Jumalan Valtakunta?

Anonyymi

Kysyn, vieläkö VL:lla on sellainen käsitys ja oppi, että ainoastaan VL seurakuntaan kuuluvat on oikeita uskovaisia ja ainoita jotka voi pelastua?
Että VL seurakunta on "Jumalan Valtakunta".

Ja että muiden uskovien ja seurakuntien seuroissa käyminen on hengellistä huoruutta?

Jos on, niin mistä tämä käsitys tulee?

Oon kuunnellut Lopen suviseuroja tässä useampana päivänä ja kuulostaa siltä että samaa evankeliumia julistetaan kuin muutkin ja samaan Jumalaan uskotaan.

Mistä siis erityisasema?

76

907

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Et ole kuunnelut tarkkaan. Lopella on saarnattu sellainen evankeliumi joka viiltää ihan tarkan rajan sen uskovien ja muitten välillä

      Jos meidän julistamamme evankeliumi on peitossa, se on peitossa niiltä, jotka joutuvat kadotukseen.

      • Anonyymi

        Eikö siis riitä että uskoo syntinsä
        anteeksi JEESUKSEN nimessä ja veressä, vaan on LISÄKSI kuuluttava Rauhanyhdistykseen?

        Millä tämä perustellaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö siis riitä että uskoo syntinsä
        anteeksi JEESUKSEN nimessä ja veressä, vaan on LISÄKSI kuuluttava Rauhanyhdistykseen?

        Millä tämä perustellaan?

        Jos ihminen saa parannuksen armon niin ei ole muusta kyse kuin vaiva/pelko synnin tähden ja usko evankeliumin sanaan.

        Mutta pelkkä usko inhimillisenä tekona ei auta. Sillä tavalla ei vahingossakaan voi uskoa elävään Kristukseen.

        Näin opettaa kaikki raamatut ja uskovaisten oma kokemus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö siis riitä että uskoo syntinsä
        anteeksi JEESUKSEN nimessä ja veressä, vaan on LISÄKSI kuuluttava Rauhanyhdistykseen?

        Millä tämä perustellaan?

        Sillä perusteella, ettei sitä Raamattu tue, Jeesuksesta puhumattakaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos ihminen saa parannuksen armon niin ei ole muusta kyse kuin vaiva/pelko synnin tähden ja usko evankeliumin sanaan.

        Mutta pelkkä usko inhimillisenä tekona ei auta. Sillä tavalla ei vahingossakaan voi uskoa elävään Kristukseen.

        Näin opettaa kaikki raamatut ja uskovaisten oma kokemus.

        Auta hieman. Missä parannuksen armo on Jeesuksen sanomana, tai ylipäätään Raamatussa?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Auta hieman. Missä parannuksen armo on Jeesuksen sanomana, tai ylipäätään Raamatussa?

        Jeesus saarnasi parannusta. Ne, jotka uskoivat sai armon. Tätä kutsutaan parannuksen armoksi. Ootko luterilainen?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Sillä perusteella, ettei sitä Raamattu tue, Jeesuksesta puhumattakaan.

        Minua huolestuttaa se, että herätysliikkeestä tulee-tai on jo- epäjumala, kun Jeesuksen pelastustyö ja Jeesuksen veri ei riitä, vaan pelastukseen lisätään johonkin liikkeeseen kuuluminen :`(


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus saarnasi parannusta. Ne, jotka uskoivat sai armon. Tätä kutsutaan parannuksen armoksi. Ootko luterilainen?

        Missä se on Raamatussa, tuossa asussa?
        Laita myös konteksti.
        Olen Jeesuksineen uskova, kristitty, en mihinkään anti semitistiseen pakana, ihmisuskoon.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Missä se on Raamatussa, tuossa asussa?
        Laita myös konteksti.
        Olen Jeesuksineen uskova, kristitty, en mihinkään anti semitistiseen pakana, ihmisuskoon.

        Saatat uskoa, mutta onko uskosi Jumalan lahja?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Saatat uskoa, mutta onko uskosi Jumalan lahja?

        Se on oma ratkaisu, mihin Jumala osallistui seuraavasti.
        Joh. 6:44 Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.

        Onko asia miten omalta kannaltasi?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Se on oma ratkaisu, mihin Jumala osallistui seuraavasti.
        Joh. 6:44 Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.

        Onko asia miten omalta kannaltasi?

        Ef.2:
        1 Jumala on tehnyt eläviksi teidät, jotka olitte kuolleita rikkomustenne ja syntienne tähden. [Kol. 2:13]
        2 Ennen te elitte niiden vallassa tämän maailman menon mukaan, totellen avaruuden henkivaltojen hallitsijaa, sitä henkeä, joka yhä vaikuttaa tottelemattomissa ihmisissä. [Joh. 14:30; Ef. 6:12]
        3 Heidän joukossaan mekin kaikki ennen elimme noudattaen oman luontomme haluja ja tehden niin kuin ruumiimme ja mielemme tahtoivat, ja näin olimme luonnostamme vihan alaisia niin kuin kaikki muutkin. [Joh. 3:6]
        4 Jumalan laupeus on kuitenkin niin runsas ja hän rakasti meitä niin suuresti,
        5 että hän teki meidät, rikkomustemme tähden kuolleet, eläviksi Kristuksen kanssa. Armosta teidät on pelastettu. [Kol. 2:13]
        6 Jumala herätti meidät yhdessä Kristuksen Jeesuksen kanssa ja antoi meillekin paikan taivaassa
        7 osoittaakseen kaikille tuleville aikakausille, kuinka äärettömän runsas on hänen armonsa ja kuinka suuri hänen hyvyytensä, kun hän antoi meille Kristuksen Jeesuksen.
        8 Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja. [Room. 3:24 ]
        9 Se ei perustu ihmisen tekoihin, jottei kukaan voisi ylpeillä. [Room. 3:27; 1. Kor. 1:29]
        Onko sinulla paikka Taivaassa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ef.2:
        1 Jumala on tehnyt eläviksi teidät, jotka olitte kuolleita rikkomustenne ja syntienne tähden. [Kol. 2:13]
        2 Ennen te elitte niiden vallassa tämän maailman menon mukaan, totellen avaruuden henkivaltojen hallitsijaa, sitä henkeä, joka yhä vaikuttaa tottelemattomissa ihmisissä. [Joh. 14:30; Ef. 6:12]
        3 Heidän joukossaan mekin kaikki ennen elimme noudattaen oman luontomme haluja ja tehden niin kuin ruumiimme ja mielemme tahtoivat, ja näin olimme luonnostamme vihan alaisia niin kuin kaikki muutkin. [Joh. 3:6]
        4 Jumalan laupeus on kuitenkin niin runsas ja hän rakasti meitä niin suuresti,
        5 että hän teki meidät, rikkomustemme tähden kuolleet, eläviksi Kristuksen kanssa. Armosta teidät on pelastettu. [Kol. 2:13]
        6 Jumala herätti meidät yhdessä Kristuksen Jeesuksen kanssa ja antoi meillekin paikan taivaassa
        7 osoittaakseen kaikille tuleville aikakausille, kuinka äärettömän runsas on hänen armonsa ja kuinka suuri hänen hyvyytensä, kun hän antoi meille Kristuksen Jeesuksen.
        8 Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja. [Room. 3:24 ]
        9 Se ei perustu ihmisen tekoihin, jottei kukaan voisi ylpeillä. [Room. 3:27; 1. Kor. 1:29]
        Onko sinulla paikka Taivaassa?

        Kopiointia, mikä ei muuta alkuperäistä asiaa, eli Jumala ei kutsu, vaan vetää.
        Kysymykseen, onko paikka Taivaassa, vastaan meidän molempien puolesta, ettei ole muullakaan, eikä kenelläkään muullakaan,
        Jos olisi, olisit pannut Raamatun jakeen asiaan, mutta kun et tunne Jumalan sanaa, niin esität heittoja, pää pensaassa.
        Kaikki kristityt sen tietää, että vain yksi on mennyt Taivaaseen, eikä siellä ole muita paikkoja lisää.
        Joh. 3:13 Kukaan ei ole noussut taivaaseen, paitsi hän, joka on taivaasta tänne tullut: Ihmisen Poika.

        Joten Wellu puhvelit valehtelee siinäkin.

        Joten pidätkö Raamattua totena?


      • Anonyymi

        Uskovien ja muitten välillä. Muslimi on sitä mieltä että muut on jumalattomia samoin hellarit ortodoksit. Syngagot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö siis riitä että uskoo syntinsä
        anteeksi JEESUKSEN nimessä ja veressä, vaan on LISÄKSI kuuluttava Rauhanyhdistykseen?

        Millä tämä perustellaan?

        Lopettakaa toi veren hokeminen. Teiltä puuttuu rauha Jumalan kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ihminen saa parannuksen armon niin ei ole muusta kyse kuin vaiva/pelko synnin tähden ja usko evankeliumin sanaan.

        Mutta pelkkä usko inhimillisenä tekona ei auta. Sillä tavalla ei vahingossakaan voi uskoa elävään Kristukseen.

        Näin opettaa kaikki raamatut ja uskovaisten oma kokemus.

        Parannuksen . Kristitty vai. Ei kuulkaa kristitty on sovitettu kokonaan. Perannukseen kääntyy vain muista jumalista ja pahat rikolliset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus saarnasi parannusta. Ne, jotka uskoivat sai armon. Tätä kutsutaan parannuksen armoksi. Ootko luterilainen?

        Parannukseen Jeesus kutsui rikollisia juutalaisia kääntymään hänen puoleensa Johanneksen kaste oli perannukseen.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Missä se on Raamatussa, tuossa asussa?
        Laita myös konteksti.
        Olen Jeesuksineen uskova, kristitty, en mihinkään anti semitistiseen pakana, ihmisuskoon.

        Ikävä nyt kertoa että on lahkouskoja joissa ei pystytä totuudessa ja missä ei eroteta aikaa ennen ristiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saatat uskoa, mutta onko uskosi Jumalan lahja?

        Juutalaiset hokee antisemitismi juttua ✡️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ef.2:
        1 Jumala on tehnyt eläviksi teidät, jotka olitte kuolleita rikkomustenne ja syntienne tähden. [Kol. 2:13]
        2 Ennen te elitte niiden vallassa tämän maailman menon mukaan, totellen avaruuden henkivaltojen hallitsijaa, sitä henkeä, joka yhä vaikuttaa tottelemattomissa ihmisissä. [Joh. 14:30; Ef. 6:12]
        3 Heidän joukossaan mekin kaikki ennen elimme noudattaen oman luontomme haluja ja tehden niin kuin ruumiimme ja mielemme tahtoivat, ja näin olimme luonnostamme vihan alaisia niin kuin kaikki muutkin. [Joh. 3:6]
        4 Jumalan laupeus on kuitenkin niin runsas ja hän rakasti meitä niin suuresti,
        5 että hän teki meidät, rikkomustemme tähden kuolleet, eläviksi Kristuksen kanssa. Armosta teidät on pelastettu. [Kol. 2:13]
        6 Jumala herätti meidät yhdessä Kristuksen Jeesuksen kanssa ja antoi meillekin paikan taivaassa
        7 osoittaakseen kaikille tuleville aikakausille, kuinka äärettömän runsas on hänen armonsa ja kuinka suuri hänen hyvyytensä, kun hän antoi meille Kristuksen Jeesuksen.
        8 Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja. [Room. 3:24 ]
        9 Se ei perustu ihmisen tekoihin, jottei kukaan voisi ylpeillä. [Room. 3:27; 1. Kor. 1:29]
        Onko sinulla paikka Taivaassa?

        Kuules tosta alusta heti nyt puhutaan juutalaisista rikollisista .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ef.2:
        1 Jumala on tehnyt eläviksi teidät, jotka olitte kuolleita rikkomustenne ja syntienne tähden. [Kol. 2:13]
        2 Ennen te elitte niiden vallassa tämän maailman menon mukaan, totellen avaruuden henkivaltojen hallitsijaa, sitä henkeä, joka yhä vaikuttaa tottelemattomissa ihmisissä. [Joh. 14:30; Ef. 6:12]
        3 Heidän joukossaan mekin kaikki ennen elimme noudattaen oman luontomme haluja ja tehden niin kuin ruumiimme ja mielemme tahtoivat, ja näin olimme luonnostamme vihan alaisia niin kuin kaikki muutkin. [Joh. 3:6]
        4 Jumalan laupeus on kuitenkin niin runsas ja hän rakasti meitä niin suuresti,
        5 että hän teki meidät, rikkomustemme tähden kuolleet, eläviksi Kristuksen kanssa. Armosta teidät on pelastettu. [Kol. 2:13]
        6 Jumala herätti meidät yhdessä Kristuksen Jeesuksen kanssa ja antoi meillekin paikan taivaassa
        7 osoittaakseen kaikille tuleville aikakausille, kuinka äärettömän runsas on hänen armonsa ja kuinka suuri hänen hyvyytensä, kun hän antoi meille Kristuksen Jeesuksen.
        8 Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja. [Room. 3:24 ]
        9 Se ei perustu ihmisen tekoihin, jottei kukaan voisi ylpeillä. [Room. 3:27; 1. Kor. 1:29]
        Onko sinulla paikka Taivaassa?

        Efeson seurakunta oli nykyisen Turkin alueella ja siinä puhutaan nyt miten juutalaiset oli kääntynyt pois rikoksistaan. Älkää näitä kristityille syyttäjä saatana ✡️.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Kopiointia, mikä ei muuta alkuperäistä asiaa, eli Jumala ei kutsu, vaan vetää.
        Kysymykseen, onko paikka Taivaassa, vastaan meidän molempien puolesta, ettei ole muullakaan, eikä kenelläkään muullakaan,
        Jos olisi, olisit pannut Raamatun jakeen asiaan, mutta kun et tunne Jumalan sanaa, niin esität heittoja, pää pensaassa.
        Kaikki kristityt sen tietää, että vain yksi on mennyt Taivaaseen, eikä siellä ole muita paikkoja lisää.
        Joh. 3:13 Kukaan ei ole noussut taivaaseen, paitsi hän, joka on taivaasta tänne tullut: Ihmisen Poika.

        Joten Wellu puhvelit valehtelee siinäkin.

        Joten pidätkö Raamattua totena?

        Kempeleen harhapastori ei edes lue kommenttia, kun suoltaa tekstiä, kuten paholainenkin. Jakeessa 6: Jumala herätti meidät yhdessä Kristuksen Jeesuksen kanssa ja antoi meillekin paikan taivaassa. Olet Jussi säälittävä harhauttaja. Et tietenkään ole mikään Jussi minulle vaan lähes *aatanan veroinen kieroilija.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kempeleen harhapastori ei edes lue kommenttia, kun suoltaa tekstiä, kuten paholainenkin. Jakeessa 6: Jumala herätti meidät yhdessä Kristuksen Jeesuksen kanssa ja antoi meillekin paikan taivaassa. Olet Jussi säälittävä harhauttaja. Et tietenkään ole mikään Jussi minulle vaan lähes *aatanan veroinen kieroilija.

        Kuuleppa kempeleen aatami. Minkä kirjan jae 6??? Raamattu on jaettu, Kirjoihin ja lukuihin, sekä jakeisiin.

        Olet todella Wellu, et tunne kirjaa, etkä Jeesusta.
        Mieti sitä, mikä on aika, kun Jeesus kutsuu omiaan, onko se nyt? ja onko se Taivas?
        Taivas (missä Isä ja Poika on nyt) kirjoitetaan aina isolla, pienellä se tarkoittaa paikkaa, kuten Uusi Jerusdalem, paratiisi, Jumalan Valtakunta, joka on maata parempi olotila.

