Ulosmitattu hometalo

Anonyymi

Kiinteistöni ulosmitattiin ensimmäisen kerran v 2014 ja en tiedä miksi, mut se peruttiin v2016. Kumminkin muutin talostani pois ja talo jäi kylmilleen ja nyt se siis ulosmitattiin uudelleen.
Asun nyt pienellä eläkkeellä vuokra-asunnossa. Eläkkeestäni menee joka kk ulosottoon n 90 euroa. Alkuperäisistä summista en edes tiedä enää, koska velka kasvaa kasvamistaan, eli elää omaa elämäänsä. Yhdessä välissä, kun ulosmittaus peruttiin, ehdin irtisanoa kaukolämpöliittymän. Harmikseni en kerennyt tehdä niin muille liittymille, joista vesi- ja sähkö laskuttavat mua edelleen, vaikken kumpaakaan pysty maksamaan. Näin sitä uutta velkaa ulosottoon kertyy ja en ole vapaa haudassakaan.
Olisiko mitään järkeä siinä, että ulosotto oikeasti panisi sen vitun tönön myyntiin ja pääsisin eroon kk maksuista.

24

1204

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Velkaa olen n 10000 euroa, joten älkää ökyihmiset edes yrittäkö..
      Ap huom

    • Anonyymi

      Missä on köyhän ihmisen pelastuspaketti?

      • Anonyymi

        Niinpä. Aloittajan tapaus on liiankin tuttu. Samoin on käynyt minullekin, mutta koska tönö ei mennyt kaupaksi kahdessa huutokaupassa, se palautui takaisin ja muutin siis takaisin. Ei riittänyt kahden asunnon ylläpitoon pieni eläke. Kahden vuoden asumattomuus näjyy talotekniikassa, olen ilman lämminvesivaraajaa nyt koska se oli mennyt rikki peruslämmön aikana. Uuteen ei ole rahaa, koska maksan eläkkeestä suojaosuuteen asti ulosottoon.

        En osaa neuvoa, mutta sen tiedän että vouti tulee myymään talosi pilkkahintaan. Möisi ilman homeongelmaakin. Eli, menetät omaisuutesi. Ja jäät todennäköisesti velkaa vielä paljon. Hyvä puoli olisi, että pääset vanhasta rasitteesta (talo) eroon, mutta tuskin taloudellinen tilanne paljonkaan paranee. Vouti itse sanoi minulle, ettei velkani lyhene koskaan pienellä eläkkeen ulosmittauksella. Jos kauppa syntyy, pidä puolesi että saat edes jotain talostasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä. Aloittajan tapaus on liiankin tuttu. Samoin on käynyt minullekin, mutta koska tönö ei mennyt kaupaksi kahdessa huutokaupassa, se palautui takaisin ja muutin siis takaisin. Ei riittänyt kahden asunnon ylläpitoon pieni eläke. Kahden vuoden asumattomuus näjyy talotekniikassa, olen ilman lämminvesivaraajaa nyt koska se oli mennyt rikki peruslämmön aikana. Uuteen ei ole rahaa, koska maksan eläkkeestä suojaosuuteen asti ulosottoon.

        En osaa neuvoa, mutta sen tiedän että vouti tulee myymään talosi pilkkahintaan. Möisi ilman homeongelmaakin. Eli, menetät omaisuutesi. Ja jäät todennäköisesti velkaa vielä paljon. Hyvä puoli olisi, että pääset vanhasta rasitteesta (talo) eroon, mutta tuskin taloudellinen tilanne paljonkaan paranee. Vouti itse sanoi minulle, ettei velkani lyhene koskaan pienellä eläkkeen ulosmittauksella. Jos kauppa syntyy, pidä puolesi että saat edes jotain talostasi.

        Minun tönö ei ole tullu ulosmittauksista huolimatta edes myyntiin. Eniten suren sitä, että kun edelliset ulosmittaukset jostain syystä peruttiin??? niin en tajunnut sanoa kaikkia homekiinteistön liittymiä irti. Nyt en voi enää, kun ulosmittaus on päällä ja se koskee vesi- ja sähköliittymiä, joista juoksee perusmaksuja, joita en pysty maksamaan.

