Iltalehti selvitti yksityislääkäriasemien hintoja

Anonyymi

24

637

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi

Ainakin Helsingistä tulee heti mieleen parikin yksityistä enemmän.
      IL:n "vertailu" on vaillinnainen, mutta hyvä tuokin tieto.

• Anonyymi

On niissä eroja kokemuksen valossa, 10 minuutin maksu 100 euroa ihotautilääkärin vastaan otolla, silmälääkärillä halvempi aikaan suhteutettuna.
      Julkisella iholääkäin käynti viimeeksi taisi olla 41 euroa ilman aikarajoitusta. lisättynä lääkärin hyvä asennoituminen.
      Silti kun apua tarvitaan pikaisesti riippuu taudin kuvasta.

• Anonyymi

Selvitti mitä selvitti kyseinen lehti.

esim. gynekologi tekee tutkimuksen nykyisin ultralla ja se veloitetaan erikseen.

Olen menossa gynelle ja kävin laskemassa hinnan ja se on 290 euroa, jos vielä haluan tai lekuri määrää papa-kokeen, niin hintaa tulee lisää 82 euroa.

• Anonyymi

On harmillista, kun netissä ei kaikilla lääkäreillä ole hintoja.
      Joittenkin lääkärikeskuksien lääkäreillä on, toisilla ei.
      Voi olla "yleinen" hinnasto, esim. gynekologi alkaen 120 euroa,
      mutta mistä tiedät minkä lääkärin/gynekologin hinta se on ?
      Jokainen lääkäri on yksityisyrittäjä lääkärikeskuksessa ja saa itse
      määritellä taksansa.

Viimeksi (pari vuotta sitten) olin "Kimalaisessa" ja maksu Kelavähennyksen
      jälkeen oli 130 euroa ja rapiat (alle 140 euroa)
      ja siihen kuului ultra ja lähete jatkotutkimukseen kunnalliselle
      puolelle.

• Anonyymi

Tsekkasin, käynnistä on jo kolme vuotta, hinnat on tietysti nousseet, mutta
        pidin hintaa silloin "edullisena", oli valmistautunut noin 150-160 euron laskuun.

• Anonyymi

Olipas edullinen. Kyllä tuo "teletalo" on sitten hintava, mutta kun on lähin.

Täytyy tsekata "kimalaisen" hinnat, Siellä toki kävin silmäleikkauksessa ja se kyllä maksoi maltaita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olipas edullinen. Kyllä tuo "teletalo" on sitten hintava, mutta kun on lähin.

Täytyy tsekata "kimalaisen" hinnat, Siellä toki kävin silmäleikkauksessa ja se kyllä maksoi maltaita.

Oliko haihin leikkaus, kysyn kun itsellä harkinna alla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oliko haihin leikkaus, kysyn kun itsellä harkinna alla.

Joo, oli mulla hiukan kaihiakin, mutta niin vähän, ettei se vielä haitannut eloani, mutta samalla sekin poistettiin.
        Mä käytin laseja ikänäön vuoksi sekä telkun katseluun ja halusin laseista eroon eli ns. "turhamainen leikkaus" :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo, oli mulla hiukan kaihiakin, mutta niin vähän, ettei se vielä haitannut eloani, mutta samalla sekin poistettiin.
        Mä käytin laseja ikänäön vuoksi sekä telkun katseluun ja halusin laseista eroon eli ns. "turhamainen leikkaus" :)

Kiitos vastauksesta.
        Vajaa kolme vuotta sitten hävisi moniteholasit, silmälääkäri antoi arvot uusiin laseihin ja samalla totesi edessä muutaman vuoden kuluttua kaihin leikkaus.
        Epäonnistui uusien lasien hankinta sen takia kun vanhoilla laseilla näki pajon paremmin , kyllä harmitti, nyt miettinyt olisiko valittava toinen silmälääkäri kun täytyisi tarkistuttaa silmät silmien leikkausta varten.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos vastauksesta.
        Vajaa kolme vuotta sitten hävisi moniteholasit, silmälääkäri antoi arvot uusiin laseihin ja samalla totesi edessä muutaman vuoden kuluttua kaihin leikkaus.
        Epäonnistui uusien lasien hankinta sen takia kun vanhoilla laseilla näki pajon paremmin , kyllä harmitti, nyt miettinyt olisiko valittava toinen silmälääkäri kun täytyisi tarkistuttaa silmät silmien leikkausta varten.

Jos tarkoitat tuolla leikkauksella kaihileikkausta, niin oletko itse huomannut, että kaihi olisi lisääntynyt.

Meidän kunnassa pitää kaihin vuoksi olla jo 75% sokea, että pääsee kunnalliseen leikkaukseen tai näin minulle yksi jonottaja kertoi,

-sama vastaaja-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos tarkoitat tuolla leikkauksella kaihileikkausta, niin oletko itse huomannut, että kaihi olisi lisääntynyt.

Meidän kunnassa pitää kaihin vuoksi olla jo 75% sokea, että pääsee kunnalliseen leikkaukseen tai näin minulle yksi jonottaja kertoi,

-sama vastaaja-

Lisääntynyt kaihi !
        Sitä huomioinu kun näkö ei ole kovinkaan muuttunut huommaksi, en tiedä miten arvioisin. Telkkarin vaihdoin tosi iso ruutuiseksi niin alkoi saamaan tekstistä selvää eli oisko vielä hetkisen vain odotella miten näkö kehittyy.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lisääntynyt kaihi !
        Sitä huomioinu kun näkö ei ole kovinkaan muuttunut huommaksi, en tiedä miten arvioisin. Telkkarin vaihdoin tosi iso ruutuiseksi niin alkoi saamaan tekstistä selvää eli oisko vielä hetkisen vain odotella miten näkö kehittyy.

