Onko Elisan Huoleton 4G hidas?

Anonyymi

Minulla on ollut jo vuosia Elisan Mobiililaajakaista 4G 100M läppäriä varten. Puhelimeeni en halunnut nettiliittymää ollenkaan koska ed. luurini joutui hakkerin uhriksi ja edellinen puhelin tuli verkon kautta täyteen jotain paskaa. Olen pitänyt luurissa Elisan Tarkka- liittymää joka laskuttaa normihinnat puheluista ja viesteitä. Käytän puheluihin ja viesteihin Whazzappia joten homma on pelittänyt oikein hyvin.

Nyt ajattelin vaihtaa laajakaistaa halvempaan kun ed. tarjous tuli tiensä päähän. Harkitsen pitäisikö vaihtaa pitkästä aikaa tuohon huolettomaan että saisi puhelimeenkin nettiyhteyden. Mutta mitä ihmettä? Se toimiikin vain 10M:n nopeudella? Eikö tuo ole kovin hidas? Laajakaistassa on 100M.n nopeus...

Miten niissä voi olla nois iso nopeusero? Pykiikö tuo 4G huoleton paljon onko jollain tuosta kokemusta? Kannattaako vaihto mitä mieltä olette?

https://elisa.fi/kauppa/tarjoukset

36

608

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

En tidä mitä sekoilet, kai mobili netti aina on paikkariipuvainen, Mutta 4G siirtää ihan nätisti lähes joka paikassa 150M ja jopa 300M, Juuri kokeilin 5G nopeutta ja se oli tällähetkellä 423M

• Anonyymi

Kuka sekoilee?

Etsipä tuolta linkin takaa Elisan Huoleton 10M liittymä.

Siinä sanotaan näin:

---

Huoleton 10M
        Huoleton valinta peruskäyttöön
        Kuukausimaksu sisältää normaalihintaiset puhelut ja viestit kotimaan numeroihin sekä EU- ja ETA-maissa matkustaessasi EU- ja ETA-maiden numeroihin
        Rajaton netti ilman datakattoa 10 M nopeudella 4G-verkossa (nopeuden vaihteluväli 3G-verkossa 0,4-10 Mbit/s ja 4G-verkossa 5-10 Mbit/s)

---

10M lukee jo tuossa liittymän nimessä. Rajaton netti ilman datakattoa 10M:n nopeudella. Jos se siirtää nopeammin dataa miksi tuossa sitten sanotaan noin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuka sekoilee?

Siinä sanotaan näin:

---

Huoleton 10M
        Kuukausimaksu sisältää normaalihintaiset puhelut ja viestit kotimaan numeroihin sekä EU- ja ETA-maissa matkustaessasi EU- ja ETA-maiden numeroihin
        Rajaton netti ilman datakattoa 10 M nopeudella 4G-verkossa (nopeuden vaihteluväli 3G-verkossa 0,4-10 Mbit/s ja 4G-verkossa 5-10 Mbit/s)

---

10M lukee jo tuossa liittymän nimessä. Rajaton netti ilman datakattoa 10M:n nopeudella. Jos se siirtää nopeammin dataa miksi tuossa sitten sanotaan noin?

OK en tajunnut että joku myy vielä noin hidasta ja noin kalliilla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuka sekoilee?

Siinä sanotaan näin:

---

Huoleton 10M

---

Elisa myy halvemmalla 100m

https://elisa.fi/kauppa/nettiliittymat/mobiililaajakaista?gclid=Cj0KCQjw2_OWBhDqARIsAAUNTTF6fSWayFFiV3jopfOs9scO-VTpwVche3FgC7kAbDCzcjyrTA3I7hAaAlrREALw_wcB&gclsrc=aw.ds

• Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei tuo ole Huoleton liittymä johon sisältyvät ilmaiset puhelut ja tekstiviestit. Tuo on vain laajakaista.

Kyllä sisältyy ilmaiset puhelut ja viestit..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä sisältyy ilmaiset puhelut ja viestit..

