Nimimerkki: Professori Realisti (XPR-0559)
Tietoisuus-käsitteelle on kirjallisuudessa annettu hyvin monia erilaisia määritelmiä, mutta jos tietoisuus määritellään kokemuksellisuudeksi; mikä mielestäni vaikuttaa järkevältä, niin oleellista on pyrkiä jäsentämään sitä kokemuksellisuutta ja silloin ainakin seuraavat tietoisuuden aspektit ovat jäsentämisen kannalta relevantteja.
A) "Laajuus", eli tietyn ajanjakson sisällä, tietyn eliön tiedostamien ja toisistaan kognitiivisesti erottamien asioiden määrä, jota voidaan luonnehtia myös kompleksisuutena.
B) "Syvyys", eli tietyn ajanjakson sisällä, tietyn eliön tiedostamien asioiden tiedostamisen intensiteetti, eli subjektiivinen vaikuttavuus.
C) "Laatu", eli tietyllä hetkellä, tietyn eliön tiedostettavaa tiettyä asiaa luonnehtiva laatu; liittyen ns. kvaliaan; eli kokemuksellinen, ns. muuhun usein ainakin näennäisesti palautumaton tai ainakin osin siis ns. ortogonaalinen vaikutelma.
D) "Taso", eli tietyn eliön tietyllä ajanhetkellä omaavan tietoisuuden yleinen taso sen "laajuuden", "syvyyden", ja "laadun" perusteella karakterisoituna.
E) "Potentiaali", eli tietyn eliön kyky tiedostaa em. aspektien suhteen; yhteensä, koko elämänsä aikana.
Jos tietoisuutta tarkastellaan Carlos Castaneda:n esittämän nagualismin näkökulmasta, joka mielestäni on erittäin selväjärkinen ja käytännöllinen näkemys ja toimintatapa, niin keskeisiä selittäviä käsitteitä ovat: 1) emanaatiot, 2) kokoomapiste ja 3) ihmisen muotti. Koska kyseisissä kuvauksissa kuitenkin siis käytetään kyseisen tradition mukaisia käsitteitä, niin selitetään tässä niiden yhteyksiä alussa listattuihin aspekteihin.
1) Emanaatiot ovat nagualismin mukaan todellisuuden perusta ja vaikka niiden kielellinen luonnehdinta onkin aina väistämättä puutteellista ja osin harhaanjohtavaakin, niin Castaneda:n opettaja on silti luonnehtinut niitä siten, että ne lähinnä muistuttavat äärettömän pitkiä värähteleviä säikeitä ja että niitä on lukemattomia ja että jokainen niistä on äärettömän energian lähde. Vain osa niistä kuitenkaan on tyypiltään tietoisia ja elävien olentojen tunnusomainen piirre on nimenomaan tietoisuus. Ihminen ei tyypillisesti tiedosta yksittäisiä emanaatioita, mutta esim. nagualismin eräänä tavoitteena on niiden systemaattinen tarkastelu kurinalaisella ja hallitulla tavalla.
2) Kokoomapiste puolestaan on sellainen yksittäisiä emanaatioita paljon kompleksisemman tason energeettinen rakenne, joka luonnehtii niitä eliön emanaatioita, jotka energisoituvat; kuhunkin tiedostamistapahtumaan liittyen. Tämä voidaan ilmaista myös siten, että ihmisen kulloinenkin tietoisuuden tila vastaa kokoomapisteen kulloistakin sijaintia. Nagualismin mukaan tietoisuus on seurausta siitä, että; yksittäisen emanaation osalta, sen ns. suppea-alainen (paikallinen) ja ns. laaja-alainen (ei-paikallinen) osa yhdistyvät, mistä seuraa se, että energia virtaa tuolloin siitä laaja-alaisesta osasta siihen vastaavaan suppea-alaiseen osaan; tuottaen yksittäisen tietoisen alkeiskokemuksen. Kaikki erilaiset todellisuuskäsitykset saman lajin sisällä ovat käytännössä seurausta kokoomapisteiden erilaisista sijainneista.
3) Ihmisen muotti puolestaan on sellainen vielä paljon kompleksisemman tason energeettinen rakenne, joka luonnehtii sitä, että mitkä emanaatiot ovat alunperin ryhmittyneet yhteen siten, että esim. kustakin ihmisestä; "lajityyppinsä edustajana", on muodostunut sellainen, millainen se on. Käytännössä, kaikki ihmiset koostuvat samantyyppisistä emanaatioista tai ainakin erojen havaitseminen tässä suhteessa on erittäin vaikeaa, koska suurin osa emanaatioista on tiedostamattomia [jatkuu...].
Nagualistinen tietoisuuskäsitys
24
880
Vastaukset
- Anonyymi
Nimimerkki: Professori Realisti (XPR-0560)
Nagualismin mukaan voidaan siis ajatella siten, että energisoituneiden emanaatioiden määrä vastaa tietoisuuden "laajuutta" (A), niiden energisoitumisen aste tietoisuuden "syvyyttä" (B), tietynlaisten/tietynlainen emanaatioiden vuorovaikutus kutakin tietoisuuden "laatua" (C), aiempien elämänkokemusten seuraukset tietoisuuden "tasoa" (D) ja ihmisen muotti sitä osuutta emanaatioista, joiden vuorovaikutuksen ihminen ylipäätään kykenee tiedostamaan; erilaisina ns. kvalitatiivisina tuntemuksina ja kokemuksellisina sisältöinä (E).
Nagualismi on yhteensopiva fysiikan näkemysten kanssa mm. siltä osin, että nagualismin mukaan tietoisuus edellyttää energiaa ja fysiikan mukaan esim. aine on pohjimmiltaan energiaa; jonkinlaista tietyn ajan paikallisesti koossapysyvää energiaa. Ilmeisesti em. tietoisuuden aspektien eliötason toteumat edellyttävät nimenomaan tietynlaisen perustan, rakenteen ja järjestyksen, joita voidaan luonnehtia sekä nagualistisilla, että fysikaalisilla termeillä; olkoonkin, että emme kykene havaitsemaan fysikaalisten mittalaitteiden kautta kaikkia rakenteita, vaan vain ns. koosterakenteita ja vuorovaikutusprosessien seurauksia.
Nagualismin mukaan tietoisuus on tavallaan prosessituote, eli se kehittyy elämisen aikana; alkaen hedelmöityksestä ja tyypillisesti sen taso vaihtelee ja se häviää ns. tavanomaisessa kuolemassa, siinä merkityksessä, että tietoiset emanaatiot eivät silloin enää pysy koossa paikallisesti, mikä tarkoittaa sitä, että yksilön rakenne ja identiteetti häviävät, vaikka yksittäiset energisoituneet emanaatiot edelleen ilmeisesti pysyvätkin tietoisina; alkeistasolla, tarkoittaen sitä, että yksilötason tietoisuudet ovat emergenttejä ja väliaikaisia koosterakenteita.
Lisäksi, ihmisen tietoisuus pysyy tyypillisesti erittäin kehittymättömässä tilassa koko ns. tavanomaisen elämän ajan; suhteessa ihmisen muotin tarjoamaan potentiaaliin, johtuen siitä, että suurin osa käyttökelpoisista emanaatioista ei energisoidu lainkaan tavanomaisen elämän aikana, vaan vasta kuolinprosessissa, jolloin niiden hyödyntäminen kuitenkin on tyypillisesti myöhäistä, koska tuolloin siis emanaatioiden välinen koheesio häviää.
Kokoomapisteen sijainti puolestaan siis vastaa sitä, että mitkä emanaatiot ovat sellaisessa tilassa (state), että niiden em. paikallisten ja ei-paikallisten osien välillä virtaa energiaa ja kokoomapisteen tiettyyn sijaintiin kiinnittymisen aste kokemuksen subjektiivista todentuntuisuutta ja vakuuttavuutta.
Kokoomapisteen sijainti, kiinnittyminen ja liike ovat väistämättömiä seurauksia energeettisistä vaikutuksista, eivätkä ne myöskään ole mahdollisia ilman kyseisiä vaikutuksia. Yleensä ns. tavanomaisen tietoisuuden sisällöt ovat nimenomaan energian tulkintojen kuvauksia, mutta nagualismin mukaan energia voidaan havaita myös suoraan, mikä on eräs nagualismin tärkeimmistä tavoitteista ja jota kutsutaan "näkemiseksi".
Kokoomapiste on tyypillisesti vakaassa tilassa; energiaminimissä, tarkoittaen sitä, että perturbaatioista, jotka tulkitaan esim. ärsykkeiksi, huolimatta se palaa takaisin aiempaan sijaintiinsa, luoden ns. vakaan todellisuuskäsityksen ja jos kokoomapiste on tiukasti kiinnittynyt tiettyyn sijaintiin, niin tietoisuuden sisältöjen todellisuutta vastaavuutta ei tyypillisesti kyetä epäilemään tehokkaasti kyseisen kokijan toimesta. Toisaalta, jos perturbaatiot ovat hyvin voimakkaita, niin silloin seurauksena voi olla kaaottinen ja epätavanomainen tila, mikä johtaa myös todellisuuskäsityksen muutokseen.
Kuitenkin, jos jokin muu, kuin se aiempien kokemusten kautta vakiintunut tila toimii riittävän vahvana attraktorina, todellisuuskäsityksen muutokseen siten, että käsitys on erilainen, kuin ennen, mutta silti johdonmukainen, niin se mahdollistaa; tietyillä hyvin tiukoilla ehdoilla, ihmisen muotin sisältämien hyödyllisten, mutta tavallisesti tiedostamattomien emanaatioiden tarkoituksellisen hyödyntämisen, mikä on yleisellä tasolla erityisesti se, mihin nagualismissa pyritään.
