Eläkkeellä olo

Anonyymi

Miten te muut masennuksen takia eläkkeellä olevat kestätte tätä eläkkeellä oloa??

Onko teillä muita eläkkeellä olevia ystäviä?

7

76

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      eläkkeelä ole ei ole helppoa kun koko ajan kärsin esim yliherkkyydestä ja siitä että en jaksa tavata ihmisiä ja kun käyn ostosreissulla niin kuormittua heti henkisesti nähdessäni ihmisiä. Mieluiten vain on koko ajan neljän seinän sisällä ja ilman kavereita. on mulla muutama nettikaveri. menen ihan henkisesti lukkoon usein ihmisiä tavatessa. Ulkoa päin minusta ei varmasti huomaa mitään. on mulle sanottukun mielenterveystoimistolla kerran että sä et ole kai sairas henkisesti kun näytät terveeltä. Mä vähän loukkaannuin hänen kommentista. ei voi olettaa että kun henkisesti sairas siirtyy eläkkeelle niin sitten alkaakin onni sillä henkisesti sairas ihminen on henkisesti sairas oli sitten hän eläkkeellä tai ei ole. Ei se eläke mitenkään määrittele sitä tilannetta, mutta toki voi se helepottaa siinä mielessä että kaikkein pahin vaihe on ohitse eikä tarvi stressata siitä tulevaisuudesta enää. Eläkkeellä voi tehdä myös duunia jos tuntuu siltä jos voimavarat riittää., mulla suurimmat haasteet työn teossa liittyy sosiaalisiin ongelmiin ja siihen että työkyky ei oo hyvä sillä kuormitun nopeasti. hermot ei ole vahvat. koen eläkkeellä ollessani stressiä, uupumusta, tyhjyyden tunteita ja koin samoja tunteita myös ennen eläkettäni kun olin työelämässä, työttömänä ja kuntoutustuella. tsemppiä sulle!

      • Anonyymi

        Hei. Kiitos pitkästä vastauksesta ja tsemppiä myös sinulle! Semmoinen kysymys mulla tuli vielä mieleen, että miten saat konkreettisesti ajan kulumaan kotona? Entä riittääkö sun eläke ihan hyvin elämiseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei. Kiitos pitkästä vastauksesta ja tsemppiä myös sinulle! Semmoinen kysymys mulla tuli vielä mieleen, että miten saat konkreettisesti ajan kulumaan kotona? Entä riittääkö sun eläke ihan hyvin elämiseen?

        mä oon nuuka eli tarkka rahoistani. mä osaan hoitaa talouttani siten että joka kuukausi on tili plussan puolella jonka ansiosta "olen tienannut" mukavasti rahaa tililleni. En sano summia, mutta kaukana olen köyhästä enkä ole työelämässä ollut missään korkeapalkkaisessa duunissa eikä kumpikaan vanhempani ole korkeapalkkaisessa duunissa olleet eli tulen pienituloisesta perheestä. Mulla ei ole minkäänlaisia rahaongelmia mikä johtuu pitkälti huolellisesta rahan käytöstä eli esim ostosreissulla osaan hyvin matemaattisesti miettiä miten käyttää rahat ostoksiin jne. Kotona etukäteen edellisenä päivänä suunnittelen kaiken. CD musalevyjä ostan kyllä. Niitä on paljon! vaatteisiin ei mene rahaa paljon kun käytän usein samoja vaatteita. Mulla on muutamia yli 20 vuotta vanhoja vaatteita joita käytän ja hyväkuntoisia ovat edlleen. On rahaa toki palanut kuten joutunut kunnostamana omakotitaloani ei kattoremonttiin paloi runsaasti rahaa 4 vuotta sitten ja toissa kesänä tehtiin remontti talon lämmityspuolelle ja sekään ei ollu halpa juttu. Vaikka rahaa on siis mennyt paljon niin väitän että viisas talouden pito on suurin syy siihen että olen kaukana köyhästä. Saan takuueläkettä ja sain eläkkeen henkisten ja synnynnäisten vikojen takia.

