Hei täällä kirjottelee aika nuori tyttö, oon kärsiny muutama vuosi keskivaikeasta masennuksesta ja on kaksuuntainen mielialahäiriö. Koulu on tosi rankkaa ja luokalle oon tällävuodella kanssa jäänyt. Aattelin et kesäloman tulo vois piristää, mutta päinvastoin. Masentuneisuus on vaan kasvanu. Vietän päivät sisällä yksin omassa huoneessa 24/7, ja en ole halukas tekemään mitään. Psykiatrilla käyntikään ei onnistunut minulta. Oli isot odotukset lomalta ja nyt vaan odotan sen loppua. Kavereita ei oikeastaan ”hyviä” ole kun olen vasta muuttanut uudelle paikkakunnalle. Vielä on 3 viikkoa lomaa jäljellä, onko jollain muulla ollut tälläistä? Mikä avuksi? Ja ennenkuin joku vastaa ”mene tekemään asioita” niin se tässä ongelma onkin henkisenten ongelmien takia. Enkä tiedä yhtään miten käsitellä tätä. Mutta otan silti vastaan kaikki avut ❤️
Vastaukset 3
- Anonyymi
Puhu vanhemmillesi. Ota vastaan esim lääkitys.
- Anonyymi
Kaks suuntanen, taitaa just siitä olla hankala, että pitäs osata elää ittensä kanssa, niin ylä kun alamäessä. Osaatko esimerkiksi sanoa, että seuraako mielialat, joitain vuodenaikoja? Tai jotain muita tekijöitä mistä saat kiinni. (Esim. mainitsemasi muutto.)
Mä en todellakaan tiedä, että mitä konsteja ihmiset käyttää siihen, että millä ne ottaa tai antaa itelleen vauhtii, sillon kun ollaan pohjalla, ja sit taas millä jarrutetaan kun mennään liian lujaa.
Ainoo vinkki mitä tähän osaan sanoo, on se itsestään selvyys, että pysy kaukana huumeista ja viinasta. Sillä tollasen jojon saa vielä pahemmin solmuun. Käsittääkseni on myös ihmisiä jotka osaa händlätä sitä oloa lääkkeillä, mut siihenhän sitten tarttee kallonkutistajan apua.
Ootko kokeillu nää sekasin, ja valoa chatit? Onko paikkakunnalla jotain nuorille suunnattuja mestoja, kulttuuripajoja, klubitaloja, mitä nää nyt onkaan?
Ai niin ja se toinen itsestään selvyys. Mee rohkeesti johonki harrastukseen. Harrastuksessa tutustut kuitenki ihmisiin, joilla on jollain tapaa sama mielenkiinnon kohde kun sulla. Niiden kanssa on sitten helpompi ryhtyy jutulle, kun on jotain yhteistä mistä alottaa. Pahinta mitä siellä voi tapahtuu on se että saa ihan aidon ystävän. Nimimerkillä kokemusta löytyy.
Tsemppiä täältä. - Anonyymi
tsemppii. Ite kans nuori/ teinityttö ja mulla myös epäillään kaksuuntasta. Itekkin oon viettäny kesän vaan huoneessa, paristi käyny mun saman ikäsii serkkuja moikkaan mut muuten en ees jaksa nousta. En tiä mikä auttais, ite oon käyny terapiassa kohta kaks vuotta. Mutta ainakin masennuslääkkeitä ja ketipinoria otan. Suosittelen todellakin miettiin lääkkeitä
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuhmolainen opettaja tuomittu vainoamisesta
https://yle.fi/a/74-20248184 ”Kuusikymppinen kuhmolaisnainen piinasi naapureitaan lähes kahdeksan vuoden ajan. Nainen432030Olet nainen ollut vaikein rasti
Eniten olet tunteitani myllännyt ja niitä kuluttanut, ja tuottanut. 🤔841341- 791341
Elämäni biisi -paljastus: Tänä lauantaina 26.9. nämä julkkikset istahtavat sinisille sohville!
Katsotko Elämäni biisiä? Elämäni biisi on monen suomalaisen suosikki. Vieraslista lauantaina 26.9. tarjoilee vieraita m151224Anteeksi J-mies
Anteeksi että myötävaikutin siihen että rakastuit minuun, jota et voi koskaan saada. Viimeksi kun näimme ja katselimme t1291095Mihin Asiakirjat ovat voineet kunnasta kadota???
LUE kuinka verorahoja haaskattiin Yle: Ähtärin pandalaskelmat salattiin ja hukattiin - Satakunnan Kansa https://share.951025- 751010
Mitä muuta on olemassa kuin lisääntyminen
Jos mies ei pääse lisääntymään niin mikä hänen osansa elämässä on? mitä jää jäljelle? Hän on vain muiden palvelija kok160857Ähtäri on taas TV: n ja radion ykkösuutinen
Uusi podcast on julkaistu ja on nyt kuunneltavissa. Mot on tehnyt hyvää työtä! Mikko Savola ja kepu ei ota mitään vast56782Moottoripyöräonnettomuus
Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää61748Suomen 4. seksikkäin mies Miika Nousiaisen tilalle - Pitääkö olla huolissaan palaa tv:seen
Suosittu keskusteluohjelma tekee paluun. Tällä kertaa panelistina ei jatka enää Miika Nousiainen, vaan hänen tilalleen t13729Siinä kävi mies nyt niin että tämä ämmä muuttaa ulkomaille
Vuonojen maa kutsuu, joten ei hätää. Et kuule minusta enää. 😂 Lycka till! Ämmä riittää.86729- 45701
Uusi ruokapaikka
Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä27698- 148685
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa24681Jos oikeasti haluat mies
Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.97665- 29653
Miten sinä voit?
Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua93652- 51637