kuolinpesäosuuden ulosmittaus/päättynyt

Anonyymi

Lähiomaisen kuoltua yli 10 v sitten, mitattiin osuus ulos. Leskelle jäi hallintaoikeus. Nyt leskikin on kuollut.
Ulosottotiedoissani on tällaisia merkintöjä: valmiina maksettuna. Siellä on myös yhden omaisuuden ulosmittauksen osalta, peruttu.
Lisäksi siellä on yhden omaisuuden ulosmittauksen osalta, päättynyt, mutta teksti, että velkoja voi laittaa uudelleen perintään.
Olen maksanut veronpalautuksilla, ja muutoinkin jonkin verran velkoja, näistä on merkinnät.
Minulle itselleni ei ole tullut tietoa, mitä sen ekaksi kuolleen jäämistöstä on maksettu ulosotolle, ei siis mitään tietoa.(esim perinnönjaon päättymisestä osaltani).
Pitääkö minun nyt miltä taholta tiedustella, miten asia on mennyt, ettei käy mitään kämmejä?
Vai ilmoittaa ulosottoon, että toinenkin lähiomainen kuoli, se hallintaoikeutettu?
Ja mistä ihmeestä saan selville, mitä ekan lähiomaisen jälkeen on tilitetty kuolinpesästä ulosottoon.
Käsittääkseni olen osakas myös toisen lähiomaisen kuoltua, meneekö sekin kuolinpesäosuus ulosotolle nyt?
Ulosottoasiani sinänsä näyttävät pyöreää nollaa, minua askarruttaa tuo että velkoja voi sen vielä uudelleen laittaa perintään uo:n kautta.
Velan vanhentuminenhan on sailloin aikanaan katkennut, juuri ennen vanhentumisajan täyttymistä yli 10 v sitten. Mutta, kysynkin jos joku tietäisi että miten se homma menee, viedäänkö vielä uudelleen osuus ekan jälkee, ja toisen nyt kuoltua sekin perintö, ellei ekan osuudesta riitä? Kun oli se merkintä, että velkoja voi käynnistää uudelleen.

16

263

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No sen velkojan pitää hakea sitä ulosottoa uudelleen, ei ulosottomiehellä ole sen kanssa osaa eikä arpaa. Jos hakee, niin eiköhän se uo-mies sitten havahdu siihen.

    • Anonyymi

      Ahaa. Eli kysyttävä velkojalta. Katselin uudelleen uo tietojani,siellä näkyi vain että aikanaan on tehty veronpalautujsusta ja palkasta mittauksia,itsekin olen maksanut sinne jotakin.
      Mitä tarkoittaa sana lopullinen,vaikka velkaa ei ole peritty kokonaan? Eikö sellaista velkaa peritä enää milloinkaan mitenkään?
      Täytyy vissiin katsoa summat,mitä siellä on niissä,joissa on se merkintä,että velkomisen voi vielä laittaa vireille.
      Jos eivät kovin isoja,ehkä voin osissa niitä maksella pois.
      Jään siten ilmeisesti saamaan perintöni?

      • Anonyymi

        Perintätoimiston ja ulosoton tehtävänkuviin kuuluu huolehtia, että velkoja saa rahansa. Siitä heille maksetaan. Sinun tehtävä ei ole hoitaa heidän asioita.
        Jää odottelemaan, luulenpa ettei kumpikaan edellä mainituista lotkauta korviaan ennenkuin maksat (jos joudut maksamaan) perintöveroa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perintätoimiston ja ulosoton tehtävänkuviin kuuluu huolehtia, että velkoja saa rahansa. Siitä heille maksetaan. Sinun tehtävä ei ole hoitaa heidän asioita.
        Jää odottelemaan, luulenpa ettei kumpikaan edellä mainituista lotkauta korviaan ennenkuin maksat (jos joudut maksamaan) perintöveroa.

        Mitä järkeä on maksaa perintäkuluja jos itse hoitaa asian? Velan käsittelykulut ymmärrän, mutta perintäkuluja en.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perintätoimiston ja ulosoton tehtävänkuviin kuuluu huolehtia, että velkoja saa rahansa. Siitä heille maksetaan. Sinun tehtävä ei ole hoitaa heidän asioita.
        Jää odottelemaan, luulenpa ettei kumpikaan edellä mainituista lotkauta korviaan ennenkuin maksat (jos joudut maksamaan) perintöveroa.