Eliöiden tietoisuuden kehittyminen ns. korkeammalle tasolla on seurausta prosessista, jossa riittävä määrä em. emanaatioiden suppea- ja laaja-alaisia osia yhdistyy toisiinsa ja pysyy myös koossa suhteessa toisiinsa riittävän pitkän ajan siten, että vakiintuu sellainen uusi energeettinen vuorovaikutus, jonka seurauksia voidaan luonnehtia esim. siten, että kokoomapisteellä on ns. taipumus palata takaisin kyseiseen sijaintiin, joka liittyy siihen, että kyseinen kokemus kyetään muistamaan.
Onkin tyypillistä, että ihmiset ovat "nähneet" esim. em. ihmisen muotin; mikä on äärimmäisen vaikuttava kokemus, mutta eivät silti kykene muistamaan sitä, koska heillä ei ole käytettävissään riittävästi ns. vapaata energiaa, joka energia mahdollistaisi sen, että kokoomapiste palaisi takaisin kyseiseen sijaintiin; riittävän pitkäksi aikaa ja riittävän vahvasta kiinnittyen, mihin ihmisen muotin näkemiseen liittyviä kokemuksiaan Castaneda on kuvaillut kirjassaan "Tietoisuuden hehku". - Anonyymi
Toistan näitä samoja juttuja ja ei ehkä liity aiheeseen.
1. Tietoisuudella ei ole merkitystä ilman tahdon vapautta. Ikään kuin vain seuraamme taka-alalla kun selittämätön voima pakottaa meitä eri tekoihin..
2. Ja miksei selittämätön voima aja kaikkia ihmisiä nagualismin lopulliseen tavoitteeseen asti? He eivät VALITSE energistä moitteettomuutta.- Anonyymi
Nimimerkki: Professori Realisti (XPR-0561)
Anon.: "1. Tietoisuudella ei ole merkitystä ilman tahdon vapautta. Ikään kuin vain seuraamme taka-alalla kun selittämätön voima pakottaa meitä eri tekoihin.."
Ensinnäkin, tilanne on juuri se, että seuraamme "jälkijunassa" sitä, että miten selittämätön voima pakottaa meidät kokemaan todellisuuden, mikä on yhdenmukainen näkemys myös suhteessa moderniin tieteeseen, jonka mukaan tiedostamme tapahtumat vasta, kun ne jo ovat tapahtuneet ja sen kanssa, että nagualismin mukaan olemme ns. "hypyn jäljessä" siitä, että mitä tapahtuu. Esim. sillä, että koemme joskus suunnittelevamme asioita, ei ole reaalista vaikutusta vapausasteisiin, koska myös kaikki se suunnittelu tapahtuu pakottavasti.
Toisekseen, tietysti tietoisuudella on merkitystä, jos se on määritelty kokemuksellisuudeksi; kuten tässä on tehty, koska nagualismin mukaan todellisuuskäsitystä voidaan luonnehtia kokoomapisteen sijainnilla ja nagualismin mukaan selittämätön voima pakottaa kokoomapisteen sijainnin, siksi, mikä se sitten kulloinkin on, mikä puolestaan aiheuttaa kategorisesti sen, että mitä koemme ja miten sen koemme.
Tahdon vapaus sen sijaan on haitallinen hömppä-käsite, eikä mitään reaalista tahdon vapautta koskaan olla tunnistettu tieteellisissä kokeissa ja jota kyseistä käsitettä ei edes mainita Castaneda:n kirjoissa ja on ilmeistä, että se on vain mm. erittäin karkeasti toimivien ihmisaivojen / epäoptimaalisen kokoomapisteen sijainnin pakottavasti tuottaman harhan käsitteellistys, joka harha selittyy sillä, että vaikka kyseinen harha vääristääkin perustavanlaatuisesti todellisuuskäsitystä, niin se myös yksinkertaistaa tietojenkäsittelyä ja toisaalta tietysti mahdollistaa, muiden ihmisten manipuloinnin; uskonnoille hyvin tyypillisellä tavalla.
"2. Ja miksei selittämätön voima aja kaikkia ihmisiä nagualismin lopulliseen tavoitteeseen asti? He eivät VALITSE energistä moitteettomuutta."
Nagualismin mukaan ihmisen tiedostamisen mahdollisuudet määrittyvät suoraan kokoomapisteen liikkeen edellyttämän ja käytettävissä olevan energian määrän mukaan. Castaneda:n opettaja on selittänyt CC:n kirjoissa yksityiskohtaisesti syyt siihen, että miksi tuota energiaa ei tavallisesti ole käytettävissä ja yleisellä tasolla tilanne on se, että tavallisesti ihmisen ns. ensimmäinen huomio, joka vastaa ns. tavanomaisten tietoisuuden sisältöjen tuotosta ja niiden pohdinnasta, kuluttaa aivan kaiken tuohon tarkoitukseen käyttökelpoisen energian.
Tuo energian kulutus liittyy tietysti esim. myös siihen, että selittämätön voima pyörittää ihmisten päässä hömppää; kuten esim. tahdon vapautta tai muita täysin merkityksettömiä, mahdottomia ja turhia asioita, mihin puolestaan on syynä se, että nagualismin mukaan ihmisen tietoisuuden kehittymisen tie on katkaistu ulkopuolisten vaikutusten seurauksena, tarkoittaen sitä, että Castaneda:n opettajan mukaan saalistavat epäorgaaniset olennot ovat korvanneet ihmisen (lajitasolla) alkuperäisen mielen omalla mielellään, koska tuo tilanne pitää ihmiset hyvin heikkoina ja niiden helposti hyödynnettävinä.
Tuo korvaaminen ei tietenkään tapahdu esim. ufo-aluksiin tms. kaappaamalla, vaan varhaislapsuudessa, ihmisen kokoomapistettä suoraan intention avulla siirtämällä, minkä seuraukset näkyvät siitä, että tietyn iän jälkeen ihmiset tyypillisesti ovat menettäneet lähes kaiken käyttökelpoisen energiansa; mikä näkyy selvästi tälläkin palstalla.
Itsestäänselvästi, tuo voi silti tuntua hyvin kaukaa haetulta selitysmallilta, mutta itseasiassa, jos kokoomapiste on liikkunut siitä tavanomaisesta sijainnistaan, niin ko. selitysmalli on helposti tunnistettavissa erittäin selitysvoimaiseksi. Tietysti, toisaalta kuitenkin myös epäorgaaniset olennot toimivat selittämättömän voiman pakottamina, vaikka niillä onkin paljon kehittyneempi tietoisuus, kuin ihmisillä.
Nagualismin mukaan ihmiset eivät valitse energeettistä moitteettomuutta, vaan selittämätön voima aiheuttaa sen, että joillakin on ns. oikeanlaatuinen tonaali; eli oikeastaan käytössään sellaiset resurssit; käytännön kannalta oikeasti tarkoituksenmukaisten toimintatapojen vakiintunut joukko, mikä mahdollistaa energian kerryttämisen ja joillakin taas ei ole.
Kantani on se, että on ilmeistä, että mitään valintoja ei ole olemassa, muuna kuin tietysti oikeasti deterministisinä prosesseina, tarkoittaen sitä, että termi "valinta" on tyypillinen esimerkki sellaisesta puhekielisestä ilmauksesta, joka on sekä yksinkertaistava, että hyvin harhaanjohtava, eli kyseessä on ns. "misnomer", kuten tilanne on itseasiassa hyvin monien sellaisten asioiden osalta, jotka on esitetty ns. aktiivimuodossa, sisältäen sellaisen implisiittisen oletuksen, että ne aktiivi-muodossa "toimivat" "toimijat", olisivat jotenkin oma-aloitteisesti aktiivisia, vaikka oikeasti on kyse vain siitä, että osa heistä on pakottavasti aktiivisia ja osa oletusarvoisesti ei ja nagualismin mukaan esim. ihmiset eivät tee mitään, jollei selittämätön voima nimenomaan pakota heitä siihen... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nimimerkki: Professori Realisti (XPR-0561)
Anon.: "1. Tietoisuudella ei ole merkitystä ilman tahdon vapautta. Ikään kuin vain seuraamme taka-alalla kun selittämätön voima pakottaa meitä eri tekoihin.."
Ensinnäkin, tilanne on juuri se, että seuraamme "jälkijunassa" sitä, että miten selittämätön voima pakottaa meidät kokemaan todellisuuden, mikä on yhdenmukainen näkemys myös suhteessa moderniin tieteeseen, jonka mukaan tiedostamme tapahtumat vasta, kun ne jo ovat tapahtuneet ja sen kanssa, että nagualismin mukaan olemme ns. "hypyn jäljessä" siitä, että mitä tapahtuu. Esim. sillä, että koemme joskus suunnittelevamme asioita, ei ole reaalista vaikutusta vapausasteisiin, koska myös kaikki se suunnittelu tapahtuu pakottavasti.
Toisekseen, tietysti tietoisuudella on merkitystä, jos se on määritelty kokemuksellisuudeksi; kuten tässä on tehty, koska nagualismin mukaan todellisuuskäsitystä voidaan luonnehtia kokoomapisteen sijainnilla ja nagualismin mukaan selittämätön voima pakottaa kokoomapisteen sijainnin, siksi, mikä se sitten kulloinkin on, mikä puolestaan aiheuttaa kategorisesti sen, että mitä koemme ja miten sen koemme.
