Selkämurtuman hoito

Anonyymi

Olen 70v. pitkään kortisonia käyttänyt nainen. Minulla todettiin selässäni välilevyn murtuma....Murtuma vaivaa/sattuu eniten sängystä ylös noustessa, kaikenlainen tärinä sekä yskiminen vihlaisee tosi ilkeästi...Kävelen paljon ja yritän pärjäillä vaikka toivottomuus valtaakin mielen varsinkin öisin kun yritän nousta sängystä ylös tai vain kääntää kylkeä. Pääsen lähiaikoina fysikaaliseen hoitoon, mutta haluaisin myös itsekin kuntouttaa itseäni...Oletteko käyttäneet millaisia tukivälineitä ja saako niitä esim. lainaksi? Mielelläni ottaisin kommentteja vastaan, miten olette selvinneet ko. vaivasta?

2

112

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Joskus luin KORTISONI ON MYRKKYÄ LUILLE! Varmasti kortisoni haitoista löyty ihan asia tietoa netistä? Ennen selkäleikkausta,vaiva eri kuin sinulla, Sisareni silloin käytti hänelle teetettyä tuki liiviä.Kesällä vain hiton kumaa ja on kaapissa.Oli leikkaus mutta tarkennan eri syystä .Liivi edelleen kapissa.Säryt edelleen olemassa.Kipuun kuitenkin lääke liiku oli kyse selästä povista lonkista.LIIKU!

    • Anonyymi

      Minulla on samanlainen selkävaiva, kestänyt jo kuukausia. Olen odotellut selän paranemista, mutta niin ei näy käyvän...Nyt uutena vaivana minulle on tullut sähköiskun kaltaiset nykäykset...Magneetissa todetiin pieni murtuma 4-5 välilevyn paikkeilla.. Olen naishenkilö, 70v. ja alan olla aivan lopussa tämän vaivani kanssa..
      Onko kellään kyseitä vaivaa ja millaista apua olette saaneet? Ottaisin kiitollisena vastaan pienetkin vihjeet...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      71
      5100
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      16
      2357
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1867
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1568
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1561
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1348
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1267
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      3
      1195
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1187
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe