jaakonpäivät

Anonyymi

jaakonpäivät voisi lopettaa pietarsaaresta eihän siellä ole enää mitään ohjelmaa suomenkielisille?pelkkää uskovaisten rantaruottalaisten juhlaa

12

612

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No miksikäs ei rantaruotsalaiset uskovaiset saisi juhlia?
      Pitäisikö kaiken juhlan olla suomenkielisille ateisteille? Vai pelkkää pridee?

      • Anonyymi

        Saahan sitä juhlia ja eihän se ole tuohesta heidänkään suu.
        Homostellakkin saavat jos ja kun siltä tuntuu.
        Livet är inte bara dansa på rosorna, det är okså drickande o knullande.


    • Anonyymi

      De var kukku de. Yhdeksän vuoden jälkeen uskalluin taas niihin päiviin mukaan ja roudasin kirppislöytöjä ison kuorman tänne stadiin vaikkei ihan niin snadiin kuin mitä Pietsku nyt onkaan? ihan o.k. kekkerit ainoastaan parin lähikapakan yöllinen soitanta hieman mietityttää etenkin lähitalojen asukkaiden yöunien kannalta? Toisaalti kerran vuodessahan sitä vaan remutaan vai remutaanko sittenkään?

      • Anonyymi

        Vai tulit tsadista asti periferian kesäjuhliin kirpparille ja yöhön miettimään baarin naapureiden yöunia ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai tulit tsadista asti periferian kesäjuhliin kirpparille ja yöhön miettimään baarin naapureiden yöunia ?

        Miksipä en olisi tullut sillä olen jo tehnyt niin likimain viimeiset 10 v. Noin 60 v. stadissa ja Hieman snadimmassa olen nyt rampannut viimeiset 10 v. syystä jos toisesta? Täällä Hesassa on aika tiukat ympäristökeskuksen kriteerit yölliselle musisoinnille varsinkin asuintalojen läheisyydessä tätä nykyä. Siellä snadissa stadissa näköjään katsotaan sitä vähemmällä puuttumisella ainakin vielä toistaiseksi? Eniten olen nauttinut sitä mahtavaa eroa näiden kahden kaupungin välillä eritoten kaupunkien keskustojen välillä. Suorastaan sieluni lepää siellä Storgatanilla arki-iltojen ihanan rauhan vallitessa. Ensimmäinen viikko on aina eräänlaista juhlaa siellä mutta toisella rupeaa jo vilkuilemaan junabussien aikatauluja jostain kumman syystä? Muuten mitä ruotsalaisuuteen tulee siellä rkp:n tyyssijassa? Ei ole haitannut minua pätkääkään sillä olen käynyt Ruotsissa likimain noin 150 eri kertaa tähän asti. Itseasiassa valtakielellä pärjännyt suorastaan mainiosti Jakobstadissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksipä en olisi tullut sillä olen jo tehnyt niin likimain viimeiset 10 v. Noin 60 v. stadissa ja Hieman snadimmassa olen nyt rampannut viimeiset 10 v. syystä jos toisesta? Täällä Hesassa on aika tiukat ympäristökeskuksen kriteerit yölliselle musisoinnille varsinkin asuintalojen läheisyydessä tätä nykyä. Siellä snadissa stadissa näköjään katsotaan sitä vähemmällä puuttumisella ainakin vielä toistaiseksi? Eniten olen nauttinut sitä mahtavaa eroa näiden kahden kaupungin välillä eritoten kaupunkien keskustojen välillä. Suorastaan sieluni lepää siellä Storgatanilla arki-iltojen ihanan rauhan vallitessa. Ensimmäinen viikko on aina eräänlaista juhlaa siellä mutta toisella rupeaa jo vilkuilemaan junabussien aikatauluja jostain kumman syystä? Muuten mitä ruotsalaisuuteen tulee siellä rkp:n tyyssijassa? Ei ole haitannut minua pätkääkään sillä olen käynyt Ruotsissa likimain noin 150 eri kertaa tähän asti. Itseasiassa valtakielellä pärjännyt suorastaan mainiosti Jakobstadissa.

