Köyhyys ruokaa ostin 150 eurolla.
Ostoksissa oli salaatti aineita, kanaa, lihaa, juustoja, hedelmiä kuten vesimelonia viinirypäleitä, mangoa, persikoita, uusia perunoita, silliä 3 purkkia, jäätelöä, mansikoita ja mustikoita, jauhoja, puuroa, mausteita, piirakan teko aineita, limsaa, karkkia...
Kyllä ruoka maksaa ei voi mitään. Varmaan kallistuu vielä lisää.
Ostin tänään paljon ruokaa
30
232
Vastaukset
- Anonyymi
Ihan terveyden kannalta kannattaisi himmailla noiden hedelmien ja marjojen suhteen. Onha niissä vitamiineja, mutta muuten ovat pelkkää sokeria. Minä saan diabeetikkona syödä yhden hedelmän päivässä, eivätkä esimerkiksi rypäleet ole suosituslistalla.
Eli järki käteen ellei halua piikittää loppuelämänsä ajan!- Anonyymi
Juu järki käteen oletko 1 tyypin vaiko 2 tyypin diabeetikko huom elintavoilla olet 2 tyypin diabeteksen saanut,.1tyypin diabetekseen et välttämättä pysty vaikuttaan.
- Anonyymi
Älä valehtele, mä oon syönny vaikka kuinka paljon hedelmiä ja marjoja enkä mä ole diapeetikko.
Ja totta kai niissä on sitä hedelmän omaa sokeria.
- Anonyymi
Miksei tähän aikaan ole mikään kauppa auki. Alkaa olee nälkä mutta kaupat on kiinni eikä miään grillikään ole auki.
- Anonyymi
"Miksei tähän aikaan ole mikään kauppa auki. Alkaa olee nälkä mutta kaupat on kiinni eikä miään grillikään ole auki."
Kyse on omasta valinnasta, Helsingissä on useampia kauppoja, jotka ovat auki 24 tuntia vuoden jokaisena päivänä. - Anonyymi
Ainakin ne 24h ABC asemat on aina auki. Kyllä saa juotavaa ja syötävää.
- Anonyymi
Minä ostin tänään tomaatteja ja silliä ja perunia on omasta takaa. Keitin uusia perunia ja söin silliä. Ei sitä muuta tarvii.
Toi on fiksua ostaa kerralla enemmän. Paljon on ihmisiä jotka juovat tai pelaavat varansa ja sit itkevät kaupan hintoja.
Toki hinnat ovat nyt oikeesti nousseet..- Anonyymi
"Ostoksissa oli salaatti aineita, kanaa, lihaa, juustoja, hedelmiä kuten vesimelonia viinirypäleitä, mangoa, persikoita, uusia perunoita, silliä 3 purkkia, jäätelöä, mansikoita ja mustikoita, jauhoja, puuroa, mausteita, piirakan teko aineita, limsaa, karkkia..."
Salaattiaineet ok.
Kana ja liha on hyviä ruoka-aieaita, jos et osta niitä mausteliemessä. Turha olis maksaa epäterveellisestä liemestä, joka vähentää lihan määrää ostoksen painosta.
Juusto myös ok.
Mut sitten nää hedelmät. Teit tosi huonoja valintoja. Vesimeloni, viinirypäle, mango ja persikka on kaikki älyttömän makeita. Ei oo terveellistä syödä niitä isompia määriä ja mieluummin ei lainkaan pelkästään ton sokerimäärän takia. Vesimelonissa ei juuri oo vitamiineja. Viinirypäleet on täynnä myrkkyjä, mm. homeenestoainetta, se on kaikista myrkytetyin Suomessa myytävä hedelmä.
Uudet perunat ok.
Silli ei todellakaan oo ok, ihan hirveää ravintoarvoltaan. Katso purkin kyljestä mitä moskaa syöt.
Mansikka ja mustikka ok, jos ovat kotimaisia. Ulkolaiset pitää kypsentää ja vitamiinit häviää.
Jauhoa, puuroa, piirakantekoaineita = nopeita hiilihydraatteja
Jäätelöä, limsaa, karkkia = paskaa
Yhteenveto = jos yhtään välität ruokavaliosi terveellisyydestä, niin ostoksesi eivät ole kovin onnistuneita.- Anonyymi
Mä olen syönny hedelmia jo vuosia ja siinä ajassa tullut jo jonkuin verra syötyä. Hengissä ollaan hedelmissä on sitä omaa sokeria sen tajuaa jo tyhmempikin.
Ei oo muka terveelistä syödä niit muahahhaahah, ite syön puuroa joka aamu. Että näin Heh. Eka kertaa kuulen että esim vesimeloni on suht epäterveellistä. Tänä kin kesänä vetänyt vähintään 20 kiloa.
Enemmän syön hedelmiä kuin salaatteja tai vihanneksia. Pitääkö ruokailu tottumuksia vaihtaa?- Anonyymi
Timmyy kirjoitti:
Heh. Eka kertaa kuulen että esim vesimeloni on suht epäterveellistä. Tänä kin kesänä vetänyt vähintään 20 kiloa.
Enemmän syön hedelmiä kuin salaatteja tai vihanneksia. Pitääkö ruokailu tottumuksia vaihtaa?Ei tarvi kun kyseinen diabeetikko heitti aivan puuta heinää. Vesimelonia voi syödä vaikka kuinka paljon.
Anonyymi kirjoitti:
Ei tarvi kun kyseinen diabeetikko heitti aivan puuta heinää. Vesimelonia voi syödä vaikka kuinka paljon.
Ok..
- Anonyymi
Kyllä sitä kesällä vähän jäätelöä pitää syödä tai vaikka eilen tekemiääni marjapiirakkaa muropohjalla. Sokeria vähensin reilusti ettei tule liian makea.
lajijasuris
- Anonyymi
Mitenkä niin uudet perunat ok kun täynnä tärkkelystä läl lää itse et tiedä mitä syöt nooh tietenki kasveja ja teetä nooh vajoo aneemisuuteen.
- Anonyymi
Uusien perunoiden nopeiden hiilihydraattien suhteellinen osuus hiilihydraateista on alempi kuin vanhan perunan.
"läl läl lää"
Dont worry, ihan hyvin syöt. Joku voi tienata 5 kertaa enemmän mutta silti syö huonommin. Ja ruuan laitto on suht hauskaa, aina oppii uutta. Tosin tää ehtoo menee nakki lihiksillä. 😆
- Anonyymi
Minäkin olen aina tehnyt itse ruokani. Alkukesästä kun oli kuuma, ostin maksalaatikkoa jonka lämmitin mikrossa. Ja puolukkasurvosta kyytipojaksi. Hyvää oli!
Ruuan kallistumisen varalta olen ostanut varastoon ihan vaan pastoja ja tomaattikastikkeita, tonnikalasäilykkeitä ja papuja ja muutaman purkin nötköttiä ja kuivia herneitä, pussikeittoja ja kuivahiivaa, jauhoja ja suolaa.
Tavallisesti kaalit ovat edullista syötävää ja porkkanat. Kalaa söisin enemmän, mutta Suomessa kala on tosi kallista. Kaurapuuron kanssa itsepoimittuja marjoja pakastimesta. - Anonyymi
Tietoa tietämättömille https://www.iltalehti.fi/diabetes/a/4e3601a4-fc40-4e90-aa0a-9d7e3e3fe9ab
"Jopa 500 000 suomalaista sairastaa diabetesta. Määrä lisääntyi nopeasti 2000-luvun alussa ja pääosa sairastavuuden kasvusta koskee tyypin 2 diabetesta.
Tyypin 2 eli aikuistyypin diabeetikoita on Suomessa tiedossa noin 350 000. Lisäksi noin 100 000 henkilön arvioidaan sairastavan tautia tietämättään. Diabetekseen liittyy huomattavan suuri sydän- ja verisuonitautien vaara ja joskus tyypin 2 diabetes todetaan vasta kehittyneiden lisäsairauksien perusteella tai sydänveritulpan yhteydessä.
Diabetes vaikuttaa koko kehoon, muun muassa verisuoniin, sydämeen, aivoihin, munuaisiin, hermostoon ja silmiin sekä suun terveyteen.
Tyypin 2 diabetes jatkaa maailmanlaajuisesti yleistymistään ja sairastuneet ovat yhä nuorempia. Yleensä tyypin 2 diabeteksen sairastumisikä on yli 40-vuotiaana.
Diabetes on sokeriaineenvaihdunnan sairaus, jonka oireet johtuvat koholla olevasta verensokerista."
"Ravinnon runsas rasva ja sokeri altistaa diabetekselle. "
Valtavien hiilihydraattimäärien puputtaminen pitkin päivää pitää verensokerin jatkuvalla vuoristoradalla ja aiheuttaa lopulta 2-tyypin diabeteksen liitännäissairauksineen - ellei jokin liitännäissairaus ehdi jo tappaa ennen kuin 2-tyypin diabetes löydetään.
Olkaa kuitenkin hyvät ja syökää mitä paskaa tahansa kuvitellen sen olevan teille hyväksi. Luonnollisen poistuman kautta sitten Suomen talous hyötyy huoltosuhteen paranemisesta, kun niin valitsette😄 - Anonyymi
320 menee ruokaan kk minulla. Pitää syödä hyvin että jaksaa niin se on.
- Anonyymi
Hyvä, minullakin menee 350 e/kk sapuskoihin.
Jaksaa paremmin vielä kun tupakointi ja ryyppääminen loppui.Saa laadukasta ruokaa!
Hyvä ruoka, parempi mieli, liikuntaa ja pitkiä unia.
olen iso ihminen 190cm, 135kg niin ruuan pitää olla ravitsevaa eikä huttua.
salaatteja ja kunnon lihaa ym monipuolista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä, minullakin menee 350 e/kk sapuskoihin.
Jaksaa paremmin vielä kun tupakointi ja ryyppääminen loppui.Saa laadukasta ruokaa!