        Laitan alkutekstin, Ef; 5. Kun me olimme kuolleina synneissämme, hän teki meidät eläviksi, Messiaan kanssa, ja lunasti meidät hyvyydessään.
        6. Ja hän nostatti meidät hänen kanssaan, ja asetti meidät istumaan hänen kanssaan taivaissa, Jeshuan, Messiaan kautta.
        Toisaalta "aatana" ei kuulu tuttavapiiriini.


    • Anonyymi

      Raamatuissa sanotaan, jotta viimoisina aikoina jumalan valtakunta leppää pohjanmaan päällä. jumalan valtakunnan sivupisteitä on lisäksi mm. Helsingissä ja Rovaniemellä.

      • Anonyymi

        Kerrotko kyseisen kohdan Raamatusta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerrotko kyseisen kohdan Raamatusta?

        Siellä se seisoo siellä sivuilla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellä se seisoo siellä sivuilla

        Sak 6:6Mustien hevosten vetämät vaunut ovat lähdössä kohti pohjoista maata, valkoisten vetämät länttä kohti ja kirjavien hevosten vetämät vaunut etelään päin.» 7 Kaikki nämä vahvat hevoset odottivat innokkaina käskyä lähteäkseen liikkeelle. Herra sanoi: »Menkää kiertelemään maata!» Niin ne lähtivät kaikkiin suuntiin. 8Minulle hän sanoi: »Paina mieleesi ne hevoset, jotka lähtivät pohjoista kohti. Ne vievät minun henkeni pohjoiseen maahan, jotta se vaikuttaisi siellä.»


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sak 6:6Mustien hevosten vetämät vaunut ovat lähdössä kohti pohjoista maata, valkoisten vetämät länttä kohti ja kirjavien hevosten vetämät vaunut etelään päin.» 7 Kaikki nämä vahvat hevoset odottivat innokkaina käskyä lähteäkseen liikkeelle. Herra sanoi: »Menkää kiertelemään maata!» Niin ne lähtivät kaikkiin suuntiin. 8Minulle hän sanoi: »Paina mieleesi ne hevoset, jotka lähtivät pohjoista kohti. Ne vievät minun henkeni pohjoiseen maahan, jotta se vaikuttaisi siellä.»

        Raamattu taitaa tuolla tarkoitta pohjanmaan maakunnat, kuten pohjoispohjanmaa, keskipohjanmaa mutta entäs eteläpohjanmaa? Siellä ei tadia olla paljon kristittyjä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu taitaa tuolla tarkoitta pohjanmaan maakunnat, kuten pohjoispohjanmaa, keskipohjanmaa mutta entäs eteläpohjanmaa? Siellä ei tadia olla paljon kristittyjä?

        Aamenta vastaan 😊


      • Sanotaanko? Kerron Sinulle salaisuuden, ei puhu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sak 6:6Mustien hevosten vetämät vaunut ovat lähdössä kohti pohjoista maata, valkoisten vetämät länttä kohti ja kirjavien hevosten vetämät vaunut etelään päin.» 7 Kaikki nämä vahvat hevoset odottivat innokkaina käskyä lähteäkseen liikkeelle. Herra sanoi: »Menkää kiertelemään maata!» Niin ne lähtivät kaikkiin suuntiin. 8Minulle hän sanoi: »Paina mieleesi ne hevoset, jotka lähtivät pohjoista kohti. Ne vievät minun henkeni pohjoiseen maahan, jotta se vaikuttaisi siellä.»

        Varmistu siitä, kenelle VT on kirjoitettu,,, Hevosista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu taitaa tuolla tarkoitta pohjanmaan maakunnat, kuten pohjoispohjanmaa, keskipohjanmaa mutta entäs eteläpohjanmaa? Siellä ei tadia olla paljon kristittyjä?

        Ei tarkoita, vaan tarkoittaa nykyistä Irakin aluetta,


        Sakarja:
        6:8 Sitten hän huusi minut ja sanoi minulle näin: "Katso, ne, jotka lähtivät pohjoiseen maahan, saattavat minun Henkeni lepäämään pohjoisessa maassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sak 6:6Mustien hevosten vetämät vaunut ovat lähdössä kohti pohjoista maata, valkoisten vetämät länttä kohti ja kirjavien hevosten vetämät vaunut etelään päin.» 7 Kaikki nämä vahvat hevoset odottivat innokkaina käskyä lähteäkseen liikkeelle. Herra sanoi: »Menkää kiertelemään maata!» Niin ne lähtivät kaikkiin suuntiin. 8Minulle hän sanoi: »Paina mieleesi ne hevoset, jotka lähtivät pohjoista kohti. Ne vievät minun henkeni pohjoiseen maahan, jotta se vaikuttaisi siellä.»

        Kertooko se jumalan valtakunnasta, kun ei sitä ole pantu esille?


      • Anonyymi

        Voi nyt Jumalan Mooseksen ja Jeesuksen nimessä teitä perkeleitä . Onko tämä Israel vai onko Israel Palestiinassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sak 6:6Mustien hevosten vetämät vaunut ovat lähdössä kohti pohjoista maata, valkoisten vetämät länttä kohti ja kirjavien hevosten vetämät vaunut etelään päin.» 7 Kaikki nämä vahvat hevoset odottivat innokkaina käskyä lähteäkseen liikkeelle. Herra sanoi: »Menkää kiertelemään maata!» Niin ne lähtivät kaikkiin suuntiin. 8Minulle hän sanoi: »Paina mieleesi ne hevoset, jotka lähtivät pohjoista kohti. Ne vievät minun henkeni pohjoiseen maahan, jotta se vaikuttaisi siellä.»

        No hevoset niin aikana ennen autoja ja vielä luette juutalaista sakarjan kirjaa jonka juutalaiset tappoi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu taitaa tuolla tarkoitta pohjanmaan maakunnat, kuten pohjoispohjanmaa, keskipohjanmaa mutta entäs eteläpohjanmaa? Siellä ei tadia olla paljon kristittyjä?

        Oletteko ihan aidosti hulluja . Pahempia kuin juutalaiset itse jehovat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aamenta vastaan 😊

        Jehovat uskoo että ilmaston muutos on harmageddon vaikka oikeasti sen niminen paikka on Israelissa.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Ei tarkoita, vaan tarkoittaa nykyistä Irakin aluetta,


        Sakarja:
        6:8 Sitten hän huusi minut ja sanoi minulle näin: "Katso, ne, jotka lähtivät pohjoiseen maahan, saattavat minun Henkeni lepäämään pohjoisessa maassa.

        Saiarja oli ennen Jeesusta jumal auta hullut.


    • Anonyymi

      Vaikea uskoa että kuulostaa samalta kuin muuallakin. Tai no, voi kuulostaa mutta jos sen ymmärtää Pyhän Hengen kautta, niin erot on selvät. Olen käynnyt läpi aika monen liikkeen joten tiedän mistä puhun. Rauha Jumalan kanssa löytyi vl-uskosta.

      • Anonyymi

        VL-lahkolaisuudessa aivot saa heittää narikkaan. Siksi se on hyvä lahko niinkin monelle ihmiselle.
        Jos ihmiselle on lusikalla annettu, niin ei voi kauhalla vaatia...


      • Mutta Jeesus on täysin hukassa.
        Joh. 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

        Sillä, tiellä Jumalaan, ei ole yhtään Wellua.


      • Anonyymi

        Herra Jeesus sentään vääriä jeesuksia.


    • Anonyymi

      Kirje efesolaisille 4:5
      ”Yksi on Herra, yksi usko, yksi kaste!”

      Paavali kirjoittaa efesolaisille, että on ainoastaan YKSI oikea usko. Tähän perustuen uskomme, että puhtaan luterilaisen kristillisyyden tulee pitäytyä Raamatussa ja pelastusopilliset käsitykset tulee perustua Raamattuun.

