Ihmetteletko miksi joku roikkuu perässäsi?

Anonyymi

Kattelin vaan tuossa yksi päivä kehä III espoon puolelle kun eräskin jännitti vasemmalla kaistalla satasen rajoituksella näyttääkö mittari jo 97km/h. Sitten kameratolpan kohdalla jarrua ei ettei nyt vaan suistu tieltä..? Vai oliko hirvi tulossa tielle vai kenties jalankulkija??

Itse ajelin kaikessa rauhassa oikeaa kaistaa katsellen tätä menoa, taas..

Anna muiden mennä, ajele vaan oikeaa kaistaa, sillä poistaa liikenteestä alle 90äö perässäroikkuvat kuljettajat.

82

789

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Syy perässä roikkumiseen on se, että se roikkuja ei osaa ajaa.

      • Anonyymi

        Kyllä se yleensä johtuu etummaisen junnaamisesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se yleensä johtuu etummaisen junnaamisesta.

        Silloinkin, kun se edessä oleva ajaa jonossa samalla nopeudella, jolla se jono liikkuu?
        Ja kuka päättää, miten suuri väli on edessä ajavaan?


      • Anonyymi

        Itse lasken asteittain nopeutta kunnes ajotaidoistaan epävarma perässäroikkuja uskaltautuu ryhtyä ohitukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se yleensä johtuu etummaisen junnaamisesta.

        Takaa tuleva muodostaa jonon, kun saavuttaa edellä ajavan ja jää perään junnaamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Takaa tuleva muodostaa jonon, kun saavuttaa edellä ajavan ja jää perään junnaamaan.

        Se edellä ajava junnaaja on sen jonon muodostuksen aiheuttaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se edellä ajava junnaaja on sen jonon muodostuksen aiheuttaja.

        Et osaa toimia siinä tilanteessa muuten kuin menemällä roikkumaan sen puskuriin? Sehän on vain huonoin tapa siinä tilanteessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et osaa toimia siinä tilanteessa muuten kuin menemällä roikkumaan sen puskuriin? Sehän on vain huonoin tapa siinä tilanteessa.

        Ei mennä puskuriin roikkumaan, mutta kun siitä junnaajaa ei voi vastaantulevasta vilkkaasta liikenteestä johtuen turvallisesti ohittaa, niin jonohan siitä sitten muodostuu jossa se junnaaja on jonon aiheuttaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mennä puskuriin roikkumaan, mutta kun siitä junnaajaa ei voi vastaantulevasta vilkkaasta liikenteestä johtuen turvallisesti ohittaa, niin jonohan siitä sitten muodostuu jossa se junnaaja on jonon aiheuttaja.

        Niin. Sitten ajetaan sen takana. Entä sitten?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin. Sitten ajetaan sen takana. Entä sitten?

        Sitä sitten, että miksi sitä junnaajaa ei monet pidä jonon muodostuksen aiheuttajana vaan syy tästä sälytetään tämän tupajumin takana ajaville.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä sitten, että miksi sitä junnaajaa ei monet pidä jonon muodostuksen aiheuttajana vaan syy tästä sälytetään tämän tupajumin takana ajaville.

        Minä en ymmärrä, miksi normaalista liikennetilanteesta pitää muodostaa ongelma ja löytää syyllinen siihen.


      • "Syy perässä roikkumiseen on se, että se roikkuja ei osaa ajaa."

        Tai luulee säästävänsä polttoainetta, kun toinen halkaisee ilmaa edellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en ymmärrä, miksi normaalista liikennetilanteesta pitää muodostaa ongelma ja löytää syyllinen siihen.

        Valitettavasti se on lähes normaali tilanne, mutta ei mitenkään toivottava. Joten on varsin ymmärrettävää, että mainittuja junnaajia palstoilla ajotavastaan tukistetaan ja syylliseksi mainitaan.


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        "Syy perässä roikkumiseen on se, että se roikkuja ei osaa ajaa."

        Tai luulee säästävänsä polttoainetta, kun toinen halkaisee ilmaa edellä.

        Onpas autoilija artolta jälleen varsin idioottimainen oivallus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valitettavasti se on lähes normaali tilanne, mutta ei mitenkään toivottava. Joten on varsin ymmärrettävää, että mainittuja junnaajia palstoilla ajotavastaan tukistetaan ja syylliseksi mainitaan.