Hyvä ruoka, parempi mieli, liikuntaa ja pitkiä unia.
olen iso ihminen 190cm, 135kg niin ruuan pitää olla ravitsevaa eikä huttua.
salaatteja ja kunnon lihaa ym monipuolista.Sä oot helvetin lihava. Paitsi jos olet joku huipputason moukarinheittäjä tms., niin silloin ot noilla lukemilla vain lihava.
- Anonyymi
Olen melkoisen varma jo että tänä viikonloppuna syödään jo kesän toinen mansikkakakku, kun Suonenjoen marjatkin on tulleet tänne etelään.
- Anonyymi
Haen tänään olutta ja viiniä koska nainen tulee kylään mökille. Voisi jotain ruokaakin ostaa grillattavaa en vielä tiedä mitä.
- Anonyymi
Köyhän mielestä ei voi syödä terveellisesti niin mitä kaurapuuro tulee maksaan ja keräkaali ollu 1eur kg. 20kiloa keräkaalia ja järsii sitä kuukauden ja kaalista saat melkein kaikki vitamiinit. Kaali huomattavasti terveellisempää kuin joku makaroni. Ei ole varaa ruokaa kun viimeistä centtiä myöden kaljaan. Hörppää 24pack olusia ja sitten aamulla 3.60eur tölkeistä ni pösilö ostaa 3 kaljaa lisää hups iltapäivällä tulee yllättäen nälkä.3.60eur saa jo vaikka makkarapaketin ja ranskalaisia. Tekee sämpylöitä.
- Anonyymi
"Köyhän mielestä ei voi syödä terveellisesti niin mitä kaurapuuro tulee maksaan ja keräkaali ollu 1eur kg. 20kiloa keräkaalia ja järsii sitä kuukauden ja kaalista saat melkein kaikki vitamiinit. Kaali huomattavasti terveellisempää kuin joku makaroni. Ei ole varaa ruokaa kun viimeistä centtiä myöden kaljaan. Hörppää 24pack olusia ja sitten aamulla 3.60eur tölkeistä ni pösilö ostaa 3 kaljaa lisää hups iltapäivällä tulee yllättäen nälkä.3.60eur saa jo vaikka makkarapaketin ja ranskalaisia. Tekee sämpylöitä."
Kaurapuuro ei ole terveellistä eikä pidä nälkää! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Köyhän mielestä ei voi syödä terveellisesti niin mitä kaurapuuro tulee maksaan ja keräkaali ollu 1eur kg. 20kiloa keräkaalia ja järsii sitä kuukauden ja kaalista saat melkein kaikki vitamiinit. Kaali huomattavasti terveellisempää kuin joku makaroni. Ei ole varaa ruokaa kun viimeistä centtiä myöden kaljaan. Hörppää 24pack olusia ja sitten aamulla 3.60eur tölkeistä ni pösilö ostaa 3 kaljaa lisää hups iltapäivällä tulee yllättäen nälkä.3.60eur saa jo vaikka makkarapaketin ja ranskalaisia. Tekee sämpylöitä."
Kaurapuuro ei ole terveellistä eikä pidä nälkää!Hahhaahahah "kaurapuuro ei ole terveelistä eikä pidä nälkää" ahahahahaahah salli mun nauraa. Lopeta valehtelu
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaurapuuro ei ole terveellistä eikä pidä nälkää!Kaurapuuro on terveellistä mutta totta tuo ettei kauheen pitkään pidä nälkää loitolla.
- Anonyymi
Onneksi olkoon, ravinto on merkityksellinen asia.
- Anonyymi
Ostan ennemmin halpoja omenoita kuin marjoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Köyhien ruoka-avun rahat virtasivat perussuomalaisen poliitikon tilille
"Kyse on ruoka-apua Vantaalla välittävän Joosua Mission avustuksista, jotka ovat siirtyneet suoraan kaupunginvaltuutetun2132470En tule löytämään
Koskaan sunlaista rakkautta. Ei ole toista sinua. ❤️ tiedät miten paljon halusin muttet sä ollut itse valmis enempään.522201- 1151921
- 621656
- 171496
- 701395
Milloin salassa tehdyt varkaudet tuodaan julki?
Ähtärin kaupunkihallitus on salaisissa pykälissä myönnellyt rahaa miljoonia euroja. Anastanut siis kaupungin ja kaupunki141188Unkari lopettaa Pride-marssit lailla
Pride-marsille osallistumisesta yli 500 euron sakko https://www.hs.fi/maailma/art-2000011107644.html2711049Farmi-tippuja Henna Kalinainen puhuu suunsa puhtaaksi kuvauksista - Yllättyi rajusti: "Ajattelin..."
Ohhoh, aikamoista tykitystä! Menneiden vuosien reality-tähti Henna Kalinainen oli pitkästä aikaa tv:ssä, mutta tippui e191041Perhekokki konkkaan ja työttömiä lisää
Perhekokki on mennyt konkurssiin Lieksan lehden verkkosivulla juttu Lieksa kaatuu kokonaan on vain paljon eläkeläisiä nu921040