Ostin purkin forten diesel -polttoaineeseen lisättävää puhdistusainetta joka kuulemma putsaa suuttimet jne. Pitää vaan ajaa tankkia vajaammaksi sillä puhdistustarkoituksessa lisättäessä saa löpöä olla vain 25l tankissa.
Taka -ajatuksena minulla on tasoittaa tyhjäkäyntiä mikä vähän ravistaa kuumalla koneella. Forten aineet on niin kovassa maineessa että eiköhän tuota uskalla tankkiin laittaa, tuskin se ainakaan paikkoja rikkoo.
Myyjä kertoi nykydieselin olevan vähemmän voitelevaa ja suuttimiin kertyvän jäämiä kuten hartsia!? ok, nää on myynninedistämispuheita mutta kertoi tuo heppu että jotkut käyttää 2t öljyä säännöllisesti varmistaakseen polttoaineen kanssa tekemisissä olevien osien voitelun.
Jos jollakulla on kokemuksia forten tai muun vastaavan puhdistusaineen käytöstä niin kertokaa ihmeessä. Laitan omat kokemukset heti kun saan tankin ajettua riittävän tyhjäksi että voin tuon lisäineen sinne kaataa. Maalipinta ei kuulemma tuosta tykkää jos läikkyy, on sen sortin myrkkyä...
forte diesel ihmepuhdistaja...
13
22285
Vastaukset
- asiantuntija
laita tärpättiä pari desiä ,se ajaa saman asian!!
Laitoin ruohonleikkurin bensan sekaan tärpättiä
niin johan otti kierroksia!!
ja tulppa ,mootoreineen puhdistui kummasti. - sorppi
Tuolla uutisryhmässä joku tiesi kertoa, että parhaan tuloksen
saavuttamiseksi forte pitäs laittaa suoraan suodattimeen tms.
JOs sen tankkiin lykkää, kaikki sinne kertyny -ska lähtee
aineen mukaan ja saattaa osaltaan liastaa paikkoja tai ainakin
heikentää puhdistuksen tehoa.
Tiedä sitten...- Mese22
200D oli aikoinaan 85-86 Helsingissä vehossa takuu korjauksessa koska kone ravisti niin perkel... pitkällisen tutkinnan ja mietinnän jälkeen vanhempi Diisel puolen asentaja hoksasi että hydrauliset venttiilin nostimien öljy reijät oli tukossa ja siitä koneen armoton ravistus, selvisi että auton omistaja oli vaihdattanut siihen jotkut erikois ohuet pesevät öljyt ja ne oli ajanut karstat pieniin ventiilin ohjurien öljy reikiin eikä hydraulinen säätö pelannut.
olkaa varovaisia jos laitatte öljyn sekaan puhdistus ainetta. Mitä moottori öljyä käytätte 124:sarjan diiseleissä?? Itselläni on Shell Rimula ultraa 10w-40 Täyssynteettistä, ostan aina 20L kerralla 22,5mk/L - mazda
Mese22 kirjoitti:
200D oli aikoinaan 85-86 Helsingissä vehossa takuu korjauksessa koska kone ravisti niin perkel... pitkällisen tutkinnan ja mietinnän jälkeen vanhempi Diisel puolen asentaja hoksasi että hydrauliset venttiilin nostimien öljy reijät oli tukossa ja siitä koneen armoton ravistus, selvisi että auton omistaja oli vaihdattanut siihen jotkut erikois ohuet pesevät öljyt ja ne oli ajanut karstat pieniin ventiilin ohjurien öljy reikiin eikä hydraulinen säätö pelannut.
olkaa varovaisia jos laitatte öljyn sekaan puhdistus ainetta. Mitä moottori öljyä käytätte 124:sarjan diiseleissä?? Itselläni on Shell Rimula ultraa 10w-40 Täyssynteettistä, ostan aina 20L kerralla 22,5mk/LHei mainitsit että sulla oli mesessä ongelmia nostimien kans. mulla on mazdassa sama homma. eli mitä ne huollossa teki sille että tuli kuntoon, on nimittäin kalliita uudet nostimet!
