Minulla on ollut jo vuosia Elisan Mobiililaajakaista 4G 100M läppäriä varten. Puhelimeeni en halunnut nettiliittymää ollenkaan koska ed. luurini joutui hakkerin uhriksi ja edellinen puhelin tuli verkon kautta täyteen jotain paskaa. Olen pitänyt luurissa Elisan Tarkka- liittymää joka laskuttaa normihinnat puheluista ja viesteitä. Käytän puheluihin ja viesteihin Whazzappia joten homma on pelittänyt oikein hyvin.
Nyt ajattelin vaihtaa laajakaistaa halvempaan kun ed. tarjous tuli tiensä päähän. Harkitsen pitäisikö vaihtaa pitkästä aikaa tuohon huolettomaan että saisi puhelimeenkin nettiyhteyden. Mutta mitä ihmettä? Se toimiikin vain 10M:n nopeudella? Eikö tuo ole kovin hidas? Laajakaistassa on 100M.n nopeus...
Miten niissä voi olla nois iso nopeusero? Pykiikö tuo 4G huoleton paljon onko jollain tuosta kokemusta? Kannattaako vaihto mitä mieltä olette?
https://elisa.fi/kauppa/tarjoukset
Onko Elisan Huoleton 4G hidas?
36
608
Vastaukset
- Anonyymi
En tidä mitä sekoilet, kai mobili netti aina on paikkariipuvainen, Mutta 4G siirtää ihan nätisti lähes joka paikassa 150M ja jopa 300M, Juuri kokeilin 5G nopeutta ja se oli tällähetkellä 423M
- Anonyymi
Kuka sekoilee?
Etsipä tuolta linkin takaa Elisan Huoleton 10M liittymä.
Siinä sanotaan näin:
---
Huoleton 10M
Huoleton valinta peruskäyttöön
Kuukausimaksu sisältää normaalihintaiset puhelut ja viestit kotimaan numeroihin sekä EU- ja ETA-maissa matkustaessasi EU- ja ETA-maiden numeroihin
Rajaton netti ilman datakattoa 10 M nopeudella 4G-verkossa (nopeuden vaihteluväli 3G-verkossa 0,4-10 Mbit/s ja 4G-verkossa 5-10 Mbit/s)
---
10M lukee jo tuossa liittymän nimessä. Rajaton netti ilman datakattoa 10M:n nopeudella. Jos se siirtää nopeammin dataa miksi tuossa sitten sanotaan noin? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka sekoilee?
Siinä sanotaan näin:
---
Huoleton 10M
Kuukausimaksu sisältää normaalihintaiset puhelut ja viestit kotimaan numeroihin sekä EU- ja ETA-maissa matkustaessasi EU- ja ETA-maiden numeroihin
Rajaton netti ilman datakattoa 10 M nopeudella 4G-verkossa (nopeuden vaihteluväli 3G-verkossa 0,4-10 Mbit/s ja 4G-verkossa 5-10 Mbit/s)
---
10M lukee jo tuossa liittymän nimessä. Rajaton netti ilman datakattoa 10M:n nopeudella. Jos se siirtää nopeammin dataa miksi tuossa sitten sanotaan noin?OK en tajunnut että joku myy vielä noin hidasta ja noin kalliilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka sekoilee?
Siinä sanotaan näin:
---
Huoleton 10M
---
10M lukee jo tuossa liittymän nimessä. Rajaton netti ilman datakattoa 10M:n nopeudella. Jos se siirtää nopeammin dataa miksi tuossa sitten sanotaan noin?Elisa myy halvemmalla 100m
https://elisa.fi/kauppa/nettiliittymat/mobiililaajakaista?gclid=Cj0KCQjw2_OWBhDqARIsAAUNTTF6fSWayFFiV3jopfOs9scO-VTpwVche3FgC7kAbDCzcjyrTA3I7hAaAlrREALw_wcB&gclsrc=aw.ds - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Elisa myy halvemmalla 100m
https://elisa.fi/kauppa/nettiliittymat/mobiililaajakaista?gclid=Cj0KCQjw2_OWBhDqARIsAAUNTTF6fSWayFFiV3jopfOs9scO-VTpwVche3FgC7kAbDCzcjyrTA3I7hAaAlrREALw_wcB&gclsrc=aw.dsEi tuo ole Huoleton liittymä johon sisältyvät ilmaiset puhelut ja tekstiviestit. Tuo on vain laajakaista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://elisa.fi/kauppa/nettiliittymat/mobiililaajakaista?gclid=Cj0KCQjw2_OWBhDqARIsAAUNTTF6fSWayFFiV3jopfOs9scO-VTpwVche3FgC7kAbDCzcjyrTA3I7hAaAlrREALw_wcB&gclsrc=aw.dsTuohan on juuri se joka aloittajalla on nyt käytössään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tuo ole Huoleton liittymä johon sisältyvät ilmaiset puhelut ja tekstiviestit. Tuo on vain laajakaista.
