sairaus????

Moikka! oon 13 vuotias tyttö, ja mulla nyt on alkanu sattumaan kylkiin. Välillä päätä särkee ja huimaa, oon perusterve. voisko olla syöpää? Kasvain? Sepelvaltimotauti? Vai mitä tää on? Oon stressannu tosi paljon tästä.

15

173

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kerrot olevasi perusterve, joten ei kannata heti ekaks alkaa miettiä syöpäjuttuja.
      Ja sepelvaltimotautikaan ei vielä tuossa iässä ole kovinkaan todennäköinen.
      Sepelvaltimotaudissa alkaa verisuonet pikkuhiljaa kalkkeutua, ja se ei yleensä tapahdu kun vasta vuosien myötä. Vähän vanhempien ihmisten mahdollisiin sairauksiin se kuuluu.

      Onko sulla jo kuukautiset alkanut ?
      Tuollaiset oireet voi liittyä vaikka vaan kuukautisiinkin.

      Onko sulla elämä muuten kunnossa ? Kavereita, ystäviä ? Onko ympärillä ihmisiä, jotka välittää susta ?
      Onko sulla yleisesti hyvä olla, ei ahdistusta tms. ?

      • Kuukautiset ei oo vielä alkanu😊, voi olla kyllä alkamassa. Elämä muuten kunnossa, välillä toki ahdistaa ja masennuttaa tietyt asiat. :) Kavereita ja ystäviä löytyy. Yleisesti hyvä olla :) Kiitos avusta!! 🥰


    • Anonyymi

      Sinä stressaat itseäsi ajatuksella että on jotain vakavaa, ja usein stressi johtaa että saa pään kipeäksi ja huimaa, joten yritä puhua vanhempiesi kanssa asiasta ja käyt vaikka lääkärissä joka tutkii sinut.
      Kylkiin voi sattua eri syistä ja tavallisesti ei ole vakavaa , mutta että pääsisit selvyyteen miksi kylkikipuja niin ainoa on lääkäri joka osaa antaa selvityksen.
      Kun tytöt kehittyy ja kasvaa niin sattaa usein keho ilmaista sen erinlaisilla oireilla .
      Kuten tuo aikaisempiin kirjoitti sinulle niin useat asiat voivat vaikuttaa olemiseen , joten ei tarvitse olla vakavaa.

      • Stressiä taitaa olla juu 😅. Murrosikä voi myös vaikuttaa 👍🏻…


      • Anonyymi
        esgimo09 kirjoitti:

        Stressiä taitaa olla juu 😅. Murrosikä voi myös vaikuttaa 👍🏻…

        Usein sanotaan, että se on juuri se ikä, joka aiheuttaa kaikenlaista.
        Mutta nyt mainitsit itsekin, että murrosikä saattaa vaikuttaa.

        Tässä kohtaa ehkä onkin tuo ikä, joka on vaikuttamassa.
        Murrosiässä ollaan tavallaan yhdellä elämän kynnyksellä, ja pohditaan kaikenlaisia juttuja, naiseksi tulemista, tulevaa elämää, jne.

        Kannattaa jutella ystävienkin kanssa näistä samoista asioista, huomaat, että varmasti heilläkin pyörii mielessä erilaisia ajatuksia tulevaisuudesta, naiseudesta, ym.
        Et ole yksin, monet miettivät samanlaisia.
        Sillä on turhaa stressata itseään, että olisi jokin vakava sairaus, sellaisen kyllä yleensä huomaa omassa voinnissaan. Useimmiten menee niin huonoon kuntoon, ettei elämisestä tule yhtään mitään.

        Kaikkea hyvää sulle, ja hyvää alkavaa kouluvuotta !
        Nauti nuoruudestasi vielä ne vuodet, kun se on mahdollista.
        Meikäläisellä ne ajat meni jo kauan sitten.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Usein sanotaan, että se on juuri se ikä, joka aiheuttaa kaikenlaista.
        Mutta nyt mainitsit itsekin, että murrosikä saattaa vaikuttaa.

        Tässä kohtaa ehkä onkin tuo ikä, joka on vaikuttamassa.
        Murrosiässä ollaan tavallaan yhdellä elämän kynnyksellä, ja pohditaan kaikenlaisia juttuja, naiseksi tulemista, tulevaa elämää, jne.

        Kannattaa jutella ystävienkin kanssa näistä samoista asioista, huomaat, että varmasti heilläkin pyörii mielessä erilaisia ajatuksia tulevaisuudesta, naiseudesta, ym.
        Et ole yksin, monet miettivät samanlaisia.
        Sillä on turhaa stressata itseään, että olisi jokin vakava sairaus, sellaisen kyllä yleensä huomaa omassa voinnissaan. Useimmiten menee niin huonoon kuntoon, ettei elämisestä tule yhtään mitään.

        Kaikkea hyvää sulle, ja hyvää alkavaa kouluvuotta !
        Nauti nuoruudestasi vielä ne vuodet, kun se on mahdollista.
        Meikäläisellä ne ajat meni jo kauan sitten.

        Niin, tääki jatkunu jo kolme vuorokautta.. varmaa lääkärii pikkuhiljaa pitäs jo mennä🤕.


    • Anonyymi

      Missä kunnossa sun niskalihakset on ?
      Onko näköäsi tarkastettu ? Milloin viimeksi ?

      Tosin noi ei kylkikipua tee, mutta oletko ehkä harrastanut lähiaikoina jotain sellaista liikuntaa, tai tehnyt jotain muuta, joka saattaisi rasittaa lihaksia kyljissä ?

      Oletko puhunut asiasta vanhemmillesi ? Tai pystyisitkö puhumaan ?

      • Niskalihakset hieman jumissa huonon asennon takia.😅 Oon käyny melkein joka päivä semi pitkällä lenkillä.. en oo puhunu asiasta vanhemmille, koska en uskalla enkä kykenis… Pelkään aivan järkyttävästi verikokeita, jos mut laitettaisiin päivystykseen..


      • Anonyymi
        esgimo09 kirjoitti:

        Niskalihakset hieman jumissa huonon asennon takia.😅 Oon käyny melkein joka päivä semi pitkällä lenkillä.. en oo puhunu asiasta vanhemmille, koska en uskalla enkä kykenis… Pelkään aivan järkyttävästi verikokeita, jos mut laitettaisiin päivystykseen..

        Mikset uskalla kertoa vanhemmillesi ?
        Ei sua päivystykseen laitettaisi, koska onhan kertomasi mukaan oireita ollut jo useamman päivän.

        Kyljet on voinut tulla kipeiksi sen lenkkeilyn takia, lihakset kipeytyneet.
        Kerrot pelkääväsi verikokeita, mutta pelkäätkö myös vähän liikaa jotakin vakavia sairauksia ?
        Ja jos pelkäät, niin miksi ? Miksi ajattelet, että olisit vakavasti sairas ?
        Onko teillä joku sukulainen ollut tosi huonossa kunnossa, tai jopa kuollut ?
        Ahdistaako noi ajatukset sairauksista sua minkä verran ?

        Olisi hyvä, kun voisit jonkun kanssa jutella.
        Jotenkin tuntuu, että sulla ei ole ihan hyvä olla. Kerro jos oon väärässä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikset uskalla kertoa vanhemmillesi ?
        Ei sua päivystykseen laitettaisi, koska onhan kertomasi mukaan oireita ollut jo useamman päivän.

        Kyljet on voinut tulla kipeiksi sen lenkkeilyn takia, lihakset kipeytyneet.
        Kerrot pelkääväsi verikokeita, mutta pelkäätkö myös vähän liikaa jotakin vakavia sairauksia ?
        Ja jos pelkäät, niin miksi ? Miksi ajattelet, että olisit vakavasti sairas ?
        Onko teillä joku sukulainen ollut tosi huonossa kunnossa, tai jopa kuollut ?
        Ahdistaako noi ajatukset sairauksista sua minkä verran ?

        Olisi hyvä, kun voisit jonkun kanssa jutella.
        Jotenkin tuntuu, että sulla ei ole ihan hyvä olla. Kerro jos oon väärässä.

        mulla kuollut 1 sukulainen sairauteen. pelkään kyllä syöpiä aika paljon.. mulla vähän stressiä koulun alotuksesta, ja perheessä tullut todella suuria muutoksia tosi nopeesti..


      • Anonyymi
        esgimo09 kirjoitti:

        mulla kuollut 1 sukulainen sairauteen. pelkään kyllä syöpiä aika paljon.. mulla vähän stressiä koulun alotuksesta, ja perheessä tullut todella suuria muutoksia tosi nopeesti..

        Ikävää, että on sukulainen kuollut sairauden takia.

        Syöpiä on loppujen lopuksi turhaa pelätä, jos elämä ja eläminen sujuu kohtalaisenkin hyvin.
        Syövissä on yleensä sen verran pahat oireet, ettei tahdo oleminen ja touhuaminen onnistua, ihminen menee aika huonoon kuntoon.