        Vilkkaan liikenteen aikana mennään jonossa, eikä nopeus ole aina se suurin sallittu. Koita hyväksyä tilanne.


    • Anonyymi

      Jos kaikki ajaisivat tismalleen samaa nopeutta, niin jonoja ei helopolla muodostuisi.

    • Anonyymi

      Nopeus on selkeästi ilmoitettu rajoituskyltissä. Esim. nopeus 100km/h, ei siis 107km/h tai 93km/h.

      • Anonyymi

        Maksiminopeus on selkeästi ilmoitettu rajoituskyltissä.


      • Anonyymi

        Molemmat mainitsemasi nopeudet on laillisia. tuo 107km/h ei ketään häiritse tai vaaranna, kun taas 93km/h aiheuttaa jonoutumista ja sitä kautta pahimmillaan jopa vaara tilanteita. Ennen kuin keretään huomauttamaan, kyse on hyvästä kesäisestä kelistä päiväsaikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Molemmat mainitsemasi nopeudet on laillisia. tuo 107km/h ei ketään häiritse tai vaaranna, kun taas 93km/h aiheuttaa jonoutumista ja sitä kautta pahimmillaan jopa vaara tilanteita. Ennen kuin keretään huomauttamaan, kyse on hyvästä kesäisestä kelistä päiväsaikaan.

        107km/h ei ole laillinen nopeus satasen alueella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Molemmat mainitsemasi nopeudet on laillisia. tuo 107km/h ei ketään häiritse tai vaaranna, kun taas 93km/h aiheuttaa jonoutumista ja sitä kautta pahimmillaan jopa vaara tilanteita. Ennen kuin keretään huomauttamaan, kyse on hyvästä kesäisestä kelistä päiväsaikaan.

        Numerot opetetaan jo ekaluokalla. Ihme että autoilijoille tulee epäselvyyttä tällaisesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        107km/h ei ole laillinen nopeus satasen alueella.

        Kyllä se käytännössä on, kokeile vaikka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Numerot opetetaan jo ekaluokalla. Ihme että autoilijoille tulee epäselvyyttä tällaisesta.

        Ei autoilijoilla tuossa ole numeroiden suhteen mitään epäselvyyttä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se käytännössä on, kokeile vaikka.

        Ei ole laillinen nopeus periaatteessa eikä käytännössäkään. Pitää kyetä noudattamaan rajoituksia, vaikka kukaan ei ole kyttäämässä eikä sanktioita tulisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se käytännössä on, kokeile vaikka.

        Nopeusrajoitus - Merkissä oleva luku osoittaa ajoneuvon ja raitiovaunun suurimman sallitun nopeuden kilometreinä tunnissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole laillinen nopeus periaatteessa eikä käytännössäkään. Pitää kyetä noudattamaan rajoituksia, vaikka kukaan ei ole kyttäämässä eikä sanktioita tulisi.

        On käytännössä täysin laillinen nopeus. Laittomistahan tulisi sanktioita, tuosta ei tule, eikä tietenkään pidä tulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nopeusrajoitus - Merkissä oleva luku osoittaa ajoneuvon ja raitiovaunun suurimman sallitun nopeuden kilometreinä tunnissa.

        Niin osoittaa, mitä sitten?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On käytännössä täysin laillinen nopeus. Laittomistahan tulisi sanktioita, tuosta ei tule, eikä tietenkään pidä tulla.

        Ei ole. Se, ettei siitä välttämättä rangaista, ei tee siitä laillista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole. Se, ettei siitä välttämättä rangaista, ei tee siitä laillista.

        Kyllä se on silloin jopa lain valvojan silmissä ok kun ei ylitä rangaistavuuden rajaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole laillinen nopeus periaatteessa eikä käytännössäkään. Pitää kyetä noudattamaan rajoituksia, vaikka kukaan ei ole kyttäämässä eikä sanktioita tulisi.

        On käytännössä täysin laillinen. Nuo "kyetä noudattamaan" saivartelusi on vain sitä omaa käytännölle varsin vierasta ajattelua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On käytännössä täysin laillinen. Nuo "kyetä noudattamaan" saivartelusi on vain sitä omaa käytännölle varsin vierasta ajattelua.

        Ei ole. Se ei ole sääntöjen mukainen nopeus sen enempää teoriassa kuin käytännössäkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole. Se ei ole sääntöjen mukainen nopeus sen enempää teoriassa kuin käytännössäkään.

