Ethernet erittäin hidas, kuinka korjata asia?

Moikka!

Olen muuttanut tässä pari päivää sitten omaan vuokra-asuntoon kerrostaloon. Asun siis Oulussa yhdessä näistä Ukkoherrantien uusista asunnoista. Sopimuksessa mainittiin, että vuokraan sisältyy oma laajakaista netti. Kävin ostamassa kaupasta tuon ethernet kaapelin ja kytkin sen normaalisti koneeseen, mutta mulla ei suostu avaamaan muuta kun Youtuben ja sielläkin suostuu pyörittämään vain etusivun videoita. Muihin nettisivuihin ilmestyy verkkovirhe , jos niitä yrittää avata.

Haluaisin siis kysyä. että pitääkö tuohon ostaa joku erillinen modeemi tai rekisteröityä jostakin sisään, koska en kyllä usko että tuo netti on nuin huono. Ajattelin kans soittaa huomenna isännöitsijälle ja kysyä tuosta. Mutta jos joku tietää täällä, miten tuosta sais nopiamman nii kertokaa ihmeessä! Vai pittääkö sitte ostaa iha oma netti.

3

583

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jos nettisivu ei aukea niin ei siinä ole kysymys yhteysnopeudesta vaan ihan jostain muusta ongelmasta.

• Anonyymi

Usein noissa taloyhtiöiden netissä on hyvin hidas nopeus, esimerkiksi (10 M). Se ei tahdo riittää uusille videoille, jotka saattavat olla jopa 4K -videoita, eikä oikein muutenkaan.

Eli selvitä palveluntarjoajan kanssa nettisi nopeus. Samaa voit kysellä isännöitsijältä.

Sitten tulee vielä mieleen omien laitteidesi ikä ja suorituskyky. Ovatko ne jo aikansa eläneitä ja pitäisi vaihtaa uuteen. Näin ainakin itse olen huomannut omien laitteideni kohdalla ja joutunut uusimaan ne.

• Anonyymi

Lisäyksenä vielä edelliseen, että netin nopeutta voi nostaa nykyisin vaikka kuinka korkeaksi. Toki sekin jotain maksaa, mutta kaikkihan maksaa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Liikenneonnettomuus kuhmo

Taisi Audi mennä lunastukseen ja pemari kilometritehtaalle
      Kuhmo
      40
      2496
    2. Olen aivan hajalla yhden

Naisen takia😞
      Ikävä
      52
      946
    3. Olen pahoillani kun olen satuttanut

Välillä kiukuttaa paljon.
      Ikävä
      62
      866
    4. Riikka Purra on mukana Suomen huutokauppakeisari -sarjassa

Suomen huutokauppakeisari on tavallisten suomalaisten ohjelma. Sarjan suosiosta kertoo se, että nyt alkaa jo 19. kausi t
      Maailman menoa
      52
      740
    5. Kuuleppas

ensimmäiset naissuhteet toimii miehelle eräänlaisena oppikouluna, mutta hän ei välttämättä itse ymmärrä oppineensa mitää
      Ikävä
      227
      733
    6. T.h tuomio

Onko tämä lainvoimainen vai onko tästä valitettu? Mitenhän on mennyt linnassa joko pehmennyt pää täysin
      Suomussalmi
      10
      644
    7. Naurettavia provoja ja lavastuksia täällä

Saa olla aika harhainen jos uskoo juttuja täällä faktoina 😆😆😆 ihmiset matkii toisia jne
      Ikävä
      81
      607
    8. Miten sä jaksat

Pitää susta huolen.
      Ikävä
      65
      593
    9. Mitä näät

Siinä miehessä?
      Ikävä
      47