        Koulun alkaminen tosiaankin saattaa stressata, millä mielellä olet menossa ? Jännittääkö siinä jokin asia ?
        Ootko muuten siirtymässä ylä-asteelle ? Osa luokkakavereista saattaa siinä vaiheessa vaihtua.

        Myös perheessä tapahtuneet muutokset voi aiheuttaa ikävältä tuntuvia tunteita, eikä oikein osaa aatella, mitä mieltä itse on kaikesta.

        Kun koulu alkaa, ni onko sulla mahdollista mennä juttelemaan vaikka kouluterveydenhoitajan kanssa, tai kuraattorin ?
        Olisi hyvä ku voisit jutella jonkun aikuisen kanssa, etenkin jos on hankalaa alkaa kotona puhua.
        Eihän se ole kivaa sairauksiakaan pelätä jatkuvasti.
        Yritä keksiä jotain muuta ajateltavaa, äläkä keskity siihen, miltä sun kropassa milloinkin tuntuu.
        Kaikilla on joskus jonkinlaisia epämääräisiä tuntemuksia milloin missäkin päin vartaloa, kehoa, ja yleensä ne on ohimeneviä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ikävää, että on sukulainen kuollut sairauden takia.

        Syöpiä on loppujen lopuksi turhaa pelätä, jos elämä ja eläminen sujuu kohtalaisenkin hyvin.
        Syövissä on yleensä sen verran pahat oireet, ettei tahdo oleminen ja touhuaminen onnistua, ihminen menee aika huonoon kuntoon.

        Koulun alkaminen tosiaankin saattaa stressata, millä mielellä olet menossa ? Jännittääkö siinä jokin asia ?
        Ootko muuten siirtymässä ylä-asteelle ? Osa luokkakavereista saattaa siinä vaiheessa vaihtua.

        Myös perheessä tapahtuneet muutokset voi aiheuttaa ikävältä tuntuvia tunteita, eikä oikein osaa aatella, mitä mieltä itse on kaikesta.

        Kun koulu alkaa, ni onko sulla mahdollista mennä juttelemaan vaikka kouluterveydenhoitajan kanssa, tai kuraattorin ?
        Olisi hyvä ku voisit jutella jonkun aikuisen kanssa, etenkin jos on hankalaa alkaa kotona puhua.
        Eihän se ole kivaa sairauksiakaan pelätä jatkuvasti.
        Yritä keksiä jotain muuta ajateltavaa, äläkä keskity siihen, miltä sun kropassa milloinkin tuntuu.
        Kaikilla on joskus jonkinlaisia epämääräisiä tuntemuksia milloin missäkin päin vartaloa, kehoa, ja yleensä ne on ohimeneviä.

        💕💕oon menossa ihan hyvällä fiiliksellä. Oon siirtymässä yläasteelle, jossa on vain yks mun tuttu.. jännittää se asia, et minkälaisia mun uudet luokkalaiset on. Pystyn mennä juttelemaan kouluterveydenhoitajan kanssa, kiitos avusta! ❤️


      • Anonyymi
        esgimo09 kirjoitti:

        💕💕oon menossa ihan hyvällä fiiliksellä. Oon siirtymässä yläasteelle, jossa on vain yks mun tuttu.. jännittää se asia, et minkälaisia mun uudet luokkalaiset on. Pystyn mennä juttelemaan kouluterveydenhoitajan kanssa, kiitos avusta! ❤️

        Kiva, jos oli jotain apua.
        Varmasti jännittää koulun alku, kun kaverit vaihtuu, mutta varmaan on ihan hyviä tyyppejä, kunhan tutustut.
        Suosittelen menemään juttelee hoitsun kanssa.
        Kaikkea hyvää sulle, tsemppiä!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiva, jos oli jotain apua.
        Varmasti jännittää koulun alku, kun kaverit vaihtuu, mutta varmaan on ihan hyviä tyyppejä, kunhan tutustut.
        Suosittelen menemään juttelee hoitsun kanssa.
        Kaikkea hyvää sulle, tsemppiä!

        kiitos ❤️❤️ Ja kaikkea hyvää myös siulle ❤️


      • Anonyymi
        esgimo09 kirjoitti:

        kiitos ❤️❤️ Ja kaikkea hyvää myös siulle ❤️

        Kiitos!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      124
      2943
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      265
      1229
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1221
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1041
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      1003
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      980
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      936
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      49
      897
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      41
      877
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      43
      789
    Aihe