munuaissyövän

hoidosta?

Onko kokemuksia? Mitä hoitoja leikkauksen jälkeen? Miten pitkä parantumis aika ja sairasloma vai palaantuuko työkuntoiseksi ollenkaan?

25

3565

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Marja

      www.cancer.fi -sivuilta saatat löytää vertaistukea keskustelusta.

      Sinne voi myös soittaa ilmaiseen neuvonta-
      numeroon missä tahansa syöpään liittyvässä
      asiassa.

      Minä ainakin sain melko hyviä neuvoja kun soitin
      omaiseni puolesta.

    • Orvokki

      Lueppa tuolta aikaisemmista viesteistä.
      "painon tunne...... aloittaja oli ppp.
      Sieltä löytyy minun tarinani.

      • Orvokki

        Voin hyvin.
        Puhkun voimaa ja elämän iloa.
        Sairaalassa olin maanantaista maanantaihin.
        Neljään viikkoon ei saanut nostaa kiloo painavanpaa.
        Aluksi oli puhti pois, mutta voimat palautui kuitenkin kokoajan.
        Sairasloma kesti 8 viikkoa.
        Olen täysin työkuntoinen.
        Elelen yhdellä munuaisella.
        Odottelen kohta olevaa kontrollia.
        Opin arvostamaan ja välittämään itsestäni.
        Kysele lisää jos jotain ilmaantuu.

        Hyvää jatkoa ja voimia Sinulle.


      • ei enää ole
        Orvokki kirjoitti:

        Voin hyvin.
        Puhkun voimaa ja elämän iloa.
        Sairaalassa olin maanantaista maanantaihin.
        Neljään viikkoon ei saanut nostaa kiloo painavanpaa.
        Aluksi oli puhti pois, mutta voimat palautui kuitenkin kokoajan.
        Sairasloma kesti 8 viikkoa.
        Olen täysin työkuntoinen.
        Elelen yhdellä munuaisella.
        Odottelen kohta olevaa kontrollia.
        Opin arvostamaan ja välittämään itsestäni.
        Kysele lisää jos jotain ilmaantuu.

        Hyvää jatkoa ja voimia Sinulle.

        Hei Orvokki. Kysymyksiä ei enää ole kaikki meni niin ikävästi. Olemme saaneet kaikiin kysymyksiin lääkäreiltä vastauksen. On vain tämä odotus. Hyvää jatkoa sinulle.


      • Orvokki
        ei enää ole kirjoitti:

        Hei Orvokki. Kysymyksiä ei enää ole kaikki meni niin ikävästi. Olemme saaneet kaikiin kysymyksiin lääkäreiltä vastauksen. On vain tämä odotus. Hyvää jatkoa sinulle.

        Elämä on sitten ihmeellistä ja muuttuvaa.
        Kertoilin odottavani tuota ensinmäistä kontrollia. No, nyt on osa siitä takanapäin ja postia on lähtenyt tuonne erikoissairaanhoitoon. Kaikki ei siis ollut kohdallaan. Ensin tuntui pahalta,tietysti tuntuu vieläkin, mutta tämä mahdollisuus oli kuitenkin tiedossa. Eletään vaan päivä kerrallaan ja katsotaan mitä tuleman on.
        Niin kauan kun on elämää on myös toivoa.
        Kaikinpuolin voin kuitenkin edelleen hyvin.


      • Sandra
        Orvokki kirjoitti:

        Elämä on sitten ihmeellistä ja muuttuvaa.
        Kertoilin odottavani tuota ensinmäistä kontrollia. No, nyt on osa siitä takanapäin ja postia on lähtenyt tuonne erikoissairaanhoitoon. Kaikki ei siis ollut kohdallaan. Ensin tuntui pahalta,tietysti tuntuu vieläkin, mutta tämä mahdollisuus oli kuitenkin tiedossa. Eletään vaan päivä kerrallaan ja katsotaan mitä tuleman on.
        Niin kauan kun on elämää on myös toivoa.
        Kaikinpuolin voin kuitenkin edelleen hyvin.

        Täällä olen seuraillut taustalla näitä sairauteeni liittyviä palstoja ja ikäväkseni huomasin, että sinun viimeisin kontrolli ei mennytkään toivotulla tavalla.
        Voisiko kyse olla väärästä hälytyksestä?


      • Orvokki
        Sandra kirjoitti:

        Täällä olen seuraillut taustalla näitä sairauteeni liittyviä palstoja ja ikäväkseni huomasin, että sinun viimeisin kontrolli ei mennytkään toivotulla tavalla.
        Voisiko kyse olla väärästä hälytyksestä?

        Kyllä onneksi se mahdollisuus on olemassa.
        Oli jotain turvonneita imusolmukkeita ja nyt niitä sitten vertaillaan sairaalassa otettuihin kuviin.
        Ultra on vielä ottamatta. Tuntuu pitkältä odottaa.
        Kesti kuukauden kunnes sain ajan ultraan.
        Tapaan parin viikon päästä lääkärini tuolla terveyskeskuksessa ja jutellaan tilanteesta.
        Jotenkin tuntuu, että kaikki on mennyt liian hyvin ja helposti.
        Kai tämä on tiputus todellisuuteen.
        Kaikesta huolimatta voin loistavasti. Kuntoni on parempi kuin koskaan. Jaksan hyvin ja nyt nautin kesälomastakin. Harmi vaan tuo vesisade.

        Tästä sairaudesta tuli minulle iso asia.
        Muutuin sisäisesti sekä myös ulkoisesti todella paljon. Mikä taas on pistänyt suhteen mieheeni kovalle koetukselle. En ole se sama ihminen joka naimisiin mennessämme olin. Kiloja tippunut kymmeniä ja ajatusmaailma ihan toinen. Liikunnasta on tullut tuttu juttu. Entisestä sohvaperunasta on tullut sportti.

        Odotellaan ja katsotaan mitä tuleman on. Kaikki kestetään ja vastaan laitetaan jos syytä ilmaantuu.

        Nyt nautitaan lomasta ja lähdenkin pyöräilemään jos tuo ilma hieman selkenisi.

        Niin KIITOS SINULLE.
        Olit ensimmäinen jonka kanssa ajatuksia sairaudesta tuolla toisaalla vaihdoin.


      • Sandra
        Orvokki kirjoitti:

        Kyllä onneksi se mahdollisuus on olemassa.
        Oli jotain turvonneita imusolmukkeita ja nyt niitä sitten vertaillaan sairaalassa otettuihin kuviin.
        Ultra on vielä ottamatta. Tuntuu pitkältä odottaa.
        Kesti kuukauden kunnes sain ajan ultraan.
        Tapaan parin viikon päästä lääkärini tuolla terveyskeskuksessa ja jutellaan tilanteesta.
        Jotenkin tuntuu, että kaikki on mennyt liian hyvin ja helposti.
        Kai tämä on tiputus todellisuuteen.
        Kaikesta huolimatta voin loistavasti. Kuntoni on parempi kuin koskaan. Jaksan hyvin ja nyt nautin kesälomastakin. Harmi vaan tuo vesisade.

        Tästä sairaudesta tuli minulle iso asia.
        Muutuin sisäisesti sekä myös ulkoisesti todella paljon. Mikä taas on pistänyt suhteen mieheeni kovalle koetukselle. En ole se sama ihminen joka naimisiin mennessämme olin. Kiloja tippunut kymmeniä ja ajatusmaailma ihan toinen. Liikunnasta on tullut tuttu juttu. Entisestä sohvaperunasta on tullut sportti.

        Odotellaan ja katsotaan mitä tuleman on. Kaikki kestetään ja vastaan laitetaan jos syytä ilmaantuu.

        Nyt nautitaan lomasta ja lähdenkin pyöräilemään jos tuo ilma hieman selkenisi.

        Niin KIITOS SINULLE.
        Olit ensimmäinen jonka kanssa ajatuksia sairaudesta tuolla toisaalla vaihdoin.

        ei olisi mitään kummempaa. Tunnustelemallako ne turvonneet imusolmukkeet löytyivät? Minulla seurannassa otetaan verikokeet, ylävatsan ultra, keuhkokuva. Lääkäri vastaanotolla kokeiden jälkeen tunnusteli haavan seudun, kainalon ja kaulan.

        Kyllä tämä sairaus on saanut aikaan enemmän itsensä huolta pitämistä. Liikuntaa olen myös lisännyt, kiloja pudonnut viime syksystä seitsemän, tosin ei ylipainoa juuri ollut. Jotenkin meillä mennyt niin, että odottaisi toiseltakin hieman samanlaista suhtautumista omaan hyvinvointiin.

