Minua harmittaa, kun osoitteeseeni tulee jatkuvasti toisen ihmisen postia. Syy ei ole jakajassa, vaan tämä toinen henkilö on ilmoittanut tuttavilleen väärän, siis minun, osoitteeni ja he lähettävät osoitteeseeni tälle toiselle henkilölle joulu. pääsiäis, syntymäpäivä ja ties mitä kortteja/kirjeitä. Tätä on tapahtunut jo monta vuotta ja olen kiltisti kiikuttanut nuo kortit oikealle henkilölle joka asuu muutaman kerroksen ylempänä tässä samassa talossa. Olen laittanut hänelle korttien mukaan lappuja joissa pyydän häntä ilmoittamaan ystävilleen oikean osoitteensa jotta postit menisivät suoraan hänelle. Nyt olen totaalisesti kyllästynyt väärään postiin. Mitä tehdä, voinko vain laittaa minulle kuulumattomat postit roskiin? Kun ei hän pyynnöistäni huolimatta oikaise tuttavilleen osoitettaan, niin onko minulla velvollisuus huolehtia hänen posteistaan.
Postia väärään osoitteeseen
15
1184
Vastaukset
- Anonyymi
On.
Toisen postia ei tietenkään saa hävittää. siitä voi kai saada sakotkin. Jos kerran olet kertonut vastaanottajalle asiasta, eikä hän ole toiminut mitenkään, sun kannattaa sitten palauttaa sille tulevat postit postiin. "Väärä osoite" isosti tussilla korttiin, tai kuoreen. Se sitten riippuu korjaako posti osoitteen, vaiko palauttaa lähettäjälle, sitä en tiedä. Mutta palauttaminen on oikea tapa toimia.
Näitä sattuu aina joskus. Mullekin tuli vuosikaudet aikoinaan tämän asunnon myyjälle kortteja jostain. Itekkin kiikuttelin niitä, mutta sitten palautin ja se auttoi. Katos, harvempi kirjeen saaja tarkistaa osoitetietojaan, kun saa postia, korkeintaan tsekkaa oman nimensä. Ja sunkin tapauksessa osoite melkein sama. Postinjakajahan katsoo vain osoitetta, ei nimeä.
Pakko kertoa tympeempi juttu. Mulla oli yks luottokortti, ollut jo vuosia. Olin muuttanutkin muutamia kertoja ja aina tehnyt muuttoilmot ja aina saanut laskut. Sitten kerran aloin ihmetteleen, miks ei laskuja. Soitin korttiyhtiöön. Haukkuivat mut ja käskivät leikata kortin poikki ja maksaa heti laskuni. Noh, siitä tympäännyin ja aloin vääntämään puhelimessa. Selvis, k-ryhmä oli ennen hoitanut ite laskutuksen ja se liiketoimi oli myyty sitten nordealle. Noh, mä olin joskus ollut syp.n asiakas mutta en oollut silloin enää. Kas, syp oli myyty myös nordealle ja kun net oli ajaneet tiedostojaan, niillä oli muuttunut kortin laskutusosoitteeksi sypin aikainen osoitteeni. Jossa en ollut asunut enää moniin vuosiin. Sain asian toki hoidettua.
Mutta jos en olisi itse huomannut asiaa, oisin voinut olla kusessa maksamattomine velkoineneni. Ulosotot, luottotietojen menetykset, ties mitä harmeja, ilman omaa syytäni.
Kun syy oli se, laskut meni väärään osoitteeseen ja sen asunnon silloinen asukas kai heitteli roskiin net mun laskut. Eli vaikka vika olikin pankin tietojärjestemien, mä oisin sen tyypin ansiosta siis uinut kusessa.
Siks, palauta väärään tulevat postit takaisin postiin, se oikea tapa toimia. Älä laita missään tapauksessa roskiin niitä.
=DW=- Anonyymi
Joo, kuten yllä kerroinkin, syy ei ole jakajan, hän tosiaan tuo postin juuri siihen osoitteeseen mikä lähetykseen on merkitty.
Palauttaminen postiin on tietenkin oikea tapa toimia, mutta jos postin oikea saaja ei välitä ilmoittaa oikeaa osoitettaan postien lähettäjille, vaikka useamman kerran olen laittanut postin päälle keltaisen tarralapun ja siihen kirjoittanut, että ilmoittaisi oikean osoitteensa, niin on se outoa että vastuu on minulla.
