Kiusattu 10 vuotta sitte jätti mut sairaseläkkeelle

Anonyymi

Opiskelin talonrakentajaksi ja jätin alkoholin tupakan pois, suoriuduin hyvin koulussa kaikista tehtävistä mutta minua kiusattiin.. kiusattiin niin pahasti että 1,5 v aikana sanoin monelle että nyt jätän tän tähän ja jotenki muitten luokkien mukavat fiksut ihmiset sai minja pysymään sen 3 vuotta.. nojoo se siitä valmistuin mutta olin niin palanut loppuun kaikesta kiusaamisesta että masennuin pahasti painoin 68kg ku tuli syömishäiriö ja ennen sitä olin normaalivartaloinen vahva nuori mies 86kg..
sitten makasin koko kesän ahdistuneena riippumatossa ja jouduin käymään traumatologilla sit oli vaan pitkä jyrkkä alamäki menin psykoosiin siitä että syrjäydyin mikä johtui koulukiusaamisest nään edelleen joskus painajaisia koulukiusaajista. Tuntuu vaan niin pahalta että minulta on viety normaali elämä tulot pois sen tack a että minua kiusattiin. Olisi pitäny olla fiksumpi ja odottaa ja mennä aikuisopiskeluun, ja koulukuraattorien mielestä se oli mun oma vika että mua kiusattiin ja koulusta ei ehdottomasti saanu pitää taukoo koska koulun pitää rikastua..... Nytten en edes pysty katsoa uusia opintoja koska olen niin traumatisoitunut että en anna opiskeluille toista mahdollisuutta.

7

123

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kiusaaminen ei ole koskaan kiusatun vika sulla ollut vääränlaiset kuraattorit.

    • Anonyymi

      Aloittajan kannattaa hankkiutua myös jonkun harrastuksen pariin josta saa kavereita...sellainen harrastus missä on vain yksi harrastuskaveri, jos kävisi niin että tulette hyvin toimeen harrastekaverin kanssa

    • Hei,

      Jos sinulla on vielä jonkinlainen hoitosuhde, niin kannattaa ottaa kirjoittamasi asiat puheeksi siellä. Ahdistuksesta, kiusaamisesta tai mistä tahansa mieltä painavasta ongelmasta on hyvä keskustella ammattilaisten tai vertaisten kanssa. Usein keskustelu helpottaa ja voi antaa uusiakin näkökulmia. Myös vertaistuki voi olla voimaannuttavaa.

      Laitan tähän tiedoksesi matalan kynnyksen auttavia tahoja, joihin voit halutessasi olla yhteydessä:

      - Tukinet.net - Tukipisteesi netissä https://tukinet.net/

      Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukihenkilö löytyy esimerkiksi Mieli Tukisuhteesta. https://tukinet.net/teemat/mieli-tukisuhde/tukisuhteet/ ja koulukiusatuille suunnatusta tukisuhteesta https://tukinet.net/teemat/tukea-entisille-ja-nykyisille-koulukiusatuille/tukisuhteet/

      Tukinetissä on myös monenlaisia ryhmächattejä ja keskusteluryhmiä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja. Kahdenkeskisessä Solmussa-chatissä voi jutella päivystäjän kanssa aina ma-to klo 15-19. Ja tässä linkki ryhmächattiin, joka on suunnattu kiusaamista kokeneille https://tukinet.net/teemat/kiusaamista-kokeneiden-ryhmachat-1688928367/ryhmachatit/

      Tukinetin kaikki palvelut saa käyttöönsä rekisteröitymällä palveluun anonyymisti. Osaa palveluista voi käyttää ilmankin rekisteröitymistä.

      Keskusteluapua on mahdollista saada matalalla kynnyksellä myös seuraavilta tahoilta:

      - Valtakunnallinen kriisipuhelin

      Jos soittaminen tuntuu omimmalta vaihtoehdolta, niin valtakunnallinen kriisipuhelin päivystää24/7 numerossa 09 2525 0111.

      - Kriisikeskukset

      Ympäri Suomea toimii myös kriisikeskuksia, joihin voi mennä keskustelemaan paikan päälle. Myös etävastaanotto on mahdollista osassa paikoista. Kriisikeskusten yhteystiedot löytyvät mm. MIELI Suomen Mielenterveys ry:n nettisivuilta: https://mieli.fi/tukea-ja-apua/keskusteluapua-kriisivastaanotoilla/

      Ystävällisin terveisin
      SOS-kriisikeskus/Kata

      • Anonyymi

        Puhuminen auttaa👍


    • Anonyymi

      On se vaan käsittämätöntä miten tätä kiusaamisongelmaa ei millään saada ratkaistua. Ennaltaehkäisy varhaislapsuudessa puuttuu ilmeisesti edelleen kokonaan, kun ei sellaisesta juuri kukaan puhu. Ihmisten elämiä menee pilalle ja se myös maksaa yhteiskunnalle, kuten nyt tässäkin tapauksessa.

      Olen hyvin pahoillani tilanteestasi, olet kokenut suurta vääryyttä. Toivon sydämestäni, että tilanteesi vielä helpottaisi niin paljon kuin mahdollista, kokonaan se kiusaaminen tuskin unohtuu. Toivottavasti pääset vielä jatkamaan opintoja ja saat ihania, korjaavia ihmissuhteita elämääsi. T. Toinen kiusattu

    • Anonyymi

      Miksei kiusaajia voi saada vastuuseen teoistaan vielä jälkikäteen? Tuommoisenkaan rikoksenei pitäisi vanhentua koskaan. Korvauksia menetyistä työtuloista

      • Anonyymi

        Kostamalla monen vuoden takaa toimii.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3487
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2109
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      206
      1805
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      134
      1716
    5. 80
      1165
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      285
      1071
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      130
      999
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      939
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      895
    Aihe