Vatsa turpoaa kaikesta

Anonyymi

Mulla on sellanen ongelma, että ihan mitä tahansa syön tai miten syön, vatsa turpoaa ja on kipeä (siis täynnä ilmaa). Suolistosta kuuluu outoja ääniä ja häiritsevät koulun käyntiä, varsinkin silloin kun ilmaa ei saa päästettyä ulos. Kiusallista. Kaikista eniten pelottaa yo-kirjoitukset. Tämä ongelma ilmaantui vähän reilu puolivuotta sitten ihan tyhjästä. Sitä ennen vatsani kesti vaikka ja mitä ilman mitään ongelmaa. Joka toinen päivä tämä ongelma on pahimmillaan ja tämä romuuttaa muutenkin huonoa mielenterveyteni entistä enemmän. En enää ajattele muuta kuin tätä. Minulle sanotaan aina, että syön muutenkin tosi vähän ja pieniä annoksia verrattuna muihin, mutta silti tuntuu, että olen ainoa kenellä on tämä ongelma. Minulla ei ole todettu laktoosi-intoleranssia tai keliakiaa. Kumpa se johtuisi niistä, mutta vatsa turpoaa silti kaikesta, vaikka syöisin laktoositonta ja gluteenitonta ruokaa. Nyt olen liian uupunut tämän ongelman takia ja tekisin mitä vain, että saisin sen pois ihan vain siksi, että saan koulun käytyä loppuun.
Syön ihan perus ruokia. Ruisleivän syömisen lopetin ja silti ongelmat jatkuvat. En syö mitään herkkuja, pikaruokaa, rasvaista ruokaa, juon aina vaan tavallista hanavettä juomana, en syö leivonnaisia tai keksejä tai suklaata, en sipsejä, en karkkeja. Olen kokeillut jo kaikkea ja olen menttänyt ruokahaluni tämän ongelman takia. Olen lopettanut syömisen, koska mielummin näen nälkää kuin vatsa olisi kipeä ja turvonnut, vaikka ei nälkäkään tunteena ole kovin kiva. Joudun syömään vain juuri ja juuri niin paljon, että selviän hengissä. Sairastun anoreksiaan ihan varmasti ihan vain tämän ongelman takia!!
Ne keillä on sama ongelma, mikä teitä on auttanut? Pitäisikö minun vain mennä lääkärille, vai auttaako jokin lääke tähän vaivaan? Vai onko tämä suunnilleen jokin kirous, joka on loppuelämän piina aina hautaan asti?
Toivon, että saitte selvää kirjoituksestani, vaikka luulen, että se on aika epäselvä kirjoitusvirheineen.

4

74

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Valmisruuat on hankalia kun niissä on niin paljon eri lisäaineita ja kummallisia mausteita että syyllisen etsiminen on tosi vaikeaa.

      Itse olen samoihin vaivoihin alkanut epäillä perunaa.
      Mutta aina lankeaa syömään jotain mihin on lisätty perunaa vaikka ei luulisi. Täytyy niin tarkkaan lukea kaikki sisällysluettelot.

      Otan osaa, tämä vaiva on hankala ja ruokateollisuus ahdistava.

    • Anonyymi

      Jätä kaikki pois missä kivenäisaineita. Kauran nimen huudetaan. Kun jätät kauran ,ruis pois, voit paremmin. Maito tuoteet pois.Kuin tupakan.Joilekin sipuli palkokasvit myrkyä.kuin aplarit omenat. Käytä marjoja.Osta aptekista maihtohappo bakteri tabut. Poista tee kahvi elämästä. Jos mikän ei auta sulla on vatsa haava tai paha suolisto tulehdus

    • Anonyymi

      Porkkana hoitaa vatsaa.Selasena,soseena,rasteena keittoina.

    • Anonyymi

      Harmillinen vaiva sulla(kin). Kerron vähän omastani...
      Olen vahna äijä jo ja kärsinyt vatsa/suolistovaivoista lähes koko ikäni. Ja käynyt kaikki lääkärit ja tähystykset läpi. Varmaan 200 verikoetta jne. Lääkäreissä lukemattomia kertoja ja kivut vaan paheni. Itse miettinyt ja jättätänyt myös pois lähes kaiken. Keliakiaa ei koskaan verikokeissa, mutta tähystyksessä lääkäri oli epävarma eikä tiennyt ja määritteli ohutsuolen uurteisuuden keliakiaksi. Olen ollut tarkalla gluteenittomalla vuosikaudet. Ei helpottanut tarpeeksi, enkä usko sen sitä olevankaan. Silti pysynyt tiukast siinä.

      Sitten tuli selkä seinää vasten ja oli vielä pakko keksiä jotain tai henki lähtee mm siksi ettei pysty syömään kaikki lääkkeitä mitä pitäisi. Ainoa mitä en vielä ollut koittanut oli maidottomuus. Luin niistä jonkun joka oli kärsinyt ihan samoista vaivoista ja tajusin ettei voi olla muuta. Kävin lääkärissä ehdottamassa sitä ja otettiin verikoe eikä tulosta. Kyse on nimenomaan maidon proteiinista, ei laktoosiista. Niin siinä jutussakin sanottiin ettei lääkärit anna lähetettä kuin siihen mikä ei näytä.

      Olen nyt ollut tosi tarkalla gluteenittomalla ja tarkalla maidottomalla 2kk ja tästä tämä minulla aukeaa. Olen alkanut parantua pikkuhiljaa ja jutussa paraneminen saattaa kestää pari vuotta. Tähän uskon nyt!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      112
      2052
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      177
      1451
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1325
    4. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1265
    5. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1207
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1115
    7. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1060
    8. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      88
      1014
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      803
    10. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      52
      791
    Aihe