Tässä on lisäksi vielä sellainen kuvio, että hänelle tulevat vieraat soittavat minun summeriani ala-ovella. Sisään en heitä ole päästänyt, koska talossa on sääntö ettei tuntemattomia saa sisälle alaovesta päästää. Meillä on summerit merkitty ovinumerolla, joten ilmeisesti hän on ilmoittanut kaikille tutuilleen väärän ovinumeron. Hänen vieraansa joutuvat sitten kai soittamaan hänelle jotta pääsevät sisään, heillä kun ei ole oikeaa ovinumeroa. Mutta tuostakaan huolimatta asukas ei huolehdi tutuille oikeaa osoitettaan, se on minusta kyllä aika outoa. Eikä vieraatkaan asiaa huomaa kun aina vaan tähän postia laittavat, ovatko kaikki ihan pösilöä sakkia, pistää epäilemään.
- Anonyymi
Kirjoita kuoreen ''muuttanut'' ja vie postilaatikkoon. Posti selvittää.
- Anonyymi
Minua harmittaa,kun minun posteja viedään muille. On oikeat osoitteet kyllä.
- Anonyymi
Sama juttu. Siirryin sähköiseen postiin jo muutama vuosi sitten. Enää ei tule jokunen lappunen enää vuodessa. Kaikki laskut, lehdet, tiliotteet, tiedotteet, verotus yms. ovat jo ainoastaan sähköisissä palveluissa.
- Anonyymi
Kirjoitat kirjekuorien päälle isolla väärä osoite ja
viet yleiseen postilaatikkoon.
Mie oisin jo v-----tunut ja heittänyt roskiin kaikki
sitä mukaan kun tulee - Anonyymi
Jos oikea saaja on iäkäs ihminen eikä oikein tajua asiaa ?
Minäkin sain väärää postia kauan.
Omaan laskuuni selvitin henkilön puhelinnumeron.
Hän ei vastannut.
Laitoin hänelle tekstarin asiasta.
Väärä posti lakkasi tulemasta ja saajan poika kiitti minua
tekstarilla tekstaristani. Hänen äitinsä ei ollut enää ihan toimintakykyinen.
Poika oli tsekannut tekstarin.- Anonyymi
Ei ole kysymys huonokuntoisesta ihmisestä. Kuten kerroin, olen laittanut useamman kerran postin mukaan lapun jossa pyydän ilmoittamaan oikean osoitteen. Virallista postia ei tule, joten hän on itse osoitteensa tuttavilleen väärin ilmoittanut, viralliset tahothan saavat tiedon osoitteen muutoksesta suoraan väestörekisteristä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole kysymys huonokuntoisesta ihmisestä. Kuten kerroin, olen laittanut useamman kerran postin mukaan lapun jossa pyydän ilmoittamaan oikean osoitteen. Virallista postia ei tule, joten hän on itse osoitteensa tuttavilleen väärin ilmoittanut, viralliset tahothan saavat tiedon osoitteen muutoksesta suoraan väestörekisteristä.
sano hänelle että koirani söi kaikki hänen postinsa eikä maistunut
- Anonyymi
ei pidä asua vuokra talossa vaan omistus asunnossa ne tuntevat osoiteensa
- Anonyymi
Etpä tunnu tietävän totuutta kun moista väität.
- Anonyymi
Muistin tämän aloituksen.
Alku kuusta tuli laskuja, aamulla tuokin 51 euron lasku maksettava viimeistään huomenna, laskussa ukaasi ellet maksa eräpäivään mennessä menee summa ulosottoon.
Päätin soittaa karhujalle ennen maksamista, yritys pyysi henkilötunnustusta ja asiakasnumeroa, nainen puhelimessa - ette ole meille mitään velkaa, onko lasku varmasti teidän nimellä, tarkistus..jaaha näin sitten lasku oli tullut väärään osoitteeseen enkä ollut laskun saaja, onneksi en maksanut laskua. Kannattaa tarkastaa ettei maksele toisten laskuja. - Anonyymi
Tänne tuli joulukortti jossa posti oli lätkäissyt päälle tarran jossa on minun osoite. Ositteessani asui ennen tämän niminen henkilö joten jostain posti on nyt kaivanut 20v sitten tässä talossa asuneen vanhan asukkaan tiedot.
En tiedä mitä lähttäjä sitten on kirjoittanut väärin, että kortti ei ole löytänyt tuohon osoitteeseen perille ja päälle on pitänyt lätkäistä tuo tarra jossa on 20v sitten tässä talossa asuneen vanhan asukkaan nimi, mutta minun osoite?- Anonyymi
Ne voi olla viimeiset tiedot, jotka on olemassa. Ehkä ihminen on kuollut.
- Anonyymi
Painu posti toimistoon ja ilmoitat asiasta-
Ei sen sen vaikeempaa ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442490Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2001181Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131091Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298911- 66868
- 91867
- 53851
- 46839
- 56803