Levykuvan muokkaus

Anonyymi

Miten livetikulla olevaan distroon saisi lisättyä paketteja valmiiksi, esim wifiajurin sekä selaimen, mielellään vielä niin että selaimessa on asetukset valmiiksi säädettynä sekä kirjamerkit valmiina palkissa.

19

281

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei mitenkään, levykuva on luotava kokonaan uudelleen.

• Anonyymi

Kannattaa siirtyä Windowsiin niin ei tule eteen moisia naurettavia ongelmia.

• Anonyymi

Varmaan helppoa lisätä live-Windowsiin tavaraa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Varmaan helppoa lisätä live-Windowsiin tavaraa.

Hnnng häh-häh, live Windows

• Anonyymi

Windowsisa ei toimi mikään!

• Anonyymi

Riippuu jakelusta.
      Porteus jakelussa helppoo
      Voi vain lisätä jos haluaa. Ei ole pakko purkaa koko paskaa
      http://www.porteus.org

• Anonyymi

Live distroon voi asentaa mitä vaan tikun tilan puitteissa!
      Kyllä se sen muistaa!

Avaaja varmaan winhilluli joka ei moista tiedä!

• Anonyymi

Ja sinä olet varmaan Ubuntun käyttäjä, kun noin tyhmiä kirjoittelet.

• Anonyymi

En mä ole windowshihhuli, neuvo miten hommat tehdään äläkä vinoile

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En mä ole windowshihhuli, neuvo miten hommat tehdään äläkä vinoile

Miten niin miten tehdään?
        Tiedostot/kansiot pitää olla OIKEISSA kansioissa? Ainuu jakelu johon ne voi heittämällä lisätä oikeisiin paikkoihin on Porteus joka käyttää aufs tiedostojärjestelmää.
        (epävirallinen ytimessä "kernelissä")
        Virallinen ihan paska overlayfs joka ei toimi.
        http://aufs.sourceforge.net/
        Tosta vaan patshi ja duunaat kernelin uusiksi...siittä se alkaa
        Tai lataa Porteus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten niin miten tehdään?
        Tiedostot/kansiot pitää olla OIKEISSA kansioissa? Ainuu jakelu johon ne voi heittämällä lisätä oikeisiin paikkoihin on Porteus joka käyttää aufs tiedostojärjestelmää.
        (epävirallinen ytimessä "kernelissä")
        Virallinen ihan paska overlayfs joka ei toimi.
        http://aufs.sourceforge.net/
        Tosta vaan patshi ja duunaat kernelin uusiksi...siittä se alkaa
        Tai lataa Porteus.

Höpö höpö ja huommenna lisää ..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sanoisin, että helpoimmalla pääsee ainakin ubuntun kohdalla tekemällä usb-tikun, jossa on erillinen osio omille asennuksille. Näin olen itse menetellyt hyvällä menestyksellä.
        Periaatteessa iso-kuvan tiedostot voi purkaa tyhjään hakemistoon ja lisätä sinne omat ohjelmansa (installerin install-prefix eli polun alkuosa täytyy antaa). Tämän jälkeen tekee sitten em. hakemistosta uuden iso:n. Yleensä vaatii useamman iteraatiokierroksen, kun jokin asetus ei olekaan heti ihan kohdillaan - nuo overlay fs systeemit on tässä kohtaa käteviä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No sanoppa yksikin jakelu tuon Porteuksen lisäksi joka kykenee "mounttaamaan" suoraan rootfs:ssään eli juureen eli "/" mountpointiin?
        Itse tietysti kykenen overlayllakin monuttaan suoraan juureen eli "/". Mutta en olekkaan tyypillinen Ubuntu käyttäjä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja sinä olet varmaan Ubuntun käyttäjä, kun noin tyhmiä kirjoittelet.

Ubuntulla voi luoda mukautetun levukuva Cubic ohjelmalla.

