Säälin ihmistä joka joutuu tuolla asumaan.
Jämsä...keskisen suomen surkein paikka.
31
1362
Vastaukset
- Anonyymi
Olen samaa mieltä t. koskelainen
- Anonyymi
Jämsänkoskella ne rikkaat asuut
- Anonyymi
Koskikeskinen Jämsänkosken helmi.
- Anonyymi
Säälit siis itseäsi voi voi reppanaa
- Anonyymi
Tämä on nyt muuten harvinaisen totta – ellei koko Suomen.
- Anonyymi
muutat muualle, niin ei tarvi joutavia miettiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
muutat muualle, niin ei tarvi joutavia miettiä.
Osui ja upposi kjäh kjäh 😅😆
- Anonyymi
Eikä pelkästään ryyppäys,huume ja pilleriporukka saa meuhata mielin määrin,Jopa keskellä päivää,tapahtumissa.
- Anonyymi
Hiljaa näyttävät olevan paikalliset täällä, onkohan liian rankkaa kuulla totuus.
- Anonyymi
Totuus tekee kipeää
- Anonyymi
Himos on keskisen Suomen paras ryyppäysmesta.
- Anonyymi
Vain unelmissas
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vain unelmissas
Olen minä siellä ryypännyt kymmeniä kertoja.
- Anonyymi
Eräs pelastuslaitoksen mies käy sielä naisissa... vaikka on naimisissa
- Anonyymi
Niin on. Hyvää kasvualustaa Putinismille.
- Anonyymi
Viime aikoina kuullut heittoja että olisi "juomaveteen lisätty jotain joka sen aiheuttaa", on kuulemma vanhempikin sanonta.
- Anonyymi
Mikä olis hyvä paikka asua.
- Anonyymi
Vaikkapa Muurame tai Petäjävesi.
- Anonyymi
Mun mielestä surkeus ei tuu pilleriporukoista, vaan ihmisten uteliaisuudesta, kateellisuudesta ja junttimaisuudesta yksinkertaisesti.
- Anonyymi
Kyllä valitettavasti olen samaa mieltä, että osalla jämsäläisistä on valitettavasti ikävänä luonteenpiirteenä turha uteliaisuus ja kateellisuus.
Itse olen myös syntyperäinen jämsäläinen, mutta monesta tutusta poiketen minua ei kiinnosta naapureiden ja tuttavien asiat sen kummemmin. Se mitä yhteisissä jutteluissa keskustellaan, olen aidosti iloinen heidän ilonaiheistaan ja surullinen, jos heillä on murheita. Mutta niistä asioista en ala keskustelemaan jonkun kolmannen osapuolen kanssa. Sen vuoksi minua ärsyttää kaikki juoruilevat ukot ja muijat ja pysyttelenkin heistä turvallisen välimatkan päässä, ja mahdollisena keskustelunaiheina pelkästään ns. yleiset asiat.
Ja oikein tuossa pysähdyin ajattelemaan ja lopputulos oli, että en sen isommin kadehdi ketään. Kateus vain mielestäni turhaan myrkyttää mieltä ja aiheuttaa ikävää tunnetta. - Anonyymi
Ongelmahan on sisäsiittoisuus kun on lisäännytty serkkujen kanssa, vaikuttaa merkittävästi älykkyyteen. Ja kun tätä on jatkunut kymmeniä ja kymmeniä vuosia..
- Anonyymi
Kun sulkevat kohta tuon kosken tehtaan, niin eiköhän sitten tyyli muutu.
- Anonyymi
Karmeasta historiastaan kuulu pitäjähän Jämsä on.
Kaikkensa ovat siellä tehneet ettei vuoden 1918 "Breiviikin aika" pöyristyttävinen julmuuksineen enää näkyisi muualla kuin pitäjän hautausmaalla jossa lepää ikiuntaan kymmenittäin vaimoiltaan ja lapsiltaan tapettavaksi vietyjä isiä ja perheensä elättäjiä parhaina miehuutensa päivinä. Kaikki tämä vain vuoden 1917 käytyjen eduskuntavaalien äänestystuloksen johdosta kun ääripäät vasemmalta ja oikealta eivät voineet sitä hyväksyä ja lähteä demokratian jo viitoitetulle tielle . Oli kuningasmielistä yksinvaltiasta ja proletariaatin diktatuuria tarjolla maamme yhteiskuntajärjestelmäksi 😇
Jallupulloa ei silloin vielä tunnettu , mutta
jämsäläiset saivat tuta erään toisen Jallun äärimmäisen julman ja väkivaltaisen paikkakunnan suojeluskunnan käsikassaran ja maamme kaikkien aikojen murhamiehen Saaren kartanon silloisen isännän Hjalmari Saaren ja jonka mitä todennäköisimmin itse Luoja päätti ottaa päiviltään 25-26.9.1925 välisenä yönä . Yön vaanijahan oli tuo Jallu yhdessä liki alaikäisen tyttöpojan Rummin Jussin kanssa noutaessaan perheen isiä ja äitejä ko. riiheen kidutettavaksi ja kuin Jumalaa pilkatakseen aamuyöllä kirkonportaille ammuttavaksi. - Anonyymi
KAIPOLA PÄIJÄNTEEN HELMI
- Anonyymi
Surkeutta ei voi poistaa koska se sisäsiittoisuuden myötä on jäänyt pysyäkseen ja me vain kärsimme seurauksista.
- Anonyymi
Kytö juo vielä piikkiin ja kiusaa olemuksellaan auvilaa kuinka kauan ???
- Anonyymi
Korko kenkä ei saa kuin mielenterveyspotilaita kämpilleen eikä edes tarjoo!!!
- Anonyymi
Älä suoten sääli. Mä viihdyn. Perhe viihtyy.
- Anonyymi
Jämsä on paavillinen juoni. Paikkakunta on tarkoituksellisesti tehty antamaan esimakua kiirastulesta/helvetistä. Saa sieluja pelastettua, kirkolle lisää rahaa ja katolisen kirkon papistolle... Noh. En sano enempää.
- Anonyymi
Kai sitä jossain oltava. Ompahan ollut aina töitä, talo, jonkinmoinen kesäpaikka, kaksi
uudehkoa autoa, ja eläke häämöttää. Ei ole valittamista. - Anonyymi
Se joka sanoo viihtyvänsä täällä Jämpsässsä ei kyllä puhu totta!
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2735122- 534221
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii933609- 502719
- 201909
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua461863- 1111725
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘981501- 711095
PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden1461073