Kokemus Lumon parvekelaseista

Anonyymi

Lumon-yrityksellä on ollut hyvä maine, miltä pohjalta tein täydellisen virhearvioinnin tilatessani arvokkaat lasit ko yritykseltä: prosessi on ollut ala-arvoinen ja lopputuote ns.susi. Miten on mahdollista, että lasit mitattiin väärin, mutta ne asennettiin silti (epäsopivan mittaisina)? Asennustyön lopputulemana laseista puuttui osia, jotka vaikuttavat käytön turvallisuuteen. Olkaa todella tarkkana, koska Lumon ei itse kerro, jos jokin osa jää asentamatta (esim jos se on varastosta loppu). Korjausten vaatiminen sen jälkeen, kun viat on havaittu, on ollut täysi katastrofi. Ylimielinen asenne kruunaa kokonaisuuden.

Mitä yritykselle on tapahtunut? Ylihinnoiteltu konsepti erittäin huonolla laadulla ja läpimenoajalla. Ei jatkoon.

15

232

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No,täällä oli toinen thread jossa oli noita Lumonin sotkuja.Taitaa olla suht yleistä ton niin kutsutun laatutuotteen kohdalla😂🥴

    • Anonyymi

      Meillä Lumonin lasit toimii jo toista vuotta,mutta reunassa on iso muutaman sentin rako joten mittavirhe vissiin täälläkin.Sanottiin vain että kuuluu asiaan.Hinta oli suolainen kun vertailtiin työpaikalla.ehkä vaikuttaa että taloyhtiöt on tilanneet kaikkiin parvekkeisiin lasit ja hinta silloin puolet halvempi kuin tässä Lumonissa.Lukkanista kuulunut hyvää toisin kuin lumonista

    • Anonyymi

      Kertokaa samalla kokemuksia muista firmoista ! Olemme miettimässä terassilasitusta ja eipä siis tod näköisesti Lumonia kun hinta korkeampi kuin muut !

    • Anonyymi

      Lumonin lasit ovat varmaankin mekaaniselta toiminnaltaan parhaat. Asennus onnistui hyvin, mutta jälkien siivoaminen ei. Porauksessa syntyneet metallilastut ruostuivat parvekkeen lattiaan ja ruskea väri imeytyi maaliin. Lisäksi myynnissä luvatut asiat evät toteutuneet. En suostunut maksamaan laskua kolmeen vuoteen vaan reklamoin joka perintäkirjeeseen ja pyysin korjaamaan virheet. Kolmen vuoden päästä virheet korjattiin ja sain myös haluamani hyvityksen laskuun. Muutoin olen ollut tyytyväinen laseihin.

    • Anonyymi

      Onko Lumonilla jokin Gootti-imago? Siinä Naantalin Asuntomessujen kojulla hyöri sellaisia lyhyehköjä gootti-tyttösiä mustissa vaatteissaan ja turvakengissä (raksan turvasaappaat) kauppaamassa Lumonin laseja…eivät olleet siis todellakaan mitään missityyppejä ja ihmeteltiin porukalla mikä meininki.Ei kaikkien tarvitsekaan olla mitään ”vetonauloja” tai hyvännäköisiä nykymittapuun mukaan, mutta emme tajunneet mikä idea asiassa oli.Suvaitsevaisuus? Vastaisku nykyiselle ulkonäkökulttuurille?Erikoinen yritys mutta tuotetta en tunne.

      • Anonyymi

        Luulisin näin:Ehkä on vaan säästetty ja otettu serkkuja ja asentajien perheenjäseniä yms jakamaan mainoslappusia ? Jos varaisi oikeita promootiohenkilöitä , se maksaa ! Lisäksihän voi olla viesti että firma edustaa muuta kuin pinnallista viehätystä vrt vaikka uskovaiset aikoinaan mustissa asuissaan tai semmoiset suuntaukset.Kävin nettisivuilla ja ne tosiaan antaa laadukasta mielikuvaa joten helposti voisi haksahtaa jos hinnalla ei bäliä.itse harkitsen tekeväni lasit itse.tilaan lasit lasitusliikkeestä ja asennan kiskot itse ! eipä tarvitse taistella firman kanssa.


    • Anonyymi

      Keskinkertainen tuote,ei kannata maksaa yhtään ylimääräistä.Jos asennus reklaamatiot tuota tasoa nykyään myös toisen ketjun perusteella,kannattaa kartoittaa vaihtoehdot.

    • Anonyymi

      Lumonilla ei ole hyvä maine. Kallis ja tuuria millaiset asentajat ja alkumittauksen tekijän satut saamaan. Myyvät edullisesti rakennusliikkeille ja yksityiset jätetään sinne hännille, koska heistä on paljon vaivaa tuloon nähden.
      Siesta on parempi.

      • Anonyymi

        Tuote on ihan hyvä. Mutta tässä tullaan siihen yleiseen ongelmaan: asennuksiin. Asennukset ovat ulkoistettu ja on sitten tuurin kauppaa millainen asennusporukka sattuu olemaan.


    • Anonyymi

      Ap kommentoi: Olen todella pettynyt ja tunnen tulleeni huijatuksi. Lupaukset olivat täysin toisenlaiset kuin todellisuus. Itse asiassa olen aika yllättynyt siitä, että tämä saattaa olevan kommenttien perusteella liiketoimintalogiikka, eli että rahastetaan yksittäisiä ostajia eikä kanneta vastuuta, kun raha kilahtaa tilille. Minkalaista arvopohjaa yritys edustaakaan. Suomessa on totuttu luottamaan toimijoihin, mutta tässä on ainakin minun tapauksen kohdalla kyse jostakin muusta kuin maamme tavasta. Onko yritys lainkaan suomalainen alkujaankaan?

      Hyvä kello kauas kuuluu, paha vielä kauemmas.

    • Anonyymi

      Mitä tollanen perus parvekelasisetti asennuksineen maksaa noin 3 metrin levyiseen ja tavallisen korkuiseen parvekkeeseen ? Pyytelen just tarjouksia ja yks oli Lumon jota en ota .

      Keiltä muilta kannattaa pyytää hintaa ?

    • Anonyymi

      Lumonilla maksaa noin 4000-5000 eukkaa, muualla 2000-3000

    • Anonyymi

      Tarjosivat puhelimitse joskus pari vuotta sitten lumonilta lasien huoltoa, hinta vaan oli jotain järkyttävää eli monta sataa euroa yrittivät huijata.

    • Anonyymi

      Mekanismi hyvä jos asennettu oikein.

      Ongelma vaan kun asennukset tehty huonosti

    • Anonyymi

      Lasien huolto sekä kaihtimien uusiminen maksaa sitten suhteessa aivan jotakin tähtitieteellisiä summia, kannattaa miettiä moneen kertaa haluaako lähteä mukaan rahastuskoneeseen - maksajaksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      87
      1165
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1006
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      13
      691
    4. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      664
    6. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      660
    7. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      47
      660
    8. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      604
    9. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      592
    10. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      35
      575
    Aihe