      1. Korinttolaiskirje 1:10
      ”Mutta minä kehoitan teitä, veljet, meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeen, että kaikki olisitte puheessa yksimieliset ettekä suvaitsisi riitaisuuksia keskuudessanne, vaan pysyisitte sovinnossa ja teillä olisi sama mieli ja sama ajatus.”

      Luonnollisesti olemme huolissamme siitä, että luterilaisessa kirkossa ja osittain jopa vanhoillislestadiolaisuuden sisällä Raamatun opetuksia ja käskyjä pyritään kiertämään ja niiden merkitystä vähätellään, koska ”on aika tulla 2020-luvulle”. Monille omat tahto ja lihalliset himot muodostuvat niin suuriksi, että halutaan tehdä luvalliseksi sellaisetkin asiat, jotka Raamatun sana tuomitsee selvästi synniksi. Usko ei ole enää yksi, jos pelastusopillisissa kysymyksissä olisimme eri mieltä seurakunnan sisällä. Esimerkkinä voisi mainita tilanteen, jossa kristillinen seurakunta ei näkisi ongelmana, että osa seurakuntalaisista hyväksyisi homoavioliitot, vaikka Raamatun sana ei homoavioliittoja hyväksy. Tällöin osa siis haluaisi tehdä Raamatussa selvästi synniksi mainitun asian luvalliseksi ja seurakunnassa ei olisi enää yksi usko vaan kaksi erilaista uskoa.

      Luukkaan evankeliumi
      ”17:20 Ja kun fariseukset kysyivät häneltä, milloin Jumalan valtakunta oli tuleva, vastasi hän heille ja sanoi: "Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla,
      17:21 eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä."
      17:22 Ja hän sanoi opetuslapsillensa: "Tulee aika, jolloin te halajaisitte nähdä edes yhtä Ihmisen Pojan päivää, mutta ette saa nähdä.
      17:23 Ja teille sanotaan: 'Katso, tuolla hän on!' 'Katso, täällä!' Älkää menkö sinne älkääkä juosko perässä.”

      Jumalan valtakuntaa eli oikein uskovien joukkoa maailmassa ei ole siis sekä ”tuolla että täällä”, vaikka tälläkin hetkellä löytyy lukemattomia erilailla uskovien ryhmittymiä, jotka sanovat, että ”meidän kaltaisella uskolla pelastuu, mutta kyllä sinä pelastut myös tuossa, tuossa ja tuossa joukossa”. Heidän mukaansa Jumalan valtakuntia on monia, mutta näin uskovien perässä ei kannata juosta, koska Jeesus selvästi kertoo Raamatussa heidän olevan väärässä.

      Matteus
      7:13 Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
      7:14 mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.

      Lisäksi Raamatussa kerrotaan, että valitettavasti vain harvoilla on oikea usko ja ainoastaan harvat näin ollen pelastuvat. Esimerkiksi Nooan aikana oikein uskovia ei ollut kaikista maailman ihmisistä kuin 8 henkeä. Kaikki muut eivät pelastuneet. Näin kerrotaan tilanteen olevan myös silloin, kun Jeesus saapuu maan päälle toisen kerran ja koittaa viimeinen tuomio.

      2. Timoteuskirje 2:22
      ”Pakene nuoruuden himoja, harrasta vanhurskautta, uskoa, rakkautta, rauhaa niiden kanssa, jotka huutavat avuksensa Herraa puhtaasta sydämestä.”

      Galatalaiskirje 1:10-11
      ”Yritänkö minä tässä vaikuttaa ihmisiin? Tai kukaties Jumalaan? Pyrinkö olemaan ihmisille mieliksi? Jos vielä pyrkisin miellyttämään ihmisiä, en olisi Kristuksen palvelija. Teen teille selväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmismielen mukainen.”

      2. Timoteuksenkirje 4:2-4
      ”Julista sanaa, astu esiin sopivaan ja sopimattomaan aikaan, nuhtele, moiti ja kehota, aina kärsivällisesti opettaen. Tulee näet aika, jolloin ihmiset eivät siedä kuulla tervettä oppia vaan haalivat itselleen halunsa mukaisia opettajia kuullakseen sitä mitä kulloinkin mieli tekee. He tukkivat korvansa totuudelta ja kääntyvät kuuntelemaan taruja.”

      • Anonyymi

        Älyttömät galatalaiset lue lestat jehovatjudet. Kaikki lukee sanaa moneen kieroon käännettyjä Raamattuja ja nytkin on taas uusi testamentti hukassa.


    • Anonyymi

      Eli siis mikä on selitys että pitäisi olla nimenomaan vl, esimerkiksi viidesläinen tai lähetyshiippari ei voi olla pelastavassa uskossa vaikka uskoo syntinsä anteeksi Jnjv?

      • Anonyymi

        Ei sinun "pidä" olla yhtään mikään. Jumala johdattaa kyllä jos käyt seuroissa tai kuuntelet vaikka netin kautta ja haluat uskoa syntisi anteeksi, tosin kaikilla on oma tie, siihen voi mennä aikaa että pystyy uskomaan. Usein maalliset asiat estävät ja epäluulot. Itse en löytänyt rauhaa viidesläisissä enkä lhpk:ssa. Niissä ei julisteta synninpäästöä Jeesuksen nimessä ja veressä, tai ei ainakaan silloin julistettu vaan Isän,Pojan ja Pyhän Hengen nimessä niin kuin evl.kirkossakin.


      • Missä se ilmene kontekstissa, Raamatussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sinun "pidä" olla yhtään mikään. Jumala johdattaa kyllä jos käyt seuroissa tai kuuntelet vaikka netin kautta ja haluat uskoa syntisi anteeksi, tosin kaikilla on oma tie, siihen voi mennä aikaa että pystyy uskomaan. Usein maalliset asiat estävät ja epäluulot. Itse en löytänyt rauhaa viidesläisissä enkä lhpk:ssa. Niissä ei julisteta synninpäästöä Jeesuksen nimessä ja veressä, tai ei ainakaan silloin julistettu vaan Isän,Pojan ja Pyhän Hengen nimessä niin kuin evl.kirkossakin.

        Niin, vl-uskoisilla on varmaankin rauha omassa piirissään. Mutta ei kai sen tarvitse tarkoittaa etteikö toisilla voisi olla sama rauha toisaalla? Kaikille se synninpäästön sanamuoto ei ole ratkaiseva seikka anteeksiannon kannalta.

        Tässä taitaa olla vain karsinoita samassa lammashuoneessa. Erilaiset ihmiset viihtyvät hiukan erilaisissa karsinoissa.


      • Anonyymi

        Lestoissa ei saa mitään anteeksi. Jos te ette anna ihmisille anteeksi ei teillekään anneta.


    • Anonyymi

      Eiköhän teillä vl-lestadiolaisillakin ole aika siirtyä uskomaan, kuten kaikki muutkin kristilliset kirkot ja uskonsuuntaukset!

      Voisitte satsata meidän kaikkien muiden tavoin kasteen lisäksi Raamatun jakeisiin:
      "Jeesus on Herra"
      "Jumalan armo pelastaa"
      "Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo, sillä on iankaikkinen elämä"

      Ja muistakaa vl-lestadiolaiset myös unohtaa ja siivota pois kaikki muut Raamatun jakeet opetuksistanne, koska niillä ei ole mitään merkitystä!