        Sinulla on selviytyjän asenne sairauteesi. Kiitos myös itsellesi, on ollut mukava kirjoitella kanssasi, meitä kun ei ole kovin montaa juuri tämän syövän kanssa kamppailevia näillä palstoilla. Taitaa olla vähän harvinaisempi lajiaan. Hyvä niin.

        Pidän täällä peukkuja, että mitään ei löytyisikään tutkimuksissa. Hyvää loman jatkoa Sinulle.


      • hoidosta?
        Orvokki kirjoitti:

        Elämä on sitten ihmeellistä ja muuttuvaa.
        Kertoilin odottavani tuota ensinmäistä kontrollia. No, nyt on osa siitä takanapäin ja postia on lähtenyt tuonne erikoissairaanhoitoon. Kaikki ei siis ollut kohdallaan. Ensin tuntui pahalta,tietysti tuntuu vieläkin, mutta tämä mahdollisuus oli kuitenkin tiedossa. Eletään vaan päivä kerrallaan ja katsotaan mitä tuleman on.
        Niin kauan kun on elämää on myös toivoa.
        Kaikinpuolin voin kuitenkin edelleen hyvin.

        Hei Orvokki. Ikävää että kontrollissa löytyi jotain. Toivottavasti on vain jokin "kaiken varalta" tutkimus koska on aina parempi kun varhaisessa vaiheessa huomataan. Tiedän kyllä miten pahalta tuntuu. Kaikkea hyvää sinulle ja voimia.


    • hoidosta?

      Olet ollut todella onnekas kun on löydetty hyvissä ajoissa. Kysymys on puolisoni sairaudesta joka juuri on sitä "oikeaa sukupuolta". Kasvain on jo niin iso että löytyi lääkärin tunnusteltaessa vatsaa käsin. Ultra vahvisti tiedon. Kaikki oireet näin jälkeenpäin ajatellen pitää paikkansa. Verta pissassa, nopea laihtuminen, väsymys, kuumeilu, ruokahaluttomuus. Olisi tietenkin pitänyt mennä heti ensimmäisten oireiden jälkeen lääkäriin mutta töissä vain sinnitellyt eikä ole valittanut. Nyt vain odotusta isotooppi ja ct-tutkimuksiin. Odottavan aika on pitkä vaikka kiitettävän nopeasti on asiat edenneet.

    • Hengissä

      Kokemuksia on.
      Minulta löytyi tuumori n, 60mm munuaisesta 10 vuotta siten.

      Se leikattiin pois siten että munuaisesta lähti melkein puolet pois. Osaresektio, koska vikaa oli myös toisessa munuaisessa jota operoitiin samalla.

      Leikkaus oli raskas (10h) ja laihduin sen aikana 25kg. Kuntoni palasi kuitenkin vuosien mittaan hyväksi liikunnan avulla.

      Sairaslomaa sain 2kk mutta palasin töihin seuraavalla viikolla kun pääsin sairaalasta.
      Työ auttoi siirtämään ajatukset pois syövästä.

      Lekuri kertoi että se oli erittäin ärhäkkää laatua ja vain 20% on hengissä 5v kuluttua.

      No, sitä hengen lähtöä odottelin jonkin aikaa.
      Kun sitä ei alkanut kuukua niin jotenkin unohdin koko jutun.Tosin kontrollikäynnit tuntuivat venäläiseltä ruletilta.

      Mitään muuta kuin leikkaushoitoa en ole saanut eikä siihen tautiin taida muut keinot tepsiäkään.

      Nyt aikaa on kulunut 10 vuotta ja lekuri sanoi että uusiintumisriski on sama kuin ihmisillä joilla munuaissyöpää ei aikaisemmin ole ollut.

      Elämä tyntyy jotenkin extralta ja olen opetellut nauttimaan jokaisesta päivästä.

      • Sandra

        Kiva kuulla välillä selviytymistarina, sillä ennustehan on huono tällä sairaudella.
        Oletko muuttanut ruokavaliota mitenkään sairastuttuasi? Oliko mitään "kiellettyjen" listalla?
        Itse olen alkoholin jättänyt pois kokonaan. En halua rasittaa munuaisia turhaan.


      • Hengissä
        Sandra kirjoitti:

        Kiva kuulla välillä selviytymistarina, sillä ennustehan on huono tällä sairaudella.
        Oletko muuttanut ruokavaliota mitenkään sairastuttuasi? Oliko mitään "kiellettyjen" listalla?
        Itse olen alkoholin jättänyt pois kokonaan. En halua rasittaa munuaisia turhaan.

