Selkämurtuman hoito

Anonyymi

Olen 70v. pitkään kortisonia käyttänyt nainen. Minulla todettiin selässäni välilevyn murtuma....Murtuma vaivaa/sattuu eniten sängystä ylös noustessa, kaikenlainen tärinä sekä yskiminen vihlaisee tosi ilkeästi...Kävelen paljon ja yritän pärjäillä vaikka toivottomuus valtaakin mielen varsinkin öisin kun yritän nousta sängystä ylös tai vain kääntää kylkeä. Pääsen lähiaikoina fysikaaliseen hoitoon, mutta haluaisin myös itsekin kuntouttaa itseäni...Oletteko käyttäneet millaisia tukivälineitä ja saako niitä esim. lainaksi? Mielelläni ottaisin kommentteja vastaan, miten olette selvinneet ko. vaivasta?

2

279

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Joskus luin KORTISONI ON MYRKKYÄ LUILLE! Varmasti kortisoni haitoista löyty ihan asia tietoa netistä? Ennen selkäleikkausta,vaiva eri kuin sinulla, Sisareni silloin käytti hänelle teetettyä tuki liiviä.Kesällä vain hiton kumaa ja on kaapissa.Oli leikkaus mutta tarkennan eri syystä .Liivi edelleen kapissa.Säryt edelleen olemassa.Kipuun kuitenkin lääke liiku oli kyse selästä povista lonkista.LIIKU!

• Anonyymi

Minulla on samanlainen selkävaiva, kestänyt jo kuukausia. Olen odotellut selän paranemista, mutta niin ei näy käyvän...Nyt uutena vaivana minulle on tullut sähköiskun kaltaiset nykäykset...Magneetissa todetiin pieni murtuma 4-5 välilevyn paikkeilla.. Olen naishenkilö, 70v. ja alan olla aivan lopussa tämän vaivani kanssa..
      Onko kellään kyseitä vaivaa ja millaista apua olette saaneet? Ottaisin kiitollisena vastaan pienetkin vihjeet...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      16
      7150
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      197
      2510
    3. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      102
      1947
    4. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      76
      1517
    5. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      191
      1069
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      41
      980
    7. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      46
      949
    8. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      77
      853
    9. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      45
      729
    10. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      7
      708
    Aihe