      Ainoastaan yllä olevat jakeet lasketaan mukaan, kun opetetaan, missä on Jumalan Valtakunta ja ketkä pelastuvat. Riittää, kun kristitty on kastettu, joten kaikki vl-lestadiolaisetkin voivat liittyä meidän muiden kristittyjen joukkoon ja luvata tästä lähtien kaikkien kristittyjen pelastuvan :) Eipähän tarvitse enää riidellä tällä palstalla! Pääsee helpommalla ;)

      Tästä lähtien opettakaa, että Jumalan Valtakunta on täällä ja jokaisessa muussakin ryhmässä. Ihan sama, minkä porukan mukana kuljet ja miten uskot. Kaikkialla pelastuu, jos sinut on kastettu ja uskot, että Jeesun on Herra. Sitä paitsi on kiva lupailla pelastumista kaikille, jotta he eivät vahingossakaan pahoittaisi mieltänsä. Jumalankin työ helpottuu viimeisellä tuomiolla, koska me ihmiset olemme jo auttaneet etukäteen ja lupailleet taivaspaikan kaikille kristityille ;)

      Jos joku vl-lestadiolainen joukostanne rohkenee epäillä, meneeköhän tämä nyt ihan Raamatun mukaan, niin voitte huutaa "HALLELUJA!" ja pamauttaa epäilijää Raamatulla päähän, koska ihmisen oma tahto on varsinkin tällä vuosituhannella huomattavasti tärkeämpää kuin Raamatussa ilmoitettu Jumalan tahto. Kristityn pitää voida toteuttaa itseään vapaasti omassa elämässään, joten sen vuoksi Raamatusta ei tarvitse ottaa huomioon kuin ainoastaan 3 jaetta.

      • Anonyymi

        Ortodoksi luulee olevansa ainoita....


    • Anonyymi

      Syy miksi vanhoillislestadiolaiset eivät halua että muut pelastautuisivat, on että silloinhan pääsisi helpommalla taivaaseen. Voisi esimerkiksi käyttää ehkäisyä.

      Mitään raamatullisia perusteluja ei ole.

      • Anonyymi

        "Syy miksi vanhoillislestadiolaiset eivät halua että muut pelastautuisivat, on että silloinhan pääsisi helpommalla taivaaseen. Voisi esimerkiksi käyttää ehkäisyä."

        Vl-lestadiolaisethan nimenomaan kutsuvat kaikkia ihmisiä seuroihin ja tahtovat, että mahdollisimman moni löytäisi elävän uskon ja pääsisi Jumalan Valtakunnan yhteyteen. Emme halua uskovaisina rikkoa Jumalan tahtoa vastaan esim. hyväksymällä ehkäisyä, koska Raamatussa sanotaan pelastuksesta seuraavaa:

        Matteus 7:21
        Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.

        ***********************************************************************************
        "Mitään raamatullisia perusteluja ei ole."

        Kirje efesolaisille 4:5
        ”Yksi on Herra, yksi usko, yksi kaste!”

        Paavali kirjoittaa efesolaisille, että on ainoastaan YKSI oikea usko. Tähän perustuen uskomme, että puhtaan luterilaisen kristillisyyden tulee pitäytyä Raamatussa ja pelastusopilliset käsitykset tulee perustua Raamattuun.

        1. Korinttolaiskirje 1:10
        ”Mutta minä kehoitan teitä, veljet, meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeen, että kaikki olisitte puheessa yksimieliset ettekä suvaitsisi riitaisuuksia keskuudessanne, vaan pysyisitte sovinnossa ja teillä olisi sama mieli ja sama ajatus.”

        Puheissa yksimieliset, sama mieli ja sama ajatus eivät ainakaan toteudu, jos opetettaisiin, että kaikki kristityt kirkosta tai uskonsuuntauksestaan huolimatta pelastuisivat. Jos joku väittää, että oikeassa uskossa ei tarvitse olla puheissa yksimielisiä, eikä tarvitse olla sama mieli tai sama ajatus, hän ei selvästikään omista oikeaa uskonymmärrystä.

        Luukkaan evankeliumi
        ”17:20 Ja kun fariseukset kysyivät häneltä, milloin Jumalan valtakunta oli tuleva, vastasi hän heille ja sanoi: "Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla,
        17:21 eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä."
        17:22 Ja hän sanoi opetuslapsillensa: "Tulee aika, jolloin te halajaisitte nähdä edes yhtä Ihmisen Pojan päivää, mutta ette saa nähdä.
        17:23 Ja teille sanotaan: 'Katso, tuolla hän on!' 'Katso, täällä!' Älkää menkö sinne älkääkä juosko perässä.”

        Useat kristityt väittävät, että Jumalan valtakuntia maan päällä on monia, mutta näin uskovien perässä ei kannata juosta, koska Jeesus selvästi kertoo Raamatussa heidän olevan väärässä.

        Matteus
        "7:13 Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
        7:14 mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät."

        Monet nykykristityt kertovat vastoin Raamatun sanaa, että avaraa ja laveaa tietä kulkevat pelastuvat eli huutavat kurkku auki ja naama vääränä, että kaikki kristityt pelastuvat, vaikka Raamattu antaa ymmärtää täysin päinvastoin.

        2. Timoteuskirje 2:22
        ”Pakene nuoruuden himoja, harrasta vanhurskautta, uskoa, rakkautta, rauhaa niiden kanssa, jotka huutavat avuksensa Herraa puhtaasta sydämestä.”

        Varmasti monet kristityt haluavat elää siveästi nuoruuden himoja välttäen ja haluavat harrastaa vanhurskautta (oikeamielisyyttä), uskoa, raukkautta ja rauhaa, mutta Raamatussa kehotetaan harrastamaan niiden kanssa, jotka huutavat avuksensa Herraa puhtaasta sydämestä. Onko sellaisella kristityllä puhdas sydän, jolle muiden ihmisten mielipiteet ja oma tahto menevät Jumalan tahdon yläpuolelle ja hän alkaa hyväksyä asioita elämässään, jotka Jumala on selvästi tuominnut synneiksi Raamatussa?

        Galatalaiskirje 1:10-11
        ”Yritänkö minä tässä vaikuttaa ihmisiin? Tai kukaties Jumalaan? Pyrinkö olemaan ihmisille mieliksi? Jos vielä pyrkisin miellyttämään ihmisiä, en olisi Kristuksen palvelija. Teen teille selväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmismielen mukainen.”

        Useat kristilliset kirkot ja uskonsuuntaukset ovat muokanneet oppinsa tälle vuosituhannelle, jotta se olisi ihmismielen mukainen. Vanhoillislestadiolaisina uskomme ja turvaudumme kuitenkin Jumalaan ja Hänen tahtoonsa. On turha turvautua ihmisiin ja ihmisten tahtoon, vaikka näin toimien saisimmekin helpomman elämän täällä maan päällä. Valitsemmeko ihmisten miellyttämisen parhaimmillaan n. 80-100 vuoden ajan vai onko sittenkin tärkeämpää yrittää miellyttää Jumalaa ja yrittää elää Jumalan tahdon mukaisesti 80-100 vuotta ja sen jälkeen saada helpompaa elämää iankaikkisesti?

        2. Timoteuksenkirje 4:2-4
        ”Julista sanaa, astu esiin sopivaan ja sopimattomaan aikaan, nuhtele, moiti ja kehota, aina kärsivällisesti opettaen. Tulee näet aika, jolloin ihmiset eivät siedä kuulla tervettä oppia vaan haalivat itselleen halunsa mukaisia opettajia kuullakseen sitä mitä kulloinkin mieli tekee. He tukkivat korvansa totuudelta ja kääntyvät kuuntelemaan taruja.”

        Eipä monelle enää puhdas oppi kelpaa, vaan etsitään mieluummin sellaisia kirkkoja ja uskonsuuntauksia, joissa voi elää oman tahtonsa mukaisesti. Elintavoista ei voida päätellä, kuka on kristitty ja kuka ateisti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Syy miksi vanhoillislestadiolaiset eivät halua että muut pelastautuisivat, on että silloinhan pääsisi helpommalla taivaaseen. Voisi esimerkiksi käyttää ehkäisyä."

        Vl-lestadiolaisethan nimenomaan kutsuvat kaikkia ihmisiä seuroihin ja tahtovat, että mahdollisimman moni löytäisi elävän uskon ja pääsisi Jumalan Valtakunnan yhteyteen. Emme halua uskovaisina rikkoa Jumalan tahtoa vastaan esim. hyväksymällä ehkäisyä, koska Raamatussa sanotaan pelastuksesta seuraavaa:

        Matteus 7:21
        Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.

        ***********************************************************************************
        "Mitään raamatullisia perusteluja ei ole."