        Noin pieni ylitys on hyväksytty niin teoriassa kuin käytännössä. Toki pilkun nussijana olet erimieltä joka ei tosiasiaa kuitenkaan muuksi muuta, ei teoriassa eikä varsinkaan käytännössä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin pieni ylitys on hyväksytty niin teoriassa kuin käytännössä. Toki pilkun nussijana olet erimieltä joka ei tosiasiaa kuitenkaan muuksi muuta, ei teoriassa eikä varsinkaan käytännössä.

        Ei ole hyväksytty teoriassa, eikä käytännössä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole hyväksytty teoriassa, eikä käytännössä.

        Niinhän sinä tietämättömyydessäsi luulet, tietävät tietää että on hyväksytty sekä teoriassa että käytännössä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän sinä tietämättömyydessäsi luulet, tietävät tietää että on hyväksytty sekä teoriassa että käytännössä.

        Mutta kun ei ole, ei teoriassa eikä käytännössä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole hyväksytty teoriassa, eikä käytännössä.

        Niinpä, rikolliset yrittävät kaiken aikaa venyttää lakeja.


    • Anonyymi

      Tässä ketjussa puhutaan junnaamisesta. Ymmärrän, jos tilapäisesti joku syystä tai toisesta tilapäisesti rajoitusta hitaammin ajava saa jonkun peräänsä. Tilapäisesti. Jos tilanne jatkuu, ongelma on takana ajavan ajo- ja ohitustaidoissa.

      Kolikolla on myös toinen puoli. Kaikki eivät aja hitaasti. Silti ajetaan tappituntumalla. Minulla on jatkuvasti navigaattori auki, koska haluan nähdä todellisen nopeuteni. Ajan normaalisti mittarin mukaan 80 km/h rajoitusalueella 87 km/h. Käytän myös cruiseria, jonka asetus on 87km/h (navigaattorin mukaan 84km/h). Satasen alueella astus on 105 km/h. Lievästä ylinopeudesta huolimatta liian usein joku häirikkö liimautuu puskuriin. Vain liimautuu. Mutta ei ohita, vaikka olisi tilaisuus. Ilmeiseti ei osaa ohittaa. Mutta ei osaa myöskään pitää turvavälistä huolta. Jos osaisi, tätä kirjoitusta ei olisi.

      Jos minä tavoitan jonkun edellä menijän, jään taakse mutta pidän reilun turvavälin. Tai ohitan edellä menijän, jos haluan jatkaa aiemmin ajamaani nopeutta. Minulla ei ole tarvetta painostaa edellä menevää ajamaan lujempaa. Enkä edes pystyisi siihen. Ei ole tankoa millä työntää edellä menevää. Psykologinen sodankäynti on lapsellista eikä kuulu liikenteeseen.

      Kaiki perustelut, joilla roikkujat perustelevat käytöstään, ovat sepitettyjä. Selittely vain alleviivaa roikkujan kyvyn arvioida tilannetta ja käytöstään. Esimerkiksi selitetään, että vastaantulevan liikenteen takia ei voi ohittaa. Jos ei voi, silloin ajetaan kiltisti jonossa ja pidetään riittävä väli edellä menevään. Jos minä pääsen lava-autolla ohi, pääsee kevyemmällä henkilöautollakin. Ero onkin ajotaidoissa, liikenteen lukemisessa ja asenteessa muita kohtaan. Toiset osaavat tehdä omat ratkaisunsa, toiset yrittävät muut saada tekemään ratkaisun omasta puolestaan. Sellaisia ne perässähiihtäjät ja- roikkujat ovat. Eivät kykene itsenäiseen toimintaan ja päätöksentekoon - edes liikenteessä.

    • Anonyymi

      On kohteliasta ajaa lähellä rajoitusnopeutta, jos olosuhteet sen mahdollistavat. Yli rajoitusten ei ole kenenkään tarve tai velvollisuus ajaa.

    • Anonyymi

      Laissa ei juurikaan puututa alinopeuteen. Ehkä siksi monet pitävät kansalaisoikeutenaan ajaa alinopeutta. Mutta eihän laki kiellä piereskelyäkään.