        Ruokavaliota olen muuttanut enempi kasvispitoiseksi mutta en syövän takia vaan yleisen terveyden ja fyysisen sekä henkisen hyvinvoinnin takia.
        Hikiliikuntaa olen harrastanut kolmesti viikossa.

        Munuaisten vuoksi olen lisännyt vain veden juomista, Litra joka aamu ja päivänmittaan pari lisää.Ehkä vältän lisäaineita aina kun voin valita.

        Minulla ei ole kiellettyjen listalla mitään.
        Vaikka minäkään en alkoholia oikeastaan käytä niin se taitaa palaa maksassa.Tupakkaa en myöskään ole koskaan polttanut.

        Viimeksi lekuri sanoi että munuaissyöpä on perinnöllinen tauti ja se pitää paikkanasa ainakin minun tapauksesani.

        Ratkaisevaa leikkauksen onnistumisessa taitaa olla se kuinka ajoissa se tehdään ja missä kasvain sijaitsee.

        Oletko itse tai läheisesi sairastunut?


      • Sandra
        Hengissä kirjoitti:

        Ruokavaliota olen muuttanut enempi kasvispitoiseksi mutta en syövän takia vaan yleisen terveyden ja fyysisen sekä henkisen hyvinvoinnin takia.
        Hikiliikuntaa olen harrastanut kolmesti viikossa.

        Munuaisten vuoksi olen lisännyt vain veden juomista, Litra joka aamu ja päivänmittaan pari lisää.Ehkä vältän lisäaineita aina kun voin valita.

        Minulla ei ole kiellettyjen listalla mitään.
        Vaikka minäkään en alkoholia oikeastaan käytä niin se taitaa palaa maksassa.Tupakkaa en myöskään ole koskaan polttanut.

        Viimeksi lekuri sanoi että munuaissyöpä on perinnöllinen tauti ja se pitää paikkanasa ainakin minun tapauksesani.

        Ratkaisevaa leikkauksen onnistumisessa taitaa olla se kuinka ajoissa se tehdään ja missä kasvain sijaitsee.

        Oletko itse tai läheisesi sairastunut?

        En ole kuullutkaan, että on munuaissyöpä on perinnöllistä.
        Voidaankohan sitä jollain geenitestillä todentaa?

        Minulta leikattiin oikeasta munuaisesta 1,5 cm:n kokoinen pahalaatuinen kasvain viime elokuussa. Tehtiin osapoisto, eli alaosasta napattiin palanen pois. 60 % leikatusta munuaisesta on jäljellä. Gradus oli II. Leikkauksesta olen toipunut erinomaisesti.

        Ei minultakaan ole muuta kielletty kuin luontaistuotteet enemmissä määrin, mutta eipä niitä ole tullut käytettyä muutenkaan. En tiedä miten tuon kahvin juonnin kanssa, mutta ilman kahvia olisi vaikea tulla toimeen.


      • Hengissä
        Sandra kirjoitti:

        En ole kuullutkaan, että on munuaissyöpä on perinnöllistä.
        Voidaankohan sitä jollain geenitestillä todentaa?

        Minulta leikattiin oikeasta munuaisesta 1,5 cm:n kokoinen pahalaatuinen kasvain viime elokuussa. Tehtiin osapoisto, eli alaosasta napattiin palanen pois. 60 % leikatusta munuaisesta on jäljellä. Gradus oli II. Leikkauksesta olen toipunut erinomaisesti.

        Ei minultakaan ole muuta kielletty kuin luontaistuotteet enemmissä määrin, mutta eipä niitä ole tullut käytettyä muutenkaan. En tiedä miten tuon kahvin juonnin kanssa, mutta ilman kahvia olisi vaikea tulla toimeen.

        Empä tiedä geenitesteistä.Luulen että vaikka se geenivirhe olisi löydettävissäkin niin näköpiirissä ei taida olla geenihoitoja kuitenkaan.

        Aika pienihän tuo sinun tuumorisi oli onneksi.
        Mulla oli 6cm pallukka ja Gradus 3. Puolet munuaisesta otettiin pois. Onneksi ihmisellä on syntymävarusteena melko runsaasti munuaiskudosta.

        Sinullakin oli melkoinen onni että tuumori löytyi ajoissa.Levinneenä ei kai paljoa ole tehtävissä.

        Minulle lääkäri sanoi alussa että normaalia ravintoa mutta raparperiä ei kannattaisi syödä.
        Nyt olen kyllä syönyt vähän jo sitäkin..

        Ei kai sillä ruokavaliolla niin merkitystä ole.
        Syöpään sairastuneena sitä helposti alkaa etsiä syitä sairastumiseen.

        Minulta meni kait kolmisen vuotta kun aloin jo unohtaa koko syövän.Tosin vielä 10 vuoden jälkeenkin asia välillä putkahtaa mieleen.

        Minä taas en ole juonut kahvia koskaan mutta silti sairastuin ;)


    • Orvokki

      Joo, täällä ollaan ja yhä odotellaan tietoa.
      En ole vielä edes tavannut lääkäriä. Röntgenkuvissa näkyi jotain.

      On nää eri tapaukset tosiaan erilaisia.
      Minulla oli ykköstä ja koko kolmisen senttiä ja koko munuainen vietiin.

      Ruuan suhteen nykyään syön paljon vähemmän ja terveellisemmin. Syön tosiaan sen puoli kiloa kasviksia päivässä jota suositellaan. Vältän rasvaa ja sokeria. Kuitenkin joskus nautin entisiäkin herkkujani. Ne ei vaan maistu entiseen verratun hyviltä. Makutottumukset niin muuttuneet. Laihtunut olenkin syksyn jälkeen 45 ja rapiat. Tuo muuttunut ruokavalioni on ollut myös yksi osa jaksamistani.
      Toinen toistaan tukien, syöpä ja laihdutus.
      Parempi sana taitanee olla kuitenkin lopullisesti muuttuneet ruokailutottumukset.

      Muuta ohjetta ei minulle annettu, kun välttää munuaista rasittavia lääkkeitä. Lääkkeitä en paljon muutenkaan syö joten ei ongelma. Alkoholin kuitenkin olen kokonaan jättänyt. En todellakaan tarvitse sitä. Vettä juon entistä enemmän.

      On tämä elämä kummallista. Tarvitaan jotain kamalaa ennenkuin uskoo tähän elämän ihanuuteen.
      Tämä reilu puoli vuotta on ollut ihanaa aikaa. On kyllä vieläkin. On todella oppinut nauttimaan tästä olostaa maan päällä.

      Ei muuta kun odotellaan ja katsellaan sekä ennenkaikkea eletään täysillä.

      Löysin tuota syöpäjärjestön sivuilta tilastotietoa, tästä munuaissyövästä.
      Ei tämä todellakaan ihan yleinen ole. Täälläpäin 99-03 ei yhtään tapausta minun ikäluokassa eikä nuoremmissa naisissakaan ja koko maassakin vain 13 naispuolista tapausta.

      Aurinko paistaa ja minä vaan istun koneella. Ulos kävelylle ja sitten illaksi töihin.

      Hyviä jatkoja

      • Sandra

        Se tiedon odottaminen on kurjinta. Usein kun menee aikaa ennenkuin mitään tarkempaa selviää.

        Oho, siis 45 kiloa olet laihduttanut! Siinä jo olo kevenee kummasti. Varmaan on mahtava fiilis käydä hankkimassa uusia vaatteita huomattavasti pienempää kokoa.
        Minulla tuo ruokapuoli alkaa olemaan muuten aikalailla kondiksessa, mutta kun väsyneenä tulee töistä kotiin, niin jotain makeaa pitäisi saada. Siitä kun vielä pääsisi eroon.

        Kyllähän pikku kitinät ovat jääneet pois sairastumisen myötä ja nauttii luonnossa liikkumisesta ja yleensä rauhallisesta olemisesta.

        Täytyykin käydä tutkailemassa sieltä syöpäjärjestön sivuilta tilastotietoa. En ole huomannutkaan sellaista niillä sivuilla.
        Aika nuorihan tässä ollaan munuaissyöpäläiseksi, 37-vuotiaana sairastuin.

        Olet jaksanut töissä käydä kuitenkin, vaikka raskaita aikoja elelet tietoa odotellessa. Täällä pitelen edelleen peukkuja, että olisi väärä hälytys.
        Jaksamista!


      • Orvokki
        Sandra kirjoitti:

        Se tiedon odottaminen on kurjinta. Usein kun menee aikaa ennenkuin mitään tarkempaa selviää.