        Ei ole niin isosta perinnöstä kyse,että verottajaa pitäisi pelätä.
        Ahaa,jälleen kun oon a) pihalla,miten suomennetaan esim tämmöinen ulosottoasioissa oleva tieto: passiiviperinnässä ei mitään. Päättyneissä sensijaan on osassa tällainen sana: lopullinen.
        Entä muu este. Ei siis varattomuuseste.
        Vuosiin ei ole palautuksista otettu mitään,oisko 8 v sitten noin päättunyt sen koppaaminen pois. Jotain olennaksanut palkasta,ja sopimuksella.
        Kun nyt jokin asia on palautunut velkojalle,voiko miten kauan sitä laittaa uudestaan maksettavaksi?
        Että jos kellä näistä termeistä on tietoa,kertoisi,ja mistä lasketaan vanhentumisaika,jos sama velka on otettu perittäväksi uudelkeen? Uuden alusta,vai alkuperäisen velan jostakin? Kun ei ihan aukene itselleni.
        Se siellä asialuettelossa hämääkin,että sama velka on monta kertaa,eri asianumerolla. Kerrottu esim,että siirretään numero se ja se,uudelle asianumerolle.
        Onko haettu uusi tuomio ja aika juoksee alusta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole niin isosta perinnöstä kyse,että verottajaa pitäisi pelätä.
        Ahaa,jälleen kun oon a) pihalla,miten suomennetaan esim tämmöinen ulosottoasioissa oleva tieto: passiiviperinnässä ei mitään. Päättyneissä sensijaan on osassa tällainen sana: lopullinen.
        Entä muu este. Ei siis varattomuuseste.
        Vuosiin ei ole palautuksista otettu mitään,oisko 8 v sitten noin päättunyt sen koppaaminen pois. Jotain olennaksanut palkasta,ja sopimuksella.
        Kun nyt jokin asia on palautunut velkojalle,voiko miten kauan sitä laittaa uudestaan maksettavaksi?
        Että jos kellä näistä termeistä on tietoa,kertoisi,ja mistä lasketaan vanhentumisaika,jos sama velka on otettu perittäväksi uudelkeen? Uuden alusta,vai alkuperäisen velan jostakin? Kun ei ihan aukene itselleni.
        Se siellä asialuettelossa hämääkin,että sama velka on monta kertaa,eri asianumerolla. Kerrottu esim,että siirretään numero se ja se,uudelle asianumerolle.
        Onko haettu uusi tuomio ja aika juoksee alusta?

        Mulla pyöri sama asia eri asianumerolla. Oli uo:ssa, oli perintätoimistossa ja vaikka missä. Oli muuten 16 vuotta vanha velka, pääosin perintäkuluja.
        Kun sain kaikki velat hoidettua, alkoi näitä tupsahdella esiin. Esimerkiksi velka josta kysyin Intrumista sanoivat että ei ole velkoja. ei mennyt kauaa kun Intrumin JÄLKIperinnästä tuli lasku. Ovat kuulema eri firmaa.
        Perintäyhtiöillä on noita hautomoita joissa asiakkaiden velka kasvaa korkoa.

        En osaa vastata sun kysymyksiin, en tiedä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla pyöri sama asia eri asianumerolla. Oli uo:ssa, oli perintätoimistossa ja vaikka missä. Oli muuten 16 vuotta vanha velka, pääosin perintäkuluja.
        Kun sain kaikki velat hoidettua, alkoi näitä tupsahdella esiin. Esimerkiksi velka josta kysyin Intrumista sanoivat että ei ole velkoja. ei mennyt kauaa kun Intrumin JÄLKIperinnästä tuli lasku. Ovat kuulema eri firmaa.
        Perintäyhtiöillä on noita hautomoita joissa asiakkaiden velka kasvaa korkoa.

        En osaa vastata sun kysymyksiin, en tiedä.

        Enhän näitä oid muuten kysynyt,vaan nuo termit on ihan hepreaa,ja se outoa,ettei ulosotto ole vuosiin riipinyt palkasta,veronpalautuksistakaan mitään.
        Luottotiedot kunnossa.
        Joki kommentoi siemmin,että ulosoton asia huolehtia periminen. Vaan ei ole huolehtinut.
        Aikoinaan olin niin vähävarainen,työttömänä että hyvä kun itse selvisin kuukaudesta toiseen. Kun sain töitä,laitatin veroprosentin ylös,että sain velkoja sitä kautta maksettua uo:n kautta.
        Kun faija kuoli,mittasivat osuuteni ulos.
        Suku tietysti raivostui,eikä välit ole korjaantuneet.
        Ei mitään kevyen elämän velkoja. Oudolle tuntuu,kun eivät aktiivisesti nyt mitenkään peri,että onko mikä merkintä,jos velka pn vanhentunut?
        Osa velasta on 1995- 1997. Osa on myöhemmältä,viimeisin v. 2007.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enhän näitä oid muuten kysynyt,vaan nuo termit on ihan hepreaa,ja se outoa,ettei ulosotto ole vuosiin riipinyt palkasta,veronpalautuksistakaan mitään.
        Luottotiedot kunnossa.
        Joki kommentoi siemmin,että ulosoton asia huolehtia periminen. Vaan ei ole huolehtinut.
        Aikoinaan olin niin vähävarainen,työttömänä että hyvä kun itse selvisin kuukaudesta toiseen. Kun sain töitä,laitatin veroprosentin ylös,että sain velkoja sitä kautta maksettua uo:n kautta.
        Kun faija kuoli,mittasivat osuuteni ulos.
        Suku tietysti raivostui,eikä välit ole korjaantuneet.
        Ei mitään kevyen elämän velkoja. Oudolle tuntuu,kun eivät aktiivisesti nyt mitenkään peri,että onko mikä merkintä,jos velka pn vanhentunut?
        Osa velasta on 1995- 1997. Osa on myöhemmältä,viimeisin v. 2007.