        Joku lukija täällä jos ihmettelee, että miksi en itse ole tilaisuuden tullen kiinteistöni myynyt, niin vastaus on, että ei antanu luonto periksi myydä läpimätää museoviraston suojelemaa taloa edes eurolla. Itse muutin vuosia sitten turvaan, kun sairastuin.

        Syyt ja muut ovat pitkä tarina. Nykyisin asun kaukana hometalostani ja selviydyn juuri ja juuri arjestani vuokra-asunnossa. Uutta velkaa kertyy ulosottoon joka vuosi liittymien perusmaksuista, kiinteistöverosta ja koko paska vaikuttaa myös asumistukeeni, kun kela keksii laskennallista tuloa omaisuudestani, joka on vain pelkkä riesa.

        Eli ongelma on mun tapauksessa juurikin se, että ulkkaria ei näyttäisi kiinnostavan paskatönön myynti. Ulosmitattuna pitävät. Miksi, siihen ei vastaa kukaan.


    • Anonyymi

      Eikös velka ala olla kohtapuolin jo vanhentunut? Entä voisitko myydä itse taloa?
      Joku voisi olla kiinnostunut ostamaankin, jos ongelmat on vielä ratkaistavissa.

    • Anonyymi

      Miten vouti voi pitkittää kiinteistön myyntiä näin kauan! Kahdeksan vuotta!
      Luuleeko ne virkamiehet tosiaan siellä suojatyöpaikoissaan sileine sormineen, että talo pysyy kunnossa asumattomana vuosia? Ei oo todellista.

      Jo yhden talven aikana kun pakkanen paukkuu, voi mikä tahansa laite tai putki pamahtaa puhki ja aiheuttaa mittavia tuhoja talon rakenteille. Jos talo on tarkoitettu vain kesäkäyttöön ja se on täysin ilman tekniikkaa, silloin näin voidaan tehdä. Ei muutoin. Asuinkäytössä oleva rakennus tarvitsee jatkuvaa valvontaa ja tarkkaavaisuutta aina ja vaurioihin tulee reagoida välittömästi. Oli kyseessä sitten sähkökatko, salamavahinko, vesivuoto tai putki- tai laiterikko tms. Vahinkotapauksessa vakuutusyhtiö on ainoa keskustelukumppani, ei voudin virasto. Kiinteistöllä tulee olla aina lakisääteinen vakuutus.
      Voudin tarkoitus on tainnut olla tässä keississä köyhän nöyryytys.

      • Anonyymi

        Ei tässä mun tilanteessa ole enää mitään asuinkäyttöön liittyviä murheita, koska talo on ollu kylmillään jo monta vuotta. Kaukolämpösopimus on irtisanottu, patteriverkosto tyhjätty ja vedentulo katkaistu, vesimittarikin poistettu. Ei ole enää vakuutustakaan. Harmikseni en ehtinyt irtisanoa vesi- ja sähköliittymiä, josta laskuja kertyy ulosottoon, kun en niitä pysty maksamaan pienellä eläkkeelläni. Juuri ja juuri pysyn hengissä, kun saan vuokra-asuntoni kulut maksettua, niin ruokaan ja muihin pakollisiin menoihin jää n 400 e/kk.
        En tiedä, mikä keissi voudilla on, kun sekin henkilö on vaihtunut ja nykyistä en ole edes tavannut. Ainoa kontakti nykyiseen oli vain ilmoitus kiinteistön ulosmittauksesta, joka sekin tapahtui viestini johdosta, kun pyysin yhtä ylimääräistä vapaakuukautta terveyssyistä. En saanut pyytämääni, mutta kitkuttelin sitten hernekeiton voimin kuukauden, niin sain pyykinpesukoneen 100 eurolla ostettua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tässä mun tilanteessa ole enää mitään asuinkäyttöön liittyviä murheita, koska talo on ollu kylmillään jo monta vuotta. Kaukolämpösopimus on irtisanottu, patteriverkosto tyhjätty ja vedentulo katkaistu, vesimittarikin poistettu. Ei ole enää vakuutustakaan. Harmikseni en ehtinyt irtisanoa vesi- ja sähköliittymiä, josta laskuja kertyy ulosottoon, kun en niitä pysty maksamaan pienellä eläkkeelläni. Juuri ja juuri pysyn hengissä, kun saan vuokra-asuntoni kulut maksettua, niin ruokaan ja muihin pakollisiin menoihin jää n 400 e/kk.
        En tiedä, mikä keissi voudilla on, kun sekin henkilö on vaihtunut ja nykyistä en ole edes tavannut. Ainoa kontakti nykyiseen oli vain ilmoitus kiinteistön ulosmittauksesta, joka sekin tapahtui viestini johdosta, kun pyysin yhtä ylimääräistä vapaakuukautta terveyssyistä. En saanut pyytämääni, mutta kitkuttelin sitten hernekeiton voimin kuukauden, niin sain pyykinpesukoneen 100 eurolla ostettua.

