Kun katselee ruuhkia ostoskeskuksissa ja teillä niin kyllä suomalaisilla rahaa on !

Anonyymi

Hotellit on täynnä, parkkipaikat on täynnä, suuria asuntovaunuja ja asuntoautoja teillä ruuhkiksi asti, bensanhinta ei näyttäisi vaikuttavan juuri mitään.
Lentokenttien aulat ovat ruuhkaksi asti täynnä lähteviä ja tulevia matkustajia.
Ympäristönsuojelu edellyttää kulutuksen laskua, mutta sitä ei vaan näy !
Onko eläkeläinen ainoa, joka (pakostakin) ottaa huomioon ympäristön
ja vähentää kulutusta ?

70

639

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kulutusjuhlat senkun yltyy. Suomalaisen yhteiskunnan rakenteisiin on
      kiemurrellut mm. kulutusjuhla, joka kulkee maailmalla nimellä Black Friday.
      Nyt se on jo Black Week, kokonainen viikko "hulluja ostospäiviä".
      Läheskään kaikki eivät siihen osallistu, mutta "hullunlailla" se vetää ihmisiä
      ostamaan uutta.

    • Anonyymi

      Ilmaston lämpeneminen ja luonnon saastuminen on ihan keskeisellä tavalla
      sidoksissa siihen, miten me elämme, kulutamme tai jätämme kuluttamatta.

    • Anonyymi

      Eläkeläisissä on hyvin eri lähtökohdista olevia kuluttajia. Noissa asuntoautoilla ympäri Eurooppaa kulkevissa on enimmäkseen eläkeläisiä, samoin lomakohteissa lämpimissä maissa ja kulttuurimatkoilla myös. Kun on kerrankin aikaa kuluttaa ja työaika ollut kiireistä. Eläkkeiden haitari on yhtä laaja kuin palkoissa.

      • Anonyymi

        Tietenkin haitari on yhtä laaja eläkkeellä, mutta netto pienempi kaikilla.
        En ole osannut sillä lailla ajatella, että "eläkkeellä on kerrankin aikaa kuluttaa".
        Olen ajatellut, että kerrankin on aikaa tehdä kaikenlaista mukavaa,
        mutta en ole tähdännyt kulutuksen lisäämiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietenkin haitari on yhtä laaja eläkkeellä, mutta netto pienempi kaikilla.
        En ole osannut sillä lailla ajatella, että "eläkkeellä on kerrankin aikaa kuluttaa".
        Olen ajatellut, että kerrankin on aikaa tehdä kaikenlaista mukavaa,
        mutta en ole tähdännyt kulutuksen lisäämiseen.

        Moni kulutaa juuri omien vanhempien rahoja. jotka haudassa ja koko ikänsä kituivat. JOTTA OLI jättää metsät,torpat,mökit lapsille ja ne on vaan vaihdettu rahaksi.On millä mällää elkäkeellä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Moni kulutaa juuri omien vanhempien rahoja. jotka haudassa ja koko ikänsä kituivat. JOTTA OLI jättää metsät,torpat,mökit lapsille ja ne on vaan vaihdettu rahaksi.On millä mällää elkäkeellä.

        Luulet väärin. Monien eläkeläisten elämänpituinen säästäminen ja nuukailu on riittänyt kaksion ostoon kerrostalosta, vanhaan autoon ja lapsuuden kotitorpan ylläpitämiseen maalla järven rannalla.
        Ei perikunta niiden myynnistä paljonkaan hyödy. Mökkiä ei edes saa myydyksi, koska siinä ei ole vesijohtoa eikä sisävessaa, ja saunakin on puilla lämmitettävä. Näillä pensanhinnoilla ei vanhaa autoa osta kukaan. Ja joku lapsenlapsista haluaa muuttaa mummun asuntoon.

        Kaikeksi onneksi on lopetettu "rikkaista " eläkeläisistä puhuminen. Suomessa ei juuri rikkaita löydy, Kristiina Halkola-Melasniemi ne jo aikanaan 70-luvulla laulussaan luetteli.
        Tuskin luettelo paljon siitä on muuttunut.


    • Anonyymi

      Pieneläkeläiset ja muut vähätuloiset ovat "luonnostaan" ympäristö- ja ja ilmastoihmisiä, koska ei ole millä mällätä.
      Nm. Linja-autossa on tunnelmaa

      • Anonyymi

        Älä käyyä tapaani ilmoittaa nimimerkkini. Kommenttisi kun ei ole minun, vaikka periaatteessa lienen samaa mieltä kanssasi. - Nm. Keksi omasi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä käyyä tapaani ilmoittaa nimimerkkini. Kommenttisi kun ei ole minun, vaikka periaatteessa lienen samaa mieltä kanssasi. - Nm. Keksi omasi

        ... k ä y t ä ... - Nm. Oho


    • "Onko eläkeläinen ainoa, joka (pakostakin) ottaa huomioon ympäristön
      ja vähentää kulutusta ?" kysyy aloittaja.
      Taitaa olla niin. Toinen ryhmä voisi olla tiedostavat nuoret, kyllä he ainakin yrittävät, siitä kiitos ja kunnia heille.
      Mistä löytyy se tulevaisuuden usko ja toiveikkuus, mitä lapset ja nuoret kuitenkin tarvitsevat selvitäkseen niistä mittavista ongelmista, mitä on tulossa, mitkä ovat läsnä jo jo tässäkin ajassa ? Ihan kysymyksen heittäisin ilmaan, koska itse en tiedä.

    • Anonyymi

      Suuri osa eläkeläisistä on tietämättään osallistunut ilmastotalkoisiin jo
      ennenkuin niistä on alettu puhuakaan.
      Eläkeläisen pienen hiilijalanjäljen ansiosta muut voivat elää ympäristöä
      kuormittavammin.
      Absurdi ajatus, mutta mikä olisi Suomen kokonaishiilijalanjälki, jos pienimmät
      eläkkeet olisivat paremmat ?
      Noin puoli miljoonaa eläkeläistä elää köyhyysrajalla tai sen alapuolella.
      Arjen sankarit. Osansa tehneet ilmastotalkoolaiset, paradoksi.

      Lapsissa ja nuorissa on tulevaisuus. Ihminen on sopeutuvainen.
      Olen toiveikas, haluan ajatella, ettei mittavia ongelmia tulisi enempää,
      mutta lapsille ja nuorille jo tämäkin aika on ilman muuta
      epävarmaa ja monimutkaista.

      • Anonyymi

        Mikä on köyhyysraja ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on köyhyysraja ?

        Vaivaudu googlaamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on köyhyysraja ?

        Euroopan komission käyttämä köyhyysraja on 60 prosenttia mediaanitulosta eli ihmistä pidetään köyhänä, jos hänen nettotulonsa ovat alle 60 prosenttia keskimmäisen tulonsaajan nettotuloista.


    • Anonyymi

      Yksinasuva suomalainen on köyhä, jos kuukaudessa jää verojen jälkeen käteen alle
      1 185 euroa.

    • Anonyymi

      Jaa.
      Minä kun taas olen ihmetellyt sitä eläkeläisten määrää, joka jatkuvasti ravaa Teneriffalla ja Kanarilla.

      Keerohan... mistä sinä tiedät hotelliasukkaiden määrän, lentokenttien ruuhkat ja asuntoautojen omistajien iän? Et kai vain sorru itse moiseen matkusteluun vai oletko vain perinteinen kyttääjä joku notkuu ko. paikoissa luomassa paheksuvia katseita ihmisiin, joiden asioista et tiedä yhtään mitään?

      • Anonyymi

        Nykyaikana ei tarvitse liikkua mihinkään tietoa saadakseen.


      • Anonyymi

        Siirry vähän, minäkin tulen sun kanssas kyttäämään lentoasemalle. Kivaa varmasti tuntea, että on parempi kuin nuo tuhlarit.


    • Anonyymi

      On varakkaita eläkeläisiäkin. Vähemmän varakkaat ovat "ilmastotalkoolaisia".

    • Anonyymi

      Jos mediaa seuraa, ei voi olla tietämättä, että Suomessa "elintasokuilu" kasvaa
      ja ne, jotka vaativat ilmastotekoja eivät itse niitä tee kaikesta päätellen.
      Se on puhetta vain.

    • Anonyymi

      No niin, eipä nosteta eläkeläisiä jalustalle.

      Ei ole eläkeläinen "ainoa, joka (pakostakin) ottaa huomioon ympäristön
      ja vähentää kulutusta".
      Nuoret ovat paljon ympäristötietoisempia ja tekevät enemmän valintoja ympäristönkin hyväksi - kuka tahansa, jolla ei ole rahaa/varaa, jättää pakosta vain tekemättä ympäristöä kuluttavia tekoja.

      Näillä kahdella asialla on valtava ero.

      • Anonyymi

        Kiva, että sinäkin tajusit.


    • Anonyymi

      Vähävaraiset eläkeläiset, jos ketkä olisi syytä nostaa jalustalle,
      ne arjen sankarit, joitten asioista varakkaat tekevät päätöksiä,
      varsinkin "leikkauspäätöksiä".

    • Anonyymi

      Nuorten "ilmastoteot" ovat osin näennäisiä. Jos ollaan muka niin valistuneita,
      miten on mahdollista, että ihan arkisissa asioissa ei toteuteta niitä ?
      Kouluvuoden 188–190 päivässä ruokahävikkiä kertyy yli miljoona annosta,
      ja nämä arviot näyttävät olevan hyvin maltillisesti laskettuja.
      Miljoona annosta ruokaa biojätteeseen. Tuntuu kauhealta.

      • Anonyymi

        Koululaiset heittävät järkyttävän määrän kouluruokaa roskiin, koska se ei kelpaa.


    • Anonyymi

      Voiiiieikä, en pääse molon kaa hotelliinkaa siis.

    • Anonyymi

      Osuiko noin kovasti omaan nilkkaan, että lähdetään koululaisia, siis lapsia, syyttelemään?

      15-vuotias, joka tänään ottaa liikaa ruokaa koulussa lautaselleen, on ensi vuonna valistuneempi ja tietoisempi (myös) ympäristöasioista kuin ehdoton valtaosa nykypäivän 80-vuotiaista.
      Nuoret niitä muutoksia ajavat ja saavat aikaan, kun taas vanhemmat ikäluokat -juurikin eläkeikäiset- pysyttelevät niissä vanhoissa kangistuneissa kaavoissaan. Senhän näkee puolisokeakin esimerkiksi äänestystilastoja tutkiskelemalla.

      En tunne yhtään eläkeläistä, joka vaikkapa juurikin ilmaston puolesta jättäisi sen etelänmatkan tekemättä tai siirtyisi vegaaniseen ruokavalioon, useamman nuoren ja nuoren aikuisen tunnen.

      Mutta turha tästä on jankata; keskustelupalstan luonteeseehan kuuluu, että virheitä ei myönnetä vaikka ripulit valuisivat pitkin reisiä.

      • Anonyymi

        Fakta ei ole syyttelyä.


      • Anonyymi

        "vanhemmat ikäluokat -juurikin eläkeikäiset- pysyttelevät niissä vanhoissa kangistuneissa kaavoissaan."

        Mutta sehän on hyvä !!!
        Useimmat nyky-eläkeläiset ovat jo lapsuutensa niukkuudessa oppineet elämään
        tuhlaamatta mitään ja monilla pitää sama linja kautta elämän, eletään kaikin puolin
        järkevästi ja kohtuudella.


      • Anonyymi

        80-vuotiaat ovat varmasti vähemmistöä etelänmatkoilla. Krempat ja verenpaine eivät houkuta tutustumaan nähtävyyksiin, ja hiekalla lojuminen ei kutsu. Kyllä nuo syytökset pitää osoittaa nuorempiin senioreihin.
        En myöskään ymmärrä, miksi syytät eläkeläisiä ruuan tuhlauksesta. Kyllä me osaamme lämmittää eilistä ruokaa ja osaamme käyttää jääkaappia. Me olemme kaikki pula-ajan lapsia.
        Mkr.


    • Anonyymi

      Monta vuosiluokkaa harrastaa samaa ruuan jätteisiin heittämistä
      lautaselta, mutta kyllä ne sitten oppivat, kun itse tienaavat ruokansa.

    • Anonyymi

      Jokaisessa ikäryhmässä löytyy näitä "hyviä ja pahoja".
      Ei eläkeläiset ole sen parempia, kuin muutkaan ikäluokat.

      • Anonyymi

        Olen samaa mieltä.
        Tuntuu aika pahalta, että lapsia syyllistetään siitä, että ruuan jämät lautaselta menee biojätteisiin.
        Katse huoltajiin, että lautaselle otetaan vain se minkä olettaa syövänsä. Pakkosyöntiä ei kuitenkaan, jos ruoka ei maistu.
        Luulen, että enemmän menee sieltä keittiön puolelta biojätteisiin, kun on ennakoitu menekki väärin.
        Jossain vaiheessa myytiin yli jääneitä ruokia ulkopuolisille. Tyrehdyttikö korona sen vai oliko huonosti organisoitu.
        Lapset ovat syyttömiä, sormi osoittamaan huoltajiin. Onko "mäkkärit" tai "fine dinnerit" joka päiväistä, silloin ei välttämättä laitosruoka maistu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen samaa mieltä.
        Tuntuu aika pahalta, että lapsia syyllistetään siitä, että ruuan jämät lautaselta menee biojätteisiin.
        Katse huoltajiin, että lautaselle otetaan vain se minkä olettaa syövänsä. Pakkosyöntiä ei kuitenkaan, jos ruoka ei maistu.
        Luulen, että enemmän menee sieltä keittiön puolelta biojätteisiin, kun on ennakoitu menekki väärin.
        Jossain vaiheessa myytiin yli jääneitä ruokia ulkopuolisille. Tyrehdyttikö korona sen vai oliko huonosti organisoitu.
        Lapset ovat syyttömiä, sormi osoittamaan huoltajiin. Onko "mäkkärit" tai "fine dinnerit" joka päiväistä, silloin ei välttämättä laitosruoka maistu.

        Nimenomaan koululaisen lautaselta suurin hävikki tulee.
        Ei lapsiakaan pidä hyssytellä. Jo 7-vuotiaan tajuntaan menee, että se syödään,
        mitä lautaselle otetaan, ettei oteta liikaa.
        Murrosikäisenäkin saa vielä nirsoilla. Kun ei maistukaan, heitetään ruuat jätteisiin.
        Kouluruokalassa voisi olla plakaatti, että ota vain sen verran kuin
        arvioit jaksavasi syödä.
        Lisää saa varmaankin ottaa jos ei riitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen samaa mieltä.
        Tuntuu aika pahalta, että lapsia syyllistetään siitä, että ruuan jämät lautaselta menee biojätteisiin.
        Katse huoltajiin, että lautaselle otetaan vain se minkä olettaa syövänsä. Pakkosyöntiä ei kuitenkaan, jos ruoka ei maistu.
        Luulen, että enemmän menee sieltä keittiön puolelta biojätteisiin, kun on ennakoitu menekki väärin.
        Jossain vaiheessa myytiin yli jääneitä ruokia ulkopuolisille. Tyrehdyttikö korona sen vai oliko huonosti organisoitu.
        Lapset ovat syyttömiä, sormi osoittamaan huoltajiin. Onko "mäkkärit" tai "fine dinnerit" joka päiväistä, silloin ei välttämättä laitosruoka maistu.

        Jätteeseen päätyy kouluruokaa ympäri Suomen.
        Esimerkki yhdestä pienehköstä Meri-Lapin koulusta.
        Koululla on havahduttu siihen, miten paljon ruokaa heitetään biojätteeseen. Osalla oppilaista on tapana ottaa ruokaa lautaselleen, mutta he jättävät sen syömättä.
        Yhden päivän aikana koulussa menee roskiin noin 300-400 euron edestä ruokaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen samaa mieltä.
        Tuntuu aika pahalta, että lapsia syyllistetään siitä, että ruuan jämät lautaselta menee biojätteisiin.
        Katse huoltajiin, että lautaselle otetaan vain se minkä olettaa syövänsä. Pakkosyöntiä ei kuitenkaan, jos ruoka ei maistu.
        Luulen, että enemmän menee sieltä keittiön puolelta biojätteisiin, kun on ennakoitu menekki väärin.
        Jossain vaiheessa myytiin yli jääneitä ruokia ulkopuolisille. Tyrehdyttikö korona sen vai oliko huonosti organisoitu.
        Lapset ovat syyttömiä, sormi osoittamaan huoltajiin. Onko "mäkkärit" tai "fine dinnerit" joka päiväistä, silloin ei välttämättä laitosruoka maistu.

        "Jossain vaiheessa myytiin yli jääneitä ruokia ulkopuolisille. Tyrehdyttikö korona sen vai oliko huonosti organisoitu."

        Olen itse ollut keittiöapulaisena (joskus v-1980 alussa) ala-kansakoulussa, jossa myös ruoan jakelu kuului tehtäviini, tiskien- ja keittiön siivouksen lisäksi.

        Siellä lapsia kehoitettiin/pyydettiin, että ruokaa otetaan vain sen verran, kuin olettaa syövänsä ja lisää sai hakea.

        No, joskus oli sellaisiakin ruokia, jotka loppuivat kesken, mutta oli sellaisiakin, jotka ei maistuneet ja silloin emännöitsijä heitti ne biojätteisiin. Ei edes keittiöapulainen saanut viedä, saatikka ostaa niitä kotiinsa. Minusta se oli suorannaista ruoan haaskausta köyhälle apulaiselle.

        Sitten emännöitsijä sairastui ja tuli uusi sijainen, joka olikin kokenut "rosvo". Hän pakkasi ruokia ystävilleenkin, jotka hakivat ne päivisin ja myös minulle, mutta en ottanut. Ilmoitin kyllä tästä "rosvosta", että en vain itse joudu syytteeseen ruokahäviköstä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen samaa mieltä.
        Tuntuu aika pahalta, että lapsia syyllistetään siitä, että ruuan jämät lautaselta menee biojätteisiin.
        Katse huoltajiin, että lautaselle otetaan vain se minkä olettaa syövänsä. Pakkosyöntiä ei kuitenkaan, jos ruoka ei maistu.
        Luulen, että enemmän menee sieltä keittiön puolelta biojätteisiin, kun on ennakoitu menekki väärin.
        Jossain vaiheessa myytiin yli jääneitä ruokia ulkopuolisille. Tyrehdyttikö korona sen vai oliko huonosti organisoitu.
        Lapset ovat syyttömiä, sormi osoittamaan huoltajiin. Onko "mäkkärit" tai "fine dinnerit" joka päiväistä, silloin ei välttämättä laitosruoka maistu.

        Älä syyllistä kasvattajia. Toisessa ketjussa todistettiin aukottomasti, että nykypäivän käytöstavoista saadaan kiittää vanhuksia, jotka ovat jättäneet lapsensa huonolle kasvatukselle. Nyt heidän lapsenlapsillaan ei ole kykyä lastenkasvatukseen.
        Nuoria ei saa syyllistää.


    • Anonyymi

      Lentokenttien auloissa näkee paljon eläkeläisiä, samoin laivojen satamissa.

      Kesämökillekin he matkustelevat jne.

      • Anonyymi

        Äskettäin on televisossa näytetty paljon kuvia lentokenttien lähtöaulojen ruuhkista
        Hyvin harva siellä on eläkeläinen. Nuoremmat työikäiset siellä ovat lomille
        lähdössä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äskettäin on televisossa näytetty paljon kuvia lentokenttien lähtöaulojen ruuhkista
        Hyvin harva siellä on eläkeläinen. Nuoremmat työikäiset siellä ovat lomille
        lähdössä.

        Harva eläkeläinen haluaa ottaa riskin saadakseen koronatartunnan
        ja lähtee matkoille ylipäätänsäkään.
        Nuoremmille koronatartunta ei ole niin suuri riski.
        Iäkkäämmälle koronatauti on elämän ja kuolemankysymys,
        vaikka siihen ei enää suhtauduta vakavuudella
        ja lieväkin muoto voi aiheuttaa lopuksi ikää haittoja - nuoremmillekin.
        Suomessa potee lähes 13000 eri-ikäistä ihmistä pitkän koronan haittoja.
        Sen voi saada lievästäkin taudista. Se voi jopa viedä työkyvyn.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harva eläkeläinen haluaa ottaa riskin saadakseen koronatartunnan
        ja lähtee matkoille ylipäätänsäkään.
        Nuoremmille koronatartunta ei ole niin suuri riski.
        Iäkkäämmälle koronatauti on elämän ja kuolemankysymys,
        vaikka siihen ei enää suhtauduta vakavuudella
        ja lieväkin muoto voi aiheuttaa lopuksi ikää haittoja - nuoremmillekin.
        Suomessa potee lähes 13000 eri-ikäistä ihmistä pitkän koronan haittoja.
        Sen voi saada lievästäkin taudista. Se voi jopa viedä työkyvyn.

        No voi hemmetti, oli tässä ketjussa nyt kyse vain korona-ajan kulkemisista, syömisistä jne.?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äskettäin on televisossa näytetty paljon kuvia lentokenttien lähtöaulojen ruuhkista
        Hyvin harva siellä on eläkeläinen. Nuoremmat työikäiset siellä ovat lomille
        lähdössä.

        Televisio se kaiken näyttääkin. Ihanko joka päivä näet, ketkä matkustaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Televisio se kaiken näyttääkin. Ihanko joka päivä näet, ketkä matkustaa?

