Hei, valmistun nyt ammattikoulusta, mutta mieltä painaa että juhlisinko vai enkö juhlisi tätä. Ajattelin että, jos kutsusin läheisimpiä vieraita enkä pitäisi esim. niin isoja juhlia kuin rippijuhlia.
Ylioppilaitahan yleensä juhlitaan, mutta miten on sitten nämä ammattikoulun päättäneet?
Kertokaahan omia mietteitä :)
Juhlitko ammattikoulusta valmistumista?
19
10604
Vastaukset
- ehdottomasti
Valmistuminen "ensimmäisestä" koulusta on kuitenkin aina sen verran merkittävä asia, että kyllä juhlat kannatta järjestää, vaikka sitten pienemmälle porukalle.
Näin kesän alussahan voit periaatteessa vaikka yhdistää grillijuhlat ja valmistumisesi tai jotain muuta vastaavaa.
Ei sitä ihminen kuitenkaan montaa kertaa elämänsä aikana valmistu:)- -Jasu-
Tottakait kannattaa järjestää juhlat. Ei sitä kannata tollalailla ajatella että kun en ole ylioppilas. Mun mielestä ammattikoulun suorittanut on paljo tärkeemmässä asemassa kun ylioppilas. Ammattikoulusta valmistuvalla on kumminkin ammatti joka on turvana jatko-opiskeluja ajateltaessa. Mulla on monta kaveria jotka ovat kiroilleet myöhemmin etteivät menneet ammattikouluun vaan saivat lukiosta huonot paperit...eikä ole mistään ammatista kokemusta. Mutta toki kaikilla on omat mielipiteensä, mut mä olen ylpeä että olen ammattikoulussa ja olen löytänyt oman alan. :)
- Valmistuva
En taida juhlia. Ei sinne kukaan kuitenkaan mielelläänn tulisi. Sukulaisille se olisi pelkkää pakkopullaa, koska kyseessä ei ole ylioppilasjuhlat. Onneksi suvun toiset nuoret pitävät huolen siitä, että saadaan ylioppilasjuhlat.
Ei kukaan oikeasti arvosta ammattitutkintoa. Voin olla tietenkin väärässä, mutta kyllä minä olen saanut tämän vuoksi niin paljon paskaa naamalleni, että jätän kyllä juhlat juhlimatta. Siitäkin huolimatta, että olen saanut stipendejä ja keskiarvoni on 4,3. Kavereiden, käytännässä luokkakavereiden kanssa voin "juhlia".
Mutta onnea sinulle, joka heitit kysymyksen. Älä anna minun mielipiteeni vaikuttaa päätökseesi.
P.S. Mistä muuten valmistut? Itse valmistun Turun ammatti-instituutista, kemiantekniikan linjalta.- opo
Ikävä, että sinulla on tuollaisia kokemuksia. Kuitenkin perustutkinto kuten yo-tutkintokin ovat molemmat toisen asteen tutkintoja ja siis samanverosia. Lisäksi sinun on mahdollista mennä koulutusta vastaavan työhön tämän kevään jälkeen, kun taas yo-tutkinto ei pätevöitä yhtään mihinkään...
Monet ammattioppilaitokset pyrkivät nykyisin tekemään päättöjuhlasta oikean juhlan ja läheisiäkin kutsutaan mukaan. Toivottavasti omassa oppilaitoksessa on näin ja toivottavasti sinulla on juhlamieltä sitten illallakin !
- aion
juhlia. Kun nyt kerran on pakerrettu kolme vuotta hyvällä menestyksellä (ka 4,7 tai 8), niin aion järjestää sukujuhlat. Tosin opiskelin kaksoistutkinnolla, joten sainhan minä sen lakinkin. Lähinnä kutsun vain lähisukulaiset perheineen, ei niiden isoja tartte olla. Illalla sitten tietysti lähdetään kavereiden kanssa juhlimaan. Hyvä kun voi ensin juoda juhlissa boolia kuoharia, niin saa sitten hyvät pohjat iltajuhlingeille. Grillijuhlat voisi olla ihan hyvä idea, ne ei oo niin virallisia. Tietysti jos sää sen sallii. Onnea vaan kaikille valmistuneille!
- ...
... ammattiin valmistuminen on vähintään yhtä iso juhlan aihe kuin ylioppilasjuhlatkin. Ihmiset vain eivät tunnu ymmärtävän sitä... :(
- ehdottomasti
Itse olen vasta viime aikoina tajunnut ammatillisen koulutuksen olevan huomattavasti kovempi juttu kuin ylioppilaaksi valmistumisen. Sieltä tulevaisuus ja osaaminen oikeasti lähtee, ei lukiosta todellakaan.
- inssipinssi
Pidä ihmeessä edes jonkinlaiset juhlat jos siltä tuntuu. Onhan tuo totta, että ihmiset eivät ammattiin valmistumista sillä tavalla osaa arvostaa, mutta eiköhän YO-juhliakin pidetä lähinnä perinteen vuoksi, eikä siksi että "Jee, meidän Aino-Orvokki kirjoitti C:n paperit" =P
Itse valmistuin amiksesta vuonna 2000 ja pidettiin hieman isoveljen YO-juhlia vastaavat juhlat, ei ihan niin isot kuitenkaan.
Niin ja onnea ammattilaiselle! - JUHLIT :D
NO ILMAN MUUTA :D :D : D
- valmistuva
valmistun nyt keväällä, ja pidän totta kai juhlat. tosin serkku pääs ylioppilaaksi, että siirrän omia juhliani viikolla eteenpäin, vieraat käytännössä samat. saa sitten nähdä tuleeko kukaan, mitä tekosyitä keksitään jne...
mutta pidä ihmeessä juhlat, näytä että oot ylpeä ammatistasi!- mie
On se niin väärin, että amiksesta valmistuneita ei arvosteta eikä niille kerätä pankeissa rahaa, kuten ylioppilaille.
Ottaa niin päähän, ku tuntuu ett sukulaiset ei arvosta ollenkaan..Ja aina ne niihin ylpääreihin menee "mieluummin", ku amislaisen juhliin..
Mutta, mutta..
Ite valmistun nyt keväällä. Porukoiden painostuksella joudun pitämään suurehkot juhlat kivassa, vuokratussa paikassa jonne on LUULTAVASTI tulossa ihmisiä. Pelottaa, ett tuleeko.
en kyllä haluais juhlia, ko en itsekkään arvosta omaa "kallin arvoista" ammattitutkintoa..=( - kannattaa
mie kirjoitti:
On se niin väärin, että amiksesta valmistuneita ei arvosteta eikä niille kerätä pankeissa rahaa, kuten ylioppilaille.
Ottaa niin päähän, ku tuntuu ett sukulaiset ei arvosta ollenkaan..Ja aina ne niihin ylpääreihin menee "mieluummin", ku amislaisen juhliin..
Mutta, mutta..
Ite valmistun nyt keväällä. Porukoiden painostuksella joudun pitämään suurehkot juhlat kivassa, vuokratussa paikassa jonne on LUULTAVASTI tulossa ihmisiä. Pelottaa, ett tuleeko.
en kyllä haluais juhlia, ko en itsekkään arvosta omaa "kallin arvoista" ammattitutkintoa..=(Itse ylioppilaana ja yliopisto-opiskelijana arvostan ammattitaitoisia henkilöitä todella paljon.
Ammattinkoulu huono maine on ikävää niille ketkä ovat oikeasti hyviä ja pitävät valitsemastaan alasta.
Tsemppiä vaan eteenpäin ja pidetään ammattitaidon lippu korkealla!
- Myöskin valmistuva
Itsekin valmistun tänä keväänä ja tarkoitus olisi pitää pienehköt juhlat. Serkkuni ylioppilasjuhlat ovat silloin lauantaina, jolloin minäkin valmistun ja minun juhlani on sunnuntaina. Jännittä, että ketä juhliini tulee (vai tuleeko ketään) kun ovat "vain valmistujaiset". Kauempaa tulevat sukulaiset menvät tietenkin serkkuni ylioppilasjuhliin. Äitini (ylioppilas) kysyi tosissaan, että juhlitaanko (ammattiin) valmistumista yleensä ollenkaan. No, minä tietenkin suutuin, että Tottakai! Eli me ammattiin valmistuvat, meillä on jo joatin "takataskussa", ammatti! Ei sillä ylioppilastodistuksella välttämättä töihin pääse. Olemme yhtälailla juhlamme ansainneet! Onnea kaikille ammattiin valmistuville! :)
- Myöskin valmistuva
Pahoittelen noita kirjoitusvirheitä, tähän aikaan illasta kun kirjoittelen...
- pystyyn :D
Miksei? Suurempaahan on "omistaa" ammatti ku olla joku lukiosta päässy! JUHLIMAAN JUHLIMAAN KAIKKI KANSA JUHLIMAAN :D :D NYT KUN PÄIVÄ UuSI ON nii JuhLIMAAN :D
- grep
Kaksi vuotta sitten valmistuin ammattikoulusta enkä muistaakseni sitä suuremmiten juhlinut. Ainakin yksi luokkalaiseni kuitenkin järjesti isommat juhlat valmistumisen vuoksi.
Kyllähän se varmaankin jää hieman paremmin mieleen jälkikäteen jos edes pienellä tavalla juhlistaa koulusta valmistumista sillä onhan kolmisen vuotta oma ajanjaksonsa elämässä. - Angar
Minä ainakin juhlin. Tottakai.
Kyllä minä pirskeet olen mielestäni ansainnut jos
suoritan ammattikoulun suhteellisen kunnialla
läpi. Kyllä kyllä. - ylioppilaspohjainen amislainen
oon iteki sitä mieltä et peruskoulusta ammattikouluun menneet saavat yhtälailla juhlia valmistumistaan kun ylioppilaatkin...
jäin vaan miettimään ylioppilaspohjasten kohtaloa... he ovat kuitenkin saaneet juhlia yo-lakkia ja juhlisivat uudelleen ammattia.. ja väliin jää joissain tapauksissa vain kaksi vuotta... - Ylpeä äiti
Ehdottomasti pidät valmistujaisjuhlat:)
ihan ensiksi lämpimät onnittelut Sinulle valmistumisesi johdosta. Ole ylpeä itsestäsi ja nauti siitä juhlien muodossa.
Minun vanhin lapseni valmistui amiksesta 2010 ja juhlimme sitä sukulaisten ja ystävien kesken. Parin viikon päästä valmistuu toinen lapseni amiksesta ja järjestän hänellekin juhlat. He ovat juhlansa ansainneet. Molemmat ovat myös saaneet oman alansa työpaikat. Olen erittäin ylpeä ammattitaitoisista nuorista osaajistani.
Sinulle toivotan onnea, lippu salkoon ja juhlia järjestämään.
Hyvää kesää sinulle ja kaikille valmistuville, valmistutte sitten ammattiin tai ylioppilaiksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1117285Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista655416- 954934
- 524125
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee494016- 2223903
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san283628- 423345
- 522849
- 422427