        Ja anteeks että oon olemassa. Köyhä maatalouslomittaja, jonka toive oli vain elää. Ei 1954 v syntyneille opetettu talouskieroilun mutkia yksinhuoltajaäidin hoivassa, kun piti lähteä tienaamaan elanto.

        Nyt on tosi vaikea ymmärtää, että pannaan vaan, eikä ymmärretä, että juurkin se toiminto saattaa lapsen alulle.


    • Anonyymi

      No ei mennyt hometalo myyntiin.
      Viime viikolla tuli ulkkarilta postia, että kiinteistössä on tehty katselmus ja sitä tehden ulosmittaus on taas kerran peruttu.

      • Anonyymi

        Ohhoh. Aikamoista.
        Eli edelleen maksat jatkossa talon kuluja? Paras olisi polttaa koko höskä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ohhoh. Aikamoista.
        Eli edelleen maksat jatkossa talon kuluja? Paras olisi polttaa koko höskä.

        Juu kuluja on, vaan en niitä maksa, koska en pysty. Elän pienellä eläkkeellä ja asumistuen turvin pystyn asumaan hometerveessä vuokra-asunnossa. Tönön polttaminen ei ole ratkaisu, vaikka teoriassa se hieno ratkaisu olisikin. En tiedä, mitä teen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu kuluja on, vaan en niitä maksa, koska en pysty. Elän pienellä eläkkeellä ja asumistuen turvin pystyn asumaan hometerveessä vuokra-asunnossa. Tönön polttaminen ei ole ratkaisu, vaikka teoriassa se hieno ratkaisu olisikin. En tiedä, mitä teen.

        Velkaneuvoja ei varmaankaan (?) osaa auttaa ja antaa neuvoja, ei ne oikein osaa eikä ymmärrä. Ei ainakaan oma kokemukseni ole ollut kuin iso huvitus. Neuvoi, että myy vaikka eurolla niin pääset eroon talosta (jossa asuin). En myynyt :)
        Ostaisiko tuon talosi joku ulkopuolinen, sellainen osaava korjaaja tai muuten paikasta kiinnostunut? Fb:ssa on monta ryhmää jossa ostetaan ja myydään. Maalle halutaan-tyyppiset ihan ok. Tilanteesi on ihan patti, eli joku ratkaisu uo:n ulkopuolelta olisi hyvä löytää että saisit rauhan. Myisit tontin hinnalla ja purkukuntoisena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Velkaneuvoja ei varmaankaan (?) osaa auttaa ja antaa neuvoja, ei ne oikein osaa eikä ymmärrä. Ei ainakaan oma kokemukseni ole ollut kuin iso huvitus. Neuvoi, että myy vaikka eurolla niin pääset eroon talosta (jossa asuin). En myynyt :)
        Ostaisiko tuon talosi joku ulkopuolinen, sellainen osaava korjaaja tai muuten paikasta kiinnostunut? Fb:ssa on monta ryhmää jossa ostetaan ja myydään. Maalle halutaan-tyyppiset ihan ok. Tilanteesi on ihan patti, eli joku ratkaisu uo:n ulkopuolelta olisi hyvä löytää että saisit rauhan. Myisit tontin hinnalla ja purkukuntoisena.

