jaakonpäivät voisi lopettaa pietarsaaresta eihän siellä ole enää mitään ohjelmaa suomenkielisille?pelkkää uskovaisten rantaruottalaisten juhlaa
jaakonpäivät
12
780
Vastaukset
- Anonyymi
No miksikäs ei rantaruotsalaiset uskovaiset saisi juhlia?
Pitäisikö kaiken juhlan olla suomenkielisille ateisteille? Vai pelkkää pridee?- Anonyymi
Saahan sitä juhlia ja eihän se ole tuohesta heidänkään suu.
Homostellakkin saavat jos ja kun siltä tuntuu.
Livet är inte bara dansa på rosorna, det är okså drickande o knullande.
- Anonyymi
De var kukku de. Yhdeksän vuoden jälkeen uskalluin taas niihin päiviin mukaan ja roudasin kirppislöytöjä ison kuorman tänne stadiin vaikkei ihan niin snadiin kuin mitä Pietsku nyt onkaan? ihan o.k. kekkerit ainoastaan parin lähikapakan yöllinen soitanta hieman mietityttää etenkin lähitalojen asukkaiden yöunien kannalta? Toisaalti kerran vuodessahan sitä vaan remutaan vai remutaanko sittenkään?
- Anonyymi
Vai tulit tsadista asti periferian kesäjuhliin kirpparille ja yöhön miettimään baarin naapureiden yöunia ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai tulit tsadista asti periferian kesäjuhliin kirpparille ja yöhön miettimään baarin naapureiden yöunia ?
Miksipä en olisi tullut sillä olen jo tehnyt niin likimain viimeiset 10 v. Noin 60 v. stadissa ja Hieman snadimmassa olen nyt rampannut viimeiset 10 v. syystä jos toisesta? Täällä Hesassa on aika tiukat ympäristökeskuksen kriteerit yölliselle musisoinnille varsinkin asuintalojen läheisyydessä tätä nykyä. Siellä snadissa stadissa näköjään katsotaan sitä vähemmällä puuttumisella ainakin vielä toistaiseksi? Eniten olen nauttinut sitä mahtavaa eroa näiden kahden kaupungin välillä eritoten kaupunkien keskustojen välillä. Suorastaan sieluni lepää siellä Storgatanilla arki-iltojen ihanan rauhan vallitessa. Ensimmäinen viikko on aina eräänlaista juhlaa siellä mutta toisella rupeaa jo vilkuilemaan junabussien aikatauluja jostain kumman syystä? Muuten mitä ruotsalaisuuteen tulee siellä rkp:n tyyssijassa? Ei ole haitannut minua pätkääkään sillä olen käynyt Ruotsissa likimain noin 150 eri kertaa tähän asti. Itseasiassa valtakielellä pärjännyt suorastaan mainiosti Jakobstadissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksipä en olisi tullut sillä olen jo tehnyt niin likimain viimeiset 10 v. Noin 60 v. stadissa ja Hieman snadimmassa olen nyt rampannut viimeiset 10 v. syystä jos toisesta? Täällä Hesassa on aika tiukat ympäristökeskuksen kriteerit yölliselle musisoinnille varsinkin asuintalojen läheisyydessä tätä nykyä. Siellä snadissa stadissa näköjään katsotaan sitä vähemmällä puuttumisella ainakin vielä toistaiseksi? Eniten olen nauttinut sitä mahtavaa eroa näiden kahden kaupungin välillä eritoten kaupunkien keskustojen välillä. Suorastaan sieluni lepää siellä Storgatanilla arki-iltojen ihanan rauhan vallitessa. Ensimmäinen viikko on aina eräänlaista juhlaa siellä mutta toisella rupeaa jo vilkuilemaan junabussien aikatauluja jostain kumman syystä? Muuten mitä ruotsalaisuuteen tulee siellä rkp:n tyyssijassa? Ei ole haitannut minua pätkääkään sillä olen käynyt Ruotsissa likimain noin 150 eri kertaa tähän asti. Itseasiassa valtakielellä pärjännyt suorastaan mainiosti Jakobstadissa.