Tahdon vapaus sen sijaan on haitallinen hömppä-käsite, eikä mitään reaalista tahdon vapautta koskaan olla tunnistettu tieteellisissä kokeissa ja jota kyseistä käsitettä ei edes mainita Castaneda:n kirjoissa ja on ilmeistä, että se on vain mm. erittäin karkeasti toimivien ihmisaivojen / epäoptimaalisen kokoomapisteen sijainnin pakottavasti tuottaman harhan käsitteellistys, joka harha selittyy sillä, että vaikka kyseinen harha vääristääkin perustavanlaatuisesti todellisuuskäsitystä, niin se myös yksinkertaistaa tietojenkäsittelyä ja toisaalta tietysti mahdollistaa, muiden ihmisten manipuloinnin; uskonnoille hyvin tyypillisellä tavalla.
"2. Ja miksei selittämätön voima aja kaikkia ihmisiä nagualismin lopulliseen tavoitteeseen asti? He eivät VALITSE energistä moitteettomuutta."
Nagualismin mukaan ihmisen tiedostamisen mahdollisuudet määrittyvät suoraan kokoomapisteen liikkeen edellyttämän ja käytettävissä olevan energian määrän mukaan. Castaneda:n opettaja on selittänyt CC:n kirjoissa yksityiskohtaisesti syyt siihen, että miksi tuota energiaa ei tavallisesti ole käytettävissä ja yleisellä tasolla tilanne on se, että tavallisesti ihmisen ns. ensimmäinen huomio, joka vastaa ns. tavanomaisten tietoisuuden sisältöjen tuotosta ja niiden pohdinnasta, kuluttaa aivan kaiken tuohon tarkoitukseen käyttökelpoisen energian.
Tuo energian kulutus liittyy tietysti esim. myös siihen, että selittämätön voima pyörittää ihmisten päässä hömppää; kuten esim. tahdon vapautta tai muita täysin merkityksettömiä, mahdottomia ja turhia asioita, mihin puolestaan on syynä se, että nagualismin mukaan ihmisen tietoisuuden kehittymisen tie on katkaistu ulkopuolisten vaikutusten seurauksena, tarkoittaen sitä, että Castaneda:n opettajan mukaan saalistavat epäorgaaniset olennot ovat korvanneet ihmisen (lajitasolla) alkuperäisen mielen omalla mielellään, koska tuo tilanne pitää ihmiset hyvin heikkoina ja niiden helposti hyödynnettävinä.
Tuo korvaaminen ei tietenkään tapahdu esim. ufo-aluksiin tms. kaappaamalla, vaan varhaislapsuudessa, ihmisen kokoomapistettä suoraan intention avulla siirtämällä, minkä seuraukset näkyvät siitä, että tietyn iän jälkeen ihmiset tyypillisesti ovat menettäneet lähes kaiken käyttökelpoisen energiansa; mikä näkyy selvästi tälläkin palstalla.
Itsestäänselvästi, tuo voi silti tuntua hyvin kaukaa haetulta selitysmallilta, mutta itseasiassa, jos kokoomapiste on liikkunut siitä tavanomaisesta sijainnistaan, niin ko. selitysmalli on helposti tunnistettavissa erittäin selitysvoimaiseksi. Tietysti, toisaalta kuitenkin myös epäorgaaniset olennot toimivat selittämättömän voiman pakottamina, vaikka niillä onkin paljon kehittyneempi tietoisuus, kuin ihmisillä.
Nagualismin mukaan ihmiset eivät valitse energeettistä moitteettomuutta, vaan selittämätön voima aiheuttaa sen, että joillakin on ns. oikeanlaatuinen tonaali; eli oikeastaan käytössään sellaiset resurssit; käytännön kannalta oikeasti tarkoituksenmukaisten toimintatapojen vakiintunut joukko, mikä mahdollistaa energian kerryttämisen ja joillakin taas ei ole.
Kantani on se, että on ilmeistä, että mitään valintoja ei ole olemassa, muuna kuin tietysti oikeasti deterministisinä prosesseina, tarkoittaen sitä, että termi "valinta" on tyypillinen esimerkki sellaisesta puhekielisestä ilmauksesta, joka on sekä yksinkertaistava, että hyvin harhaanjohtava, eli kyseessä on ns. "misnomer", kuten tilanne on itseasiassa hyvin monien sellaisten asioiden osalta, jotka on esitetty ns. aktiivimuodossa, sisältäen sellaisen implisiittisen oletuksen, että ne aktiivi-muodossa "toimivat" "toimijat", olisivat jotenkin oma-aloitteisesti aktiivisia, vaikka oikeasti on kyse vain siitä, että osa heistä on pakottavasti aktiivisia ja osa oletusarvoisesti ei ja nagualismin mukaan esim. ihmiset eivät tee mitään, jollei selittämätön voima nimenomaan pakota heitä siihen...Oikeasti tietoisuudessa olemme aina "hypyn edellä" siitä, mitä tapahtuu. Tämä on keskeisin tietoisuutta ilmentävä piirre.
Edellä sanottua ei voi valita, koska tietoisuudessa olemme jo sitä, mitä olemme. Muutoin sen sijaan valinta on ainoa, mitä tietoisesti voidaan tehdä ollaksemme tietoisia, koska valitseminen on 'pakotettua' tässä merkityksessä (kontekstissa). - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikeasti tietoisuudessa olemme aina "hypyn edellä" siitä, mitä tapahtuu. Tämä on keskeisin tietoisuutta ilmentävä piirre.
Edellä sanottua ei voi valita, koska tietoisuudessa olemme jo sitä, mitä olemme. Muutoin sen sijaan valinta on ainoa, mitä tietoisesti voidaan tehdä ollaksemme tietoisia, koska valitseminen on 'pakotettua' tässä merkityksessä (kontekstissa).Nimimerkki: Professori Realisti (XPR-0562)
Anon.: "Oikeasti tietoisuudessa olemme aina "hypyn edellä" siitä, mitä tapahtuu. Tämä on keskeisin tietoisuutta ilmentävä piirre."
Tietenkään emme ole ja tietenkään ei ole, vaan tietoisuuden oleellisin piirre on kokemuksellisuus, mihin tietenkin liittyy paljon muutakin, kuin vain kuvitelma siitä, että tiedostaisimme tapahtumia, ennen kuin ne ovat tapahtuneet, eikä kyseinen kuvitelma voi vastata todellisuutta, koska tapahtumia ei voida kokea, ennen kuin ne ovat tapahtuneet.
Nagualismin mukaan tietoisuutemme sisällöt ovat uudelleenkoosteita siitä, mikä on jo tapahtunut, tarkoittaen sitä, että kokemuksemme ovat menneiden tapahtumien muistoja, mikä on yhdenmukainen näkemys myös modernin tieteen kanssa, koska kokemuksilla on tietyt ilmeiset edellytyksensä. Nagualismin mukaan voimme esim. vain jälkikäteen havaita sen, että olemme toimineet useilla erilaisilla tavoilla tietyllä ajanhetkellä, tarkoittaen sitä, että todellisuuden kuvaus tietoisuuden kautta on rajoitteista sekä määrällisesti, että ajallisesti, kuten se on rajoitteista yleisemminkin; tietojenkäsittelyyn liittyen.
Toisaalta, myös se, että koemme kykenevämme ennustamaan oikein joidenkin tapahtumien etenemisen, perustuu siihen, että muistamme/tiedämme sen, että miten tapahtumat ovat aiemmin edenneet; vastaavankaltaisissa tilanteissa, tarkoittaen sitä, että myös se ennustuksemme on aina jäljessä siitä, mitä oikeasti tapahtuu, koska todellisuus ei odota paikallaan sen ennustuksen tekemistä ja kokemista, vaikka se ennuste voikin silti osua oikeaan, jos sen ennustettavan ilmiön käyttäytyminen on niin säännönmukaista, että riittää, että tarkastelee sen muistoja ja jos ei ole, niin silloin se ennuste ei osu oikeaan.
"Edellä sanottua ei voi valita, koska tietoisuudessa olemme jo sitä, mitä olemme."
Se, mitä kulloinkin koemme olevamme, on seurausta kokoomapisteen kulloisestakin sijainnista, joka puolestaan on seurausta selittämättömän voiman pakottavasta vaikutuksesta, tarkoittaen sitä, että selittämätön voima kykenee mm. muuttamaan käsityksemme itsestämme.
"Muutoin sen sijaan valinta on ainoa, mitä tietoisesti voidaan tehdä ollaksemme tietoisia, koska valitseminen on 'pakotettua' tässä merkityksessä (kontekstissa)."
Asia ei ole noin, vaan selittämätön voima tuottaa pakottavasti kaikki tietoiset kokemukset, eikä niissä siis ole mitään reaalista valinnanvaraa, tarkoittaen sitä, että se valinnan kokemuskin on vain muisto muiden pakottavasti muodostuvien muistojen joukossa, mikä on ilmeistä, koska vain pakottavat vaikutukset ovat reaalisia ja muut vaikutukset fiktiivisiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nimimerkki: Professori Realisti (XPR-0562)
Anon.: "Oikeasti tietoisuudessa olemme aina "hypyn edellä" siitä, mitä tapahtuu. Tämä on keskeisin tietoisuutta ilmentävä piirre."
Tietenkään emme ole ja tietenkään ei ole, vaan tietoisuuden oleellisin piirre on kokemuksellisuus, mihin tietenkin liittyy paljon muutakin, kuin vain kuvitelma siitä, että tiedostaisimme tapahtumia, ennen kuin ne ovat tapahtuneet, eikä kyseinen kuvitelma voi vastata todellisuutta, koska tapahtumia ei voida kokea, ennen kuin ne ovat tapahtuneet.
Nagualismin mukaan tietoisuutemme sisällöt ovat uudelleenkoosteita siitä, mikä on jo tapahtunut, tarkoittaen sitä, että kokemuksemme ovat menneiden tapahtumien muistoja, mikä on yhdenmukainen näkemys myös modernin tieteen kanssa, koska kokemuksilla on tietyt ilmeiset edellytyksensä. Nagualismin mukaan voimme esim. vain jälkikäteen havaita sen, että olemme toimineet useilla erilaisilla tavoilla tietyllä ajanhetkellä, tarkoittaen sitä, että todellisuuden kuvaus tietoisuuden kautta on rajoitteista sekä määrällisesti, että ajallisesti, kuten se on rajoitteista yleisemminkin; tietojenkäsittelyyn liittyen.
