Vanhan Vinhan poisto pyöröhirsimökin ulkoseinästä?

Moi!

Mikä on varmin tapa poistaa vanha(vaaleansininen Vinha), joka on maalattu noin 2007 pyöröhirsimökkiin. Skrapaaminen on tosi hidasta ja maalia on vaikea saada pois uurteisesta käsin veistetystä hirrestä. Kuumailmapuhallin auttaa, mutta sekin on hidasta kun 70 neliötä pitäisi maalia poistaa. Soodapuhalluksesta kuulemma tulee melkoinen sotku, vaikka onkin aika nopea keino? Miten kuivajääpuhallus toimisi, onko siitä mitä hyötyjä tai haittoja?

6

817

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Akkuhappo

• Anonyymi

Soodapuhallus melkein ainoa keino jos haluaa maalin pois. Tai sitten hiominen mutta se vie paljon aikaa.

• Anonyymi

Tähän ei voi muuta sanoa kuin että ikinä ei pitäisi mennä maalaamaan millään peittävällä maalilla.

• Anonyymi

vinha ei ole MAALI..

• Anonyymi

Hiekkapuhallus pienellä paineella ja tarvittaessa sumuverholla pölyn estämiseksi. Hiekka on luonnon tuote ja se häviää ympöristöön luonnollisesti. Ei soodaa tai lasia. Pölyä lentää joka paikkaan koska vesiverhoa ei voi käyttää. Hiekka irroittaa maalia isonpina paloina, sooda ja jää "jauhaa" maalin pölyksi ja levittää sen ympäri pihaa/rakennusta

• Anonyymi

Soodapuhallsta suosittelisin, sillä hiekalla puuaines tikkuuntuu ja lopputulos voi olla vähemmän silmää miellyttävä.
        Yhden hiekkapuhalletun rintsikkatalon olen nähnyt ja se oli yhdellä sanalla sanoen: pilalla.

Pikku soodakannulla olen putsannut mm. vanhan tammikaluston koristeellisine tuoleineen. Homma hoitui nopsasti, mutta isompien pinta-alojen putsaukseen pikkukannusta ei ole. Seinien puhallus vaatii ammattiluokan vehkeet.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      213
      1413
    2. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      96
      1266
    3. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      3
      1047
    4. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      15
      951
    5. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      9
      918
    6. Minä täällä vaan

Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛
      Ikävä
      86
      890
    7. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      32
      820
    8. Jos haluat jatkaa tutustumista

Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.
      Ikävä
      58
      814
    9. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      37
      748
    10. Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!

Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii
      Kotimaiset julkkisjuorut
      44
      744
    Aihe