        Kirje efesolaisille 4:5
        ”Yksi on Herra, yksi usko, yksi kaste!”

        Paavali kirjoittaa efesolaisille, että on ainoastaan YKSI oikea usko. Tähän perustuen uskomme, että puhtaan luterilaisen kristillisyyden tulee pitäytyä Raamatussa ja pelastusopilliset käsitykset tulee perustua Raamattuun.

        1. Korinttolaiskirje 1:10
        ”Mutta minä kehoitan teitä, veljet, meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeen, että kaikki olisitte puheessa yksimieliset ettekä suvaitsisi riitaisuuksia keskuudessanne, vaan pysyisitte sovinnossa ja teillä olisi sama mieli ja sama ajatus.”

        Puheissa yksimieliset, sama mieli ja sama ajatus eivät ainakaan toteudu, jos opetettaisiin, että kaikki kristityt kirkosta tai uskonsuuntauksestaan huolimatta pelastuisivat. Jos joku väittää, että oikeassa uskossa ei tarvitse olla puheissa yksimielisiä, eikä tarvitse olla sama mieli tai sama ajatus, hän ei selvästikään omista oikeaa uskonymmärrystä.

        Luukkaan evankeliumi
        ”17:20 Ja kun fariseukset kysyivät häneltä, milloin Jumalan valtakunta oli tuleva, vastasi hän heille ja sanoi: "Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla,
        17:21 eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä."
        17:22 Ja hän sanoi opetuslapsillensa: "Tulee aika, jolloin te halajaisitte nähdä edes yhtä Ihmisen Pojan päivää, mutta ette saa nähdä.
        17:23 Ja teille sanotaan: 'Katso, tuolla hän on!' 'Katso, täällä!' Älkää menkö sinne älkääkä juosko perässä.”

        Useat kristityt väittävät, että Jumalan valtakuntia maan päällä on monia, mutta näin uskovien perässä ei kannata juosta, koska Jeesus selvästi kertoo Raamatussa heidän olevan väärässä.

        Matteus
        "7:13 Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
        7:14 mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät."

        Monet nykykristityt kertovat vastoin Raamatun sanaa, että avaraa ja laveaa tietä kulkevat pelastuvat eli huutavat kurkku auki ja naama vääränä, että kaikki kristityt pelastuvat, vaikka Raamattu antaa ymmärtää täysin päinvastoin.

        2. Timoteuskirje 2:22
        ”Pakene nuoruuden himoja, harrasta vanhurskautta, uskoa, rakkautta, rauhaa niiden kanssa, jotka huutavat avuksensa Herraa puhtaasta sydämestä.”

        Varmasti monet kristityt haluavat elää siveästi nuoruuden himoja välttäen ja haluavat harrastaa vanhurskautta (oikeamielisyyttä), uskoa, raukkautta ja rauhaa, mutta Raamatussa kehotetaan harrastamaan niiden kanssa, jotka huutavat avuksensa Herraa puhtaasta sydämestä. Onko sellaisella kristityllä puhdas sydän, jolle muiden ihmisten mielipiteet ja oma tahto menevät Jumalan tahdon yläpuolelle ja hän alkaa hyväksyä asioita elämässään, jotka Jumala on selvästi tuominnut synneiksi Raamatussa?

        Galatalaiskirje 1:10-11
        ”Yritänkö minä tässä vaikuttaa ihmisiin? Tai kukaties Jumalaan? Pyrinkö olemaan ihmisille mieliksi? Jos vielä pyrkisin miellyttämään ihmisiä, en olisi Kristuksen palvelija. Teen teille selväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmismielen mukainen.”

        Useat kristilliset kirkot ja uskonsuuntaukset ovat muokanneet oppinsa tälle vuosituhannelle, jotta se olisi ihmismielen mukainen. Vanhoillislestadiolaisina uskomme ja turvaudumme kuitenkin Jumalaan ja Hänen tahtoonsa. On turha turvautua ihmisiin ja ihmisten tahtoon, vaikka näin toimien saisimmekin helpomman elämän täällä maan päällä. Valitsemmeko ihmisten miellyttämisen parhaimmillaan n. 80-100 vuoden ajan vai onko sittenkin tärkeämpää yrittää miellyttää Jumalaa ja yrittää elää Jumalan tahdon mukaisesti 80-100 vuotta ja sen jälkeen saada helpompaa elämää iankaikkisesti?

        2. Timoteuksenkirje 4:2-4
        ”Julista sanaa, astu esiin sopivaan ja sopimattomaan aikaan, nuhtele, moiti ja kehota, aina kärsivällisesti opettaen. Tulee näet aika, jolloin ihmiset eivät siedä kuulla tervettä oppia vaan haalivat itselleen halunsa mukaisia opettajia kuullakseen sitä mitä kulloinkin mieli tekee. He tukkivat korvansa totuudelta ja kääntyvät kuuntelemaan taruja.”

        Eipä monelle enää puhdas oppi kelpaa, vaan etsitään mieluummin sellaisia kirkkoja ja uskonsuuntauksia, joissa voi elää oman tahtonsa mukaisesti. Elintavoista ei voida päätellä, kuka on kristitty ja kuka ateisti.

        Missä tuossa lukee että ehkäisy on synti ja että 1900 luvun alussa syntynyt SRK-vanhoillislestadiolaisuus on ainoa oikea usko?


      • Anonyymi

        Tollai käy kun luisuu lakiin pois armosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Syy miksi vanhoillislestadiolaiset eivät halua että muut pelastautuisivat, on että silloinhan pääsisi helpommalla taivaaseen. Voisi esimerkiksi käyttää ehkäisyä."

        Vl-lestadiolaisethan nimenomaan kutsuvat kaikkia ihmisiä seuroihin ja tahtovat, että mahdollisimman moni löytäisi elävän uskon ja pääsisi Jumalan Valtakunnan yhteyteen. Emme halua uskovaisina rikkoa Jumalan tahtoa vastaan esim. hyväksymällä ehkäisyä, koska Raamatussa sanotaan pelastuksesta seuraavaa:

        Matteus 7:21
        Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.

        ***********************************************************************************
        "Mitään raamatullisia perusteluja ei ole."

        Kirje efesolaisille 4:5
        ”Yksi on Herra, yksi usko, yksi kaste!”

        Paavali kirjoittaa efesolaisille, että on ainoastaan YKSI oikea usko. Tähän perustuen uskomme, että puhtaan luterilaisen kristillisyyden tulee pitäytyä Raamatussa ja pelastusopilliset käsitykset tulee perustua Raamattuun.

        1. Korinttolaiskirje 1:10
        ”Mutta minä kehoitan teitä, veljet, meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeen, että kaikki olisitte puheessa yksimieliset ettekä suvaitsisi riitaisuuksia keskuudessanne, vaan pysyisitte sovinnossa ja teillä olisi sama mieli ja sama ajatus.”

        Puheissa yksimieliset, sama mieli ja sama ajatus eivät ainakaan toteudu, jos opetettaisiin, että kaikki kristityt kirkosta tai uskonsuuntauksestaan huolimatta pelastuisivat. Jos joku väittää, että oikeassa uskossa ei tarvitse olla puheissa yksimielisiä, eikä tarvitse olla sama mieli tai sama ajatus, hän ei selvästikään omista oikeaa uskonymmärrystä.

        Luukkaan evankeliumi
        ”17:20 Ja kun fariseukset kysyivät häneltä, milloin Jumalan valtakunta oli tuleva, vastasi hän heille ja sanoi: "Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla,
        17:21 eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä."
        17:22 Ja hän sanoi opetuslapsillensa: "Tulee aika, jolloin te halajaisitte nähdä edes yhtä Ihmisen Pojan päivää, mutta ette saa nähdä.
        17:23 Ja teille sanotaan: 'Katso, tuolla hän on!' 'Katso, täällä!' Älkää menkö sinne älkääkä juosko perässä.”

