Purunkoinen omakotitalo, rakennettu 2010. Aina kun on pidempiä aikoja pois kotoa haisee kotiin tulessa voimakkaasti hometalolle. Kun on oleillut hetken ei hajua enää huomaa. Sellainen märän homeisen puun haju.
Kukaan ei oireile mitenkään.
Hajulukot ei ole syypää, ei myöskään kuivakaivojen vaakaputket.
Vesijohdot ei vuoda.
Katto on vesitiivis.
Ala ja yläpohjissa ei ole havaittavissa mitään vaurioita.
Salaojat ja kapillaarikatkot on kunnossa.
Kylppärin vesieristykset ja kaadot on kunnossa.
Ilmanvaihdon suodattimet on vaihdettu ajallaan.
Ulkoseinissä ei ole mitään näkyvää häikkää
Höyrysulku on kunnossa.
Ei ole rakennettu kiireellä märän päälle, eikä ole muitakaan rakennusvirheitä. kaikki työvaiheet on valvottu ja kuvattu tarkasti, itse rakennutettu ammattilaisia käyttäen.
Ei havaintoja haittaeläimistä
Haju ei tunnu tulevan oikein mistään, kun koittaa nuuhkia nurkkia sun muita.
Tarkastuskameralla kurkittu rakenteisiin kaikista mahdollisista luukuista ja reijistä, missään ei näy vaurioita.
Ainoa näkyvä vaurio minkä olen onnistunut löytämään oli saunan lauteiden alla olevaa tummumaa, joka lähti pääsääntöisesti pesemällä pois. Jotain pientä jäi.
Voisiko haju tulla lauteista? Saunassa ei kuitenkaan tunnu haisevan enempää kuin muuallakaan.
MDF-kattopaneeleita epäilen hiukan hajun aiheuttajaksi, voisiko olla mahdollista?
Mitä viileämpää sisällä on sitä voimakkaampi haju
Mitäs seuraavaksi, homekoira?
Onko joku paininut vastaavaan ongelman kanssa?
Pakkohan jostain on jotain löytyä, kun haiseekin
Mikä haisee vuoden 2010 talossa?
4
332
Vastaukset 4
- Anonyymi
Kaikki tutkittu, paitsi itse haistelija.
Kova usko vie läpi harmaan kiven. - Anonyymi
Pidättekö ilmanvaihto kuin pienellä/isolla? Muutatteko se pienemmäksi poissaollessa?
Meillä asia ratkesi pitämällä tuuletus samana, vaikka reissussa oltaisiin. Haju oli tunkkainen ja kostea, kun jätettiim tuuletus minimiin. - Anonyymi
Luulen, että siellä haisee "jauhojengi".
- Anonyymi
Meillä tiskialtaan alla yksi tiiviste vuoti hieman roiskien sinne sun tänne. Oli lähes huomaamaton kosteusvaurio kuitenkin kaapin alla. Ei edes seinään mennyt mutta haisi. Kun tiiviste vaihdettiin haju häipyi. Tietysti kosteus piti kuivata myös vaikka hajua ei enää ollutkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi arkuuteni
Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän50967Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?
Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll15848Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.
https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl501788- 46727
- 42654
- 37599
Tykkäätköhän vielä minusta?
Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin30596Vihervasemmistofeministinaisasianaiset
Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE169536Olet ihana
Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩❤️👩❤️😼😘37530Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?
Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan56487