        No, asiahan on siinä mielessä varsin yksinkertainen, että ulosottoviranomainen kyllä lähettää uuden ulosottopäätöksen mikäli joku vanha velka heille palautuu. Kyllä velallinen aina tietää missä mennään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, asiahan on siinä mielessä varsin yksinkertainen, että ulosottoviranomainen kyllä lähettää uuden ulosottopäätöksen mikäli joku vanha velka heille palautuu. Kyllä velallinen aina tietää missä mennään.

        Perintäfirma lähettää ensin ukaasin.


    • Anonyymi

      Eli en voi ottaa perintöä vastaan kuolinpesältä, ennen kuin on selvillä,mitataanko se vielä ulos?
      Ja miten muuten kuin selvittämällä nuo listan asioiden termit,saan selville miltä velkojalra rupean kyselemään.
      Oletin että täältä löytyy tietoa niistä termeistä.
      Voinko ollenkaan osallistua kuoli pesän asioiden hoitoon millään tavalla,etten ryhdy pesään vahingossa?
      En kuitenkaan halua luopua osuudestani,koska käsittääkseni ylittää velan määrän.

      • Anonyymi

        Kysy ihmeessä velkaneuvojalta tai ole itse yhteydessä perintäyhtiöihin. Kirjaudu sivuille niin näet sun asiat.
        Eihän voi ulosmitata mitään ellet saa ulosmittauspäätöstä tai ennakkoilmoitusta.

        Jos velka on oikesti vielä olemassa, eikä siis vanhentunut, nehän hoituu sun osuudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysy ihmeessä velkaneuvojalta tai ole itse yhteydessä perintäyhtiöihin. Kirjaudu sivuille niin näet sun asiat.
        Eihän voi ulosmitata mitään ellet saa ulosmittauspäätöstä tai ennakkoilmoitusta.

        Jos velka on oikesti vielä olemassa, eikä siis vanhentunut, nehän hoituu sun osuudesta.

        Äh. Enkö tuota ole kysynyt jo tarpeeksi selvästi: a) mitä tarkoittaa asialistassa päättyneiden osalta: lopullinen- sana.
        Entä sana voimassa.
        Toki tiedän nuo perusperiaatteet, tää ulosoton jargoni vaan ei aukea millään. Velat on hyvin pitkälle vanhoja, osa valmiina maksettuina. Osa tuommoisilla ihme merkinnöillä, mistä en tajua mitä tarkoittavat.
        Aiemmin tutkin luottotiedot, ne kunnossa.
        Varsinainen uo:n saldo on nolla euroa ollut vuosia. Mistään ei mitata mitään. Eli, kukaan ei osaa kertoa, mitä faktisesti nuo määrätyt sanat uo:n asialistassa tarkoittavat?
        Perintätoimistoilla ei ole mitään.
        Ja sitten: lähteekö vanhentumisaika aina alusta kun uudestaan laittavat asian ulosoton perittäväksi? Nämä velat ovat syntyneet v 1995-2007, eniten 1995-1999, ja vanhimmat ovat olleet siis useampaan kertaan perittävinä.


    • Anonyymi

      Termit on hepreaa. Itselläni ihmetyttää myös sana "lopullinen" kun kyseessä on kiinteistön ulosmittaus. Samassa yhteydessä lukee, että ulosmittaus on "päättynyt".
      Kuitenkin, kun katson perintäfirmojen maksujen jyvitystä, siellä lukee kiinteistön ulosmittaus -kohdassa "toimeenpanossa".
      Siis miten tähän tulee suhtautua? Tilata muuttoauto heti vai kymmenen vuoden päästä?
      Onko lopullinen ulosmittaus päättynyt (eli jollain aikajanalla tapahtunut asia) ja se on nyt toimeenpanossa? Voi hyvä hyttynen näitä...

      • Anonyymi

        Minun asioissani yhdessä lukee että voi laittaa uudelleen vireille. Päättyneissä. On vissiin otettava erääseen perintäkeskukseen puh yhteyttä, kun kyseinen asia on vsiirtynyt kelan perintäkeskukselle aikanaan, muulta taholta.
        Mutta nämä tosiaan on yhtä hepreaa nämä termit, mitä asialistassa lukee, saisi sivustolla olla suomentamisohje.
        Ellen kysäise perintäkeskukselta, käy hassusti. Perinnönjakoon asti on turha venyttää asian selvittämistä, ilmeisesti.


      • Anonyymi

        Toimeenpanossa, kait merkitsee että ulosmittaus on tehty. Liekö myynti se seuraava...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toimeenpanossa, kait merkitsee että ulosmittaus on tehty. Liekö myynti se seuraava...

        Kukahan velkoja sen sitten vaatii, se jää nähtäväksi. Parin tonnin velkasaldolla ei kannattaisi alkaa urputtaa ja heittää pihalle. Noh, sainpas rempan just tehtyä, haha. Voudin kaverille kiva möksä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9124
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2678
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      140
      2450
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1766
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1448
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      6
      1295
    Aihe