      • Anonyymi

        Kyllä pienimmän sallitun nopeuden alittaminen ilman liikenteellistä syytä on kielletty. Kansalaisoikeutena pitämisestä tiedät varmasti enemmän kuin kukaan muu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä pienimmän sallitun nopeuden alittaminen ilman liikenteellistä syytä on kielletty. Kansalaisoikeutena pitämisestä tiedät varmasti enemmän kuin kukaan muu.

        Mikä on pienin sallittu nopeus?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on pienin sallittu nopeus?

        Liikennemerkki D10 Vähimmäisnopeus osoittaa nopeuden, jota ei saa alittaa. Kyseessä on kokonaan uusi liikennemerkki, joka otettiin käyttöön TLL:n uudistuksessa pari vuotta sitten. En tiedä, onko niitä vielä laitettu minnekään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liikennemerkki D10 Vähimmäisnopeus osoittaa nopeuden, jota ei saa alittaa. Kyseessä on kokonaan uusi liikennemerkki, joka otettiin käyttöön TLL:n uudistuksessa pari vuotta sitten. En tiedä, onko niitä vielä laitettu minnekään.

        Vähimmäisnopeus on eri asia kuin pienin sallittu nopeus. Vähimmäisnopeudenkin saa alittaa, jos liikennetilanne (olosuhteet) niin vaativat. Vielä en itse ole missään nähnyt kyseistä merkkiä käytettävän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähimmäisnopeus on eri asia kuin pienin sallittu nopeus. Vähimmäisnopeudenkin saa alittaa, jos liikennetilanne (olosuhteet) niin vaativat. Vielä en itse ole missään nähnyt kyseistä merkkiä käytettävän.

        Sitä en tiennyt. Millä tavoin ne eroavat toisistaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä en tiennyt. Millä tavoin ne eroavat toisistaan?

        Eroavat siten että toinen termi löytyy tieliikennelaista ja toinen ei sieltä löydy ollenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eroavat siten että toinen termi löytyy tieliikennelaista ja toinen ei sieltä löydy ollenkaan.

        Mutta tarkoittavatko ne eri asiaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta tarkoittavatko ne eri asiaa?

        Kenties tarkoittavat eri asioita, koska toinen löytyy laista ja on määritelty, mitä se tarkoittaa. Toinen ei löydy laista, eikä sille määritystä tarkoituksen suhteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kenties tarkoittavat eri asioita, koska toinen löytyy laista ja on määritelty, mitä se tarkoittaa. Toinen ei löydy laista, eikä sille määritystä tarkoituksen suhteen.

        Mutta sinä et siis tiedä, tarkoittavatko ne eri vai samaa asiaa.


    • Anonyymi

      Juu, ihmettelen aika usein niitä tilanteita, kun perään liimaantuu ylinopeusyrjöjä, kun itse ajan tasan suurinta sallittua (tai joskus jopa pari km/h yli, ja joo mittarivirhe on tiedossa ja huomioitu).

      • Anonyymi

        Yritä ymmärtää. Ne kuitenkin toimii juuri niin fiksusti kuin osaavat.


    • Anonyymi

      Alkukesää oli ja 120 motari lempäälän kohdalla , ajettiin volvo eessä ,ihmetteli varmaan samaa mikä hemmetin jono toi , no maija-auto jonon keskeskellä . Kukaan uskaltanu nopeutta nostaa , 123 vetästiin ohi , sinne jäivät täriseen ja sinivalkoo pelkäämään , navi näytti 115.

      • Anonyymi

        Tämän oon pari kertaa ittekkin havainnu, ihan kuin olis kiellettyä ohittaa poliisia. Ja sitten ne kameroihin hidastajat aina vaan jaksaa ottaa pattiin:)


    • Anonyymi

      Takaa tuleva odottelee, milloin se mummeli älyää mennä pois edestä?

      • Useampikaistainen tie. Tuossa tilanteessa mennään oikealta ohi. Miksi jäädä taakse keräämään jonoa?


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Useampikaistainen tie. Tuossa tilanteessa mennään oikealta ohi. Miksi jäädä taakse keräämään jonoa?

        Samaa mieltä kanssasi.


    • Anonyymi

      Kehä I tunneli vallikallion kohdalla, toiset painaa jarrua vielä siellä tunnelissa kun paskovat housuun kuoleman pelossa jos mittari näyttää yli 60km/h. Tunnelin ylämäkeä möyritään ylös jopa 40km/h ei helvetti..