Vielä, kysyin ensineuvosta miten, menet yksityiselle silmälääkärille arvuuttamaan näkösi ja sen kanssa julkiselle sen mukaan mennään, no tytär hoputtanut kuulolaiteen hankintaan kun sulle puhu sä vastaat ' täh mtä.

• Anonyymi

En menisi yksityiselle maksamaan kaihileikkauksesta,
      siihen on päästävä kunnallisesti ja pääseekin.
      Jonoon vaan. Jos takuuaika menee umpeen eli puoli vuotta jonossa,
      se on saatava ostopalveluna yksityiseltä.

• Anonyymi

Miten pääset jonoon?

• Anonyymi

Onneksi jokainen voi valita, mitä tekee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten pääset jonoon?

Eiköhän se olisi mentävä yksityiselle silmälääkärille ensin
        vai voiko terveyskeskuksesta saada lähetteen silmäklinikalle, sitä en tiedä.
        Sinne joutuu kuitenkin todennäköisesti odottamaan kuukausia
        eli jos on rahaa ja haluaa nopeuttaa asiaa, kannattaa mennä yksityiselle
        silmälääkärille.
        Jos silmälääkäri toteaa kaihileikkauksen tarpeellisuuden hän voi laittaa lähetteen
        kunnalliselle puolelle.

Siis jos lääkäri katsoo leikkauksen tarpeelliseksi hän laittaa lähetteen.

Näin meni ainakin sisareni tapauksessa. Yksityinen silmälääkäri laittoi lähetteen
        kunnalliselle puolelle. Hän jonotti puolisen vuotta ja
        pääsi kunnallisesti leikkaukseen.

Kaverini jonotusaika venyi enemmän ja hän pääsi ns. ostopalveluna
        yksityiselle leikkaukseen, kunnalliseen hintaan siis.

Puolisollani oli eri ongelma silmissä, se vaati tutkimuksia sen selvittämiseksi
        tarvitaanko leikkaus.
        Yksityinen silmälääkäri kysyi häneltä "tutkitaanko meillä vai laittaako hän
        lähetteen kunnalliselle ?"
        Koska tutkimus olisi maksanut paljon yksityisellä, hän valitsi lähetteen
        kunnalliselle. Meni reilusti yli puoli vuotta, kun hän sitten sai kutsun yksityiseen
        lääkärikeskukseen kunnallisella hinnalla.

En osaa paremmin selittää. Saitko jotain selvää tästä ?

En tiedä miten toimitaan, jos henkilöllä ei ole rahaa yksityiseen silmälääkäriin.
        Vähävaraisia on paljon. Esimerkiksi tukia saavat
        Ei heillä jää rahaa yksityislääkärille.
        Kai heidänkin kuuluu päästä kaihileikkaukseen ja kunnallisesti tutkimuksiin ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onneksi jokainen voi valita, mitä tekee.

Ei voi. Se on rahasta kiinni mitä voi.

• Anonyymi

Vaikka taksa ilmoitettu netissä, ei voi olla varma mikä on hinta,
      kun lisänä ilmoitetaan, että toimenpiteet maksavat erikseen.
      On erittäin kummallista, että se mikä on ennen kuulunut vakiotutkimuksiin,
      voi nykyään olla erikseenveloitettavaa,

Havainnollistava esimerkki:
      Jos menisin hammaslääkäriin, tuntiveloitus siitä olisi 150 euroa
      ja sen päälle hampaan paikkaus erikseen 130 euroa.

Mitä tämä tällainen hinnoittelu on ?

• Anonyymi

Hammaslääkärilläkäynti oli vain kuviteltu esimerkki.
        Vielä ei hammaslääkärit veloita samoin kuin muut lääkärit,
        mutta hammaslääkärilläkin veloitetaan erikseen puudutuksesta.

Kerran yksi hammaslääkäri antoi minulle 20 sekunnin hoito-ohjeet:
        "Harjaa hampaasi normaalisti, mutta kahtena päivänä viikossa Paroex hammastahnalla
        ja purskuta Paroex-suuvedellä"

Se oli sama ohje, jota olen jo noudattanut kolme vuotta,
        jonka sama hammaslääkäri antoi.

Hoito-ohje oli eritelty laskussa: 79 euroa !!!

Nyt osaan varoa. Sanon jo heti mennessä: "Älä vaan anna sitä hoito-ohjetta !!!"

• Anonyymi

Yksityisellä Kela-korvauksen "syö" toimistokulut ja nykyän veloitetaan
      myös pieni maksu tietojen tallentamisesta kanta-arkistoon,
      mistä jokainen lääkäri voi nähdä ne tarvittaessa.

• Anonyymi

Sosialisointi kevyesti.

• Anonyymi

Saksassa on tullut markkinoille , akkuvirralla toimiva hampaitten pesulaite, joka työnnetään suuhun ja vain yksi minuutti. Puhdasta tulee uudella tekniikalla, koska Suomeen, seuraillaan. Saksassa 118 € .

• Anonyymi

Onhan täälläkin noita sähköhammasharjoja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      148
      2483
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      180
      1718
    3. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1588
    4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      69
      1543
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      6
      935
    6. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      80
      924
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      68
      871
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      59
      835
    9. Milloin viimeksi

Tunsit perhosia vatsassa? 🦋🦋
      Ikävä
      61
      808
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      176
      800
    Aihe