Toisaalta, myös se, että koemme kykenevämme ennustamaan oikein joidenkin tapahtumien etenemisen, perustuu siihen, että muistamme/tiedämme sen, että miten tapahtumat ovat aiemmin edenneet; vastaavankaltaisissa tilanteissa, tarkoittaen sitä, että myös se ennustuksemme on aina jäljessä siitä, mitä oikeasti tapahtuu, koska todellisuus ei odota paikallaan sen ennustuksen tekemistä ja kokemista, vaikka se ennuste voikin silti osua oikeaan, jos sen ennustettavan ilmiön käyttäytyminen on niin säännönmukaista, että riittää, että tarkastelee sen muistoja ja jos ei ole, niin silloin se ennuste ei osu oikeaan.
"Edellä sanottua ei voi valita, koska tietoisuudessa olemme jo sitä, mitä olemme."
Se, mitä kulloinkin koemme olevamme, on seurausta kokoomapisteen kulloisestakin sijainnista, joka puolestaan on seurausta selittämättömän voiman pakottavasta vaikutuksesta, tarkoittaen sitä, että selittämätön voima kykenee mm. muuttamaan käsityksemme itsestämme.
"Muutoin sen sijaan valinta on ainoa, mitä tietoisesti voidaan tehdä ollaksemme tietoisia, koska valitseminen on 'pakotettua' tässä merkityksessä (kontekstissa)."
Asia ei ole noin, vaan selittämätön voima tuottaa pakottavasti kaikki tietoiset kokemukset, eikä niissä siis ole mitään reaalista valinnanvaraa, tarkoittaen sitä, että se valinnan kokemuskin on vain muisto muiden pakottavasti muodostuvien muistojen joukossa, mikä on ilmeistä, koska vain pakottavat vaikutukset ovat reaalisia ja muut vaikutukset fiktiivisiä."vain kuvitelma siitä, että tiedostaisimme tapahtumia, ennen kuin ne ovat tapahtuneet"
"Hypyn edellä" metafora ei kuvaa tapahtumien kuvittelua ennen kuin ne tapahtuvat, (mikä toki sekin on mielikuvituksessamme mahdollista). Kysymys on tietoisen olemisen kaikkein keskeisimmästä piirteestä, jossa todellisuuden kokeminen asettuu ennen ajallista kokemusta. Ilman sitä, ei mistään tietoisesta ei voisi edes puhua, koska ajanhetkessä 'nyt' ei voi olla tietoisuutta tai sellaista ei voida mitenkään tavoittaa.
Mitään kokoomapisteitä ei tietenkään ole olemassa, vaan tuollainen puhe on puhdasta potaskaa! :D
Selittämätöntä voimaa sinulle! Uuuh.... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"vain kuvitelma siitä, että tiedostaisimme tapahtumia, ennen kuin ne ovat tapahtuneet"
"Hypyn edellä" metafora ei kuvaa tapahtumien kuvittelua ennen kuin ne tapahtuvat, (mikä toki sekin on mielikuvituksessamme mahdollista). Kysymys on tietoisen olemisen kaikkein keskeisimmästä piirteestä, jossa todellisuuden kokeminen asettuu ennen ajallista kokemusta. Ilman sitä, ei mistään tietoisesta ei voisi edes puhua, koska ajanhetkessä 'nyt' ei voi olla tietoisuutta tai sellaista ei voida mitenkään tavoittaa.
Mitään kokoomapisteitä ei tietenkään ole olemassa, vaan tuollainen puhe on puhdasta potaskaa! :D
Selittämätöntä voimaa sinulle! Uuuh....Nimimerkki: Professori Realisti (XPR-0564)
Anon.: "Kysymys on tietoisen olemisen kaikkein keskeisimmästä piirteestä, jossa todellisuuden kokeminen asettuu ennen ajallista kokemusta. Ilman sitä, ei mistään tietoisesta ei voisi edes puhua, koska ajanhetkessä 'nyt' ei voi olla tietoisuutta tai sellaista ei voida mitenkään tavoittaa."
Kuten aiemmin totesin, nagualismin mukaan tietoisuus; alkeistasolla, on tiettyjen emanaatioiden ominaisuus ja emanaatiot ovat pohjimmiltaan osa naguaalia ja siten käsittämättömiä tai ainakin käsitteellisesti erittäin vaikeasti sulatettavia, joskin niiden voidaan aiemmin kertomani lisäksi tavallaan ajatella koostuvan myös ajasta, koska aika on nagualismin mukaan huomion olemus ja eliön kokiessa todellisuuden energiana, se oppii Castaneda:n opettajan mukaan tuntemaan ajan...
Kokemuksen koostaminen ja muistaminen puolestaan edellyttävät kokoomapistettä ja sitä, että tietyt emanaatiot energisoituvat riittävän kauan ja siihen energisoituneiden emanaatioiden joukkoon voidaan käsitteellisellä tasolla viitata juurikin asianmukaisesti kokoomapisteen sijainnin käsitteen avulla.
Subjektiivisen ajan kulun tuntemuksen relevanssi toisaalta riippuu ajallisen keston lisäksi myös siitä, että kuinka vahva on selittämättömän voiman vaikuttava intensiteetti, mihin asioihin Einstein:kin tavallaan viittasi sillä keittolevy-esimerkillään ja esim. nagualistinen tietäjä kykenee kokemaan muutamassa hetkessä paljon enemmän, kuin ns. tavikset ns. elämänsä aikana ja silti pysyttäytyen vailla vääränlaista itsetärkeyttä ja kohdellen taviksia ikäänkuin he olisivat yhtä todellisia ihmisiä, kuin he itse, kuten Castaneda:n opettajakin kohteli Castaneda:a. :D
"Mitään kokoomapisteitä ei tietenkään ole olemassa, vaan tuollainen puhe on puhdasta potaskaa! :D"
Tietenkin kaikilla eliöillä on kokoomapiste, minkä käsitteen selitin ja aukaisin osiinsa tuolla ylempänä. Ns. tavisten; kuten esim. useimpien tieteentekijöiden ja filosofien, ongelmana tuon käsitteen ymmärtämisessä ja oikeastaan lähes kaiken muunkin ymmärtämisessä, on se, että jos/kun heillä ei ole omakohtaista kokemusta siitä, että kokoomapiste voi liikkua, mikä siis puolestaan muuttaa todellisuuskäsityksen, niin heidän voi olla vaikea ymmärtää sitä, että kokemukset eivät synny tyhjästä, vaan aiemmin kuvatulla tavalla energisoituneiden emanaatioiden vuorovaikutuksesta, mitä puolestaan voidaan käsitteellisellä tasolla kuvata juurikin parhaimmalla mahdollisella tavalla käyttäen kokoomapisteen käsitettä, koska ko. käsitteen avulla voidaan selittää yleisellä tasolla oleellisia piirteitä kaikenlaisten erilaisten kokemusten luonteesta, kuten nuo asiat aiemmin jo kuvasinkin.
"Selittämätöntä voimaa sinulle! Uuuh...."
Selittämätön voima on eräs nagualismin peruskäsitteistä ja sen ominaispiirteitä ovat se, että sitä ei voida kuvata, se että se on luonteeltaan pakottava ja se, että se saa aikaan kaiken. Selittämätön voima on siis oikeellisesti kuvaamattomaksi kelvoton, mutta se ei tarkoita sitä, että siinä olisi jotain yliluonnollista, vaan vain sitä, että sitä ei kyetä kuvaamaan oikeellisesti ja se puolestaan ei ole ristiriidassa nykyfysiikan kanssa, koska se, mitä fysiikka-tieteessä mitataan ovat juurikin selittämättömän voiman vaikutukset.
Nagualismin naguaali-käsite viittaa juurikin siihen, mitä ei voida kuvata oikein käsitteellisesti ja nagualismin mukaan suurin osa kaikesta; ilmeisesti lähes kaikki, on tuollaista, minkä seikan ymmärtäminen voi olla hyvin vaikeaa niille, joiden huomio on keskittynyt siihen hyvin pieneen osaan todellisuudesta, mikä voidaan kuvata oikeellisesti tai ainakin käsitteellisesti jotenkuten suuntaa-antavan oikeellisesti, mikä liittyy todellisuuden hahmottamiseen, minkä osalta esitin aiemmin toisaalla oman ns. kaikenkattavan todellisuuden mallini, mutta tietenkin se malli on hyvin abstrakti, koska se kuvaa koko todellisuuden, eikä vain sitä infinitesimaalisen pientä osaa siitä, jonka selittämätön voima paljastaa niille, joille se on antanut edellytykset toimia vain tieteentekijöinä tai filosofeina, mitkä roolit olivat jotain sellaista, joista esim. Castaneda:kin oppi vähitellen päästämään irti. :D
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17133673/todellisuuden-tasoittainen-malli
- Anonyymi
Nimimerkki: Professori Realisti (XPR-0569)
Tietoisuuden suhteellinen puute puolestaan on ilmeisesti seurausta katkoksista energiavirroissa; liittyen yllä kuvaamiini yksilötason tietoisiin emanaatioihin ja kuten aiemmin olen todennut, esim. Castaneda:n opettajan suosikki-liittolaisen; psilosybiini-sienten, on havaittu tieteellisissä kokeissa jo hyvin pienilläkin annoksilla aktivoivan voimakkaasti aivojen osien välisiä yhteyksiä.