        Toki olen käynyt läpi jo kaikki keinot, millä kiinteistöstä eroon pääsisin, mutta ilman tulosta. Syy on talon sijainti pienessä taajamassa keskellä ei mitään, mutta kumminkin museoviraston suojelemalla kulttuurihistoriallisesti arvokkaalla alueella. Kylässä on lukemattomia samanlaisia homepesiä tyhjillään ja ne ei ketään kiinnosta, koska tuo "suojelu" estää talojen purun ja vaikuttaa myös remontointiin. Kadun sitä päivää, kun 22 vuotta sitten talon ostin. Piiskaan itseäni päivittäin tyhmyydestä, vaan eipä sekään mitään apua tilanteeseen tuo, kuten ei velkaneuvojakaan, koettu sekin huvitus.

        Voi olla, että totun pattitilanteeseen, jos se pysyisi edes ennallaan. Mutta ei taida pysyä. Velkaa tulee lisää koko ajan liittymien perusmaksuista ja kun eläke on pieni, velat ei lyhene milloinkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki olen käynyt läpi jo kaikki keinot, millä kiinteistöstä eroon pääsisin, mutta ilman tulosta. Syy on talon sijainti pienessä taajamassa keskellä ei mitään, mutta kumminkin museoviraston suojelemalla kulttuurihistoriallisesti arvokkaalla alueella. Kylässä on lukemattomia samanlaisia homepesiä tyhjillään ja ne ei ketään kiinnosta, koska tuo "suojelu" estää talojen purun ja vaikuttaa myös remontointiin. Kadun sitä päivää, kun 22 vuotta sitten talon ostin. Piiskaan itseäni päivittäin tyhmyydestä, vaan eipä sekään mitään apua tilanteeseen tuo, kuten ei velkaneuvojakaan, koettu sekin huvitus.

        Voi olla, että totun pattitilanteeseen, jos se pysyisi edes ennallaan. Mutta ei taida pysyä. Velkaa tulee lisää koko ajan liittymien perusmaksuista ja kun eläke on pieni, velat ei lyhene milloinkaan.

        Ikävä tilanne totta tosiaan.
        Kun oman taloni myynti kun rupesi takkuamaan, mietin kaikki mahdollisuudet itsekin. Ensin myin siis yksityisesti ennen ulosottoa noin 3 vuotta. Ei kiinnostanut ketään. Tiesin jo silloin, etten pysty maksamaan velkaa ilman myyntiä. Sitten uo haastoi käräjille ja otti kiinteistön pakkokauppaan. Myi kahden vuoden aikana kaksi myyntikierrosta huutokaupalla. Talo ei kiinnostanut, tarjoukset olivat muutaman tuhannen luokkaa. Joten talo maineen palautui sitten takaisin minulle. Olisin niin mielelläni myynyt talon, joka on syrjäseudulla ja vaatii korjauksiakin, mutta en järkyttävään elehintaan kuitenkaan. Se raha mitä tarjottiin, ei olisi riittänyt velkojillekaan kuin leivänpäällisiksi.

        Ja koska en pienellä eläkkeellä pysty asumaan muualla ja hoitamaan asumatonta taloa (sama tilanne siis), muutin takaisin vanhaan kotiini. Velkaa tuli tästä muuttokuviosta taas lisää, kun muutaman vuoden maksoin kahden kiinteistön kuluja (ne pakkomaksut, jep) ja muutot olivat yksinasuvalle ja perheettömälle kalliit. Nyt sitten odotan mitä jatkossa tuleman pitää. Laukut on pakattuina, hah, jos taas lähtö tulee. Tosin ikääntyneenä en kohta enää jaksa muuttaa muualle kuin hautuumaan multiin.
        Eli, näissä ulosoton kiinteistön ulosmittauksissa olisi paljon perattavaa. Tarvitaan uusia toimenpiteitä ja vastuukysymykset tulee päivittää. On täysin kohtuutonta tuo sinun tilanteesi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki olen käynyt läpi jo kaikki keinot, millä kiinteistöstä eroon pääsisin, mutta ilman tulosta. Syy on talon sijainti pienessä taajamassa keskellä ei mitään, mutta kumminkin museoviraston suojelemalla kulttuurihistoriallisesti arvokkaalla alueella. Kylässä on lukemattomia samanlaisia homepesiä tyhjillään ja ne ei ketään kiinnosta, koska tuo "suojelu" estää talojen purun ja vaikuttaa myös remontointiin. Kadun sitä päivää, kun 22 vuotta sitten talon ostin. Piiskaan itseäni päivittäin tyhmyydestä, vaan eipä sekään mitään apua tilanteeseen tuo, kuten ei velkaneuvojakaan, koettu sekin huvitus.