        Useat kristityt väittävät, että Jumalan valtakuntia maan päällä on monia, mutta näin uskovien perässä ei kannata juosta, koska Jeesus selvästi kertoo Raamatussa heidän olevan väärässä.

        Matteus
        "7:13 Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
        7:14 mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät."

        Monet nykykristityt kertovat vastoin Raamatun sanaa, että avaraa ja laveaa tietä kulkevat pelastuvat eli huutavat kurkku auki ja naama vääränä, että kaikki kristityt pelastuvat, vaikka Raamattu antaa ymmärtää täysin päinvastoin.

        2. Timoteuskirje 2:22
        ”Pakene nuoruuden himoja, harrasta vanhurskautta, uskoa, rakkautta, rauhaa niiden kanssa, jotka huutavat avuksensa Herraa puhtaasta sydämestä.”

        Varmasti monet kristityt haluavat elää siveästi nuoruuden himoja välttäen ja haluavat harrastaa vanhurskautta (oikeamielisyyttä), uskoa, raukkautta ja rauhaa, mutta Raamatussa kehotetaan harrastamaan niiden kanssa, jotka huutavat avuksensa Herraa puhtaasta sydämestä. Onko sellaisella kristityllä puhdas sydän, jolle muiden ihmisten mielipiteet ja oma tahto menevät Jumalan tahdon yläpuolelle ja hän alkaa hyväksyä asioita elämässään, jotka Jumala on selvästi tuominnut synneiksi Raamatussa?

        Galatalaiskirje 1:10-11
        ”Yritänkö minä tässä vaikuttaa ihmisiin? Tai kukaties Jumalaan? Pyrinkö olemaan ihmisille mieliksi? Jos vielä pyrkisin miellyttämään ihmisiä, en olisi Kristuksen palvelija. Teen teille selväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmismielen mukainen.”

        Useat kristilliset kirkot ja uskonsuuntaukset ovat muokanneet oppinsa tälle vuosituhannelle, jotta se olisi ihmismielen mukainen. Vanhoillislestadiolaisina uskomme ja turvaudumme kuitenkin Jumalaan ja Hänen tahtoonsa. On turha turvautua ihmisiin ja ihmisten tahtoon, vaikka näin toimien saisimmekin helpomman elämän täällä maan päällä. Valitsemmeko ihmisten miellyttämisen parhaimmillaan n. 80-100 vuoden ajan vai onko sittenkin tärkeämpää yrittää miellyttää Jumalaa ja yrittää elää Jumalan tahdon mukaisesti 80-100 vuotta ja sen jälkeen saada helpompaa elämää iankaikkisesti?

        2. Timoteuksenkirje 4:2-4
        ”Julista sanaa, astu esiin sopivaan ja sopimattomaan aikaan, nuhtele, moiti ja kehota, aina kärsivällisesti opettaen. Tulee näet aika, jolloin ihmiset eivät siedä kuulla tervettä oppia vaan haalivat itselleen halunsa mukaisia opettajia kuullakseen sitä mitä kulloinkin mieli tekee. He tukkivat korvansa totuudelta ja kääntyvät kuuntelemaan taruja.”

        Eipä monelle enää puhdas oppi kelpaa, vaan etsitään mieluummin sellaisia kirkkoja ja uskonsuuntauksia, joissa voi elää oman tahtonsa mukaisesti. Elintavoista ei voida päätellä, kuka on kristitty ja kuka ateisti.

        Kyllä synti valitettavasti vaikuttaa meissä kaikissa ihmisissä. Missä on paljon ihmisiä, siellä on syntikin lähellä. On pyhiä ihmisiä, jotka vihaavat syntiä. Sitten on seuroissa kävijöitä, jotka ovat omilla teoillaan jo uskonsa kieltäneet. Ehkäpä vielä itse ajattelevat olevansa uskovaisia. Uskovat jopa, että on erioikeus syntiin. Panettelija ansoittaa kovin. Mitenhän menikään Hepr. 10 ? Emmehän me anna uskovat itselle käydä niin huonosti, ettemme enää voisi saada syntejämme anteeksi?


    • Anonyymi

      jumalan valtakunta on siirtynyt ilmastonmuutoksen takia piirun verran pohjoisemmaksi.
      Valtakunnan raja kulkee tällä hetkellä keskellä Oulujokea.
      Veden vähyydestä johtuen valtakunta on laskenut piirun verran alaspäin.

    • V-lestadiolaisuus on paholaisen eksytystä ja muut ulos sulkeva usko heillä on puhtaasti kateutta ja pahansuopaisuutta.

      Kun lestadiolaiset sulkevat ovet muilta, he samalla sulkevat itsensä armosta ulos,

      • Anonyymi

        Kuka milläkin huijaa. Kaikkihan te huijjaatte


      • Anonyymi

        Minä ajattelisin tällai nöyrästi, että ihmisiä ollaan kaikki ja kaikilla meillä on omat virheemme.. Siksi juuri tarvimme Jeesusta meitä armahtamaan ja pelastamaaan.
        Niin yksilöinä kuin seurakuntinakin olemme erehtyväisiä ja monessa asiassa väärässä.
        Usko voì olla silti vilpitöntä ja aitoa.

        Vaikka niin kovin tahtoisimme elää ja tehdä oikein, niin monessa asiassa kompuroimme ja olemme sokeita.
        Niin konservatiivisemmat kuin liberaalisemmatkin..

        Jumala näkee sydämeen ja onneksi Hän on se joka viime kädessä tuomitsee. Hän näkee onko tekojen takana pahuus vai heikkous..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä ajattelisin tällai nöyrästi, että ihmisiä ollaan kaikki ja kaikilla meillä on omat virheemme.. Siksi juuri tarvimme Jeesusta meitä armahtamaan ja pelastamaaan.
        Niin yksilöinä kuin seurakuntinakin olemme erehtyväisiä ja monessa asiassa väärässä.
        Usko voì olla silti vilpitöntä ja aitoa.

        Vaikka niin kovin tahtoisimme elää ja tehdä oikein, niin monessa asiassa kompuroimme ja olemme sokeita.
        Niin konservatiivisemmat kuin liberaalisemmatkin..

        Jumala näkee sydämeen ja onneksi Hän on se joka viime kädessä tuomitsee. Hän näkee onko tekojen takana pahuus vai heikkous..

        Tuossa taas ilmenee lestadiolaisen täysi tietämättömyys Raamatusta,

        Jumala ei tuomitse ketään

        Joh.5:22 Sillä Isä ei myöskään tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomion Pojalle,
        5:23 että kaikki kunnioittaisivat Poikaa, niinkuin he kunnioittavat Isää. Joka ei kunnioita Poikaa, se ei kunnioita Isää, joka on hänet lähettänyt.

        Eikä vellu tiedä mihin uskoo, tietää ainoastaan sen ,ettei hän usko Jeesukseen.


      • Anonyymi

        "muut ulos sulkeva usko"

        Tuon voisi myös ilmaista niin että kaikkia, ihan kaikkia, kutsutaan sisälle.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Jehovat vain pelastuu. Eikun babtistit. Ai joo hellarit on ainoita jotka pääsee taivaaseen. Eikun ortodoksit. Sorry. Äh vapaakirkot olikin ne oikeat jotka pelastuu eikun esikoiset sittenkin. Mormonit ei ei ei kun metodistit. Äh pelastusarmeija sittenkin....

    • Anonyymi

      Aloittaja kyseli vl-kantaa muiden pelastuksesta.
      Ehkä vastauksista voisi varovaisesti tehdä tulkinnan: jos seurakunnassa on Raamattuun pohjautuva yksimielinen käsitys uskontunnustuksemme kohdista,
      sakramenteista ja mm. avioliitosta, niin sekin seurakunta on Herramme ohjauksessa kultaisena kynttilänjalkana. Vaikka sen nimi ei lestadiolainen olisikaan.

      • Anonyymi

        Jolla korva on kuulkoon mitä Henki seurakunnille sanoo.