Kyllä sisältyy ilmaiset puhelut ja viestit..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä sisältyy ilmaiset puhelut ja viestit..
Suora copy paste Elisan sivuilta:
"Saunalahti Mobiililaajakaista 4G 100M
Jopa 100 Mbit/s 4G-mobiililaajakaista ilman käyttökattoa (nopeuden vaihteluväli 3G-verkossa 0,4 - 35 Mbit/s ja 4G-verkossa 5 - 100 Mbit/s)
Liittymä (SIM-kortti) sopii käytettäväksi esimerkiksi tabletissa, mobiilireittimessä tai nettitikussa
Rajoittamaton tiedonsiirto
Ei puheominaisuutta
Tekstiviesti 0,091 eur/kpl, Multimediaviesti 0,192 eur/kpl
Voit irtisanoa liittymäsopimuksen koska tahansa
Hinta on voimassa 12 kk, jonka jälkeen 27,99 €/kk"
Ei sovi käytettäväksi puhelimessa. Vain nettitikku, reititin tai tabletti käy. Tekstiviesti, multimediaviesti maksaa. Ei puheominaisuutta.
Kerro aloittelijalle millä tavoin tähän sisältyvät lmaiset puhelut ja tekstiviestit puhelimella samoin kuin Huoleton- liittymiin sisältyy? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suora copy paste Elisan sivuilta:
"Saunalahti Mobiililaajakaista 4G 100M
Jopa 100 Mbit/s 4G-mobiililaajakaista ilman käyttökattoa (nopeuden vaihteluväli 3G-verkossa 0,4 - 35 Mbit/s ja 4G-verkossa 5 - 100 Mbit/s)
Liittymä (SIM-kortti) sopii käytettäväksi esimerkiksi tabletissa, mobiilireittimessä tai nettitikussa
Rajoittamaton tiedonsiirto
Ei puheominaisuutta
Tekstiviesti 0,091 eur/kpl, Multimediaviesti 0,192 eur/kpl
Voit irtisanoa liittymäsopimuksen koska tahansa
Hinta on voimassa 12 kk, jonka jälkeen 27,99 €/kk"
Ei sovi käytettäväksi puhelimessa. Vain nettitikku, reititin tai tabletti käy. Tekstiviesti, multimediaviesti maksaa. Ei puheominaisuutta.
Kerro aloittelijalle millä tavoin tähän sisältyvät lmaiset puhelut ja tekstiviestit puhelimella samoin kuin Huoleton- liittymiin sisältyy?Whatsappin tai vastaavan kautta. 100% ilmainen:)
- Anonyymi
Ja winku saatuukin ihan heti!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja winku saatuukin ihan heti!
Wau... ja mä luulin että minä olen se tyhmä aloittelija.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Wau... ja mä luulin että minä olen se tyhmä aloittelija.
Siis avaaja!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://elisa.fi/kauppa/nettiliittymat/mobiililaajakaista?gclid=Cj0KCQjw2_OWBhDqARIsAAUNTTF6fSWayFFiV3jopfOs9scO-VTpwVche3FgC7kAbDCzcjyrTA3I7hAaAlrREALw_wcB&gclsrc=aw.dsMoi on halvempi ja nopeampi,Elisa on mennyttä aikaa ja ahne!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
OK en tajunnut että joku myy vielä noin hidasta ja noin kalliilla.
Todennäköisesti sinulla on paljon muitakin asioita joita et tajua.
HEH HEH
- Anonyymi
Mitä ihmettä teet puhelimessa nopeammalla kuin 10M liittymällä, tietokoneissa toki ymmärrän sen 100M liittymän? Mutta ei luuri tarvii nopeampaa.
- Anonyymi
Ei ole kiva päivittää puhelinta jos netti on kovin hidas.
- Anonyymi
Eikö hidas netti ole puhelimessa aivan yhtä ärsyttävä kuin muissakin laitteissa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole kiva päivittää puhelinta jos netti on kovin hidas.
10 M on nykyään tosi hidas.
- Anonyymi
Tuleeko muuten näihin huoleton- liittymiin kaksi erillistä SIM- korttia puhelimeen ja reitittimeen erikseen?
- Anonyymi
nyt män sormi berceeeliin
- Anonyymi
Jos Elisa olisi maailman ainut liittymä, niin olisin ilman.
20v asiakkaana ja sitten ne kusettivat kaksi kertaa. Kaikki olivat syvästi pahoillaan mutta kukaan ei tehnyt mitään asian korjaamiseksi.
t: Nykyisin DNAn asiakas - Anonyymi
Puhelimeen netti ja jako koneelle. Säästää satoja euroja vuodessa nyt tänäaikana kun hinnat vaan kallistuu..
