2622342
Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362339Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä191574Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2191438Taas joku junan alle
Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai491028- 89996
Harmittaa...Lampsiinjoen sillat
Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v12929- 66927