        Eli lisäisin vain että usko ja Henki täytyy olla sama kuin muissakin elävissä seurakunnissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jolla korva on kuulkoon mitä Henki seurakunnille sanoo.

        Eli lisäisin vain että usko ja Henki täytyy olla sama kuin muissakin elävissä seurakunnissa.

        Minä pidän myös sitä yhtenä keskeisenä asiana, että Pyhä Henki on heissä läsnä. Nimityksellä, minkä nimiseen seurakuntaan he kuuluvat, ei ole merkitystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä pidän myös sitä yhtenä keskeisenä asiana, että Pyhä Henki on heissä läsnä. Nimityksellä, minkä nimiseen seurakuntaan he kuuluvat, ei ole merkitystä.

        Tuo ei vastaa aamenta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo ei vastaa aamenta.

        Kun pyhähenki vaikuttaa ihmisissä, niin mikä siinä ei vastaa aamenta? Ihminen on uskoon tullut. Silloinhan ihminen on ylhäältä uudesti syntynyt, kun hänen sisimmässä on Pyhähenki. Siis ainoa oikea usko on usko Kristukseen. Jätetäänkö Jumalalle tämä asia, sillä vain hänellä on elämän kirja ja kirjassa uskovien nimet.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kun pyhähenki vaikuttaa ihmisissä, niin mikä siinä ei vastaa aamenta? Ihminen on uskoon tullut. Silloinhan ihminen on ylhäältä uudesti syntynyt, kun hänen sisimmässä on Pyhähenki. Siis ainoa oikea usko on usko Kristukseen. Jätetäänkö Jumalalle tämä asia, sillä vain hänellä on elämän kirja ja kirjassa uskovien nimet.

        Hieman tarkennusta.

        Raamatun mukaan Pyhän Hengen saa kasteessa, upottamalla.
        Ap. t. 2:38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.

        Vai onko jokin muu tapa saada Jeesuksen lähettämä Henki.

        Uudestisyntymien on oma prosessinsa, mutta vain Jeesuksen löytäneille.

        Jos ajatellaan Nikodeosta, miten Hän, vaikka eli Lain ajan viimeisillä metreillä Piispan tasoisena, ei uudestisyntynyt, on se, ettei Hän lähtenyt seuraamaan Jeesusta, ei siis tehnyt parannusta ja koko prosessi oli Hänelle outo.

        Vahvistus Hänen uskostaan oli selvä; Joh 7;50 Silloin Nikodemos, joka itse oli fariseus ja oli aiemmin käynyt tapaamassa Jeesusta, sanoi:

        Eihän Jeesusta ole Kerhossa ollenkaan, pientä poikkeusta lukuun ottamatta, joten Uudestisyntyminen sekä pelastus, ja syntien anteeksi antaminen on kyseenalaista.

        Joh 7;51 kertoo että Hän oli uskossa, lain alla kuten Kerhossa. "Eihän meidän lakimme mukaan ketään voi tuomita, ennen kuin on kuultu häntä ja otettu selville, mitä hän on tehnyt."

        Jolle Hän, Jeesus on outo, pitää kysyä näin, Joh. 3:4 Nikodemos kysyi: "Miten joku voisi vanhana syntyä? Miten joku voisi mennä takaisin äitinsä kohtuun ja syntyä toisen kerran?"


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Hieman tarkennusta.

        Raamatun mukaan Pyhän Hengen saa kasteessa, upottamalla.
        Ap. t. 2:38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.

        Vai onko jokin muu tapa saada Jeesuksen lähettämä Henki.

        Uudestisyntymien on oma prosessinsa, mutta vain Jeesuksen löytäneille.

        Jos ajatellaan Nikodeosta, miten Hän, vaikka eli Lain ajan viimeisillä metreillä Piispan tasoisena, ei uudestisyntynyt, on se, ettei Hän lähtenyt seuraamaan Jeesusta, ei siis tehnyt parannusta ja koko prosessi oli Hänelle outo.

        Vahvistus Hänen uskostaan oli selvä; Joh 7;50 Silloin Nikodemos, joka itse oli fariseus ja oli aiemmin käynyt tapaamassa Jeesusta, sanoi:

        Eihän Jeesusta ole Kerhossa ollenkaan, pientä poikkeusta lukuun ottamatta, joten Uudestisyntyminen sekä pelastus, ja syntien anteeksi antaminen on kyseenalaista.

        Joh 7;51 kertoo että Hän oli uskossa, lain alla kuten Kerhossa. "Eihän meidän lakimme mukaan ketään voi tuomita, ennen kuin on kuultu häntä ja otettu selville, mitä hän on tehnyt."

        Jolle Hän, Jeesus on outo, pitää kysyä näin, Joh. 3:4 Nikodemos kysyi: "Miten joku voisi vanhana syntyä? Miten joku voisi mennä takaisin äitinsä kohtuun ja syntyä toisen kerran?"

        "Makasin tuolla Kempeleen vanhan kirkon lattialla, lähellä alttaria, Nokialaispapit olivat siunaamassa minua ja kaaduin suoraan selälleen ja silloin näin en Jeesuksen valon, joka lähti päätäni joulukuusen tavoin, mutta se kantoi taivaaseen asti ja valo oli kun timantteja, ja sitä ei voi sanoin kuvata. kaiketi sama kun Paavalilla, mutta minulta se vei jalat, kolme päivää olin jalaton, mutta lähti myös saatana tästä miehestä."

        Tuosta ei harhapastorille hyvää seurannut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Makasin tuolla Kempeleen vanhan kirkon lattialla, lähellä alttaria, Nokialaispapit olivat siunaamassa minua ja kaaduin suoraan selälleen ja silloin näin en Jeesuksen valon, joka lähti päätäni joulukuusen tavoin, mutta se kantoi taivaaseen asti ja valo oli kun timantteja, ja sitä ei voi sanoin kuvata. kaiketi sama kun Paavalilla, mutta minulta se vei jalat, kolme päivää olin jalaton, mutta lähti myös saatana tästä miehestä."

        Tuosta ei harhapastorille hyvää seurannut.

        Erikoisia nuo saalemin kaatajaiset ja näki vielä tähtiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erikoisia nuo saalemin kaatajaiset ja näki vielä tähtiä.

        Minäkin nään välillä tähtiä. Sinisiä, joskus valkoisia. Varsinkin yällä, mut niitten väri on keltainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Makasin tuolla Kempeleen vanhan kirkon lattialla, lähellä alttaria, Nokialaispapit olivat siunaamassa minua ja kaaduin suoraan selälleen ja silloin näin en Jeesuksen valon, joka lähti päätäni joulukuusen tavoin, mutta se kantoi taivaaseen asti ja valo oli kun timantteja, ja sitä ei voi sanoin kuvata. kaiketi sama kun Paavalilla, mutta minulta se vei jalat, kolme päivää olin jalaton, mutta lähti myös saatana tästä miehestä."

        Tuosta ei harhapastorille hyvää seurannut.

        Mutta säilyt kuitenkin aivottomana loppu elämän.


    • Anonyymi

      "Oon kuunnellut Lopen suviseuroja tässä useampana päivänä ja kuulostaa siltä että samaa evankeliumia julistetaan"

      Ei ole sama ja siinä koko juttu onkin. Pyhä Henki kokoaa samaan uskoon, ja Jumalan valtakunnan evankeliumi jättä ulkopuolelle sellaisen joka ei ota kutsua vastaan.

    • Anonyymi

      veeällät on hyvävelikerho jossa nostellaan käsiä aina välillä j a muina aikoina tehdään urakoita ilman käsien nostelua, ei siellä monta ole joka tutkii itse raamattua ja vielä vähemmän sen sisältöä ymmärtäviä.

      kun on kuunnellut yhden lestapuheen, kaikki on silloin kuunneltu.

      • Anonyymi

        Etkä sinäkään hellarivaari Raamattua tutki

        Taidat olla julkkis jo näillä foorumeilla


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1555
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1384
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1331
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1285
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1248
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1166
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1106
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1106
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1072
    Aihe