Suora copy paste Elisan sivuilta:

"Saunalahti Mobiililaajakaista 4G 100M

Jopa 100 Mbit/s 4G-mobiililaajakaista ilman käyttökattoa (nopeuden vaihteluväli 3G-verkossa 0,4 - 35 Mbit/s ja 4G-verkossa 5 - 100 Mbit/s)

Liittymä (SIM-kortti) sopii käytettäväksi esimerkiksi tabletissa, mobiilireittimessä tai nettitikussa

Rajoittamaton tiedonsiirto

Ei puheominaisuutta

Tekstiviesti 0,091 eur/kpl, Multimediaviesti 0,192 eur/kpl
        Voit irtisanoa liittymäsopimuksen koska tahansa
        Hinta on voimassa 12 kk, jonka jälkeen 27,99 €/kk"

Ei sovi käytettäväksi puhelimessa. Vain nettitikku, reititin tai tabletti käy. Tekstiviesti, multimediaviesti maksaa. Ei puheominaisuutta.

Kerro aloittelijalle millä tavoin tähän sisältyvät lmaiset puhelut ja tekstiviestit puhelimella samoin kuin Huoleton- liittymiin sisältyy?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suora copy paste Elisan sivuilta:

"Saunalahti Mobiililaajakaista 4G 100M

Jopa 100 Mbit/s 4G-mobiililaajakaista ilman käyttökattoa (nopeuden vaihteluväli 3G-verkossa 0,4 - 35 Mbit/s ja 4G-verkossa 5 - 100 Mbit/s)

Liittymä (SIM-kortti) sopii käytettäväksi esimerkiksi tabletissa, mobiilireittimessä tai nettitikussa

Rajoittamaton tiedonsiirto

Ei puheominaisuutta

Tekstiviesti 0,091 eur/kpl, Multimediaviesti 0,192 eur/kpl
        Voit irtisanoa liittymäsopimuksen koska tahansa
        Hinta on voimassa 12 kk, jonka jälkeen 27,99 €/kk"

Ei sovi käytettäväksi puhelimessa. Vain nettitikku, reititin tai tabletti käy. Tekstiviesti, multimediaviesti maksaa. Ei puheominaisuutta.

Kerro aloittelijalle millä tavoin tähän sisältyvät lmaiset puhelut ja tekstiviestit puhelimella samoin kuin Huoleton- liittymiin sisältyy?

Whatsappin tai vastaavan kautta. 100% ilmainen:)

• Anonyymi

Ja winku saatuukin ihan heti!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja winku saatuukin ihan heti!

Wau... ja mä luulin että minä olen se tyhmä aloittelija.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Wau... ja mä luulin että minä olen se tyhmä aloittelija.

Siis avaaja!

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

OK en tajunnut että joku myy vielä noin hidasta ja noin kalliilla.

Todennäköisesti sinulla on paljon muitakin asioita joita et tajua.

HEH HEH

• Anonyymi

Mitä ihmettä teet puhelimessa nopeammalla kuin 10M liittymällä, tietokoneissa toki ymmärrän sen 100M liittymän? Mutta ei luuri tarvii nopeampaa.

• Anonyymi

Ei ole kiva päivittää puhelinta jos netti on kovin hidas.

• Anonyymi

Eikö hidas netti ole puhelimessa aivan yhtä ärsyttävä kuin muissakin laitteissa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole kiva päivittää puhelinta jos netti on kovin hidas.

10 M on nykyään tosi hidas.

• Anonyymi

Tuleeko muuten näihin huoleton- liittymiin kaksi erillistä SIM- korttia puhelimeen ja reitittimeen erikseen?

• Anonyymi

nyt män sormi berceeeliin

• Anonyymi

Jos Elisa olisi maailman ainut liittymä, niin olisin ilman.

20v asiakkaana ja sitten ne kusettivat kaksi kertaa. Kaikki olivat syvästi pahoillaan mutta kukaan ei tehnyt mitään asian korjaamiseksi.

t: Nykyisin DNAn asiakas

• Anonyymi

Puhelimeen netti ja jako koneelle. Säästää satoja euroja vuodessa nyt tänäaikana kun hinnat vaan kallistuu..

• Anonyymi

Itsellä taloyhtiön kautta VDSL2 -liittymä. Hinta 12€/kk ja nopeus 100/10. Mitattuna tuo nopeus on yleensä 94/10. Useampi kone, kun on käytössä, niin tarve on lisäksi nopealle sisäverkolle.

• Anonyymi

Älä paskaa puhu!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä paskaa puhu!

Papparainen kun ei mistään mitään tiedä eikä edes usko mitaan!