        Voi olla, että totun pattitilanteeseen, jos se pysyisi edes ennallaan. Mutta ei taida pysyä. Velkaa tulee lisää koko ajan liittymien perusmaksuista ja kun eläke on pieni, velat ei lyhene milloinkaan.

        Olisiko velkasaneeraus mahdollista? Kun rahatilanteesi on stabiili eli olet vähätuloinen, täytyyhän voudin nähdä kokonaistilanne. Mitä nekin siellä byroissaan oikein tekee palkkansa eteen kun eivät auta ja neuvo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisiko velkasaneeraus mahdollista? Kun rahatilanteesi on stabiili eli olet vähätuloinen, täytyyhän voudin nähdä kokonaistilanne. Mitä nekin siellä byroissaan oikein tekee palkkansa eteen kun eivät auta ja neuvo.

        Voihan tuota saneerausta vielä yrittää, vaikka epäilen sen onnistumista. Velkaa ulosottoon kertyy jatkuvasti uutta, kun hometalossa on edelleen vesi- ja sähköliittymät, joiden perusmaksuja en pysty maksamaan. Nykyisen asuntoni asumiskulujen ja ulosoton jälkeen käytössäni on 548 euroa, jolla on selvittävä kaikista muista pakollisista menoista.
        Olen jo niin uupunut tilanteeseeni, etten omatoimisesti keksi enää mitään eteenpäin vievää ratkaisua. Joten tästä neuvosta kiitos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voihan tuota saneerausta vielä yrittää, vaikka epäilen sen onnistumista. Velkaa ulosottoon kertyy jatkuvasti uutta, kun hometalossa on edelleen vesi- ja sähköliittymät, joiden perusmaksuja en pysty maksamaan. Nykyisen asuntoni asumiskulujen ja ulosoton jälkeen käytössäni on 548 euroa, jolla on selvittävä kaikista muista pakollisista menoista.
        Olen jo niin uupunut tilanteeseeni, etten omatoimisesti keksi enää mitään eteenpäin vievää ratkaisua. Joten tästä neuvosta kiitos.

        Älä jää yksin jos mahdollista. Pane hanttiin jos vain jaksat ja pommita voutia (kirjeillä vain).
        Mietin vielä, miten tuo museoviraston suojelukohdestatus voitaisiin arvioida uudelleen tällaisessa tilanteessa. Nythän osittain ulosottajan ja voudin toimesta talon tuho alkaa olla peruskauraa. Missä on voudin vastuu? Ja mikä ihme osaamattomuus siellä laitoksessa nyt on päällä! Sinä tarvitset ammattilaisen apua ja arvioita, lausuntoja ja kuntotarkastuksia, ei tällaista soromnoo-asennetta valtiolta. Oikein kiukuksi pistää puolestasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä jää yksin jos mahdollista. Pane hanttiin jos vain jaksat ja pommita voutia (kirjeillä vain).
        Mietin vielä, miten tuo museoviraston suojelukohdestatus voitaisiin arvioida uudelleen tällaisessa tilanteessa. Nythän osittain ulosottajan ja voudin toimesta talon tuho alkaa olla peruskauraa. Missä on voudin vastuu? Ja mikä ihme osaamattomuus siellä laitoksessa nyt on päällä! Sinä tarvitset ammattilaisen apua ja arvioita, lausuntoja ja kuntotarkastuksia, ei tällaista soromnoo-asennetta valtiolta. Oikein kiukuksi pistää puolestasi.

        Ammattilaisten apu maksaa, joten tiedossa on vain lisää velkaa. Nyt, kun ulosmittaus taas kerran peruttiin "turhana", olen irtisanonut vesiliittymänkin, josta on tähän asti kertyntynyt velkaa perusmaksuista 5x280e. Varmaankin n 1200e maksaa, kunhan poistavat putkensa, mutta mitäpä muutakaan tekisin. Taloani en voi myydä, koska se on aivan mätä jo. Kylmillään pian 5 vuotta ja katto vuotanut kolmen asuinkerroksen läpi varmaankin jo 20 vuotta, eli en tiennyt enkä ymmärtänyt talon tarkempaa tutkimista aikoinaan, joten olin tyhmä.
        Talo seisoo edelleen museoviraston suojelemalla kulttuurihistoriallisesti arvokkaalla alueella, muiden samassa jamassa olevien talojen kyläpahasessa. Olen pattitilanteessa.


