Hei,
Kun konetta laittaa käyntiin niin veteen tulee öljyä / bensiiniä. Tuntuu siltä, että kylmänä tulee enemmän kuin jos on äskettäin käyttänyt konetta. Useimmiten niin kone rupeaa "piippamaan" kun on ajanut pari minuuttia "plaanissa".
Mikä mahtaa olla ongelma, liittyvätkö toisiin tai onko 2 eri ongelmaa.
Öljyä veteen
15
225
Vastaukset
- Anonyymi
Eka on ihan normaalia kaksitahtiselle, palamatonta bensa/öljyseosta tulee hieman läpi. Nelarissa voi tulla bensaa läpi jos joutuu pitkään pyörittämään, ja syitä voi olla monia. Jos tulee öljyä jo ennen starttia on jossain öljyvuoto. Piippaa kun ylikuumenee? Ei pissi kunnolla?
- Anonyymi
Pissi kunnolla eikä käy kuumana
- Anonyymi
Kylmänä ja pienellä kuormalla palo tapahtuma ei ole missään polttomoottorissa optimia ja päästöt ovat normi kauraa.
Fossiili tisleet haihtuvat onneksi veden pinnalta, öljy päästöt voivat taas painua pinnan alle... - Anonyymi
Omassa 20 HP autolube 2-tahtisessa öljyä tarttuu aika lailla pakokanavaan, saattaa käytön jälkeen nostettaessa konetta tippua jokunen pisara, ja erityisesti jos kone on jäänyt käyttämättä ala-asentoon pidempään ja nostaa koneen, niin öljyä on kertynyt enemmän ja saattaa näyttää aika pahalta tyynen veden pinnalla. Kotisatamassa on harvoin tyyntä , eikä rauhattomalla pinnalla läikkää näe kovin hyvin.
Ensi havainnot aikoinaan "öljyvuodosta" johti perän tiiviyden tarkistamiseen, mutta onneksi huoli oli turhaa, kun todellinen syy selvisi.- Anonyymi
Eikö huoleta että päästät jatkuvasti öljyä veteen? Ajaessa sitä sieltä eniten tulee!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö huoleta että päästät jatkuvasti öljyä veteen? Ajaessa sitä sieltä eniten tulee!
Ääh pas**t maasta on öljy tullut ja veteen tulee sinun tulevan.
Enemmän kannattaisi huolta pitää muovi yms roskan heittämisistä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ääh pas**t maasta on öljy tullut ja veteen tulee sinun tulevan.
Enemmän kannattaisi huolta pitää muovi yms roskan heittämisistä.Öljypohjaista se muovikin on. Eli maata sekin on tullut että sinnevaan pistät senkin...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö huoleta että päästät jatkuvasti öljyä veteen? Ajaessa sitä sieltä eniten tulee!
Öljyn saastuttava vaikutus vesistöön on minimaalinen verrattuna 2-T koneiden bensiiniipäästöihin, joiden lisäaineet ovat myrkkyä vesitöjen pienelijöille. Bensapäästöt olivat aikoinaan syynä uusien 2-T koneiden myyntikiellolle, ympäristötuhot niillä ovat sitä pahemmat mitä matalammissa ja vähemmän vaihtuvissa vesissä ajellaan, kuten pienillä järvillä.
Alkylaattibensalla päästään eroon tästä saastuttamisesta. Itse ajan pääsääntöisesti nelareilla, mutta vielä on muutama pieni 2-tahtikone ja yksi 20 hp veteraaniveneen perässä, jolle tulee alle 10 käyttötuntia vuodessa lähinnä aika syvillä merivesillä. 2-T koneille käytän pääsääntöisesti alkylaattibensaa, jota ostan pumpulta. Nelareille ajan sitä myös talvisäilytykseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Öljyn saastuttava vaikutus vesistöön on minimaalinen verrattuna 2-T koneiden bensiiniipäästöihin, joiden lisäaineet ovat myrkkyä vesitöjen pienelijöille. Bensapäästöt olivat aikoinaan syynä uusien 2-T koneiden myyntikiellolle, ympäristötuhot niillä ovat sitä pahemmat mitä matalammissa ja vähemmän vaihtuvissa vesissä ajellaan, kuten pienillä järvillä.
Alkylaattibensalla päästään eroon tästä saastuttamisesta. Itse ajan pääsääntöisesti nelareilla, mutta vielä on muutama pieni 2-tahtikone ja yksi 20 hp veteraaniveneen perässä, jolle tulee alle 10 käyttötuntia vuodessa lähinnä aika syvillä merivesillä. 2-T koneille käytän pääsääntöisesti alkylaattibensaa, jota ostan pumpulta. Nelareille ajan sitä myös talvisäilytykseen.Helpottiko?
- Anonyymi
1 kommentti ylempänä täyttä asiaa ja heti joku vatipää ilkkumassa. Varsinkin vanha 2t pitäi täysin kieltää vesillä,itselläkin niitä ollut ja rannassa koneen kohdalla öljyläikkä kun palamaton öljy ja bensa valui veteen.
- Anonyymi
Jostain syystä minun vanha mutta luotettava Johnson ei päästä tippaakaan öljyä eikä bensaa veteen. Oon seurannu pikkutarkasti asiaa joka kerta, eikä veden pintaan tule sateenkaaren värejä.
Johtuneeko siitä, kun käytän 1,6-1,7 % seosta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jostain syystä minun vanha mutta luotettava Johnson ei päästä tippaakaan öljyä eikä bensaa veteen. Oon seurannu pikkutarkasti asiaa joka kerta, eikä veden pintaan tule sateenkaaren värejä.
Johtuneeko siitä, kun käytän 1,6-1,7 % seosta.Käytät tietyn tyyppistä öljyä niin se hajoaa veteen eli lopulta käytännössä painuu pohjaan. Tämä on olevinaan BIO öljyä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jostain syystä minun vanha mutta luotettava Johnson ei päästä tippaakaan öljyä eikä bensaa veteen. Oon seurannu pikkutarkasti asiaa joka kerta, eikä veden pintaan tule sateenkaaren värejä.
Johtuneeko siitä, kun käytän 1,6-1,7 % seosta.Taitaa johtua siitä, että koneesi ei käy. Muussa tapauksessa kannattaisi kokeilla ajamista saavissa - saisit erilaisen tuloksen.
Kaikki perinteiset 2-T koneet päästävät käydessään pakokaasujen mukana osan palamattomasta polttaineseoksesta - jopa 10 % .
Etec moottoreiden tekniikan avulla tämä saatiin niissä hoidettua, ja moottorit täyttävät m.m. EU päästövaatimukset. Valitettavasti ratkaisu tuotti uusia ongelmia jotka myötävaikuttivat brandin huonoon pärjäämiseen markkinoilla ja tuotannon lopettamiseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taitaa johtua siitä, että koneesi ei käy. Muussa tapauksessa kannattaisi kokeilla ajamista saavissa - saisit erilaisen tuloksen.
Kaikki perinteiset 2-T koneet päästävät käydessään pakokaasujen mukana osan palamattomasta polttaineseoksesta - jopa 10 % .
Etec moottoreiden tekniikan avulla tämä saatiin niissä hoidettua, ja moottorit täyttävät m.m. EU päästövaatimukset. Valitettavasti ratkaisu tuotti uusia ongelmia jotka myötävaikuttivat brandin huonoon pärjäämiseen markkinoilla ja tuotannon lopettamiseen.Mulla ei ole taipumuksia valehella. Kun sanoin, ettei veteen ilmesty öljyn eikä bensan värejä, se pitää paikkansa, ja moottorini käynnistyy kertahipaisulla, joten startin sahaamista ei tapahdu kylmäkään.
E-tecin kohdalla epäilen elektroniikan toimittajan hutilointia, kun jotkut koneet kestävät ja toimivat ilman häiriöitä.
- Anonyymi
Eikös se ollut täyttä valehtelua kun spammasit tuhansia 4 t keksittyjä mielikuvitus vikoja. .Katoppa peiliin ni näet valepukin. Omc historiikki täynnä suunnittelu vikoja varsinkin sähkölaitteissa. Mites Elan 35 sitten Ficht sitten ETEC täynnä vikoja ja varsinkin sähkö sellaisia.ihan yhtälailla alihankkiat tekee sähköosat nykyisiin nalareihinkin ja kas kummaa ne kestävät niissä. Keskity hankkimaan itsellesi kunnon lääkitys joka estäisi nuo harhat. Mitä hehkuttamista on liki 40v 2t röpötimessä,lähinnä herättää sääliä ja kertoo omistajan köyhyydestä ku ei varaa hankkia uudempaa. Itkupotku raivari ja hyvä ettei sydäriä kun kerrotaan totuuksia. Narsistinen mt hööpö olet.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212606- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292242Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522139Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211742Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881617Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961556- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321389