        13:13 Et katso uutisia koskaan etkä seuraa muutakaan mediaa.
        Suomi24 ei ole media.
        Kun tätä vain "seuraa" ei voi tietää mitään. Tekee juuri kyseisenlaisia
        kysymyksiä,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        13:13 Et katso uutisia koskaan etkä seuraa muutakaan mediaa.
        Suomi24 ei ole media.
        Kun tätä vain "seuraa" ei voi tietää mitään. Tekee juuri kyseisenlaisia
        kysymyksiä,

        Tiedätkö sen, jos yhden kerran telkussa näytetään kuvaa lentoasemalta, niin ei se tarkoita sitä, että siellä olisi joka päivä sama tilanne.

        Hyvin vähän katson television uutisia, koska ne on jo vanhoja. Olen aamukahvini kera lukenut kotimaan parhaiden lehtien uutiset, sekä vielä kansainvälisiäkin lehtiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedätkö sen, jos yhden kerran telkussa näytetään kuvaa lentoasemalta, niin ei se tarkoita sitä, että siellä olisi joka päivä sama tilanne.

        Hyvin vähän katson television uutisia, koska ne on jo vanhoja. Olen aamukahvini kera lukenut kotimaan parhaiden lehtien uutiset, sekä vielä kansainvälisiäkin lehtiä.

        Kuvia on näytetty eri päiviltä ja kun on netti käytössä saa vaikka mitä tietoa
        kädenkäänteessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedätkö sen, jos yhden kerran telkussa näytetään kuvaa lentoasemalta, niin ei se tarkoita sitä, että siellä olisi joka päivä sama tilanne.

        Hyvin vähän katson television uutisia, koska ne on jo vanhoja. Olen aamukahvini kera lukenut kotimaan parhaiden lehtien uutiset, sekä vielä kansainvälisiäkin lehtiä.

        Etkä silti ole tilanteen tasalla !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedätkö sen, jos yhden kerran telkussa näytetään kuvaa lentoasemalta, niin ei se tarkoita sitä, että siellä olisi joka päivä sama tilanne.

        Hyvin vähän katson television uutisia, koska ne on jo vanhoja. Olen aamukahvini kera lukenut kotimaan parhaiden lehtien uutiset, sekä vielä kansainvälisiäkin lehtiä.

        Itse olen kokenut ja kaikki tänä kesänä lentäneet sukulaiset ja tutut kokeneet kentillä valtavan ruuhkan ja tungoksen,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuvia on näytetty eri päiviltä ja kun on netti käytössä saa vaikka mitä tietoa
        kädenkäänteessä.

        Noin tärkeitä tietoja en viitsi netistä katsoa, joskin ei aikaakaan olisi siihen.

        Tänään on ollut aikaa roikkua netissä. Olen odottanut klo 13 asti tärkeää puhelua.
        Puhelu on sen luonteinen, etten viitsi tuolla liikenteesä sitä puhelua käydä. ;)))))


    • Anonyymi

      HS kirjoittaa keväällä 2021:

      "Tulppa aukesi pakettimatkojen myynnissä, matkatoimistot myyvät jo kesän 2022 matkoja
      Matkatoimistot alkoivat myydä myös kesää 2022 ennätyksellisen varhain, koska matkustusinto on nyt valtava."

    • Anonyymi

      Tänä keväänä matkojen myynti kipusi jo lähes pandemiaa edeltävälle tasolle.

      "Lomalaisilla on pitkästä aikaa, mistä valita – tutut paikat pitävät pintansa, mutta tarjolla on myös uusia kohteita
      Matkatoimistojen kohdevalikoima on ollut tähän asti pieni, mutta nyt tilanne on muuttunut. Kauppa on käynyt parin viime viikon ajan hyvin, ja kesäkauden matkustus kipuaa jo kohti pandemiaa edeltävää tasoa. Lomalaisia kiinnostavat hyvät huoneet ja hotellien lisäpalvelut."
      Aamulehti huhtikuussa 2022.

      • Anonyymi

        Varsinkin eläkeläisiä kiinnostaa hyvät huoneet ja palvelut. Ma aamuna lähti viisi tuttavaani etelän lämpöön ja hekin oli panostaneet juuri noihin seikkoihin. (iältään 74-80)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varsinkin eläkeläisiä kiinnostaa hyvät huoneet ja palvelut. Ma aamuna lähti viisi tuttavaani etelän lämpöön ja hekin oli panostaneet juuri noihin seikkoihin. (iältään 74-80)

        Se on ilmastoteko ja on hyvä, että pääsee lämpimään, kun meillä jäätyy pystyyn.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varsinkin eläkeläisiä kiinnostaa hyvät huoneet ja palvelut. Ma aamuna lähti viisi tuttavaani etelän lämpöön ja hekin oli panostaneet juuri noihin seikkoihin. (iältään 74-80)

        Minne lähtivät, ja oliko oikein 5-tähden hotelli?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varsinkin eläkeläisiä kiinnostaa hyvät huoneet ja palvelut. Ma aamuna lähti viisi tuttavaani etelän lämpöön ja hekin oli panostaneet juuri noihin seikkoihin. (iältään 74-80)

        Hyvää matkaa vain ! En itse uskaltasi ottaa riskiä lähteä ulkomaille, kun koronatartuntariskikin on olemassa. Pitää olla paljon rahaa, kun kaikki menee lomalla uusiksi ulkomailla enkä haluaisi joutua paikallisiin sairaaloihin.
        Niitten taso ei ole kaikissa paikoin hääppöinen.
        Matkustusrajoitusten päällä ollessa ei vakuutuskaan korvannut ylimääräisiä
        kustannuksia, kun matka venyi ja hoito maksoi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minne lähtivät, ja oliko oikein 5-tähden hotelli?

        Eipä nuo asiat taida kuulua sinulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvää matkaa vain ! En itse uskaltasi ottaa riskiä lähteä ulkomaille, kun koronatartuntariskikin on olemassa. Pitää olla paljon rahaa, kun kaikki menee lomalla uusiksi ulkomailla enkä haluaisi joutua paikallisiin sairaaloihin.
        Niitten taso ei ole kaikissa paikoin hääppöinen.
        Matkustusrajoitusten päällä ollessa ei vakuutuskaan korvannut ylimääräisiä
        kustannuksia, kun matka venyi ja hoito maksoi.

        Korona jää maapallolle ikuisiksi ajoiksi, et ole missään suojassa. Voi saada sydärinkin mssä tahansa. Pysy siis kotona.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä nuo asiat taida kuulua sinulle.

        Miksei kuuluisi, mikä sinä olet määrittelemään ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksei kuuluisi, mikä sinä olet määrittelemään ?

        Mitä? Ihanko totta? Sinulla taitaa ikkunaverhot heilua monesti vuorokauden aikana?


    • Anonyymi

      Euroopan komission käyttämä köyhyysraja on 60 prosenttia mediaanitulosta

      Ajatellaan 1 000 001 ihmistä pKoreassa jossa yksi tienaa miljoonan ja miljoona tienaa ykkösen tasainen tulonjako

      Mediaanitulo on 1

      60% tulo on 0,6 ykkösestä

      Kukaan ei jää sen alle ykköstulollaan
      Ei siis ole köyhiä
      Tulonjako on tasainen valtaosalla 1
      Erinomaista sosialidemokratiaa
      Paratiisi, jossa,tuloerot poistettu
      Mörkö lannistettu
      Myös tulot oleellisesti poistettu

      • Anonyymi

        Lisään sen, että nuorisopskasakin näkee siinä kun katselee niiden paapottujen imemistä mäkkärin muovitölkistä posket lommollaan ja mäkkärisonnan heittelyä pitkin mäkiä sun muuta pikaruokalaketjujen käyttöä ja pitsataksien tilailuja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään sen, että nuorisopskasakin näkee siinä kun katselee niiden paapottujen imemistä mäkkärin muovitölkistä posket lommollaan ja mäkkärisonnan heittelyä pitkin mäkiä sun muuta pikaruokalaketjujen käyttöä ja pitsataksien tilailuja

        Jos tuossa ei kateellisuus puhu, niin ei missään!
        Jos olet oikealla ikäpalstalla, ei sinun nuoruudessasi kenelläkään ollut tilaisuutta mäkkäriin eikä muihinkaan pikaruokaketjuihin. Niitä ei ollut.
        Silloin oli sota ja pula-aika.


    • Anonyymi

      Sossua js tukia nautittaessa myös siisti ympäristävällinen elämä korostuu


      Keenisen vuokralaisilla ei ollut luottotietoja, mutta vuokraushetkellä merkinnöistä oli jo aikaa. Kuukauden takuuvuokran maksoi Kela. Se on ainoa raha, joka Keeniselle jäi käteen.

      REMONTTIKULUT olivat noin 4 000 euroa, mutta Keeninen ei laske siihen mukaan itse remontointiin käyttämiänsä kolmen viikon työtunteja.