      • Anonyymi

        Laitas ny ohjeet ja tarkasti miten sinne tunneliin ja pois pitää ajaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laitas ny ohjeet ja tarkasti miten sinne tunneliin ja pois pitää ajaa.

        Ei tunnelissa ajaminen poikkea kovinkaan paljon taivasalla ajamisen suhteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laitas ny ohjeet ja tarkasti miten sinne tunneliin ja pois pitää ajaa.

        Anna mennä, älä ala jarruttaa ainakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anna mennä, älä ala jarruttaa ainakaan.

        Jarrutan jos on aihetta siihen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jarrutan jos on aihetta siihen.

        Jarrutan kun koen tarvetta siihen.

        Oikealla tarpeella ei väliä.
        Eikä sillä, miten se liikenteeseen vaikuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laitas ny ohjeet ja tarkasti miten sinne tunneliin ja pois pitää ajaa.

        Perjantaina, älä apina ihmettele jos sun perässä roikkuu joku kun ajat siellä tunnelissa 40km/h alamäessä, koko v... liikenne sekoaa näiden kuolemaa tunnelissa pelkäävien takia.

        Tunnelissa ei ole seinää keskellä ajokaistaa johon törmäät, se ei lopu siis kuin seinään mikä piip v iso yllätys.

        Anna mennä, et kuole jos ajat 65-75 siellä alamäessä.

        Oikeasti, mikä on suurin vaaran aiheuttaja, sujuva liikenne vs joku hidastelija jonka perässä kaikki roikkuu, jota ohitellaan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jarrutan jos on aihetta siihen.

        Sun edessä ei ole ketään niin mene, laskettele vaan menee jalat pois polkimilta.. ja nauti..
        Ei siellä kukaan ole mitään 5km/h ylinopeuksia kyttäämässä. Auton mittarin mukaan voit ihan huoletta antaa mennä sillä 60km/h nopeusrajoitusalueella tunnelissa alamäessa 70km/h, todellinen nopeus on vasta silloin 65km/h.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perjantaina, älä apina ihmettele jos sun perässä roikkuu joku kun ajat siellä tunnelissa 40km/h alamäessä, koko v... liikenne sekoaa näiden kuolemaa tunnelissa pelkäävien takia.

        Tunnelissa ei ole seinää keskellä ajokaistaa johon törmäät, se ei lopu siis kuin seinään mikä piip v iso yllätys.

        Anna mennä, et kuole jos ajat 65-75 siellä alamäessä.

        Oikeasti, mikä on suurin vaaran aiheuttaja, sujuva liikenne vs joku hidastelija jonka perässä kaikki roikkuu, jota ohitellaan...

        Jopa sen selvästi alle suurimman sallitun ajavan perässä ajaessa voi pitää turvavälin tarpeeksi suurena.


    • Anonyymi

      Vauhtia pitää hiljentää, jos tien reunoilla on meluaidat.
      Nopeus tuntuu silloin kovemmalta.
      Sitten jos on oikein katto, niin kuin tunnelissa, niin silloin nopeus vasta tuntuukin hurjalta.

      Toisin päin, jos maantiellä tulee aukeampaa ja hyviä ohituspaikkoja, niin silloin voi kiihdyttää.
      Ohituskaistojen kohdalla voi oikein lyödä hetkeksi lapun lattiaan.

    • Anonyymi

      Kun yksin ajelee niin taakse tulevat ovat ihan itse sinne tuleet verenpainettaan nostamaan. Menkää kahville, tauolle, syömään, lataamaan tyhmiä sähkökoppeja, tai tehkää ihan mitä vaan että saan ajella rauhassa liikennesääntöjen mukaan.
      Te ette määrää miten minun pitää liikkua, mua ei teidän kiireet haittaa mitenkään.

      • Anonyymi

        Sinähän se oletkin kuningas, mutta vain liiketeessä, hihii!
        Kotona pirttihirmu ja kakarat määrää tahdin ja töissä pomo. Liikenne on ainoa paikka missä itse pääsee määräämään ja kiusaamaan matelulla muita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän se oletkin kuningas, mutta vain liiketeessä, hihii!
        Kotona pirttihirmu ja kakarat määrää tahdin ja töissä pomo. Liikenne on ainoa paikka missä itse pääsee määräämään ja kiusaamaan matelulla muita.

        Miksi et tee tilanteellesi mitään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän se oletkin kuningas, mutta vain liiketeessä, hihii!
        Kotona pirttihirmu ja kakarat määrää tahdin ja töissä pomo. Liikenne on ainoa paikka missä itse pääsee määräämään ja kiusaamaan matelulla muita.

        Peräkamaripojalla on paha olla. Yritä edes jotain tehdä, satsaa itseesi.


    • Anonyymi

      Älä unelmoi, ei sun tarvii ajaa ekaa kilometriä 75km/h 80 rajoituksella.
      Niin nähtyä, joku tulee liittymästä niin sillä menee 1-2km että se saa vauhdin nostettua 75 vähän yli 80 kun ollaan 80 nopeusrajoitusalueella ja kohta se ajaakin jo liki sataa kun se pari kilometriä on menty.

      Kunnioita takana olevia älkääkä jääkö junnaa siihen eteen un kuitenkiin myöhemmin ajat suuremmalla nopeudella niin mikä siinä on että pitää se 1-2km ajaa muuta liikennettä hitaammin, ei prkl ymmärrä.

      • Anonyymi

        Ei tarvi ajaa 75 mutta saa ajaa 75 80 alueella.


      • Anonyymi

        Tieliikennelaki ei määrää huomioimaan muita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tieliikennelaki ei määrää huomioimaan muita.

        Peilistä on hyvä huomioida muita


    • Anonyymi

      Aloituksen otsikkoon ei voi muuta vastata kun: en ihmettele, että joku roikkuu perässä mutta ihmettelen sitä miksi se ei mene ohi. Jos sillä on kiire voi ohittaa tai vaihtoehto on ajaa perässä. Jos vastaantulevanliikenteen vuoksi ei voi ohittaa minä en ole siihen syyllinen. Jos ei osaa tai ei uskalla ohittaa on taas vaihtoehtoja mistä valita siis ajaa perässä tai pysähtyä vaikka johonkin turvalliseen paikkaan ja odotella vähän aikaa.
      Jos on jostain myöhässä voi vaan syyttää itseään ettei ehdi ja on tehnyt itselleen liian tiukan aikataulun. Siis perässä saa ajaa jos sinne on halunnut tulla ajamaan.

      • Anonyymi

        Olen pääosin samaa mieltä kanssasi. Tosin löytyy tapauksia jotka jäävät rekkojen perään ajamaan. Jos rekasta ja sen perässä ajavista haluaa mennä ohi, niin joutuu varaamaan erittäin pitkän suoran tarkoitusta varten. Jos haluaa ajaa perässä, niin jättäisi sitten tarpeeksi välimatkaa, jotta muut voivat hyödyntää väliä ja lähteä omaan ohitukseen järkevän matka päästä rekan perästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen pääosin samaa mieltä kanssasi. Tosin löytyy tapauksia jotka jäävät rekkojen perään ajamaan. Jos rekasta ja sen perässä ajavista haluaa mennä ohi, niin joutuu varaamaan erittäin pitkän suoran tarkoitusta varten. Jos haluaa ajaa perässä, niin jättäisi sitten tarpeeksi välimatkaa, jotta muut voivat hyödyntää väliä ja lähteä omaan ohitukseen järkevän matka päästä rekan perästä.

        Mitenhän niitä pitkiä suoria varataan ihan itselle ohituskäyttöön? Mielipiteesi taitaa olla juuri autokoulussa kuulleelta tai ihan amisjutulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitenhän niitä pitkiä suoria varataan ihan itselle ohituskäyttöön? Mielipiteesi taitaa olla juuri autokoulussa kuulleelta tai ihan amisjutulle.

        Olen huomannut saman ja olen kuitenkin ajanut 40 vuotta ja varmaan toista miljoonaa kilonmetriä.
        Kun tulee 2km ohituskaista niin tämä rekan perässä ajelija lähtee ohittamaan rekkaa 2 km/h vauhtierolla vaikka nopeusrajoitus sallisi reippaamman ohituksen.
        Toinen on se joka ajaa jonossa 2. tai 3. ja siirtyy ohituskaistalle heti kaistan alussa mutta ei paina kaasua, olen joskus ohittanut tällaisen tapauksen oikealta puolelta ja sen jälkeen rekan vasemmalta.
        Tilanne korostuu kun ajaa vanhalla transitilla joka tarvii pitkät suorat ohitukseen, eli seuraava ohituspaikka voi olla 10km päässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen huomannut saman ja olen kuitenkin ajanut 40 vuotta ja varmaan toista miljoonaa kilonmetriä.
        Kun tulee 2km ohituskaista niin tämä rekan perässä ajelija lähtee ohittamaan rekkaa 2 km/h vauhtierolla vaikka nopeusrajoitus sallisi reippaamman ohituksen.
        Toinen on se joka ajaa jonossa 2. tai 3. ja siirtyy ohituskaistalle heti kaistan alussa mutta ei paina kaasua, olen joskus ohittanut tällaisen tapauksen oikealta puolelta ja sen jälkeen rekan vasemmalta.
        Tilanne korostuu kun ajaa vanhalla transitilla joka tarvii pitkät suorat ohitukseen, eli seuraava ohituspaikka voi olla 10km päässä.

        Varsin asiaa kirjoitat.
        Tuota ohituskaistan varaajan oikealta ohittamiseen en vielä ole hokannut/käyttänyt mutta varmasti aivan käyttökelpoinen idea tarpeellista varovaisuutta noudattaen tehtäväksi.
        Millaisen ääni ja valoshow on oikealta ohitetun taholta sinuun kohdistunut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varsin asiaa kirjoitat.
        Tuota ohituskaistan varaajan oikealta ohittamiseen en vielä ole hokannut/käyttänyt mutta varmasti aivan käyttökelpoinen idea tarpeellista varovaisuutta noudattaen tehtäväksi.
        Millaisen ääni ja valoshow on oikealta ohitetun taholta sinuun kohdistunut?

        Ei minkäänlaista.
        Ei varmaan tajua että on pahasti tulppana ja ilmeisesti on ihan ok että ohitetaan oikealta.

        Se on tosiaan omitusita että jos autossa on 150 -200hp tehoja niin niistä käytetään ohitustilanteessa vain 60hp.
        Eikö ole turvallisinta lottasta se kaasu pohjaan ja kiihdyttää nopeasti sallittuun nopeuteen ja vilkkaasti ohi?
        Nyt ajelen paljon jumpyllä jossa 163hp.
        Kun on pakuversio ja ilman kuormaa niin teho/painosuhde ihan hyvä niin pääsee nopeasti ohituksista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitenhän niitä pitkiä suoria varataan ihan itselle ohituskäyttöön? Mielipiteesi taitaa olla juuri autokoulussa kuulleelta tai ihan amisjutulle.

        Väärin ymmärtämisen tait on kai sekin jonkin moinne taito.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitenhän niitä pitkiä suoria varataan ihan itselle ohituskäyttöön? Mielipiteesi taitaa olla juuri autokoulussa kuulleelta tai ihan amisjutulle.

        "Varaamaan" tarkoittaa tuossa tietenkin sitä, että pitää katsoa tarpeeksi pitkä pätkä, joita ei ihan joka kohdasta löydy. Fiksut ymmärsivät varmasti mitä tarkoitettiin. Tyhmät eivät ja idiootit yrittävät päteä kieleen viittaamalla, kun muutakaan eivät keksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Varaamaan" tarkoittaa tuossa tietenkin sitä, että pitää katsoa tarpeeksi pitkä pätkä, joita ei ihan joka kohdasta löydy. Fiksut ymmärsivät varmasti mitä tarkoitettiin. Tyhmät eivät ja idiootit yrittävät päteä kieleen viittaamalla, kun muutakaan eivät keksi.

        Kyllä siellä edellinen puhui "kaistan varaamisesta tarkoitusta varten". Voisi käsittää, että se varattaisiin ohituskäyttöön. Tyhmät ja idiootit jotka bussin ikkunasta liikennettä kurkkii yleensä puuttuvat juuri tällaisiin. Älkää puutuko ihmisten asioihin ja varsinkaan liikenteeseen kun ette siitä mitään tajua. ää li öt !!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et olisi piilossa enää

      Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      92
      4587
    2. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

      Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      80
      3703
    3. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

      "Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      130
      3081
    4. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

      Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      115
      2605
    5. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

      Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      129
      2524
    6. Hymysi saa tunteet

      Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      43
      2121
    7. Tiedän, että emme yritä mitään

      Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      28
      2047
    8. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

      Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      225
      1810
    9. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

      Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1697
    10. Kuvaile kaivattusi

      ulkonäköä?
      Ikävä
      88
      1649
    Aihe