- juha
se korjaamon myyjäkin sanoi että voi laittaa suoraan suodattimeen niin saa paremman tehon. Litkun kaataminen suoraan suodattimeen saattaisi onnistua mutta menee kuitenkin lotraamisen puolelle. Sitäpaitsi Forte valmistajana on tarkoittanut litkun sekotettavaksi naftaan eli heitän purkin sisällön tankkiin huomenna, katsotaan tapahtuuko mitään dramaattista korvin kuultavaa paranemista tyhjäkäynnissä. Tuossa 124 200d:ssä näkee aika hyvin naftan karkeasuodattimesta mitä tankista alkaa irrota. Jos karkeasuodatin muuttuu mustaksi tuon mömmön lisäyksen jälkeen niin tietää että kannattaa vaihtaa kummatkin suodattimet...
Tänään kyllä kone aukesi kummasti kun ajoi 160km matkan 120 - 140km/h, irtosi ylimääräiset karstat! Olen joskus miettinyt koska tuon 200d:n kiertokanki tulee moikkaamaan mua pihalle kun annan sille happea motarilla.....
- j-P
myös koneen kannakkeet. Ne jos on rikki, niin kone ravistaa ja lujaa. Joskus on luultu että pannussa on käyntihäikkää, mutta kannatinkumit vaihtamalla se parani kummasti.....
- juha
se on yksi mahdollisuus mutta sangen kallis ja imusarjan alla oleva kannatin on ***tumainen vaihtaa. Kyllä tuo moottori aika hyvin heiluu kun venakopan kannesta tönii. Vähän hankala arvioida koneen kannakkeiden kuntoa jos ei ole vieressä verrokkiautoa missä on uudet kannakkeet.
- J-P
juha kirjoitti:
se on yksi mahdollisuus mutta sangen kallis ja imusarjan alla oleva kannatin on ***tumainen vaihtaa. Kyllä tuo moottori aika hyvin heiluu kun venakopan kannesta tönii. Vähän hankala arvioida koneen kannakkeiden kuntoa jos ei ole vieressä verrokkiautoa missä on uudet kannakkeet.
Jos sinulla on mahdollisuus päästä katsomaan autoasi altapäin, huomaat kyllä onko kannakkeet hajonneet. Siis puhki, lässähtänyt pohjaan ja öljyt pihalla. Kyllä koneen kuuluukin heilua jonkin verran, mutta se on sellaista "hallittua heilumista". Ei tolkutonta ravistamista joka vie paikat hampaista. Jos en muista väärin, maksoivat kannakkeet (pari) markoissa 1000-1500. JOS ne on rikki, ne on paree vaihtaa ennen kuin koneesta katkeaa korvakkeet. Siihen tarvitaankin sitten jo motoruppiakin kovempia toimenpiteitä.
- Galant
Moi
Minullakin oli galantissa ongelmia nostimien kanssa (bensa galant). Piti nimittäin kylmänä pahaa naputusta, mut laitettiin fortea koneeseen ja käytettiin puol tuntia ja sit öljyn vaihto niin johan rupes käymään nätisti. Kyl tää forte pitäs olla ihan kunnon aine eikä mikään motoruppi. - motorika
onko kellään kokemusta motox diesel injection cleaner 250ml tuotteesta.
- carva
käykö-toimiiko diesel 100 suutimen puhdistuaineena.
- Käytin_joskus
90-luvun loppupuolella polttoaineen sekaan laitettavaa lisäainetta jonka nimeä en muista. Auto oli upouusi Volvo 850 TDI joka kävi kylmänä jotenkin karkeasti. Lisäaineen käyttö hiljensi ainakin moottorin käyntiääntä aivan oleellisesti ja ainakin mainoksen mukaan voiteli myös pumppua paremmin. Aikoinaan oli myös Mersu 300 TE jonka venttiilinnostajat vaihdettiin äänien takia. Helppo homma eikä edes maksanut hirveitä. Samaan autoon piti tehdä myös remonttia kanteen kun muurasi 1000 km välein yhden tulpan umpeen vuotavan venttiilivarren kumin kautta. Kansi käytiin kokonaan läpi ja auton meno parani tuntuvasti. Ei ollut kuitenkaan ihan halpa remontti.
- Anonyymi
Minulla oli aikoinaan vanha 504 diesel pösö,laitoin takkiin,porauksen puhdistusainetta,en muista merkkiä.No vein pösön katsastukseen ja ne otti savutestin,no mies sanoi,että onpas pösössö kone kunnossa,kun testitulos näytti alle yhden,moottorilla oli ajettu 400 000 kilsaa,että sellaista ja tämä on tosi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.34787091 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12561Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill692338- 1791945
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161532Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91381- 1121337
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181791307RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601300Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421217