Ihmisen aivot vaikuttavatkin itseasiassa perusteellisesti dementoituneilta; ns. tavanomaisessa tilassaan, verrattuna niihin, joiden energiakatkoksia on "paikkailtu" ko. sienten vaikutuksilla, mutta tietenkään ne energiavirratkaan sinällään eivät riitä suotuisiksi koettujen tietoisuuden sisältöjen tuottamiseen, vaan lisäksi tarvitaan energeettistä moitteettomuutta, joka on mielestäni selvästi nagualismin tärkein yhdistelmäkäsite. Noista psilosybiini-sienten aivo-toimintaa elvyttävistä vaikutuksista on lyhyt artikkeli esim. melko tuoreessa Tieteen kuvalehden numerossa 10/2022, jossa viitataan London Imperial College:n ja biotekniikkayritys Compass Pathways:in tutkimuksiin aiheesta.
Kaikenkaikkiaan, ns. sekoittavat vaikutukset ovat seurausta vain energeettisen moitteettomuuden puutteista ja tyypilliset oletukset siitä, että emanaatioiden energisoitumisella ei olisi muitakin, kuin subjektiivisia vaikutuksia, virheellisiä ja kaikenkaikkiaan em. kaltaisen julkisen tutkimustoiminnan rajoitteilla on ollut valtavia negatiivisia vaikutuksia ihmiskunnan tietoisuuden kehittämisen kannalta, vaikka todennäköisesti noita asioita onkin tutkittu ei-julkisella puolella niiden ilmeisen merkityksen vuoksi huomattavasti laajemmin.- Anonyymi
Nuo sienet voi auttaa masennukseen.
Yksi mielenkiintoinen vaikutus on myös Joillakin : minä- tunteen katoaminen joksikin aikaa.
Kannattaa silti pysyä niistä erossa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuo sienet voi auttaa masennukseen.
Yksi mielenkiintoinen vaikutus on myös Joillakin : minä- tunteen katoaminen joksikin aikaa.
Kannattaa silti pysyä niistä erossa.Nimimerkki: Professori Realisti (XPR-0571)
Castaneda:n opettaja totesikin; hyvin selvästi, että ainakin ne hänen itsensä ja CC:n käyttämien sienten vaikutukset olivat niin vahvoja ja annokset myös ilmeisesti niin suuria, että ainoa keino säilyä hengissä oli noudattaa tinkimättömästi ja johdonmukaisesti nagualismin periaatteita.
CC:n opettaja toisaalta piti tuosta tilanteesta, koska vaikutukset olivat ennustettavissa olevia siinä merkityksessä, että suotuisat vaikutukset edellyttivät vain ns. "henkilökohtaista voimaa"; eli energeettistä moitteettomuutta, mutta tuo "vain" on tässä vain siinä merkityksessä, että muuta ei tarvita, mutta se ei tietenkään tarkoita sitä, että energeettinen moitteettomus olisi helposti aikaansaatavissa oleva asia, vaan kyseessä on nimenomaan ylivertainen saavutus...
Toisaalta, noissa em. kontrolloiduissa tieteellisissä kokeissa on käytetty vain hyvin pieniä annoksia ja valvotuissa olosuhteissa ja niilläkin on silti ollut; 25 mg kerta-annoksella, TKL:n mukaan, noissa Compass Pathways:n tutkimuksissa, "selvä oloa parantava" ja 3 viikkoa kestävä vaikutus; 29%:ssa tapauksista, mutta ei siis suinkaan kaikissa tapauksissa.
Käyttäjinä arvalla valitut tavikset ja "voiman itsensä valitsemat" tietäjät ovat tietysti kaksi aivan erilaista ryhmää ja tavallaan niiden vertailukin on absurdia, koska tavisten tietoisuuden rajoitteet ovat lähtökohtaisesti ne, mitkä ne ovat ja toimintakin melkein yhtä holtitonta kuin hullujenhuoneella. :D
- Anonyymi
Onko mahdollista , että henkilö on energeettisesti moitteeton vaikka ei olisi lukenut nagualismista mitään?
- Anonyymi
Nimimerkki: Professori Realisti (XPR-0573)
Energeettinen moitteettomuus on nagualismissa sekä päämäärä, että keino ja tarkemmin ilmaisten käytännössä kyse on energeettisen moitteettomuuden asteesta. Koska tuon päämäärän lähestymisen suorana seurauksena on kokoomapisteen hyödyllisiin sijainteihin siirtymisen kannalta käyttökelpoisen energian määrän kumulatiivinen ja eksponentiaalinen lisääntyminen, niin sen lähestyminen on sitä todennäköisempää, mitä enemmän tuota energiaa on käytettävissä jne.
Nagualismin mukaan tuollainen kehityskulku on mahdollista nimenomaan vain ja ainoastaan, jos henkilö toimii määrätietoisesti, johdonmukaisesti ja pitkäkestoisesti nagualismin periaatteiden mukaisesti, mutta tuo kehityskulku sinällään ei edellytä opetusta, mutta edellyttää ns. toimivan yhteyden intentioon, minkä yhteyden tiedostaminen puolestaan edellyttää tuohon riittävää energeettisen moitteettomuuden astetta ja se, mitä Castaneda:n opettajan kaltaiset tietäjät (naguaalit) kykenevät sekä vähintään, että enintään tuota prosessia avustamaan, on se, että he ohjaavat ne henkilöt, jotka voima itse on varustanut riittävillä edellytyksillä toimia energeettisesti moitteettomasti, tiedostamaan sen oman yhteytensä intentioon, mitä tilaa puolestaan voidaan luonnehtia tietyksi kyvykkyyden tasoksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nimimerkki: Professori Realisti (XPR-0573)
Energeettinen moitteettomuus on nagualismissa sekä päämäärä, että keino ja tarkemmin ilmaisten käytännössä kyse on energeettisen moitteettomuuden asteesta. Koska tuon päämäärän lähestymisen suorana seurauksena on kokoomapisteen hyödyllisiin sijainteihin siirtymisen kannalta käyttökelpoisen energian määrän kumulatiivinen ja eksponentiaalinen lisääntyminen, niin sen lähestyminen on sitä todennäköisempää, mitä enemmän tuota energiaa on käytettävissä jne.
Nagualismin mukaan tuollainen kehityskulku on mahdollista nimenomaan vain ja ainoastaan, jos henkilö toimii määrätietoisesti, johdonmukaisesti ja pitkäkestoisesti nagualismin periaatteiden mukaisesti, mutta tuo kehityskulku sinällään ei edellytä opetusta, mutta edellyttää ns. toimivan yhteyden intentioon, minkä yhteyden tiedostaminen puolestaan edellyttää tuohon riittävää energeettisen moitteettomuuden astetta ja se, mitä Castaneda:n opettajan kaltaiset tietäjät (naguaalit) kykenevät sekä vähintään, että enintään tuota prosessia avustamaan, on se, että he ohjaavat ne henkilöt, jotka voima itse on varustanut riittävillä edellytyksillä toimia energeettisesti moitteettomasti, tiedostamaan sen oman yhteytensä intentioon, mitä tilaa puolestaan voidaan luonnehtia tietyksi kyvykkyyden tasoksi."käytännössä kyse on energeettisen moitteettomuuden asteesta"
Itse näen tämän siten että kyse ei ole koskaan ollut,eikä tule koskaan olemaan sidottu ysittäisiin eri nimeä kantaviin opetuksiin,olkoon ne sitten vaikkapa Castanedaa tai Veda kirjallisuutta tai yms. erittelemättä.
En koe myöskään että kyse olisi niinkään omasta energiatasostani vaan mielen tilasta.Mielen on oltava avoin ja mitä suuremmassa määrin suureen empaattisuuteen pyrkivää.Kaikki energia ja ylikin tulee korkeammasta ja silloin tarvittava energiaa on riittävästi,olet aivan liikaa huolissasi omasta energiatasostasi ja sen kerryttämisestä.
Se keitä nämä asiat tulevat kulloinkin koskettamaan ja ketkä siihen tulevat vedetyksi ja saavat sen elämänsä aikana kokea jäänee mysteeriksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"käytännössä kyse on energeettisen moitteettomuuden asteesta"
Itse näen tämän siten että kyse ei ole koskaan ollut,eikä tule koskaan olemaan sidottu ysittäisiin eri nimeä kantaviin opetuksiin,olkoon ne sitten vaikkapa Castanedaa tai Veda kirjallisuutta tai yms. erittelemättä.
En koe myöskään että kyse olisi niinkään omasta energiatasostani vaan mielen tilasta.Mielen on oltava avoin ja mitä suuremmassa määrin suureen empaattisuuteen pyrkivää.Kaikki energia ja ylikin tulee korkeammasta ja silloin tarvittava energiaa on riittävästi,olet aivan liikaa huolissasi omasta energiatasostasi ja sen kerryttämisestä.
Se keitä nämä asiat tulevat kulloinkin koskettamaan ja ketkä siihen tulevat vedetyksi ja saavat sen elämänsä aikana kokea jäänee mysteeriksi.Mitä ylipäätänsä tarkoitetaan energialla muuta kuin hyvää fiilistä ja voimaa tehdä asioita?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"käytännössä kyse on energeettisen moitteettomuuden asteesta"
Itse näen tämän siten että kyse ei ole koskaan ollut,eikä tule koskaan olemaan sidottu ysittäisiin eri nimeä kantaviin opetuksiin,olkoon ne sitten vaikkapa Castanedaa tai Veda kirjallisuutta tai yms. erittelemättä.
En koe myöskään että kyse olisi niinkään omasta energiatasostani vaan mielen tilasta.Mielen on oltava avoin ja mitä suuremmassa määrin suureen empaattisuuteen pyrkivää.Kaikki energia ja ylikin tulee korkeammasta ja silloin tarvittava energiaa on riittävästi,olet aivan liikaa huolissasi omasta energiatasostasi ja sen kerryttämisestä.
