Vatsa turpoaa kaikesta

Anonyymi

Mulla on sellanen ongelma, että ihan mitä tahansa syön tai miten syön, vatsa turpoaa ja on kipeä (siis täynnä ilmaa). Suolistosta kuuluu outoja ääniä ja häiritsevät koulun käyntiä, varsinkin silloin kun ilmaa ei saa päästettyä ulos. Kiusallista. Kaikista eniten pelottaa yo-kirjoitukset. Tämä ongelma ilmaantui vähän reilu puolivuotta sitten ihan tyhjästä. Sitä ennen vatsani kesti vaikka ja mitä ilman mitään ongelmaa. Joka toinen päivä tämä ongelma on pahimmillaan ja tämä romuuttaa muutenkin huonoa mielenterveyteni entistä enemmän. En enää ajattele muuta kuin tätä. Minulle sanotaan aina, että syön muutenkin tosi vähän ja pieniä annoksia verrattuna muihin, mutta silti tuntuu, että olen ainoa kenellä on tämä ongelma. Minulla ei ole todettu laktoosi-intoleranssia tai keliakiaa. Kumpa se johtuisi niistä, mutta vatsa turpoaa silti kaikesta, vaikka syöisin laktoositonta ja gluteenitonta ruokaa. Nyt olen liian uupunut tämän ongelman takia ja tekisin mitä vain, että saisin sen pois ihan vain siksi, että saan koulun käytyä loppuun.
Syön ihan perus ruokia. Ruisleivän syömisen lopetin ja silti ongelmat jatkuvat. En syö mitään herkkuja, pikaruokaa, rasvaista ruokaa, juon aina vaan tavallista hanavettä juomana, en syö leivonnaisia tai keksejä tai suklaata, en sipsejä, en karkkeja. Olen kokeillut jo kaikkea ja olen menttänyt ruokahaluni tämän ongelman takia. Olen lopettanut syömisen, koska mielummin näen nälkää kuin vatsa olisi kipeä ja turvonnut, vaikka ei nälkäkään tunteena ole kovin kiva. Joudun syömään vain juuri ja juuri niin paljon, että selviän hengissä. Sairastun anoreksiaan ihan varmasti ihan vain tämän ongelman takia!!
Ne keillä on sama ongelma, mikä teitä on auttanut? Pitäisikö minun vain mennä lääkärille, vai auttaako jokin lääke tähän vaivaan? Vai onko tämä suunnilleen jokin kirous, joka on loppuelämän piina aina hautaan asti?
Toivon, että saitte selvää kirjoituksestani, vaikka luulen, että se on aika epäselvä kirjoitusvirheineen.

4

186

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Valmisruuat on hankalia kun niissä on niin paljon eri lisäaineita ja kummallisia mausteita että syyllisen etsiminen on tosi vaikeaa.

Itse olen samoihin vaivoihin alkanut epäillä perunaa.
      Mutta aina lankeaa syömään jotain mihin on lisätty perunaa vaikka ei luulisi. Täytyy niin tarkkaan lukea kaikki sisällysluettelot.

Otan osaa, tämä vaiva on hankala ja ruokateollisuus ahdistava.

• Anonyymi

Jätä kaikki pois missä kivenäisaineita. Kauran nimen huudetaan. Kun jätät kauran ,ruis pois, voit paremmin. Maito tuoteet pois.Kuin tupakan.Joilekin sipuli palkokasvit myrkyä.kuin aplarit omenat. Käytä marjoja.Osta aptekista maihtohappo bakteri tabut. Poista tee kahvi elämästä. Jos mikän ei auta sulla on vatsa haava tai paha suolisto tulehdus

• Anonyymi

Porkkana hoitaa vatsaa.Selasena,soseena,rasteena keittoina.

• Anonyymi

Harmillinen vaiva sulla(kin). Kerron vähän omastani...
      Olen vahna äijä jo ja kärsinyt vatsa/suolistovaivoista lähes koko ikäni. Ja käynyt kaikki lääkärit ja tähystykset läpi. Varmaan 200 verikoetta jne. Lääkäreissä lukemattomia kertoja ja kivut vaan paheni. Itse miettinyt ja jättätänyt myös pois lähes kaiken. Keliakiaa ei koskaan verikokeissa, mutta tähystyksessä lääkäri oli epävarma eikä tiennyt ja määritteli ohutsuolen uurteisuuden keliakiaksi. Olen ollut tarkalla gluteenittomalla vuosikaudet. Ei helpottanut tarpeeksi, enkä usko sen sitä olevankaan. Silti pysynyt tiukast siinä.

Sitten tuli selkä seinää vasten ja oli vielä pakko keksiä jotain tai henki lähtee mm siksi ettei pysty syömään kaikki lääkkeitä mitä pitäisi. Ainoa mitä en vielä ollut koittanut oli maidottomuus. Luin niistä jonkun joka oli kärsinyt ihan samoista vaivoista ja tajusin ettei voi olla muuta. Kävin lääkärissä ehdottamassa sitä ja otettiin verikoe eikä tulosta. Kyse on nimenomaan maidon proteiinista, ei laktoosiista. Niin siinä jutussakin sanottiin ettei lääkärit anna lähetettä kuin siihen mikä ei näytä.

Olen nyt ollut tosi tarkalla gluteenittomalla ja tarkalla maidottomalla 2kk ja tästä tämä minulla aukeaa. Olen alkanut parantua pikkuhiljaa ja jutussa paraneminen saattaa kestää pari vuotta. Tähän uskon nyt!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      133
      6520
    2. Yleltä tyrmäävä uutinen

Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/74
      Luterilaisuus
      578
      2343
    3. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      46
      1610
    4. Pakko kertoa mies

Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti
      Ikävä
      114
      1361
    5. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      88
      1206
    6. Miten koskettaisit häntä?

Miten lähestyisit jos hän olisi lähelläsi nyt..
      Ikävä
      66
      1048
    7. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      48
      1045
    8. Tiesitkö mies

Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      63
      1032
    9. Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain

muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.
      Tuusniemi
      27
      1008
    10. Mitä ajattelet

Kaivattusi uskosta tai onko hän uskossa?
      Ikävä
      63
      956
    Aihe