        Aika kuluu kotona siten että teen kotiaskareita kuten siivous, tiskaus, ruoanlaitto, polttopuiden teko(ulkotyö), musan kuuntelu, lehtien lukeminen, kävelylenkit, juoksuspurtit, punttitreeni, hölkkälenkki ja matkustelu pienillä paikkakunnilla(mä en tykkää isoista paikkakunnista&kaupungeista vaan pitää olla pieni ja mieluusti todella pieni kunta).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei. Kiitos pitkästä vastauksesta ja tsemppiä myös sinulle! Semmoinen kysymys mulla tuli vielä mieleen, että miten saat konkreettisesti ajan kulumaan kotona? Entä riittääkö sun eläke ihan hyvin elämiseen?

        mää en jaksa ennää väitellä netissä tunnekylmien ja ilkeitten ja tyhmien ihmisten kanssa jotka on automaattisesti 100% väärässä mielipiteissään. suomi on vapaa maa eli saa sannoo mielipitteen mut valitettava kyllä aika moni on esinm psykologiassa täysin pihalla , kuin lumiukko eli viittaan nyt kommentoijiin jotka ei mene kommenteissaan faktoissa. Esim väitteet että masennus ei ole sairaus ei pidä paikkaansa ja epäilenpä että tuollaisten kommenttien jakelijat on kovia oikeistolaisia, enkä tarkoita nyt kokoomuslaisia vaan kokoomuslaisia vielä enemmän oikealla olevia. Heidän ajatusmaailma, niin arvopoliittisesti, psykologisesti kuin talouspoliittisesti on tunnekylmä, ilkeä mutta samaan aikaan tyhmä. Etenki psykologiassa kuulee noita väitteitä että esim masennus on tekaistu sairaus. mä en tosiaan jaksa väitellä tommosten kanssa jotka on heti 100% väärässä väittämänsä kanssa, ei vois vähempää kiinnostaa tuhlata aikaansa heihin. Näillä ihmisillä on tärkeämpää tehoajattelu ja raha joka menee ihmisen edelle. Enkä siis tarkoita nyt maltillista oikeistoa eli kokoomusta, mut on toki kokoomuksessa myös nuivaakin sakkia ja sitten on tietenkin kommunismi joka on tuomittava aate. Sori meni off topiciksi loppuosa viestistäni hieman eli tällä palstalla ei politiikkaa saisi jauhaa vaan pysyä aiheessa. Mutta näin minä nyt tuli sanottua nää kommentit. jos siis joku tympeä ihminen sanoo sulle että et ole sairas henkisesti ja sulle ei suomen valtio saisi jakaa eläkerahaa niin sanon sulle sen kaverina että älä välitä sellaisten ihmisten kommenteista sillä he on niin tyhmiä ja julmia ihmisiä että niiden tehoajattelu sahaa omaan nilkkaan. Suomen rajan ulkopuolela venäjää hallitsee putin ja sen puolue joka on juuri tätä tehoajattelua harrastava ja putinin mielipiteet näkyy selvästi miten julma hän on kaikessa suhteessa, mm myös psykologiassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei. Kiitos pitkästä vastauksesta ja tsemppiä myös sinulle! Semmoinen kysymys mulla tuli vielä mieleen, että miten saat konkreettisesti ajan kulumaan kotona? Entä riittääkö sun eläke ihan hyvin elämiseen?

        käytäntömalli tietyillä ihmisillä otettu vanhoilta ajoilta jonka ne haluaa jäsentää nykyaikaan. Vanhassa on hyvääkin mutta on myös huonoa. Nykyisyydessä on myös riskejä sillä liian kova vihreä siirtymä voi sisältää riskejä ja voi eriarvoistaa ihmisiä. Oon usein samaa mieltä eliitin kanssa enkä usko muihin medioihin mutta toki on järkevää lukea kaikkia medioita jolloin on viisaampi tekemään oman päätelmän mikä media on viisaampi ja luotettavampi. Kautta maailman historian pahat puolueet on olleet yhteyksissä myös psykologiaan jossa psykologian ammattikunnassa on siirretty julmuus sinne ja myös muille ammattialoille. Tämä selviää jos lukee maailman historiasta pointteja. On maailmassa hyviäkin ihmisiä, mutta tuntuu kun lukee maailman historiaa ja miettii nykyhetkeä niin paljon olisi kyllä parantamisen varaa eli minusta jotenkin tuntuu että raha puhuu ja vahvat sekä nopeat kiusaa hitaita ja heikompia, mutta onneksi suomessa meillä heikoilla/sairailla menee suhteessa paljon paremmin kuin monissa muissa maissa.


    • Anonyymi

      Olen pohjalta ja tykkään Sipilästä. Tämä selviää, kun lukee Alfa-tv:n uutisia väärinpäin.

    • Anonyymi

      En ole vielä eläkkeellä. Tuskin vaikuttaisi paljon mitenkään, vähän varmaan lähteiden saatavuus saattaisi heiketä. Ei se mitään, tapan sitten itseni, jos jokin haittaa liikaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1445
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      154
      1137
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      103
      1020
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      877
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      850
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      64
      760
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      747
    8. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      733
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      728
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      692
    Aihe