Kesäloma masennus, mikä avuksi

Anonyymi

Hei täällä kirjottelee aika nuori tyttö, oon kärsiny muutama vuosi keskivaikeasta masennuksesta ja on kaksuuntainen mielialahäiriö. Koulu on tosi rankkaa ja luokalle oon tällävuodella kanssa jäänyt. Aattelin et kesäloman tulo vois piristää, mutta päinvastoin. Masentuneisuus on vaan kasvanu. Vietän päivät sisällä yksin omassa huoneessa 24/7, ja en ole halukas tekemään mitään. Psykiatrilla käyntikään ei onnistunut minulta. Oli isot odotukset lomalta ja nyt vaan odotan sen loppua. Kavereita ei oikeastaan ”hyviä” ole kun olen vasta muuttanut uudelle paikkakunnalle. Vielä on 3 viikkoa lomaa jäljellä, onko jollain muulla ollut tälläistä? Mikä avuksi? Ja ennenkuin joku vastaa ”mene tekemään asioita” niin se tässä ongelma onkin henkisenten ongelmien takia. Enkä tiedä yhtään miten käsitellä tätä. Mutta otan silti vastaan kaikki avut ❤️

3

105

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Puhu vanhemmillesi. Ota vastaan esim lääkitys.

• Anonyymi

Kaks suuntanen, taitaa just siitä olla hankala, että pitäs osata elää ittensä kanssa, niin ylä kun alamäessä. Osaatko esimerkiksi sanoa, että seuraako mielialat, joitain vuodenaikoja? Tai jotain muita tekijöitä mistä saat kiinni. (Esim. mainitsemasi muutto.)

Mä en todellakaan tiedä, että mitä konsteja ihmiset käyttää siihen, että millä ne ottaa tai antaa itelleen vauhtii, sillon kun ollaan pohjalla, ja sit taas millä jarrutetaan kun mennään liian lujaa.

Ainoo vinkki mitä tähän osaan sanoo, on se itsestään selvyys, että pysy kaukana huumeista ja viinasta. Sillä tollasen jojon saa vielä pahemmin solmuun. Käsittääkseni on myös ihmisiä jotka osaa händlätä sitä oloa lääkkeillä, mut siihenhän sitten tarttee kallonkutistajan apua.

Ootko kokeillu nää sekasin, ja valoa chatit? Onko paikkakunnalla jotain nuorille suunnattuja mestoja, kulttuuripajoja, klubitaloja, mitä nää nyt onkaan?

Ai niin ja se toinen itsestään selvyys. Mee rohkeesti johonki harrastukseen. Harrastuksessa tutustut kuitenki ihmisiin, joilla on jollain tapaa sama mielenkiinnon kohde kun sulla. Niiden kanssa on sitten helpompi ryhtyy jutulle, kun on jotain yhteistä mistä alottaa. Pahinta mitä siellä voi tapahtuu on se että saa ihan aidon ystävän. Nimimerkillä kokemusta löytyy.

Tsemppiä täältä.

• Anonyymi

tsemppii. Ite kans nuori/ teinityttö ja mulla myös epäillään kaksuuntasta. Itekkin oon viettäny kesän vaan huoneessa, paristi käyny mun saman ikäsii serkkuja moikkaan mut muuten en ees jaksa nousta. En tiä mikä auttais, ite oon käyny terapiassa kohta kaks vuotta. Mutta ainakin masennuslääkkeitä ja ketipinoria otan. Suosittelen todellakin miettiin lääkkeitä

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      20
      5044
    2. Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r
      Oulainen
      2
      2322
    3. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      136
      1270
    4. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      97
      1211
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1200
    6. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      93
      1074
    7. Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon

Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike
      Hyrynsalmi
      17
      873
    8. viekää miehet naiset kunnon treffeille

Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.
      Ikävä
      168
      835
    9. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      61
      753
    10. Vappu Pimiä jakoi kuvia Maajussille morsian -kuvauksista! Seuraajalta tärkeä toive: "Voi miten..."

Tätä kyllä kannattaa toivoa! Vappu Pimiällähän on tunnetusti myös sormensa pelissä näissä rakkausjutuissa ja hän toimii
      Suomalaiset julkkikset
      25
      719
    Aihe