Kekkonen oli isänmaallinen

Jo 20 luvulta lähtien Kekkonen oli isänmaan asialla, kaikessa.

38

602

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei ole Kekkosen jälkeen kukaan ihan oikeasti isänmaata johtanut.

• Anonyymi

Tiesitkö aisa, että Turtiaisella on ollut pelkästään pahoinpitelyistä 3 rikostuomiota ja yksi niistä pahoinpitelyistä oli kohdistunut 14 vuotiaaseen poikaan, olisiko Ano peräti lesta, kun lapsiin sillä tavalla sekaantuu? Urkki piti molemmista, miehistä ja naisista, varsinkin venäläisistä miehistä piti, ei niinkään venäläisistä naisista. Urkin toinen poika taas pelkästään venäläisistä miehistä piti silleen hyffää-hyffää malliin!

• Anonyymi

Eikö sitä silloin johdettu Tehtaankadulta.

• Anonyymi

Ahahaa tässä hyvä osoitus miten olet pihalla todellisuudesta. :D

• Anonyymi

VKK spedellä on jalat tukevasti yya-ajassa ja suomettunut venäjäkiimainen turtiais-syndroomasta kärsivä, ei elä tässä päivässä, ei neljään kymmeneen vuoteen. Putosi kärryiltä, perälauta oli unohtunut laittaa kiinni.

• Anonyymi

Kiitos. Tämä avauksesi liittyi Keskustaan, koska Kekkonen edusti Maalaisliittoa ja Keskustaa. Tosin se käsittelee aika vanhoja asioita, joten avaus ei ehkä sen takia saa kovinkaan monelta vastakaikua, vaikka palstan aiheeseen voikin todeta liittyvän. Avauksessa ei ole kuitenkaan tuotu mitään nykypäivään ja nykyhetken Keskustaan viittaavaa. Eikä se ole varsinaisesti keskustelun avaus, koska siinä ei ole esitetty juuri mitään, mihin tarttua. Lisäksi se on heitto, jonka olet esittänyt niin monta kertaa aiemminkin, ettei asiassa ole juuri keskusteltavaa. Ja sitten kuten noista parista vastauksesta huomaat: saat vastauksena pelkätään töräyksiä, koska itse olet täällä harrastanut lähes pelkkiä töräyksiä. Mutta hyvä kuitenkin, että kirjoitit avauksen, joka liittyy palstan aiheeseen!

• Kykkä Kekkosesta keskusteltavaa on esimerkiksi nykyisen syvän johtamisvajeen aikana.

• Anonyymi
        TodellSOTILAS kirjoitti:

Kykkä Kekkosesta keskusteltavaa on esimerkiksi nykyisen syvän johtamisvajeen aikana.

No joo, toi voisi olla hyvä lähestymiskulma keskusteluun. Keskustelua odotellessa.

• Anonyymi
        TodellSOTILAS kirjoitti:

Kykkä Kekkosesta keskusteltavaa on esimerkiksi nykyisen syvän johtamisvajeen aikana.

Kekkonen oli kyllä neukkujen edussa Kykkä Kekkonen....Vai oliko se Kyykky Kekkonen.

• Kekkonen valittiin Korsimon tuomalla ruplakassalla.
        Kekkonen touhusi oikein innokkaasti sotasyyllisyysoikeudenköynnissä.
        Kekkonen pyysi Rysältä nootin 1961.
        Kekkonen hajoitutti SDP:n Moskovan tuella.

• OikeistoSosDem kirjoitti:

Kekkonen valittiin Korsimon tuomalla ruplakassalla.
        Kekkonen touhusi oikein innokkaasti sotasyyllisyysoikeudenköynnissä.
        Kekkonen pyysi Rysältä nootin 1961.
        Kekkonen hajoitutti SDP:n Moskovan tuella.

Hoiti kuitenkin erinomaisesti kaikesta huolimatta isänmaan asioita, kaikkien parhaaksi, 60 VUOTTA.

• PäällikSOTILAS kirjoitti:

Hoiti kuitenkin erinomaisesti kaikesta huolimatta isänmaan asioita, kaikkien parhaaksi, 60 VUOTTA.

1949 syksyllä "kaupungilla puhuttiin" (lainaus Lehtisen kirjasta) että Kekkonen oli tavannut Rysiä Hella Wuolijoen järjestämillä päivällisellä...
        Kekkosesta väitettiin myös että hän oli "Timo".

• Anonyymi

Kekkosella oli pienempi kannatus, kuin Natolla. Natoa vastusti venäjä, mutta venäjä kannatti Kekkosta. Nato ei enää jakanut Suomea, eduskunnassa 188-8 eli yli 90% kannatus. Kekkosella ei koskaan niin korkea ja tarvittaessa venäjä puuttui asiaan ja järjesti Kekkoselle jatkon.

• Anonyymi

60 vuotta työtä isänmaan parhaaksi. Hänen jälkeensä valtaan nousseilla narsisteilla ei pätkääkään Suomen parhaaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

60 vuotta työtä isänmaan parhaaksi. Hänen jälkeensä valtaan nousseilla narsisteilla ei pätkääkään Suomen parhaaksi.

Palvo vaan Kekkosta jos se oloasi helpottaa. Ei ne muut sen jälkeen sen enempää narsisteja ole olleet kuin Kekkonenkaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Palvo vaan Kekkosta jos se oloasi helpottaa. Ei ne muut sen jälkeen sen enempää narsisteja ole olleet kuin Kekkonenkaan.

En minä ketään palvo. Ymmärrän kyllä, että 60 vuotta on pitkä aika, sinä et näköjään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Katselet maailmaa avaimenreijästä jolloin se on kovinkin rajoitteista.
        Mutta kuka presidenteistä ollut enemmän narsisti kuin Kekkonen?
        Mies kun ei kestänyt edes sitä, että joku toinen sai isomman kalan mitä Kekkonen itse.

• Anonyymi kirjoitti:

Katselet maailmaa avaimenreijästä jolloin se on kovinkin rajoitteista.
        Mutta kuka presidenteistä ollut enemmän narsisti kuin Kekkonen?
        Mies kun ei kestänyt edes sitä, että joku toinen sai isomman kalan mitä Kekkonen itse.

Ei käyttänyt Kekkonen narsistiseen tukemiseen vaimoaan eikä lapsiaan, kuten nykyinen Niinistön nyhjäke tekee.

• Anonyymi
        PäällikSOTILAS kirjoitti:

Ei käyttänyt Kekkonen narsistiseen tukemiseen vaimoaan eikä lapsiaan, kuten nykyinen Niinistön nyhjäke tekee.

Kekkosen kampanjan aikana 1956 kyllä oli koko perhe kuvissa vaikka Taneli ja Matti elivätkin jo omillaan ja liekö ollut kotikasvatuksen tulosta niin kaikkihan tietävät mitä Taneli puuhaili jo tuolloin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En minä ketään palvo. Ymmärrän kyllä, että 60 vuotta on pitkä aika, sinä et näköjään.

Edellinen viestisi oli nimenomaan palvontaa naiivissa epärealistisuudessaan. On ok ajatella, että Kekkonen ajatteli isänmaan etua. Sinun kirjoituksesi sitävastoin oli naiivia typeryyttä, joka muuttaa viestisi täysin epäuskottavaksi. Samanlaista epärealistisuutta kuin Stalinin palvonta aikanaan. Mutta silti: on aivan ok pitää Kekkosta miehenä, joka sai aikaan paljon hyvää. Sellainen on ihan terve asenne.

• Anonyymi

Soittokuntaupseerilla on ihanteet kohdallaan, kun jumaloi teloituskomppanian johtajaa?

• Anonyymi

Onneksi näin.
        Sillä uusi Kekkonen tarkoittaisi, että kuuluisimme Venäjän etupiiriin valtiona.

• Anonyymi

Kekkonen välttämättä halusi kommunistit Suomessa mukaan hallitukseen. Fiksu ja viisas mies väliti muistakin kuin omasta navastaan. Piti ihan syystäkin kokoomusta epäluotettavana etenkin ulkopolitiikassa. Urkki oli suuri suomalainen aikoinaan ja on sitä vieläkin.

• Tarkoitin taitava liike.

• Anonyymi

Noin taatusti on.

• Tänäänkin samaa mieltä.

• Huomenna nostan lipun salkoon Kalevan päivän kunniaksi!

• Anonyymi

Silloin suomalaiset pitivät yhtä, oli aitoa yhteishenkeä. Ihmiset kuuluivat johonkin.

Nyt on vain globalistien riisto, jotka pakottaa kansan "yhteishenkeen" eli maksajiksi. Lapset kasvatetaan orjiksi jotka ei kuulu mihinkään ja kiusatut hyljätään aktiivisella sorrolla. Ei ole enää aitoa yhteishenkeä, on vain viha joka keinotekoisesti yhdistää sotaa varten.

Nuo hirviöt jotka huutaa eduskunnassa "yhteistä taakankantoa" ovat kurjien halveksijoita jotka eivät ikinä sataan vuoteen kantaneet yhteistä taakkaa, rakastavat valhetta ja siksi pakottavat muut orjikseen koska itsekin tietävät "yhteishengen" perustuvan vain muiden hyväksikäyttöön.

Saksan diktaattori ja EUn diktaattori ihan yrittävät piilottaa huvittuneisuuttaan kun puhuvat soopaa ja kääntävät katseen alas papereihin jotta katsoja ei huomaisi kun meinaavat nauraa itsekin omille jutuilleen. Äärimmäisen halveksittavia robotteja.

• Tiukkaa asiaa kirjoitit.

• Taitaa Turtiainen ja Väyrynen ymmärtää mistä on tosiasiassa kyse.

• Anonyymi

Kekkonen harrasti "syväjohtamista" Haminan valleilla keväällä 1918.

Hän ilakoi "pääpunikkien" ammuttamisella ja "syvään päähän" toimittamisella.

Alaikäinen 17v lahtari. Siinä teille maan isä!

• Meinaatkos Kapi, että Tanner ja Varjonen olisivat onnistuneet paremmin Suomen johtamisessa? HO HOO, HO HOO!

• Anonyymi

Kun sota oli JO päättynyt niin vain 17 -vuotias verenhimoinen Kekkonen toimi paremman tekemisen puutteessa päälahtarina!

Kummallista on tarinan muuttuminen teloituksen määränneen jääkärin osalta! Kekkosen Vuosisatani 1 -kirjassa puhutaan "että sotilasjoukko kuljettaa keskellään kymmenkuntaa siviilihenkilöä" ja IS:n jutussa ne onkin "pääpunaisia". Samoin tapahtuman aikakuvaus on erikoinen. Yölläkö se Kekkonen käveli noin vain Haminan torilla... Jutun kirjoittaja kuitenkin lainaa ko. kirjaa vaikka Kajaanilaisen jääkärin henkilön nimi on aivan ERI!
      Jauhiainen olikin Kekkosen hyvin tuntema sotilas ja Kajaanissa vaikuttanut jääkäri / kouluttaja Takkinen

Ilta-sanomissa 4.9.2010 on sivulla 26 artikkeli, jossa teloitustapahtuma kuvataan "UUDESSA VALOSSA":

>>>

Teloituksista jäi trauma

"-Yöllä ammuttiin 9 pääpunaista ja minä oli johtamassa ryhmää, joka sen teki."

Näin kirjasi 17 -vuotias Kekkonen päiväkirjaansa vuorokausien 25-26.5.1918 kohdalle tapahtuman, jonka keskipisteeksi hän joutui loppukeväisenä YÖNÄ kesken kävelyn Haminan torilla.

--- Sitten seuraa selostusta Kekkosen sotareissusta ----

Itse hän omien sanojensa mukaan joutui teloittajaksi Haminassa. Kymmenkuntaa vankia saattanut tuttu jääkäri JUHO JAUHIAINEN komensi Kekkosen johtamaan "yhdeksän pääpunaisen" ampumista.

- Kun valmistelut olivat päättyneet, alkoi osuuteni. "Poskelle, laukaise" taisivat olla komentosanani, lukee vuonna 1981 julkaistun Vuosisatani -muistelmien ensimäisessä osassa.

---- Sitten seuraa Haminan tapahtumia tutkineen Olli korjuksen kirjassaan esittämä nimilista Kekkosen todennäköisesti teloittamista punaisista. ----

Jutun on kirjoittanut Timo Myllyniemi

• Anonyymi

urkki piti kokkarit 30 v oppositiossa ,tosi isänmaallinen teko.

• Anonyymi

Näkyy olevan eri nimillä.

TAMMIKUUN 1918 MUISTIINPANOT

https://oa.doria.fi/bitstream/handle/10024/10656/TMP.objres.1434.html?sequence=1

>>Seuraavana sunnuntaina olin suurissa harjotuksissa seminaarilla ja ne kestivät klo 1--4. Iltasella olin huviretkellä Polvilaan ja tanssin siellä hurjasti. Kesken kaiken hälyytettiin kaupunkiin, jossa saatiin tieto, että kaikkialla on syttynyt ilmisota suojelus- ja punakaartien välillä. Meitä jäi vahtiin Strömbergin aktivistikansliaan Eero Rihtniemi, A. Tolonen, O. ja E. Puranen, minä sekä huoneen asukas jääkäri Taskinen o.s. Jauhiainen. Yöllä patrulleerattiin, muttei mitään näkynyt. Seuraavan päivän illalla tuossa klo 9 aikaan kutsuttiin suojeluskunta koolle kaup.talolle ja siellä oli aie ottaa venäläisiltä aseet pois. Ylipäällikkö luutnantti, pankinjohtaja Lindberg paskansi housunsa kuten Papin-Eljas hänen kuullensa sanoi ja tahtoi, ettei niitä otettaisi.>Rouva Saima Jauhiainen 7/1 1960

Helsinki

Sanomalehdistä huomasin, että everstiluutnantti J.B. Jauhiainen on poistunut rajan taakse. Sallinette, että Teille tuntemattomana esitän Teille ja perheellenne osanottoni suuren menetyksenne johdosta.

Syksyllä 1917 saapui jääkäri Taskinen, jonka oikean nimen saimme vasta myöhemmin tietää olevan Jauhiainen, Kajaaniin vapaussodan alkuvalmisteluja varten. Me kajaanilaiset nuoret koulupojat, jotka pääsimme osallisiksi hänen koulutuksestaan, ihailimme nuorta kouluttajaamme. Tämä ihailu säilyi ja lisääntyi myöhemmin rintamalla. Kun silloinen esimies ja esikuva nyt on poistunut, palaavat lämpiminä mieliin ajat yli neljä vuosikymmentä sitten. Niiltä ajoilta säilyy minun muistissani kaunis kuva J.B. Jauhiaisesta.

• Anonyymi

Kekkonen oli huono valehtelijanakin.

Kekkonen: Vuosisatani 1, Otava, 1981, s. 130

https://oa.doria.fi/bitstream/handle/10024/10462/TMP.objres.1484.html?sequence=1

10

LOMALLA KAJAANISSA. JUNAMATKA. VAPPU VIIPURISSA. MARSSI HAMINAAN. PARAATI HELSINGISSÄ 12.5.1918. SODAN JÄLKISELVITTELY JA KIRJEITÄ KOTOA JA KOTIIN.

Kun sota oli päättynyt, sijoitettiin kainuulaisten porukka Haminaan. Palasimme sinne Helsingistä 22. toukokuuta. Vartiotehtävissä kesäiset päivät kuluivat mukavasti. Nälkä tietenkin vaivasi, mutta kyllä siihenkin turtuu.

"Kävelin kerran Haminan tyhjähköllä torilla, kun näin, että sotilasjoukko kuljettaa keskellään kymmenkuntaa siviilihenkilöä. Sotilaiden johtajana oli komppaniamme päällikkö, jääkäri Taskisen nimellä tunnettu mies, joka oli ollut Kajaanissa syksystä 1917 saakka vapaaehtoisten kouluttajana. Nähtyään minut Taskinen komensi minut miesryhmään. Matkamme jatkui Haminan valleille. Siviilimiehet pantiin riviin ja kiväärein varustetut suojeluskuntalaiset parin kolmenkymmenen metrin päähän heitä vastaan. Nyt vasta oivalsin, että kyseessä oli kuolemantuomion täytäntöönpano. Taskinen määräsi minut antamaan ampumiskäskyn. Olin niin hermostunut, että en muista, oliko minulla kivääri vai ei. Mutta sen olen muistavinani, että en ampunut. Kai siinä mainittiin teloitettavien nimet, mutta missä kuolemantuomio oli langetettu, sitä ei kuulutettu.

Kun valmistelut olivat päättyneet alkoi osuuteni. "Poskelle, laukaise", taisivat olla komentosanani.

Se, mitä keväällä 1918 Haminan valleilla tapahtui, taikka se mikä minulle siellä silloin tapahtui, ei ole koskaan jättänyt minua rauhaan, vaikka olenkin sitä häädellyt pois mielestäni. Erikoista on ollut se, että milloin minulla on ollut vaikeuksia, epäonnea, vastoinkäymisiä ja mielipahaa, on mieleeni noussut voimakkaana tämä Haminan tapahtuma kuin painajainen. Voin ehkä jo tässä vaiheessa sanoa, että moneen minun yleisestä mielipiteestä joskus hyvinkin kauas vasemmalle päätyneeseen kannanottooni on ratkaisevassa määrin vaikuttanut tuo onneton päivä Haminassa."

Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      218
      1861
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1738
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      54
      1156
    4. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      16
      966
    5. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      930
    6. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      74
      920
    7. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      46
      815
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      84
      791
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      69
      772
    10. Oli pakko saada sut suuttumaan

Muuten et olis jättäny rauhaan. Miks miehet häiritsee intiimeil wa viesteillä vaik kieltää niit tekemästä
      Ikävä
      18
      752
    Aihe