Naantali - parempi kuin ennen

Anonyymi

Tulipa monen vuoden tauon jälkeen käytyä kahdesti reissun varrella Naantalissa - mieleen on jäänyt taannoinen pitkä keskusteluketju, jossa monipuolisesti haukuttiin uutta vierasvenesatamaa.
Molemmilla kerroilla tultiin nyt ribillä viereen kysymään laituripreferensseistä ja ohjattiin parhaalle olosuhteiden ja täyttöasteen mukaiselle paikalle. Kävelijän kantava aisapaikka ja peräkiinnitys. Tuulen alapuolelle tietysti.
Sähkötolppia ja vesipisteitä oli vähintäänkin riittävästi.
Sauna erittäin siisti ja pesutilat riittävät ja siistit.
Vessat kohtalaisen siistit, parannettavaa olisi.
Henkilökunnan asenne satamakonttorissa ja kassoilla kohdallaan ja iloinen meininki.
Satamaravintoloiden mökä ei puskenut entiseen malliin kun vieraslaiturit nyt enemmän länsi-pohjois akselilla.

Suosittelen!

20

695

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Joo joo allas lillu vihreää levää...

      • Anonyymi

        Valitettavasti näin vaikka ei varmastikaan ole sataman suoranaisessa vaikutusvallassa sen määrä, taitaa muut tekijät vaikuttaa enemmän tuolla Saaristomeren suunnalla. Sinilevää on ikävästi vähän joka puolella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valitettavasti näin vaikka ei varmastikaan ole sataman suoranaisessa vaikutusvallassa sen määrä, taitaa muut tekijät vaikuttaa enemmän tuolla Saaristomeren suunnalla. Sinilevää on ikävästi vähän joka puolella.

        Ei tietystikkään sataman vika, mutta kuka viihtyy hernekeitossa, on mukavampiakin satamia. Jos pitää turisti rysistä ja turisti ruuasta (aina riittää uusia nälkäisiä, vaikka paskaa tarjotaan), niin oiva paikka chillailla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tietystikkään sataman vika, mutta kuka viihtyy hernekeitossa, on mukavampiakin satamia. Jos pitää turisti rysistä ja turisti ruuasta (aina riittää uusia nälkäisiä, vaikka paskaa tarjotaan), niin oiva paikka chillailla.

        Loma alkaa viikonloppuna, joten nyt täytyy löytää sieltäpäin satamia, joissa ei tuota levämössöä ole.
        Kerropa minulle ystävällisesti vaikka vain pari sellaista, johon voisimme ensiviikon alussa poiketa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Loma alkaa viikonloppuna, joten nyt täytyy löytää sieltäpäin satamia, joissa ei tuota levämössöä ole.
        Kerropa minulle ystävällisesti vaikka vain pari sellaista, johon voisimme ensiviikon alussa poiketa.

        Levätilanne vaihtelee tuulensuunna mukaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Loma alkaa viikonloppuna, joten nyt täytyy löytää sieltäpäin satamia, joissa ei tuota levämössöä ole.
        Kerropa minulle ystävällisesti vaikka vain pari sellaista, johon voisimme ensiviikon alussa poiketa.

        Levätilanne vaihtelee tuulen mukaan. Esim Naantalissa voi olla levättöntä jos tuulee pois päin satamasta. Tänään tuullut navakasti, sekin hajottaa levälauttoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Levätilanne vaihtelee tuulen mukaan. Esim Naantalissa voi olla levättöntä jos tuulee pois päin satamasta. Tänään tuullut navakasti, sekin hajottaa levälauttoja.

        Vaikka vesi näyttää puhtaalta,tarkemmin katsoen
        on täynnä vihreää murua,uiminen saa jäädä kohdaltani


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka vesi näyttää puhtaalta,tarkemmin katsoen
        on täynnä vihreää murua,uiminen saa jäädä kohdaltani

        Kuka täyspäinen nyt muutenkaan vierasvenesataman tuntumassa pullikoi? Sitä varten on Naantalin kylpylä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka täyspäinen nyt muutenkaan vierasvenesataman tuntumassa pullikoi? Sitä varten on Naantalin kylpylä.

        Onhan näitä nähty,jopa Naantalissa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Loma alkaa viikonloppuna, joten nyt täytyy löytää sieltäpäin satamia, joissa ei tuota levämössöä ole.
        Kerropa minulle ystävällisesti vaikka vain pari sellaista, johon voisimme ensiviikon alussa poiketa.

