Mistä löytyy pk-seudun alueelta/lähistöltä halvimmat kaupallisten telakoiden säilytyspaikkojen hinnat per neliö?
Inflaatio jyllää 8% vauhdilla, mutta korotukset hinnoissa eivät jää näköjään tuohon.
Nyt on todella fiksu veto katsoa vaihtoehdot, koska harvan liksat nousevat 30% vauhdilla.
Köyhälle kaikki on kallista, joo.
Mutta miksi maksaa turhasta?
Aika moni instanssi käyttää inflaatiota perusteena härskeille korotuksilleen. Mutta ei siinä mitään, vielä on vapaus valita ja viedä euronsa jonnekin, missä katsoo niille saatavan parhaan "hyötysuhteen".....
Pitääkö viedä vene Viroon vai kotipihalle....kolmas vaihtoehto on tietysti kaupungin ulkosäilytysalue.
Telakointihinnat tulevana syksynä?
5
92
Vastaukset
- Anonyymi
No miksi maksaa turhasta jos voi viedä kotipihalle? Ihan älytön pohdinta sinulla!
- Anonyymi
No ei se purjeveneen kuljettaminen ilmaista ole sekään.
Paatti painaa kuitenkin yli neljä tonnia.
Kotipihaan roudaamisen idea olisi, että kyhää veneelle katoksen ja jättää sinne muutamaksi vuodeksi tai myy paskan pois kunhan töiltään kerkiää.
Tuuli ei maksa mitään mutta kyllä purkkarinkin ylläpitokulut ampuvat katosta läpi jos kaikki siihen liittyvä kallistuu kolmanneksella. Säästöä syntyy helposti kun hautaa veneen takapihalle katokseen ja unohtaa sinne....- Anonyymi
Äläs nyt synkistele. Jos kerran tykkäät purjehtia ja rakastat venettäsi, niin tee talvella vaikka jotain hanttihommia muutamina viikkoina, ylimääräistä sivuduunia sen verran että saat veneen ylläpidettyä. Tai mitä vaan muuta laillista hommaa, ylityötä omassa duunissasi? Mielummin vaihtaa asunnon vaatimattomampaan kuin luopuu veneestä. Mielummin ajaa tonnin autolla kuin luopuu veneestä. Mielummi jättää talvella etelän loman väliin kuin luopuu veneestä. Jne.
- Anonyymi
Jätä jäihin niin ei tule kuljetuskustannuksia.
- Anonyymi
Mutta itse kysymykseen
Nostata jollain Sipoonrannassa ylös, ja kuskauta "Joensuun tila" nimiseen talvisäilytys mestaan. En osaa sanoa neliöhinnasta mitään mutta hyvä turvallinen paikka on. Jos kopaiset maston muualla irti, niin toki tuolla saa paikanpäälläkin nostettua/laskettua. On nimittäin yks silta reitillä ettei masto pystyssä tonne pääse.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606504- 1003362
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252696- 212328
- 271881
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3571822- 251610
- 321458
- 491452
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2261423