Se keitä nämä asiat tulevat kulloinkin koskettamaan ja ketkä siihen tulevat vedetyksi ja saavat sen elämänsä aikana kokea jäänee mysteeriksi.Nimimerkki: Professori Realisti (XPR-0575)
Nagualismin mukaan energeettinen virheettömyys/moitteettomuus on ainoa edistymisen mahdollisuus, koska säästetty/vapautettu energia johtaa väistämättä virheettömyyteen, kun taas muu ei johda. Nagualismin mukaan tämä on myös ainoa tehtävä, joka on ihmisyytemme arvoinen.
Energia, josta nagualismissa puhutaan tässä yhteydessä, on sellaista ihmisen luontaista energiaa, joka kuitenkaan ei pääosin ole tavallisesti saavutettavissa/käytettävissä/tiedostettavissa olevaa ja nimenomaan ei ole, koska ei kyetä toimimaan energeettisesti virheettömästi ja energeettinen virheettömyys puolestaan on energian käyttöä asianmukaisesti, mikä puolestaan viittaa siihen, että kyetään lähestymään tilannetta, jossa lopulta tiedostetaan ns. itsen kokonaisuus, eli kaikki ihmisen emanaatiot, eli kaikki ne energeettiset osat, joista ihminen koostuu.
Nagualismin mukaan huomio täytyy keskittää energiaruumiiseen, mikä tarkoittaa energiaruumiin muistamista, mutta tuon aikaansaanti edellyttää energeettistä virheettömyyttä. Energeettinen virheettömyys tekee energiaruumiista; joka on jatkuvasti olemassaoleva, saavutettavissa olevan.
Tämä voidaan ilmaista siten, että energiaruumis lähestyy ihmistä siinä merkityksessä, että se tiedostetaan. Nagualismin mukaan jokainen emanaatio, joista energiaruumis koostuu, on äärettömän energian lähde ja energiaruumiin kyvykkyys on siis ylivertainen verrattuna siihen osaan ihmisestä, joka tavallisesti tiedostetaan, millä puolestaan on oleellinen merkitys, koska nagualismi on läpikotaisin pragmaattista.
Kaikenkaikkiaan, nagualismin mukaan yksinkertaisesti ainoa asia, jolla on merkitystä on energeettinen virheettömyys, mikä tosin tietenkin voidaan ilmaista myös muilla tavoilla; kuten esim. henkilökohtaisen voiman varastointina ja tuo virheettömyys puolestaan siis johtaa siihen, että tietoisuus keskittyy energiaruumiiseen, mikä puolestaan tarkoittaa sitä, että ihminen tiedostaa sen, että mitä oikeasti on jne. Jos ihminen tiedostaa energiaruumiinsa ja sen kaikki yhteydet ns. laaja-alaisiin emanaatioiden osiin intentionaalisella tavalla, niin ihminen saavuttaa ns. kolmannen huomion, mikä puolestaan on suurin saavutus, mikä on ihmiselle mahdollinen.
Castaneda:n opettajaa lainaten: "Se mikä ratkaisee on energia! Virheettömyys!", eikä tässä siis ole mitään epäselvyyttä siitä, että mikä nagualismin kanta näihin asioihin on. Esim. mielen avoimuus, empaattisuus, kuvitteellinen tahdon vapaus jne. jne. sen sijaan eivät tietenkään auta mitään, jos ei toimita energeettisesti virheettömästi ja on ilmeistä, että mitä moninaisimmat opit keskittyvät; laatijoidensa energian puutteen ja monien muiden syiden vuoksi sellaisiin asioihin, jotka ovat käytännön kannalta merkityksettömiä ja noihin asioihin keskittymisestä nimenomaan varoitetaan nagualismissa. Itseasiassa, mikä tahansa poikkeama energeettisestä virheettömyydestä johtaa suuriin ongelmiin korkeammilla energia-tasoilla ja käytännössä, jos tätä ei ymmärretä läpikotaisin, niin ihmiset jäävät varmasti ns. epäorgaanisten olentojen saaliiksi.
Mitä taas energian lähteeseen tulee, niin senhän jo selitin tuolla aiemmin, eli kyse on siitä, että kun ns. suppea-alaiset ja laaja-alaiset emanaatioiden osat yhdistyvät toisiinsa, niin energia virtaa niistä laaja-alaisista osista niihin suppea-alaisiin osiin, mikä tosiaan tarkoittaa sitä, että se energia on peräisin sen ulkopuolelta, minkä ihminen tavallisesti tiedostaa itsekseen ja energeettistä virheettömyyttä luonnehditaan nagualismissa myös ns. Hengen täydellistämiseksi, mutta nagualismi ei ole luonteeltaan henkistä, vaan käytännöllistä ja tuo täydellistäminen viittaa siis nimenomaan energeettiseen virheettömyyteen, koska muuten se energia olisi hyödytöntä, koska silloin se hajaantuisi takaisin tiedostamattomalle puolelle...
- Anonyymi
Onko sinulla kausaalista voimaa suhteessa maailmaan?
- Anonyymi
Kysytään hieman eri tavalla :onko sinun mentaalisilla tapahtumilla kausaalista voimaa maailmaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kysytään hieman eri tavalla :onko sinun mentaalisilla tapahtumilla kausaalista voimaa maailmaan?
Noin neljännekseltä maailmankaikkeuden rakennusaineesta puuttuu sähkömagneettinen säteily. Se on pimeää ainetta, jota ei voi nähdä ihmisen silmillä tai herkimmilläkään havaintolaitteilla. Silti sitä on pakko olla olemassa, sillä ilman sen painovoiman vaikutusta universumi olisi aivan toisenlainen, jos olisi olemassakaan.
Pimeää ainetta on kuvailtu näkymättömäksi luurangoksi, joka kannattelee näkyvää universumia. Pimeä aine menee lävitsemme, se on osa meitä ja me olemme osa sitä. Tämä hienojakoisista hienojakoisin aine yhdistää kaikkea mitä me olemme ja kaikkea mitä on. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kysytään hieman eri tavalla :onko sinun mentaalisilla tapahtumilla kausaalista voimaa maailmaan?
Nimimerkki: Professori Realisti (XPR-825)
Anon.: "Onko sinulla kausaalista voimaa suhteessa maailmaan?", "Kysytään hieman eri tavalla :onko sinun mentaalisilla tapahtumilla kausaalista voimaa maailmaan?"
Kaikilla reaalisilla olennoilla sinällään tietysti on energiaa tai siis ne koostuvat energiasta ja energialla puolestaan on väistämättä omat vaikutuksensa, mutta ne vaikutukset eivät tietenkään synny tyhjästä, vaan ovat seurausta siitä, että energia on jakautunut niin, kuin se on jakautunut; osana suurempaa kokonaisuutta, joka kokonaisuus on nagualismin mukaan oleellisesti ääretön ja siten osa naguaalia, tarkoittaen sitä, että ei oikeastaan ole mahdollista selittää sitä, että mikä saa aikaan kausaaliset vaikutukset, vaan nagualismissa on tapana sanoa, että ns. selittämätön voima saa aikaan kaiken, olkoonkin että kokoomapisteen tavanomaisesta sijainnista tarkasteltuna elävät oliot tietysti tarkastelevat asioita aina kukin omasta perspektiivistään, mihin liittyy sellaisen abstraktion tarkastelu, jossa huomio tyypillisimmin keskittyy etenkin niihin itseensä ja niiden itsensä välittömästi tavanomaisesti havaittavissa olevaan ympäristöön ja/tai muistikuviin noista havainnoista.
Nagualismissa pyritään energian tarkoituksenmukaiseen käyttöön osana energiaruumiinsa tiedostamista, joka puolestaan ei ole osa tuota em. tavallisesti havaittavissa olevaa ympäristöä, vaikka onkin täysin oleellinen osa ihmistä, eikä erityisiin kausaalisiin vaikutuksiin siis pyritä itsetarkoituksina, vaikka kokoomapisteen manipulointi sinällään mahdollistaakin mitä hämmästyttävimpien vaikutusten aikaansaannin.
Nagualismissa maailmaa ei myöskään nähdä asiana, jota pitäisi niinkään muuttaa kausaalisten vaikutusten kautta, koska on ilmeistä, että todellisuuden toimintatavat ovat taipumattomia, vaan hyödynnettävissä olevana energianlähteenä ja itseasiassa tämän maailman; eli tämän tavanomaisesti ainoan saavutettavissa olevan ns. elävän maailman, emanaatioiden tiedostaminen on nimenomaan keino, jolla kyetään laajentamaan tietoisuutta siten, että kokoomapistettä kyetään liikuttamaan intentionaalisesti ns. laajemmassa skaalassa.
Koska nagualismissa pyritään energian tarkoituksenmukaiseen käyttöön ja koska on tehokkaampaa vaikuttaa siihen, että mitä havaitaan (esim. X), kuin siihen, että muutettaisiin se, että mikä X:n energiasisältö sinällään on, niin painopiste nagualismissa on selvästi pyrkimyksessä saavuttaa ns. kokoomapisteen optimaalinen sijainti, mikä puolestaan ei nagualismin mukaan ole valintakysymys, vaan suora seuraus käyttökelpoisen energian saavutettavuudesta, eli energia sinällään; eli ns. henkilökohtaisesti varastoitu energia, aiheuttaa sen, että havaitaan todellisuus tarkoituksenmukaisella tavalla ja vaikka nagualismissa korostetaankin intention merkitystä, niin siinäkään ei ole kyse tyhjästä muodostuvasta vaikuttajasta, vaan selittämättömän voiman riittävän pitkäkestoisen ja/tai toisteisen pakottavan vaikutuksen tuottamasta kyvystä omata koherenssia suhteessa siihen, että mitä tahdotaan ja mitä koetaan.