        Noh, hyvä kun saat taas rauhassa nukkua yöt tsadista ja silleen eikä tarvi miettiä juna-aikataulujakaan jakoptsad-tännäisiin, ainakaan vuoteen.

        Ja jos ottaisit ensi kesänä vaan viikon litteran paluineen niin voisit keskittyä vilkuilemaan kylän tarjontaa katumusharjoitusten ja koti-ikävän sijaan.

        Stockholm stockholm
        Stad i världen.
        Haparanda köpa snus, okså.


    • Anonyymi

      Ja fick corona när var i teltet.

      • Anonyymi

        Oliko se Jeesus muuten tullut paikalle vai vetikö pilkulta taas status quot ?

        Raideriin oliko tilattu kovakantista ruisleipää murrettavaksi, punaista lohta sanasta nälkäisille jaettavaksi ja viiniä leiliin janoisille faneille juotavaksi.
        Vaan vehnäpullaako oli säkillinen, särkikalaa järvestä katiskallinen ja kraanavettä sitruunalla jatkettua tonkallinen ?

        Ne muuten laittaa sen teltan aina siihen Messukentällä, että siinä on tilaa sitten maalia luovasti siirrellä.

        Kun ulkopuoliset ohikulkijatkin huutelee kannustaen kentänlaidalta, että se heidän pelikirjakin on täynnä kamelin käveltäviä reikiä...


    • Anonyymi

      No antaa uskovaisten uskoa mihin vaan haluavat ja sitä paitsi adventistit myyvät hyvää kasvisruokaa sielä <Pietarsaaressa kuulun mukaan. mitä tulee siihen vuosittaiseen käymiseen Pietskussa niin kuin mulla on tapana sanoa etenkin vielä täällä stadissa niin voin tulla sinne koska hyvänsä noin 5 junavuoroa suorana vrk entiseen <pännäisiin nykyiseen Pietarsaari-Pedersööreen. itseasiassa talviaikaan olen viihtynyt sielä melko lailla hyvin myös tosin sisällä enimmäkseen kauppareissuja lukuunottamatta. Erityisesti olen viehättynyt teidän runsaasta kirpparitarjonnasta pikku löytöineen kuten vanhusten tori jne. Mahtavia ihmisiä vapaaehtoistoimintoineen suorastaan esimerkillisiä muillekin. Ja mikä ihmeellistä selvällä tai epäselvällä suomen kielellä pärjää siellä tosi hyvin. Ingen problem.

      • Anonyymi

        No hyvä.
        Älä nyt sitten enään pidä yhdeksän vuoden taukoa Jaakon päiviltä kun kerran sait pään taas auki.
        Sillä aika kuluu ja vuodet suorastaan lentävät.
        Pelko pois ja Pietskuun !


    • Anonyymi

      Antti Wiskarihan siellä silloin oli pääesiintyjänä Koulupuistossa ja jopa hämmästeli kuinka ylipäätänsä voikaan pärjätä ainoastaan suomella Pietarsaaressa. Ehkä tosiaan oma varauksellisuuteni on pitänyt minut poissa esim jazz ym. kapakoista. Nuorena Lähi-idässä YK:ssa palvelleena ja myös Baghdadissa rakennuksella työskenneellä en välttämättä pelkää yhtään mitään siellä varsinaisesti. Mikä lie stadilaisen itsesuojeluvaisto kyseessä kenties sittenkin. Syksyllä tullen taas maisemiin.

      • Anonyymi

        Me täällä Pietskussa odottelemme kärsimättömänä syksyistä paluutasi, tsadista junan tuomana.
        Moanin


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      34
      2754
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      9
      1975
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      17
      1433
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1325
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1300
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1221
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1131
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1075
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1044
    10. 21
      1038
    Aihe