• Anonyymi

Kai noi windows puhelimet hakkeroidaanskin!

• Anonyymi

Mistä aloittajalle tulee nettiyhteys, minkä kautta käytät Whatsappia?

• Anonyymi

Nääs kun minulla on tarkka-liittymä, missä on rajaton 100M-netti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nääs kun minulla on tarkka-liittymä, missä on rajaton 100M-netti.

Nääs henkilö ei ole aloittaja minä olen.

Luurissa on WIFI ominaisuus jonka voi tarvittaessa laittaa päälle jos haluaa käyttää puhelimessa nettiä. Se kuitenkin on pääsääntöisesti poissa käytöstä. Tarkka liittymä on puhelimen liittymä joka laskuttaa puhelut käytön mukaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luurissa on WIFI ominaisuus jonka voi tarvittaessa laittaa päälle jos haluaa käyttää puhelimessa nettiä. Se kuitenkin on pääsääntöisesti poissa käytöstä. Tarkka liittymä on puhelimen liittymä joka laskuttaa puhelut käytön mukaan.

Otan osaa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Otan osaa!

Mikä teitä vaivaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Netti kannattaa puhelimessa olla 4G kautta ja jakaa se koneille. Säästää satoja euroja vuodessa ellei talonyhtiössä ole ilmaista nettiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Netti kannattaa puhelimessa olla 4G kautta ja jakaa se koneille. Säästää satoja euroja vuodessa ellei talonyhtiössä ole ilmaista nettiä.

Eikä kannata olla. Mikäli on tarve nopealle sisäverkolle, niin kännykällä se on vähän hankalaa. Kaikilla ei katsos ole käytössä sitä yhtä kannettavaa ainoana koneena. Eikä se talonyhtiön nettikään ilmainen ole, mikäli ottaa perusnopeutta nopeamman netin. Itsellä 100/10 VDSL2 ja maksaa 12,90€/kk.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikä kannata olla. Mikäli on tarve nopealle sisäverkolle, niin kännykällä se on vähän hankalaa. Kaikilla ei katsos ole käytössä sitä yhtä kannettavaa ainoana koneena. Eikä se talonyhtiön nettikään ilmainen ole, mikäli ottaa perusnopeutta nopeamman netin. Itsellä 100/10 VDSL2 ja maksaa 12,90€/kk.

Sisäverkkoa harva tarvitsee..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sisäverkkoa harva tarvitsee..

Ilmeisesti sinä et tarvitse, niin käännät asian siten, että harva tarvitsee. NAS ei ole mikään poikkeus nykypäivänä, jos taloudessa on useampi käyttäjä. NAS:iin voi saada helposti käyttökelpoista levytilaa 30-40 TB. Tämä vaatii sisäverkon, koska muuten verkkojakoihin ei pääse käsiksi. Itsellä on kotiverkossa NAS, 2 kpl pöytäkoneita, kannettava ja 2 kpl palvelimia. Palvelimet on kasattu erinäisistä jämäosista, mitä itselle on jäänyt. Mitään oikeaa palvelinrautaa ne eivät ole. Tietty tämä olisi aina se paras vaihtoehto, mutta lämmöntuotto ja ääni ovat liikaa kerrostaloasuntoon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ilmeisesti sinä et tarvitse, niin käännät asian siten, että harva tarvitsee. NAS ei ole mikään poikkeus nykypäivänä, jos taloudessa on useampi käyttäjä. NAS:iin voi saada helposti käyttökelpoista levytilaa 30-40 TB. Tämä vaatii sisäverkon, koska muuten verkkojakoihin ei pääse käsiksi. Itsellä on kotiverkossa NAS, 2 kpl pöytäkoneita, kannettava ja 2 kpl palvelimia. Palvelimet on kasattu erinäisistä jämäosista, mitä itselle on jäänyt. Mitään oikeaa palvelinrautaa ne eivät ole. Tietty tämä olisi aina se paras vaihtoehto, mutta lämmöntuotto ja ääni ovat liikaa kerrostaloasuntoon.

Harvat tarvitsee:)

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1496
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1335
    3. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      86
      983
    4. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      14
      947
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      86
      926
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      186
      868
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      831
    8. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      801
    9. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      78
      764
    10. Kaipaan seuraasi niin

monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.
      Ikävä
      17
      730
    Aihe