Nagualismissa siis pyritään varastoimaan voimaa ja oleellista on, että se on henkilökohtaista, mihin liittyy se, että tietäjän ruumis tietää sen, että miten kyseistä voimaa kyetään hyödyntämään, mutta tietäjien tapa hyödyntää voimaa on se, että he keskittyvät voimansa kerryttämiseen sen sijaan, että tuhlaisivat sitä merkityksettömiin pyrkimyksiin; kuten esim. ns. luonnonlakien muuttamispyrkimyksiin ja vaikka onkin totta, että oikeat tietäjät tavallaan kykenevät esim. vaikuttamaan säähän jne., niin tuossa ei ole kyse siitä, että he muuttaisivat luonnonlakeja, vaan siitä, että heidän ruumiinsa tietää sen, että miten heidän ympäristönsä toimii ja he sitten esim. kertovat sellaisen tarinan, joka on mukavasti sopusoinnussa tuon tietämyksen kanssa ja tietenkin etenkin sen kanssa, mikä on ns. abstraktia, eli sellaista, mikä ei ole henkilökohtaista.
Eli, vaikka voima onkin henkilökohtaista, niin se, miten oikeat tietäjät sitä käyttävät, ei ole henkilökohtaista, vaikka se siltä voikin vaikuttaa, koska ilman henkilökohtaista voimaa ei ole mahdollista nähdä, että energiatason kohoaminen on aiheuttanut sen, että tietäjä ei enää oikeasti ole henkilö, vaikka siis siltä näyttääkin ja kyse on siitä, että tietäjä on ns. abstraktin inkarnaatio, mitä luonnehtii se, että oikeat tietäjät ovat samanaikaisesti sekä erittäin pragmaattisia, että transkendoituneita ns. ephemeraalisten aspektien yli. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nimimerkki: Professori Realisti (XPR-825)
Anon.: "Onko sinulla kausaalista voimaa suhteessa maailmaan?", "Kysytään hieman eri tavalla :onko sinun mentaalisilla tapahtumilla kausaalista voimaa maailmaan?"
Kaikilla reaalisilla olennoilla sinällään tietysti on energiaa tai siis ne koostuvat energiasta ja energialla puolestaan on väistämättä omat vaikutuksensa, mutta ne vaikutukset eivät tietenkään synny tyhjästä, vaan ovat seurausta siitä, että energia on jakautunut niin, kuin se on jakautunut; osana suurempaa kokonaisuutta, joka kokonaisuus on nagualismin mukaan oleellisesti ääretön ja siten osa naguaalia, tarkoittaen sitä, että ei oikeastaan ole mahdollista selittää sitä, että mikä saa aikaan kausaaliset vaikutukset, vaan nagualismissa on tapana sanoa, että ns. selittämätön voima saa aikaan kaiken, olkoonkin että kokoomapisteen tavanomaisesta sijainnista tarkasteltuna elävät oliot tietysti tarkastelevat asioita aina kukin omasta perspektiivistään, mihin liittyy sellaisen abstraktion tarkastelu, jossa huomio tyypillisimmin keskittyy etenkin niihin itseensä ja niiden itsensä välittömästi tavanomaisesti havaittavissa olevaan ympäristöön ja/tai muistikuviin noista havainnoista.
Nagualismissa pyritään energian tarkoituksenmukaiseen käyttöön osana energiaruumiinsa tiedostamista, joka puolestaan ei ole osa tuota em. tavallisesti havaittavissa olevaa ympäristöä, vaikka onkin täysin oleellinen osa ihmistä, eikä erityisiin kausaalisiin vaikutuksiin siis pyritä itsetarkoituksina, vaikka kokoomapisteen manipulointi sinällään mahdollistaakin mitä hämmästyttävimpien vaikutusten aikaansaannin.
Nagualismissa maailmaa ei myöskään nähdä asiana, jota pitäisi niinkään muuttaa kausaalisten vaikutusten kautta, koska on ilmeistä, että todellisuuden toimintatavat ovat taipumattomia, vaan hyödynnettävissä olevana energianlähteenä ja itseasiassa tämän maailman; eli tämän tavanomaisesti ainoan saavutettavissa olevan ns. elävän maailman, emanaatioiden tiedostaminen on nimenomaan keino, jolla kyetään laajentamaan tietoisuutta siten, että kokoomapistettä kyetään liikuttamaan intentionaalisesti ns. laajemmassa skaalassa.
Koska nagualismissa pyritään energian tarkoituksenmukaiseen käyttöön ja koska on tehokkaampaa vaikuttaa siihen, että mitä havaitaan (esim. X), kuin siihen, että muutettaisiin se, että mikä X:n energiasisältö sinällään on, niin painopiste nagualismissa on selvästi pyrkimyksessä saavuttaa ns. kokoomapisteen optimaalinen sijainti, mikä puolestaan ei nagualismin mukaan ole valintakysymys, vaan suora seuraus käyttökelpoisen energian saavutettavuudesta, eli energia sinällään; eli ns. henkilökohtaisesti varastoitu energia, aiheuttaa sen, että havaitaan todellisuus tarkoituksenmukaisella tavalla ja vaikka nagualismissa korostetaankin intention merkitystä, niin siinäkään ei ole kyse tyhjästä muodostuvasta vaikuttajasta, vaan selittämättömän voiman riittävän pitkäkestoisen ja/tai toisteisen pakottavan vaikutuksen tuottamasta kyvystä omata koherenssia suhteessa siihen, että mitä tahdotaan ja mitä koetaan.
Nagualismissa siis pyritään varastoimaan voimaa ja oleellista on, että se on henkilökohtaista, mihin liittyy se, että tietäjän ruumis tietää sen, että miten kyseistä voimaa kyetään hyödyntämään, mutta tietäjien tapa hyödyntää voimaa on se, että he keskittyvät voimansa kerryttämiseen sen sijaan, että tuhlaisivat sitä merkityksettömiin pyrkimyksiin; kuten esim. ns. luonnonlakien muuttamispyrkimyksiin ja vaikka onkin totta, että oikeat tietäjät tavallaan kykenevät esim. vaikuttamaan säähän jne., niin tuossa ei ole kyse siitä, että he muuttaisivat luonnonlakeja, vaan siitä, että heidän ruumiinsa tietää sen, että miten heidän ympäristönsä toimii ja he sitten esim. kertovat sellaisen tarinan, joka on mukavasti sopusoinnussa tuon tietämyksen kanssa ja tietenkin etenkin sen kanssa, mikä on ns. abstraktia, eli sellaista, mikä ei ole henkilökohtaista.
Eli, vaikka voima onkin henkilökohtaista, niin se, miten oikeat tietäjät sitä käyttävät, ei ole henkilökohtaista, vaikka se siltä voikin vaikuttaa, koska ilman henkilökohtaista voimaa ei ole mahdollista nähdä, että energiatason kohoaminen on aiheuttanut sen, että tietäjä ei enää oikeasti ole henkilö, vaikka siis siltä näyttääkin ja kyse on siitä, että tietäjä on ns. abstraktin inkarnaatio, mitä luonnehtii se, että oikeat tietäjät ovat samanaikaisesti sekä erittäin pragmaattisia, että transkendoituneita ns. ephemeraalisten aspektien yli.Nimimerkki: Professori Realisti (XPR-826)
Oma tulkintani nagualismista on se, että se on hyvin sopusoinnussa ns. runsaiden kuvausten; kuten multiversumimallien, kanssa, mistä seuraa se, että tietyssä merkityksessä erityiset kausaaliset vaikutukset ovat näennäisiä, koska ne ovat vain paikallisia, olkoonkin, että niiden vaikutukset ovat täysin reaalisia subjektiivisessa merkityksessä niille olennoille, joiden kokoomapisteet ovat sellaisissa sijainneissa, joissa ne tiedostavat ko. vaikutukset. Tuo näennäisyys liittyy siihen, että elävät olennot eivät koe kaikkia ajanhetkiä samanaikaisesti, mikä puolestaan on seurausta tietysti ainakin matalasta energiatasosta.
Eli, maailma on kylläkin tietysti reaalinen; eli on energiaa, mutta se, että mitkä ns. siivut siitä kulloinkin havaitaan ja koetaan, on seurausta kokoomapisteen kulloisestakin sijannista ja kaikenkaikkiaan, nagualismissa ei oleteta, että ns. mentaalinen olisi erityisasemassa, vaikka tietoisuuden sisällöt tietenkin ovatkin oleellisia elävien olentojen kannalta, vaan oleellisinta on reaalinen käytettävissä oleva energia, koska se sinällään siis nimenomaan tuottaa asianmukaiset tietoisuuden sisällöt.