Noh, hyvä kun saat taas rauhassa nukkua yöt tsadista ja silleen eikä tarvi miettiä juna-aikataulujakaan jakoptsad-tännäisiin, ainakaan vuoteen.
Ja jos ottaisit ensi kesänä vaan viikon litteran paluineen niin voisit keskittyä vilkuilemaan kylän tarjontaa katumusharjoitusten ja koti-ikävän sijaan.
Stockholm stockholm
Stad i världen.
Haparanda köpa snus, okså.
- Anonyymi
Ja fick corona när var i teltet.
- Anonyymi
Oliko se Jeesus muuten tullut paikalle vai vetikö pilkulta taas status quot ?
Raideriin oliko tilattu kovakantista ruisleipää murrettavaksi, punaista lohta sanasta nälkäisille jaettavaksi ja viiniä leiliin janoisille faneille juotavaksi.
Vaan vehnäpullaako oli säkillinen, särkikalaa järvestä katiskallinen ja kraanavettä sitruunalla jatkettua tonkallinen ?
Ne muuten laittaa sen teltan aina siihen Messukentällä, että siinä on tilaa sitten maalia luovasti siirrellä.
Kun ulkopuoliset ohikulkijatkin huutelee kannustaen kentänlaidalta, että se heidän pelikirjakin on täynnä kamelin käveltäviä reikiä...
- Anonyymi
No antaa uskovaisten uskoa mihin vaan haluavat ja sitä paitsi adventistit myyvät hyvää kasvisruokaa sielä <Pietarsaaressa kuulun mukaan. mitä tulee siihen vuosittaiseen käymiseen Pietskussa niin kuin mulla on tapana sanoa etenkin vielä täällä stadissa niin voin tulla sinne koska hyvänsä noin 5 junavuoroa suorana vrk entiseen <pännäisiin nykyiseen Pietarsaari-Pedersööreen. itseasiassa talviaikaan olen viihtynyt sielä melko lailla hyvin myös tosin sisällä enimmäkseen kauppareissuja lukuunottamatta. Erityisesti olen viehättynyt teidän runsaasta kirpparitarjonnasta pikku löytöineen kuten vanhusten tori jne. Mahtavia ihmisiä vapaaehtoistoimintoineen suorastaan esimerkillisiä muillekin. Ja mikä ihmeellistä selvällä tai epäselvällä suomen kielellä pärjää siellä tosi hyvin. Ingen problem.
- Anonyymi
No hyvä.
Älä nyt sitten enään pidä yhdeksän vuoden taukoa Jaakon päiviltä kun kerran sait pään taas auki.
Sillä aika kuluu ja vuodet suorastaan lentävät.
Pelko pois ja Pietskuun !
- Anonyymi
Antti Wiskarihan siellä silloin oli pääesiintyjänä Koulupuistossa ja jopa hämmästeli kuinka ylipäätänsä voikaan pärjätä ainoastaan suomella Pietarsaaressa. Ehkä tosiaan oma varauksellisuuteni on pitänyt minut poissa esim jazz ym. kapakoista. Nuorena Lähi-idässä YK:ssa palvelleena ja myös Baghdadissa rakennuksella työskenneellä en välttämättä pelkää yhtään mitään siellä varsinaisesti. Mikä lie stadilaisen itsesuojeluvaisto kyseessä kenties sittenkin. Syksyllä tullen taas maisemiin.
- Anonyymi
Me täällä Pietskussa odottelemme kärsimättömänä syksyistä paluutasi, tsadista junan tuomana.
Moanin
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj212247- 701136
- 1101006
Nainen sä olet
arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r72979- 47974
Jos olisin
Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p55927KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa
Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.12901Luotathan?
Muistan kun olit vihainen minulle. Niin järkyttävän söpönä ja silti niin vastustamattoman ihanana en ole ikinä ketään na31890Minun on niin vaikeaa uskoa, että
todella kaipaisit minua. Pelkään vieläkin, että minua kusetetaan.55888Voi kun pian voisi varmuudella sanoa
mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(47830