Vanhan Vinhan poisto pyöröhirsimökin ulkoseinästä?

Moi!

Mikä on varmin tapa poistaa vanha(vaaleansininen Vinha), joka on maalattu noin 2007 pyöröhirsimökkiin. Skrapaaminen on tosi hidasta ja maalia on vaikea saada pois uurteisesta käsin veistetystä hirrestä. Kuumailmapuhallin auttaa, mutta sekin on hidasta kun 70 neliötä pitäisi maalia poistaa. Soodapuhalluksesta kuulemma tulee melkoinen sotku, vaikka onkin aika nopea keino? Miten kuivajääpuhallus toimisi, onko siitä mitä hyötyjä tai haittoja?

6

1084

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Akkuhappo

• Anonyymi

Soodapuhallus melkein ainoa keino jos haluaa maalin pois. Tai sitten hiominen mutta se vie paljon aikaa.

• Anonyymi

Tähän ei voi muuta sanoa kuin että ikinä ei pitäisi mennä maalaamaan millään peittävällä maalilla.

• Anonyymi

vinha ei ole MAALI..

• Anonyymi

Hiekkapuhallus pienellä paineella ja tarvittaessa sumuverholla pölyn estämiseksi. Hiekka on luonnon tuote ja se häviää ympöristöön luonnollisesti. Ei soodaa tai lasia. Pölyä lentää joka paikkaan koska vesiverhoa ei voi käyttää. Hiekka irroittaa maalia isonpina paloina, sooda ja jää "jauhaa" maalin pölyksi ja levittää sen ympäri pihaa/rakennusta

• Anonyymi

Soodapuhallsta suosittelisin, sillä hiekalla puuaines tikkuuntuu ja lopputulos voi olla vähemmän silmää miellyttävä.
        Yhden hiekkapuhalletun rintsikkatalon olen nähnyt ja se oli yhdellä sanalla sanoen: pilalla.

Pikku soodakannulla olen putsannut mm. vanhan tammikaluston koristeellisine tuoleineen. Homma hoitui nopsasti, mutta isompien pinta-alojen putsaukseen pikkukannusta ei ole. Seinien puhallus vaatii ammattiluokan vehkeet.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä sua mies vaivaa?

Siis oikeasti.
      Ikävä
      111
      1792
    2. Mitä vuosimallia kaivattusi on?

🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      102
      1345
    3. 72
      1294
    4. Jasmin vauhdissa

Kyllä pitää Jassulla kiirettä, kun yhtenään menoa mun äidin, isäpuolen ja Markon kanssa Ossianin ollessa tietysti sulois
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      1077
    5. Onko kaivattusi

seksuaalisesti vetovoimainen?
      Ikävä
      48
      1014
    6. 95
      949
    7. Miksi et halua kaivattusi

kanssa suhteeseen? Onko jokin syy vaikka rakastat häntä?
      Ikävä
      86
      892
    8. Kuinka hyvin te sopisitte

Toisillenne vai sopisivatko ollenkaan? Mitä eroja
      Ikävä
      50
      822
    9. 53
      819
    10. Vinkkiä miehelle

Huomenna olen kuudesta eteenpäin kotona, yksin… Pääsetkö/uskallatko tutustua?
      Ikävä
      55
      783
    Aihe