Toisaalta, tuon em. havaintokyvyn rajoitteen kiertämiseksi nagualismissa pyritään korottamaan energiatasoa siten, että kyetään ns. kääntämään ajan pyörää, mikä oleellisesti tarkoittaa tilallisesti ja/tai ajallisesti etäisten reaalisten asioiden tiedostamiskykyä, eli kyse ei ole siitä, että mentaalisten kykyjen tai mielikuvituksen avulla luotaisiin jotain, vaan siitä, että nuo em. etäiset asiat vaikuttavat energiallaan kokoomapisteen sijaintiin ja tietyn henkilön kokoomapisteen sijainnilla puolestaan on tietty vaikutuksensa muiden kokoomapisteiden sijainteihin jne.; olkoonkin, että tyypillisesti etenkin aikuisten ihmisten kokoomapisteet ovat hyvin tiukasti kiinnittyneitä tiettyyn sijaintiin ja oleellisesti siis kyse on siitä, että mikä osa multiversumista havaitaan ja mitä ei havaita ja se taas, että mitä kannattaa havaita ja mitä ei kannata havaita, riippuu nagualismin mukaan siitä, että onko kyseisten osien sisältämä energia hyödynnettävissä olevaa vai ei ja kaikenkaikkiaan energia siis on oleellisinta ja tiedostamisen osalta oleellisinta on tiedostaa energia jne. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nimimerkki: Professori Realisti (XPR-826)
Oma tulkintani nagualismista on se, että se on hyvin sopusoinnussa ns. runsaiden kuvausten; kuten multiversumimallien, kanssa, mistä seuraa se, että tietyssä merkityksessä erityiset kausaaliset vaikutukset ovat näennäisiä, koska ne ovat vain paikallisia, olkoonkin, että niiden vaikutukset ovat täysin reaalisia subjektiivisessa merkityksessä niille olennoille, joiden kokoomapisteet ovat sellaisissa sijainneissa, joissa ne tiedostavat ko. vaikutukset. Tuo näennäisyys liittyy siihen, että elävät olennot eivät koe kaikkia ajanhetkiä samanaikaisesti, mikä puolestaan on seurausta tietysti ainakin matalasta energiatasosta.
Eli, maailma on kylläkin tietysti reaalinen; eli on energiaa, mutta se, että mitkä ns. siivut siitä kulloinkin havaitaan ja koetaan, on seurausta kokoomapisteen kulloisestakin sijannista ja kaikenkaikkiaan, nagualismissa ei oleteta, että ns. mentaalinen olisi erityisasemassa, vaikka tietoisuuden sisällöt tietenkin ovatkin oleellisia elävien olentojen kannalta, vaan oleellisinta on reaalinen käytettävissä oleva energia, koska se sinällään siis nimenomaan tuottaa asianmukaiset tietoisuuden sisällöt.
Toisaalta, tuon em. havaintokyvyn rajoitteen kiertämiseksi nagualismissa pyritään korottamaan energiatasoa siten, että kyetään ns. kääntämään ajan pyörää, mikä oleellisesti tarkoittaa tilallisesti ja/tai ajallisesti etäisten reaalisten asioiden tiedostamiskykyä, eli kyse ei ole siitä, että mentaalisten kykyjen tai mielikuvituksen avulla luotaisiin jotain, vaan siitä, että nuo em. etäiset asiat vaikuttavat energiallaan kokoomapisteen sijaintiin ja tietyn henkilön kokoomapisteen sijainnilla puolestaan on tietty vaikutuksensa muiden kokoomapisteiden sijainteihin jne.; olkoonkin, että tyypillisesti etenkin aikuisten ihmisten kokoomapisteet ovat hyvin tiukasti kiinnittyneitä tiettyyn sijaintiin ja oleellisesti siis kyse on siitä, että mikä osa multiversumista havaitaan ja mitä ei havaita ja se taas, että mitä kannattaa havaita ja mitä ei kannata havaita, riippuu nagualismin mukaan siitä, että onko kyseisten osien sisältämä energia hyödynnettävissä olevaa vai ei ja kaikenkaikkiaan energia siis on oleellisinta ja tiedostamisen osalta oleellisinta on tiedostaa energia jne.Nimimerkki: Professori Realisti (XPR-827)
Yhteenvetona ja tiiviimpänä vastauksena alkuperäiseen kysymykseen, voidaan todeta, että tietäjillä tietysti on energiaa, kuten kaikilla muillakin ja sillä energialla on itseasiassa väistämättä tietyt vaikutuksensa, vaikka niitä vaikutuksia ei aiottaisikaan tietoisesti, olkoonkin, että äärettömässä universumissa ne vaikutukset eivät kummassakaan tapauksessa kykene aikaansaamaan oleellisia havaittavissa olevia ns. universaaleja muutoksia.
Tietäjät kykenevät ns. tavanomaisten energian käyttämistapojen ohella silti käyttämään voimaansa; tahtoansa, aikaansaamaan haluamiaan paikallisia vaikutuksia, olkoonkin, että oikeat tietäjät eivät käytä tahtoaan, jos eivät saa selittämättömältä voimalta merkkiä liittyen siihen, että heidän tulisi käyttää tahtoansa ja tahdolla, joka on nagualismin tarkoittamassa merkityksessä osa naguaalia, on ns. laajempi toimiala, kuin em. tavanomaisilla toimintatavoilla, mutta rajoitteena on silti käytettävissä olevan energian määrä, jota määrää rajoittaa se, että mitkä ihmisen emanaatioista ovat energisoituneita ja mitkä eivät ole, mutta nagualismissa ns. lopullisena tavoitteena on se, että kaikki kyseiset emanaatiot energisoituisivat, mikä puolestaan tarkoittaa samaa, kuin se, että ihminen tiedostaa itsensä.
Tahdossa ei nagualismin tarkoittamassa merkityksessä ole kyse päättäväisyydestä tai jääräpäisyydestä; olkoonkin, että kyseiset asiat liittyvät tahdon kehittymiseen/tiedostamiseen, eikä myöskään esim. pyrkimyksestä autonomiaan tai irtautumiseen todellisuudesta, vaan voimasta, joka liittyy ihmiseen itseensä ja saa aikaan ns. suoria vaikutuksia naguaalin tasolla perustuen yhdenmukaisiin energeettisiin vaikutuksiin.
Oleellisesti kyse on siitä, että tietty osa ihmisen muodostavista emanaatioista on kehittynyt sellaiseksi koherentiksi energisoituneeksi kokonaisuudeksi, jonka vaikutuksien tietäjä kokee vastaavan aikomuksiaan ja/tai siitä, että tietäjän energiataso on riittävä siihen, että hän tiedostaa kyseisen kokonaisuuden vaikutusten vastaavan aikomuksiaan.
Esim. säätilan tai ilmaston muuttaminen on hyvin yksinkertaista, koska tarvitsee vain tiedostaa tahtovansa sitä ja tahto tuottaa aiotut vaikutukset - mutta edellytyksenä sille, että tahto toimii välittömästi paikallisesti havaittavissa olevat vaikutukset tuottavalla tavalla, on se, että tiedostaa omaavansa reaalisesti riittävästi energiaa kyseisiin vaikutuksiin ja esim. ilmaston muuttamiseen tarvittava energiamäärä tuossa merkityksessä on varsin suuri ja koska oikeat tietäjät pyrkivät kasvattamaan energiatasoansa Auringon kanssa kilpailemisen sijasta, niin se selittää sitä, että miksi esim. ilmaston intentio-perusteinen muuttaminen ei vielä ole rutiinitoimenpide. :D
- Anonyymi
Vastaisitko hänelle belisario, muut täällä ei taida osata sitä tehdä.
- Anonyymi
toivottavasti et loukkaannu:
yrität olla niin rationaalinen ja realisti.
mutta myyttinen aines puskee alitajunnastasi läpi väkisin esille.
:-) 😀- AnonyymiUUSI
Nimimerkki: Professori Realisti (XPR-828)
Täysin selvää on, että ihmisillä ei ole tavallisesti erityisiä tiedostettuja mystisiä kykyjä. Kuten joskus aiemmin olen todennutkin, ihmiset ovat ns. tavallisessa tilassaan ollessaan perustavanlaatuisessa horroksessa, eikä horrostavien emanaatioiden energisointiin ole mitään muuta keinoa kuin toimia johdonmukaisesti energeettisesti moitteettomasti, mitä puolestaan ei yleensä tapahdu, mikä selittää sitä, että kyseiset kyvyt vaikuttavat olemattomilta, koska ne eivät tavallisesti tule tiedostetuiksi.
Nagualismin mukaan ihmisen kyvyt ovat suunnattomat ja on siis oikeastaan turhaa pyrkiä karakterisoimaan niitä tyhjentävästi ja etenkin, koska ne kyvyt ovat vain tavallaan moitteettomuuden sivuvaikutuksia, mutta tavoitteena kuitenkin on pyrkiä tiedostamaan niitä, koska se on hyvä moitteettomuuden harjoite, mitä prosessia voidaan pyrkiä kuvaamaan mahdollisimman selkeästi; kuten Castaneda on tehnyt niissä kirjoissaan, mikä voi antaa sellaisen vaikutelman, että kyseessä olisi rationaalinen prosessi, vaikka siitä kuvauksesta sinällään onkin vain hyvin rajallinen hyöty, koska ihmisen itsensä täytyy olla täydellinen kyetäkseen tiedostamaan itsensä, mikä liittyy siihen, että muuten kokoomapiste ei liiku tarkoituksenmukaisiin sijainteihin...
Castaneda:n opettaja sanoi Castanedalle mm., että Castaneda:n tulisi ylittää itsensä jatkuvasti, mikä tietysti on hyvin korkea tavoitetaso ja on selvää, että että esim. itse en ole onnistunut ylittämään itseäni jatkuvasti, mikä tietysti selittää sitä, että en ole tiedostanut kykyjäni nopeammin ja energeettinen moitteettomuus siis liittyy siihen, että kokeeko vai eikö koe, että käytettävissä on vielä aikaa kehittymiseen. Järkevintä siis ehkä olisi siirtyä välittömästi epäorgaanisten olentojen maailmaan, jotta kehittyminen nopeutuisi, sillä tämä "ihmisten maailma", vaikka onkin ihmisille nimenomaan origo, ei oikein sisällä vertailukelpoista sisältöä ja käyn täällä välillä lähinnä vain vanhasta tottumuksesta. :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin579027Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh123539Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r292767Kysely lieksan miehille
Olemme tässä pohtineet tällaista asiaa, että miten on. Tästä nyt on paljon ollut juttua julkisuudessakin aina sanomaleht812169Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1142050Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.3631818Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä
Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa2411462FinFamin ryhmät
Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir01221Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I101105Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!
JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu671072