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000008982700.html

    • Anonyymi

      Maitolitran hinnasta valitetaan, mutta samaan aikaan lapsiperheen ostoskärry täynnä kaikenmaailman makeita jugurtteja ja vanukkaita. Kauraryynejä saa alle euron kilo, mutta vain kalliit epäterveelliset makeat murot kelpaa. Suomen korkealuokkainen vesi ei kelpaa juotavaksi, sillä pestään auto ja juodaan limppareita.

      • Anonyymi

        Enpä ole nähnyt köyhän lapsiperheen ostoskoria täynnä makeaa ja limppareita. Pahansuopaisuuteen ei ole aihetta.


      • Anonyymi

        Jos taloutesi on tuolla tasolla en sinuna kehtaisi sitä mainostaa.


    • Anonyymi

      Ei se raha kaikilla ole kokoaikaa tiukilla. Jos töitä riittää, eikö ole ihan heikoimmin palkatuissa töissä, eikö ole hommannut itseään liian tiukoille lainojen kanssa, niin kyllä sitä voi joskus jotain muutakin ostaa kuin puuroa ja nuudelia.

    • Anonyymi

      Eihän varakas kuluta nuorisopskasakki on köyhää

      mutta nuorisopskasakin näkee siinä kun katselee niiden paapottujen imemistä mäkkärin muovitölkistä posket lommollaan ja mäkkärisonnan heittelyä pitkin mäkiä sun muuta pikaruokalaketjujen käyttöä ja pitsataksien tilailuja

      Leijonan luolan OLeary (Kanadan toivo politiikassa) miljardööri kertoo
      miten hän ei tuhlaa pskasakin tapaan mäkkärisontaan 2,5 taalaa kahvikuppiin
      vaan keittelee kotona ja sijoittaa loput

      vain pskasakki tuhlaa ja inisee
      https://www.youtube.com/watch?v=LiGRq1tjl8g

      • Anonyymi

        Väärä palsta. Täällä ei ole nuorisoa, puhumattakaan pskasakista.
        Turhaan iniset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärä palsta. Täällä ei ole nuorisoa, puhumattakaan pskasakista.
        Turhaan iniset.

        Jokainen käyttää rahansa siihen mihin haluaa ja hyvä on, että he kuluttavat, joilla siihen on mahdollisuus.

        Rahaa käytetään joka ikäryhmässä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sosiaaliturvasäästöt kohdentuvat usein samoihin ihmisiin useampaan kertaan

      ja ihmisiä putoaa kiihtyvällä tahdilla toimeentulotuelle eli köyhien määrä kasvaa eksponentiaalisesti Suomessa. https:
      Maailman menoa
      413
      2337
    2. Olisiko sinulla mitään toiveita?

      Miten sinä toivoisit minun sinua lähestyvän? Mitään mitä olisi tosi hyvä tietää ennen sitä? Jos ei sen kummempia, niin
      Ikävä
      73
      2065
    3. Miksi toisten toiveet ahdistavat teitä?

      Kertokaapa miksi toisen ihmisen toiveet mahdolliselle kumppanilleen ahdistavat niin kovasti? Oletatko, että hän vaatii j
      Sinkut
      220
      1596
    4. Turun tunnin juna toteutetaan

      Köyhiltä viedään mutta tunnin juna Turkuun viedään läpi. Puhaltakaa PS nyt tämä poikki! https://www.hs.fi/politiikka/ar
      Perussuomalaiset
      158
      1312
    5. Mitä tuntemuksia

      sinulle tulee, kun hän ilmestyy näköpiiriin? Vaihtelevatko ne?
      Ikävä
      87
      1197
    6. T mies missä oot

      T mies pääsetkö lähtemään sieneen villasukat tein sulle 💕🐶
      Ikävä
      81
      1195
    7. Oletko kertonut tästä

      Meidän oudosta jutusta kenellekään? Olen kertonut ystävälleni, että olet saanut minut sekaisin…, mutta tästä hän ei tied
      Ikävä
      56
      1103
    8. En nii kui tiiä yhtään

      Mikä suussa kiehtoo, vaikka kaiken pitäisi olla ihan hyvin! Mä niin haluaisin nähdä sut:)
      Ikävä
      58
      1008
    9. huono vai hyvä juttu

      Miten ulkopuoliset reagoisivat jos olisit kaivattusi kanssa yhdessä....?
      Ikävä
      70
      1004
    10. Homouden synti

      Kerrotaan faktoja alkuun. On olemassa vain kaksi sukupuolta ja aviolIiitto on vain ja ainoastaan miehen ja naisen välin
      Luterilaisuus
      284
      977
    Aihe