Jotkut harrastavat laivamatkailun sijaan jahtimatkailua. Eräät ottavat pyssynkin mukaan jahtiin.
Ruotsinlaivalle mennessä tietää pääsevänsä laivamatkalle. Suomenlahden ylittäneillä pienillä pika-aluksillakin tehtiin laivamatka.
Mutta on olemassa pika-aluksia suurempia jahteja. Esimerkiksi Azzam-jahti on 180 metriä pitkä (13 136 GT), kun esimerkiksi reittilaiva SuperSeaCat One oli vain 100 metrinen (4 662 GT).
Koko ei siis ainakaan määritä jahdin ja laivan eroa. Mutta mikä sen tekee?
Missä vaiheessa jahti muuttuu laivaksi?
6
150
Vastaukset
- Anonyymi
Väärä foorumi. Oikea olisi "Laivat ja Merenkulku".
Matkailijalle on yks ja hailee, millä nimellä alusta kutsutaan. - Anonyymi
Jahti-matka on monin verroin kalliimpi , kuin tavallinen risteily tallinkilla tai vinkkarilla. Ne piirtää, kellä on liitua ;)
- Anonyymi
Naurettavaa koodaamista.
- Anonyymi
Jahtimies toivoo pääsevänsä laivalla poraamaan.
- Anonyymi
Jahtimakkaraa piilottamaan, juu. Saksalainen jahtimakkara eli jagdwurst, on hyvinkin täyttävää.
- Anonyymi
Jahti
''alkuaan yksimastoinen pienehkö peräkajuuttainen purjealus, jossa on erityinen masto- ja purjerakenne; nykyisin yleisesti huvipursi tai kilpa-alus, myös moottoroitu''
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1069616
- 494711
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021976Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html421961- 241660
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131401Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,401329Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk54937Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v30913Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31912