    • Anonyymi

      Suomen ulosotto on kivikaudelta ja sen työntekijät syvältä anuksesta. Maailman onnellisin maa kun kysytään hyväosaisilta. Huono-osaisten vastaukset ohitetaan. Myös Suomen uo:n ankaruus ja Suomen sosiaaliturvan taso ovat täysin vertailukelvottomia oikeiden sivistysvaltioiden kanssa vertaillessa . Mutta tälle ei tehdä mitään, kunhan joristaan samaa jargonia vuodesta toiseen ja välillä selitellään miten Sannakin on ihminen. Eliitti porskuttaa ja lammaslauma taputtaa hymyillen miten hyvä maa Suomi on.

    • Anonyymi

      Jos ulosotto on peruttu, niin voinet sanoa irti ne vesi- ja sähköliittymät.

      Sitten vain selvittelemään sitä velkajärjestelyn mahdollisuutta velkaneuvontaan.

    • Anonyymi

      Voisiko Ulosottolaitoksen ja paikallisen voudin haastaa oikeuteen velallisen aseman tahallisesta vaikeuttamisesta? Ja omaisuuden täystuhosta, joka on Museoviraston suojelukohde. Kiinnostava keissi olisi tämä. Pantaisiin virkatahot vastakkain tappelemaan ja korvaamaan omaisuuden menetyksen rahallisen arvon velalliselle.

      • Anonyymi

        "Voisiko Ulosottolaitoksen ja paikallisen voudin haastaa oikeuteen velallisen aseman tahallisesta vaikeuttamisesta? Ja omaisuuden täystuhosta, joka on Museoviraston suojelukohde. Kiinnostava keissi olisi tämä. Pantaisiin virkatahot vastakkain tappelemaan ja korvaamaan omaisuuden menetyksen rahallisen arvon velalliselle"

        Mielenkiintoinen keissi tosiaan olisi. Vaan virkatahot tuntien saisin toimenpiteillä ainoastaan itselleni lisää velkaa ja lisää stressiä. Tuskin pystyisin yksin taistelemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Voisiko Ulosottolaitoksen ja paikallisen voudin haastaa oikeuteen velallisen aseman tahallisesta vaikeuttamisesta? Ja omaisuuden täystuhosta, joka on Museoviraston suojelukohde. Kiinnostava keissi olisi tämä. Pantaisiin virkatahot vastakkain tappelemaan ja korvaamaan omaisuuden menetyksen rahallisen arvon velalliselle"

        Mielenkiintoinen keissi tosiaan olisi. Vaan virkatahot tuntien saisin toimenpiteillä ainoastaan itselleni lisää velkaa ja lisää stressiä. Tuskin pystyisin yksin taistelemaan.

        Yksin emme pärjää kukaan tuota hirviölaitosta vastaan jota Ulosottolaitokseksi nykyään kutsutaan. Olisi hienoa jos olisi joku erillinen ja ulkopuolinen taho, joka "tappelisi" näitä tapauksia esille ilman pelkoa lisämaksuista tai velallisen uusista sanktioista.
        Vähän samoin kuin on lastensuojelun puolella.

        Tosin, odotan edelleen vanhusasiamiehenkin kannanottoja moneen asiaan joita seuraan ja joita julkinen sana on pullollaan. Mm. vanhusväestön heitteillejättötoimet. Huoli- ilmoitusten ylikävely niin kuntien kuin sosiaalitoimenkin taholta yms...

        Katselin tämän toisenkin Velallisten tuen videon, jossa käsitellään poliittistakin johtoa asian tiimoilta. Ihan on järkyttävää katsella ja kuunnella, mutta suosittelen.
        https://youtu.be/vCdEJph4pzc


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      109
      2155
    2. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      119
      1666
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1530
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1347
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1266
    6. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1175
    7. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      489
      1167
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      963
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      942
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      886
    Aihe