- Anonyymi
Itsellä taloyhtiön kautta VDSL2 -liittymä. Hinta 12€/kk ja nopeus 100/10. Mitattuna tuo nopeus on yleensä 94/10. Useampi kone, kun on käytössä, niin tarve on lisäksi nopealle sisäverkolle.
- Anonyymi
Älä paskaa puhu!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä paskaa puhu!
Papparainen kun ei mistään mitään tiedä eikä edes usko mitaan!
- Anonyymi
Kai noi windows puhelimet hakkeroidaanskin!
- Anonyymi
Mistä aloittajalle tulee nettiyhteys, minkä kautta käytät Whatsappia?
- Anonyymi
Nääs kun minulla on tarkka-liittymä, missä on rajaton 100M-netti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nääs kun minulla on tarkka-liittymä, missä on rajaton 100M-netti.
Nääs henkilö ei ole aloittaja minä olen.
Luurissa on WIFI ominaisuus jonka voi tarvittaessa laittaa päälle jos haluaa käyttää puhelimessa nettiä. Se kuitenkin on pääsääntöisesti poissa käytöstä. Tarkka liittymä on puhelimen liittymä joka laskuttaa puhelut käytön mukaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luurissa on WIFI ominaisuus jonka voi tarvittaessa laittaa päälle jos haluaa käyttää puhelimessa nettiä. Se kuitenkin on pääsääntöisesti poissa käytöstä. Tarkka liittymä on puhelimen liittymä joka laskuttaa puhelut käytön mukaan.Otan osaa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Otan osaa!
Mikä teitä vaivaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luurissa on WIFI ominaisuus jonka voi tarvittaessa laittaa päälle jos haluaa käyttää puhelimessa nettiä. Se kuitenkin on pääsääntöisesti poissa käytöstä. Tarkka liittymä on puhelimen liittymä joka laskuttaa puhelut käytön mukaan.Netti kannattaa puhelimessa olla 4G kautta ja jakaa se koneille. Säästää satoja euroja vuodessa ellei talonyhtiössä ole ilmaista nettiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Netti kannattaa puhelimessa olla 4G kautta ja jakaa se koneille. Säästää satoja euroja vuodessa ellei talonyhtiössä ole ilmaista nettiä.
Eikä kannata olla. Mikäli on tarve nopealle sisäverkolle, niin kännykällä se on vähän hankalaa. Kaikilla ei katsos ole käytössä sitä yhtä kannettavaa ainoana koneena. Eikä se talonyhtiön nettikään ilmainen ole, mikäli ottaa perusnopeutta nopeamman netin. Itsellä 100/10 VDSL2 ja maksaa 12,90€/kk.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä kannata olla. Mikäli on tarve nopealle sisäverkolle, niin kännykällä se on vähän hankalaa. Kaikilla ei katsos ole käytössä sitä yhtä kannettavaa ainoana koneena. Eikä se talonyhtiön nettikään ilmainen ole, mikäli ottaa perusnopeutta nopeamman netin. Itsellä 100/10 VDSL2 ja maksaa 12,90€/kk.
Sisäverkkoa harva tarvitsee..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sisäverkkoa harva tarvitsee..
Ilmeisesti sinä et tarvitse, niin käännät asian siten, että harva tarvitsee. NAS ei ole mikään poikkeus nykypäivänä, jos taloudessa on useampi käyttäjä. NAS:iin voi saada helposti käyttökelpoista levytilaa 30-40 TB. Tämä vaatii sisäverkon, koska muuten verkkojakoihin ei pääse käsiksi. Itsellä on kotiverkossa NAS, 2 kpl pöytäkoneita, kannettava ja 2 kpl palvelimia. Palvelimet on kasattu erinäisistä jämäosista, mitä itselle on jäänyt. Mitään oikeaa palvelinrautaa ne eivät ole. Tietty tämä olisi aina se paras vaihtoehto, mutta lämmöntuotto ja ääni ovat liikaa kerrostaloasuntoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilmeisesti sinä et tarvitse, niin käännät asian siten, että harva tarvitsee. NAS ei ole mikään poikkeus nykypäivänä, jos taloudessa on useampi käyttäjä. NAS:iin voi saada helposti käyttökelpoista levytilaa 30-40 TB. Tämä vaatii sisäverkon, koska muuten verkkojakoihin ei pääse käsiksi. Itsellä on kotiverkossa NAS, 2 kpl pöytäkoneita, kannettava ja 2 kpl palvelimia. Palvelimet on kasattu erinäisistä jämäosista, mitä itselle on jäänyt. Mitään oikeaa palvelinrautaa ne eivät ole. Tietty tämä olisi aina se paras vaihtoehto, mutta lämmöntuotto ja ääni ovat liikaa kerrostaloasuntoon.
Harvat tarvitsee:)
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491496Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761335Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊86983- 14947
- 86926
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee186868Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20831- 82801
Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi78764Kaipaan seuraasi niin
monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.17730