• Anonyymi

• Anonyymi

Mukautetun Ubuntu-kuvan luominen Cubicilla
      Mukauta Linux-laitteen levy

Jokin aika sitten minulla oli vaatimus, että paikallinen palvelin oli ajettava Ubuntu-palvelimella. Meillä oli sovellus, joka toimi demonina, ja tarvitsimme web-hallintapaneelin valvoaksemme ja ollaksemme vuorovaikutuksessa sen kanssa. Koodi oli tarkoitus antaa asiakastukitiimille, jotka valittivat, että heidän piti asentaa Ubuntu-palvelin useisiin asiakaskohteisiin ja asentaa sitten kaikki riippuvuudet ja sitten asentaa pakettimme. He pyysivät minua tekemään mukautetun Ubuntu-palvelimen, joka täyttää kaikki vaatimukset, jotta käyttöjärjestelmän asentamisen jälkeen kaikki toimisi heti.

Aloin etsiä menetelmiä, joita voin toteuttaa. Ja pian törmäsin Cubiciin. Mukautetun kuvan tekeminen oli yhtä helppoa kuin yhden, kaksi, kolme laskeminen. Cubic on GUI-pohjainen sovellus, joka rikkoo iso-tiedostojen mukauttamisen yksinkertaiseksi ja modulaariseksi. Tässä artikkelissa autan sinua luomaan mukautetun kuvan.

• Anonyymi

Kyllä levykuvaa pitäää pystyä muokkaamaan "lennosta" Asentamatta lisää "paskaa" ja silloin on kyse mounttaamisesta suoraan juureen. Jos lisää ASENNTAAN niin se kuluttaa muistii.... Puhutaan live systeemistä...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä levykuvaa pitäää pystyä muokkaamaan "lennosta" Asentamatta lisää "paskaa" ja silloin on kyse mounttaamisesta suoraan juureen. Jos lisää ASENNTAAN niin se kuluttaa muistii.... Puhutaan live systeemistä...

Et ole sisäistänyt Live-versioiden filosofiaa. Idea on, että jakelu otetaan käyttöön sellaisena, kun se on rakennettu. Käynnistettävään Live-versioon voi asentaa ohjelmia, mutta ne eivät ole pysyviä. Kyseessä on tietoturva eli järjestelmään ei voi pysyvästi asennella haittaohjelmia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et ole sisäistänyt Live-versioiden filosofiaa. Idea on, että jakelu otetaan käyttöön sellaisena, kun se on rakennettu. Käynnistettävään Live-versioon voi asentaa ohjelmia, mutta ne eivät ole pysyviä. Kyseessä on tietoturva eli järjestelmään ei voi pysyvästi asennella haittaohjelmia.

Tietysti live versiota pitää pystyä muokkaamaan helposti. Jos vaikka nettiselain päivittyy uuteen niin ei siinä koko jakelua pureta ja asenneta uutta.
        Irroitetaan vain vanha nettiselain "moduuli" järjestelmästä ja aletaan siittä eteenpäin käyttämään aina uutta nettiselain "moduulia" eli livekin "päivittyy" helposti.
        http://www.porteus.org/

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka oli töllöntyön tekijä?

Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt
      Pieksämäki
      44
      4786
    2. Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja

Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.
      Pieksämäki
      57
      2622
    3. Jenkkilahkojen kastekaava

Jenkkilahkojen yhteinen kastekaava on kirjoitettuna Mormonin Kirjaan, Moroni, luku-8 Pienten lapsien vanhempia uhataan
      Kaste
      139
      1054
    4. Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!

Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin
      Kaste
      161
      1025
    5. Odotan sitä hetkeä

kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh
      Ikävä
      71
      1004
    6. Leijonat Maailmanmestareita!

Ihanaa Leijonat, ihanaa!!!
      Maailman menoa
      121
      970
    7. Olen melko vakuuttunut

etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok
      Ikävä
      72
      944
    8. Mitä ajatuksia miehet, jos..?

Nainen on 40v eikä ole omia lapsia?
      Ikävä
      137
      845
    9. Se mies rakastaa minua

Ja minä rakastan häntä. 😌
      Ikävä
      49
      844
    10. Taas mietin että

mitä ihmettä sanoisin, jos laittaisin viestiä. Aina voi toivottaa jotain, vaikka hyvää kesää, ja jos ei tule vastausta,
      Ikävä
      52
      810
    Aihe