Mikä haisee vuoden 2010 talossa?

Anonyymi

Purunkoinen omakotitalo, rakennettu 2010. Aina kun on pidempiä aikoja pois kotoa haisee kotiin tulessa voimakkaasti hometalolle. Kun on oleillut hetken ei hajua enää huomaa. Sellainen märän homeisen puun haju.
Kukaan ei oireile mitenkään.

Hajulukot ei ole syypää, ei myöskään kuivakaivojen vaakaputket.
Vesijohdot ei vuoda.
Katto on vesitiivis.
Ala ja yläpohjissa ei ole havaittavissa mitään vaurioita.
Salaojat ja kapillaarikatkot on kunnossa.
Kylppärin vesieristykset ja kaadot on kunnossa.
Ilmanvaihdon suodattimet on vaihdettu ajallaan.
Ulkoseinissä ei ole mitään näkyvää häikkää
Höyrysulku on kunnossa.
Ei ole rakennettu kiireellä märän päälle, eikä ole muitakaan rakennusvirheitä. kaikki työvaiheet on valvottu ja kuvattu tarkasti, itse rakennutettu ammattilaisia käyttäen.
Ei havaintoja haittaeläimistä

Haju ei tunnu tulevan oikein mistään, kun koittaa nuuhkia nurkkia sun muita.
Tarkastuskameralla kurkittu rakenteisiin kaikista mahdollisista luukuista ja reijistä, missään ei näy vaurioita.

Ainoa näkyvä vaurio minkä olen onnistunut löytämään oli saunan lauteiden alla olevaa tummumaa, joka lähti pääsääntöisesti pesemällä pois. Jotain pientä jäi.

Voisiko haju tulla lauteista? Saunassa ei kuitenkaan tunnu haisevan enempää kuin muuallakaan.

MDF-kattopaneeleita epäilen hiukan hajun aiheuttajaksi, voisiko olla mahdollista?

Mitä viileämpää sisällä on sitä voimakkaampi haju

Mitäs seuraavaksi, homekoira?
Onko joku paininut vastaavaan ongelman kanssa?
Pakkohan jostain on jotain löytyä, kun haiseekin

4

130

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kaikki tutkittu, paitsi itse haistelija.

Kova usko vie läpi harmaan kiven.

• Anonyymi

Pidättekö ilmanvaihto kuin pienellä/isolla? Muutatteko se pienemmäksi poissaollessa?

Meillä asia ratkesi pitämällä tuuletus samana, vaikka reissussa oltaisiin. Haju oli tunkkainen ja kostea, kun jätettiim tuuletus minimiin.

• Anonyymi

Luulen, että siellä haisee "jauhojengi".

• Anonyymi

Meillä tiskialtaan alla yksi tiiviste vuoti hieman roiskien sinne sun tänne. Oli lähes huomaamaton kosteusvaurio kuitenkin kaapin alla. Ei edes seinään mennyt mutta haisi. Kun tiiviste vaihdettiin haju häipyi. Tietysti kosteus piti kuivata myös vaikka hajua ei enää ollutkaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Finlayson Tom of Finland tuotteineen ajautumassa konkurssiin

Takavuosina kotimainen lakana- ja pyyhevalmistaja Finlayson teki jättimäisiä voittoja, myymällä alastomien gay-miesten k
      Maailman menoa
      139
      2875
    2. Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta

Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi
      Ikävä
      26
      2417
    3. Mitä sä haluaisit

Hänestä tai siitä jota kaipaat
      Ikävä
      135
      2008
    4. Suhde varattuun, kuinka saa tunteet katoamaan

Kuinka unohtaa ihminen johon olet tulen palavasti ihastunut/rakastunut, varsinkin jos olet varattu tai kohteesi on vara
      Ikävä
      134
      1583
    5. Mies millä tasolla sun kiinnostus oli?

Mitä musta halusit/hait? Nyt kun kaikki on ohi, ei ole mitään menetettävää enää...
      Ikävä
      83
      1377
    6. Saha suljetaan

Vai Kalajoen saha ?
      Oulainen
      33
      1213
    7. Mitä aktiviteettia harrastaisit

kaivattusi kanssa? 🏕️
      Ikävä
      100
      1161
    8. Lubondaksentiellä taitaa huomenna tyssätä!

Nyt TAX-1 hakee kolmatta kertaa poikkeuslupaa venevajan muuttamiseksi kesäasuntoon! Sari Paljakka ehdottaa lautakunnalle
      Loviisa
      2
      1049
    9. Nainen, jos kiinnostaa niin miksi ihmeessä

et kirjoita tänne jotain tunnistettavaa? On niin paljon eri mahdollisuuksia ottaa esille yksityiskohtia menneestä ajasta
      Ikävä
      60
      1032
    10. Minua särkee puolestasi

Kirjoitan kahdelle naiselle tämän, koska molemmat jouduitte saman kokemaan. Minun itsehillintäni petti ja sinä jouduit
      Ikävä
      50
      990
    Aihe