Ukrainassa käynyt evp. Majuri kehuu suomalaisia taistelijoita

Anonyymi

Oudoksuttaa nämä suomalaisia reserviläisiä koskevat ylenpalttiset kehut, joita on tarjoiltu viimeisen 5 kk aikaan useasti ja pyytämättä. Varusmiespalveluksen aikana en muista että olisi koskaan kehuttu. Näin sitä vaan silava kasvaa korkoa ja muuntuu kovan luokan taistelu-osaamiseksi 30 vuodessa.

30 vuotta varusmiespalveluksen jälkeen en muista enää muita taktiikkoja kuin syöksyen eteenpäin. Aseenkäsittelyn osaisin ehkä vieläkin, mutta muut opit ovat unohtuneet. Koen että enin oppi mitä sain tapahtui peruskoulutuskaudella. Sen jälkeen en oppinut käytännössä enää mitään uutta. Aukin opeilla tai unohtamisilla ei ole merkitystä, kun opetettu kalusto on uusittu jo 20-25 vuotta takaperin. Ym taustoja vastaan suomalaisten reservin möhömahojen sotataitoja koskevat kehut tuntuvat perusteettomalta höpötykseltä.

3

70

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kannattaa ängetä joka paikkaan kunhan van veli-venäläinen on vastassa ei kukaan eikä mikään muu? Eli vakavanpuoleinen asennevamma viimeisen hävityn sodan jälkeen lienee osalla kansasta olevan vielä vallalla näemmä siis.

      • Anonyymi

        Maanpuolustuksellista hurmosta, sanoisin. Jotkut ovat niin voimainsa tunnossa, että realiteetit ovat hämärtyneet vakavalla tavalla. Ukrainassa on kulutettu loppuun/hävitty jo Suomen arsenaalia vastaava määrä sotateknolgiaa. Sotaa käyty 5 kk. Ukrainan tilanteesta kannattaa huomata myös että vaikka r-yssä ei ole saanut valloitettua maita, Ukrainan infrat on kuitenkin tuhottu kivikauden tasolle. Ei mikään voitto Venäjälle, mutta valtava menetys ja tappio Ukrainalle (ja EU:lle joka joutuu maksamaan jälleenrakentamisen, koska Ukrainalla ei ole rahaa).


    • Anonyymi

      Suomessa on sodan kokeneita vain kourallinen. Muiden sotataidot ovat uskomusten varassa. Lähtökohtaisesti en pidä random reserviläisiä minään taidokkaina sotilaina. Miesten keski-ikä on ~45 vuotta, eli varusmiespalveluksesta on keskimäärin kulunut 20-25 vuotta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe