Öljyä veteen

Hei,

Kun konetta laittaa käyntiin niin veteen tulee öljyä / bensiiniä. Tuntuu siltä, että kylmänä tulee enemmän kuin jos on äskettäin käyttänyt konetta. Useimmiten niin kone rupeaa "piippamaan" kun on ajanut pari minuuttia "plaanissa".

Mikä mahtaa olla ongelma, liittyvätkö toisiin tai onko 2 eri ongelmaa.

15

85

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eka on ihan normaalia kaksitahtiselle, palamatonta bensa/öljyseosta tulee hieman läpi. Nelarissa voi tulla bensaa läpi jos joutuu pitkään pyörittämään, ja syitä voi olla monia. Jos tulee öljyä jo ennen starttia on jossain öljyvuoto. Piippaa kun ylikuumenee? Ei pissi kunnolla?

      • Anonyymi

        Pissi kunnolla eikä käy kuumana


    • Anonyymi

      Kylmänä ja pienellä kuormalla palo tapahtuma ei ole missään polttomoottorissa optimia ja päästöt ovat normi kauraa.

      Fossiili tisleet haihtuvat onneksi veden pinnalta, öljy päästöt voivat taas painua pinnan alle...

    • Anonyymi

      Omassa 20 HP autolube 2-tahtisessa öljyä tarttuu aika lailla pakokanavaan, saattaa käytön jälkeen nostettaessa konetta tippua jokunen pisara, ja erityisesti jos kone on jäänyt käyttämättä ala-asentoon pidempään ja nostaa koneen, niin öljyä on kertynyt enemmän ja saattaa näyttää aika pahalta tyynen veden pinnalla. Kotisatamassa on harvoin tyyntä , eikä rauhattomalla pinnalla läikkää näe kovin hyvin.

      Ensi havainnot aikoinaan "öljyvuodosta" johti perän tiiviyden tarkistamiseen, mutta onneksi huoli oli turhaa, kun todellinen syy selvisi.

      • Anonyymi

        Eikö huoleta että päästät jatkuvasti öljyä veteen? Ajaessa sitä sieltä eniten tulee!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö huoleta että päästät jatkuvasti öljyä veteen? Ajaessa sitä sieltä eniten tulee!

        Ääh pas**t maasta on öljy tullut ja veteen tulee sinun tulevan.
        Enemmän kannattaisi huolta pitää muovi yms roskan heittämisistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ääh pas**t maasta on öljy tullut ja veteen tulee sinun tulevan.
        Enemmän kannattaisi huolta pitää muovi yms roskan heittämisistä.

        Öljypohjaista se muovikin on. Eli maata sekin on tullut että sinnevaan pistät senkin...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö huoleta että päästät jatkuvasti öljyä veteen? Ajaessa sitä sieltä eniten tulee!

        Öljyn saastuttava vaikutus vesistöön on minimaalinen verrattuna 2-T koneiden bensiiniipäästöihin, joiden lisäaineet ovat myrkkyä vesitöjen pienelijöille. Bensapäästöt olivat aikoinaan syynä uusien 2-T koneiden myyntikiellolle, ympäristötuhot niillä ovat sitä pahemmat mitä matalammissa ja vähemmän vaihtuvissa vesissä ajellaan, kuten pienillä järvillä.

        Alkylaattibensalla päästään eroon tästä saastuttamisesta. Itse ajan pääsääntöisesti nelareilla, mutta vielä on muutama pieni 2-tahtikone ja yksi 20 hp veteraaniveneen perässä, jolle tulee alle 10 käyttötuntia vuodessa lähinnä aika syvillä merivesillä. 2-T koneille käytän pääsääntöisesti alkylaattibensaa, jota ostan pumpulta. Nelareille ajan sitä myös talvisäilytykseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Öljyn saastuttava vaikutus vesistöön on minimaalinen verrattuna 2-T koneiden bensiiniipäästöihin, joiden lisäaineet ovat myrkkyä vesitöjen pienelijöille. Bensapäästöt olivat aikoinaan syynä uusien 2-T koneiden myyntikiellolle, ympäristötuhot niillä ovat sitä pahemmat mitä matalammissa ja vähemmän vaihtuvissa vesissä ajellaan, kuten pienillä järvillä.

        Alkylaattibensalla päästään eroon tästä saastuttamisesta. Itse ajan pääsääntöisesti nelareilla, mutta vielä on muutama pieni 2-tahtikone ja yksi 20 hp veteraaniveneen perässä, jolle tulee alle 10 käyttötuntia vuodessa lähinnä aika syvillä merivesillä. 2-T koneille käytän pääsääntöisesti alkylaattibensaa, jota ostan pumpulta. Nelareille ajan sitä myös talvisäilytykseen.

        Helpottiko?


    • Anonyymi

      1 kommentti ylempänä täyttä asiaa ja heti joku vatipää ilkkumassa. Varsinkin vanha 2t pitäi täysin kieltää vesillä,itselläkin niitä ollut ja rannassa koneen kohdalla öljyläikkä kun palamaton öljy ja bensa valui veteen.

      • Anonyymi

        Jostain syystä minun vanha mutta luotettava Johnson ei päästä tippaakaan öljyä eikä bensaa veteen. Oon seurannu pikkutarkasti asiaa joka kerta, eikä veden pintaan tule sateenkaaren värejä.
        Johtuneeko siitä, kun käytän 1,6-1,7 % seosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jostain syystä minun vanha mutta luotettava Johnson ei päästä tippaakaan öljyä eikä bensaa veteen. Oon seurannu pikkutarkasti asiaa joka kerta, eikä veden pintaan tule sateenkaaren värejä.
        Johtuneeko siitä, kun käytän 1,6-1,7 % seosta.

        Käytät tietyn tyyppistä öljyä niin se hajoaa veteen eli lopulta käytännössä painuu pohjaan. Tämä on olevinaan BIO öljyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jostain syystä minun vanha mutta luotettava Johnson ei päästä tippaakaan öljyä eikä bensaa veteen. Oon seurannu pikkutarkasti asiaa joka kerta, eikä veden pintaan tule sateenkaaren värejä.
        Johtuneeko siitä, kun käytän 1,6-1,7 % seosta.

        Taitaa johtua siitä, että koneesi ei käy. Muussa tapauksessa kannattaisi kokeilla ajamista saavissa - saisit erilaisen tuloksen.

        Kaikki perinteiset 2-T koneet päästävät käydessään pakokaasujen mukana osan palamattomasta polttaineseoksesta - jopa 10 % .

        Etec moottoreiden tekniikan avulla tämä saatiin niissä hoidettua, ja moottorit täyttävät m.m. EU päästövaatimukset. Valitettavasti ratkaisu tuotti uusia ongelmia jotka myötävaikuttivat brandin huonoon pärjäämiseen markkinoilla ja tuotannon lopettamiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa johtua siitä, että koneesi ei käy. Muussa tapauksessa kannattaisi kokeilla ajamista saavissa - saisit erilaisen tuloksen.

        Kaikki perinteiset 2-T koneet päästävät käydessään pakokaasujen mukana osan palamattomasta polttaineseoksesta - jopa 10 % .

        Etec moottoreiden tekniikan avulla tämä saatiin niissä hoidettua, ja moottorit täyttävät m.m. EU päästövaatimukset. Valitettavasti ratkaisu tuotti uusia ongelmia jotka myötävaikuttivat brandin huonoon pärjäämiseen markkinoilla ja tuotannon lopettamiseen.

        Mulla ei ole taipumuksia valehella. Kun sanoin, ettei veteen ilmesty öljyn eikä bensan värejä, se pitää paikkansa, ja moottorini käynnistyy kertahipaisulla, joten startin sahaamista ei tapahdu kylmäkään.
        E-tecin kohdalla epäilen elektroniikan toimittajan hutilointia, kun jotkut koneet kestävät ja toimivat ilman häiriöitä.


    • Anonyymi

      Eikös se ollut täyttä valehtelua kun spammasit tuhansia 4 t keksittyjä mielikuvitus vikoja. .Katoppa peiliin ni näet valepukin. Omc historiikki täynnä suunnittelu vikoja varsinkin sähkölaitteissa. Mites Elan 35 sitten Ficht sitten ETEC täynnä vikoja ja varsinkin sähkö sellaisia.ihan yhtälailla alihankkiat tekee sähköosat nykyisiin nalareihinkin ja kas kummaa ne kestävät niissä. Keskity hankkimaan itsellesi kunnon lääkitys joka estäisi nuo harhat. Mitä hehkuttamista on liki 40v 2t röpötimessä,lähinnä herättää sääliä ja kertoo omistajan köyhyydestä ku ei varaa hankkia uudempaa. Itkupotku raivari ja hyvä ettei sydäriä kun kerrotaan totuuksia. Narsistinen mt hööpö olet.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4499
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1488
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1423
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe