Olen asunut kahdessa uudessa kerrostalossa etelä-Suomessa ja molemmissa on ollut niin huono äänieristys, että naapurin kanssa voisi jutella seinän läpi.
Harva lähtee valittamaan ohuista seinistä kenellekään, vaan peittelee mieluummin rakennusfirmojen tekemiä rakennusvirheitä, olemalla hiljaa tai muuttamalla omaa puheäänen voimakkuutta hiljaisemmaksi, niin ettei surkea äänieristyksen taso paljastu kiinteistön omistajalle koskaan.
Uusien kerrotalojen huono äänieristys
10
294
Vastaukset 10
- Anonyymi
Itselläni edellisessä melko uudessa (7 vuotta vanhassa) asunnossa kuului selvästi puheet viereisistä huoneistoista läpi eli ei voi luottaa edes siihen, että uudemmissa asunnoissa olisi äänieristykset kunnossa.
- Anonyymi
MultiHildaRane se taas monessa persoonassaan.
- Anonyymi
Onko asunnot lattialämmityksellä vai pattereilla?
Paikalla valettu vai elementti?
Huoneistokohtainen ilmanvaihto vai keskitetty?- Anonyymi
Seinät on lastulevyä ja lattiassa muovimatto. Hississä ei ole automaattisia ovia.
Näinhän rakennusmestariksikin itseään tituleeraava MultiHildaRane, mies mekossaan, on tavannut "uuden" kerrostalon rakennetekniikkaa kuvailla. MultiHildaRane asui taannoin 60-luvun kerrostalossa ja sellainen on hänen logiikallaan "uusi", koska MultiHildaRane asuu nykyään kallion slummin kanankakkatalossa. Näillä eväin on hyvä tarinoida "uusista" kerrostaloista. - Anonyymi
Sontaa kaikki huoneistokohtaiset iv-koneet jotka huutaa ja vetää. Painovoimatuuletus paras. Muovimatto laadukas paras äänissä, ei kuulu kakaroiden ja koirien tapsuttelu. Rakoventtiilillä tuuletus ja sitten pikkuikkunaa auki. Vanha 70 lukuinen paras, suomalaiset teki ne huolella. Tiedän kun olin kymmeniä vuosia erikoisrakennusmestari. Nyt Myyrmäki Vantaa asutaan mieskaverin kanssa 70 lukuinen kunnon kerrostalo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sontaa kaikki huoneistokohtaiset iv-koneet jotka huutaa ja vetää. Painovoimatuuletus paras. Muovimatto laadukas paras äänissä, ei kuulu kakaroiden ja koirien tapsuttelu. Rakoventtiilillä tuuletus ja sitten pikkuikkunaa auki. Vanha 70 lukuinen paras, suomalaiset teki ne huolella. Tiedän kun olin kymmeniä vuosia erikoisrakennusmestari. Nyt Myyrmäki Vantaa asutaan mieskaverin kanssa 70 lukuinen kunnon kerrostalo.
Ah, MultiHildaRane on siis päässyt pysyvästi pois slummista!
Entäs se 90-luvun talo, jossa taannoin pääsit vierailemaan ja jota kovin kehuit? Se on huuhdottu mielestä, ettei kateus niin vaivaisi? Kun mokoma todisti, että uudemmat ovat parempia.
https://www.iltalehti.fi/asumisartikkelit/a/f0ceb84a-36b0-486f-b081-293f790e2e95
- Anonyymi
Totta, uiguurit ja virulaiset tekee huumepäissään sekundaa. Saumat kusten tehty, kiviä elementtien välissä, patteriviennit ei tiivistetty jne. Kyllä 70 lukulaiset kerrostalot on parhaita. Olin aikoinaan erikoisrakennusmestarina ja Kostamuskin tehty.
- Anonyymi
Eihän kukaan muuta kerrostaloon, jos kaipaa hiljaisuutta. Sinne muutetaan, että saa kuunnella naapuria.
- Anonyymi
ei vaan siksi että on pee aa eli ei ole rahaa ok-taloon, siinä syy. itsekin tuhlasin vuosikymmenet rahani muuhun ja nyt kärvistellään asotalossa ja varmaan eläkkeellä sitten kuihtuvalle pikkupaikkakunnalle vuokralle....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ei vaan siksi että on pee aa eli ei ole rahaa ok-taloon, siinä syy. itsekin tuhlasin vuosikymmenet rahani muuhun ja nyt kärvistellään asotalossa ja varmaan eläkkeellä sitten kuihtuvalle pikkupaikkakunnalle vuokralle....
Savimajassa asuu ne, joilla ei ole varaa asua kaupungissa. Paljon neliöitä halvalla...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Venäjä alkaa iskemään Suomen politiikkaan.
Tässä on valtion ja koko länsiliiton päämiehet varoitelleet, että Venäjä alkaa talven aikana taas iskemään hybridisesti.2051230- 80767
Muistelen lämmöllä
Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti48722Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi
Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va204692Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä47641Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan49623- 81601
- 23563
- 106560
- 39559
- 46550
Teinipersu Bergbom lupasi ensimmäisenä euron bensaa
Teinipersu julkaisi Tiktok-videonsa marraskuussa 2021. Videolla Bergbom viittaa bensan hintoja esittelevään kylttiin ja292538Vaihdevuodet ja psykoottinen käytös
Estrogeenilla on suora yhteys aivojen välittäjäaineisiin, erityisesti serotoniiniin, joka säätelee mielialaa, impulssiko53526Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka27513Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.36513Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi
Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks64509Onko se loukkaavaa jos pelkkä seksi kiinnostaa?
En tiedä olisiko meillä muuta yhteistä edes. En kyllä oikein osaa nähdä meitä menemässä naimisiin, paitsi ehkä jossain U47504Miltä tuntuu vanhempi nainen olla
Pihkassa huomattavasti nuorempaan kolliin joka on uskollinen ja kiltti ja tottelee joka asiaa ja tykkää pussailla ja pan74501Riitastako pelastaja
Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt33479Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.91456