        Kokeile Lappon ja Iniön seutuvilta, siellä ei parin viime viikon aikana pahemmin levää näkynyt. Kaikissa umpipussisumppusatamissa sitä näytti olevan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokeile Lappon ja Iniön seutuvilta, siellä ei parin viime viikon aikana pahemmin levää näkynyt. Kaikissa umpipussisumppusatamissa sitä näytti olevan.

        Kiitoksia vinkistä.
        Katsotaan mihin tässä vielä ehtii, mutta nuo mainitsemasi paikat ovat kyllä keskeisillä reiteillä.


    • Anonyymi

      Tämä on vähän sama kun turistit painelee saariston pusikoissa
      sandaalit ja shortis jalassa,ei vät ole varmaan kuulletkaan punkeista.
      Terveisiä pääkaupunkiseudulle.Hah .Hah

      • Anonyymi

        Sulla varmaan on sukat verkkareiden päällä ja kumpparit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla varmaan on sukat verkkareiden päällä ja kumpparit?

        Näin se melkein on, olen tarpeeksi nyppinyt punkkeja kropastani
        niin tiedän mistä puhun


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin se melkein on, olen tarpeeksi nyppinyt punkkeja kropastani
        niin tiedän mistä puhun

        Toisiin varmaan tarttuu helpommin kuin toisiin?


    • Anonyymi

      Mä olen myös ajatellut samaa kuin edellinen kirjoittaja. Eipä ole liiemmin ollut sukkia verkkareiden päällä ja olen pyörinyt pitkin rantoja ja puskia niin Hangossa kuin Turussakin asuessani, enkä ole koskaan punkkia päälläni havainnut tässä 55 vuoden aikana. Se,etten ole havainnut, ei tietenkään sulje pois sitä, ettei sellaista ole päälläni ollut, muttei ainakaan tähän mennessä ole mitään aiheuttanut.

      • Anonyymi

        Mulla 50 vuodessa 2 ollu kiinni niin että olen ne havainnut. Koirissa ja kissoista niitä on kyllä ollu ihan riittävästi. Luonnossa tulee vietettyä oikeestaan kaikki vapaa-aika ja pukeutuminen sään mukaan eikä punkkien. Punkit on muuttunut ajan saatossa. Ennen ne mönki hitaasti eikä niitä tuntenut iholla nykyään ne vipeltää paljon nopeammin ja ne tuntee kun ne kipittää iholla. Nämä kaksi kiinnittynyttä on löytynyt illalla saunassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla 50 vuodessa 2 ollu kiinni niin että olen ne havainnut. Koirissa ja kissoista niitä on kyllä ollu ihan riittävästi. Luonnossa tulee vietettyä oikeestaan kaikki vapaa-aika ja pukeutuminen sään mukaan eikä punkkien. Punkit on muuttunut ajan saatossa. Ennen ne mönki hitaasti eikä niitä tuntenut iholla nykyään ne vipeltää paljon nopeammin ja ne tuntee kun ne kipittää iholla. Nämä kaksi kiinnittynyttä on löytynyt illalla saunassa.

        Mulla 55 vuoden keskiarvona ei yhtään täysikasvuista puutiaista ollut, mutta niitä oienempiä nyfejä ja toukkia keskimäärin 3 vuodessa, ne on viheliäisiä, kun ovat, niin pieniä n.1mm.

        Yleensä huomaa siitä, kun alkaa kutisemaa infektiosta, silloin on syytä heti tsekata, sillä muutaman minuutin päästä kutina loppuu.

        Otin tänä vuonna tBE piikit...


    • Anonyymi

      Ja mikä oli satamamaksu?

      • Anonyymi

        35€ oli aisapaikka, koko homman näet täältä:
        https://www.naantalinvierasvenesatama.fi/hinnat

        Ennakkovarausta en ole koskaan enkä missään kokeillut eikä oikeasti tarvettakaan ollut - aina on mahtunut. Tosin joskus on ollut tuuriakin kun joku on juuri lähtenyt täydestä satamasta.

        Tänä vuonna Uusikaupunki oli ehkä 1/3 kapasiteetilla enimillään, kolmasti tuli käytyä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      98
      6927
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      30
      2710
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2293
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      84
      1970
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1691
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      7
      1493
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1387
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1304
    10. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1268
    Aihe