        Oho, siis 45 kiloa olet laihduttanut! Siinä jo olo kevenee kummasti. Varmaan on mahtava fiilis käydä hankkimassa uusia vaatteita huomattavasti pienempää kokoa.
        Minulla tuo ruokapuoli alkaa olemaan muuten aikalailla kondiksessa, mutta kun väsyneenä tulee töistä kotiin, niin jotain makeaa pitäisi saada. Siitä kun vielä pääsisi eroon.

        Kyllähän pikku kitinät ovat jääneet pois sairastumisen myötä ja nauttii luonnossa liikkumisesta ja yleensä rauhallisesta olemisesta.

        Täytyykin käydä tutkailemassa sieltä syöpäjärjestön sivuilta tilastotietoa. En ole huomannutkaan sellaista niillä sivuilla.
        Aika nuorihan tässä ollaan munuaissyöpäläiseksi, 37-vuotiaana sairastuin.

        Olet jaksanut töissä käydä kuitenkin, vaikka raskaita aikoja elelet tietoa odotellessa. Täällä pitelen edelleen peukkuja, että olisi väärä hälytys.
        Jaksamista!

        Joo, tulihan se kirje sieltä sairaalasta ja
        kutsu kävi verikokeisiin ja heinäkuussa
        keuhkopolille.
        Eihän tässä näin pitänyt käydä.
        Kaikki piti olla leikkauksen jälkeen OK.
        Elämä kuitenkin on ihmeellistä ja tuntematonta.
        Ei muuta voi kun jälleen odottaa.
        Pelottaa ihan vietävästi.
        Kaikki kuitenkin otetaan vastaan tapellen.

        Jokainen päivä on entistä arvokkaampi,
        muistakaa kaikki se.

        Muistettavahan on myös se,
        että niin kauan on toivoa kun on elämää.
        Kaikesta huolimatta voin paremmin kun koskaan,
        mitä nyt tämä henkinen jaksaminen tekee tiukkaa.


      • Sandra
        Orvokki kirjoitti:

        Joo, tulihan se kirje sieltä sairaalasta ja
        kutsu kävi verikokeisiin ja heinäkuussa
        keuhkopolille.
        Eihän tässä näin pitänyt käydä.
        Kaikki piti olla leikkauksen jälkeen OK.
        Elämä kuitenkin on ihmeellistä ja tuntematonta.
        Ei muuta voi kun jälleen odottaa.
        Pelottaa ihan vietävästi.
        Kaikki kuitenkin otetaan vastaan tapellen.

        Jokainen päivä on entistä arvokkaampi,
        muistakaa kaikki se.

        Muistettavahan on myös se,
        että niin kauan on toivoa kun on elämää.
        Kaikesta huolimatta voin paremmin kun koskaan,
        mitä nyt tämä henkinen jaksaminen tekee tiukkaa.

        Itse olen saanut apua jaksamiseen paikalliselta Syöpäyhdistykseltä. Siellä voi keskustella omasta tilanteesta ja kuulla muiden kokemuksia syövästä. Vaikka syöpälaji ei ole kaikilla sama, niin tunteet sairastumisesta ovat aika lailla samat.

        Vietä kaikesta huolimatta mukava kesä, yritä jotenkin olla ajattelematta asiaa. Niin kauan terve kuin toisin todistetaan, eikö vain?


      • hoidosta?
        Orvokki kirjoitti:

        Joo, tulihan se kirje sieltä sairaalasta ja
        kutsu kävi verikokeisiin ja heinäkuussa
        keuhkopolille.
        Eihän tässä näin pitänyt käydä.
        Kaikki piti olla leikkauksen jälkeen OK.
        Elämä kuitenkin on ihmeellistä ja tuntematonta.
        Ei muuta voi kun jälleen odottaa.
        Pelottaa ihan vietävästi.
        Kaikki kuitenkin otetaan vastaan tapellen.

        Jokainen päivä on entistä arvokkaampi,
        muistakaa kaikki se.

        Muistettavahan on myös se,
        että niin kauan on toivoa kun on elämää.
        Kaikesta huolimatta voin paremmin kun koskaan,
        mitä nyt tämä henkinen jaksaminen tekee tiukkaa.

        Hei Orvokki. Samat tunnelmat täällä. Leikkaus nyt takana ja jatkohoidot edessä. Olisi kiva jos saisin sinun sähköpostiosoitteen omaa en voi laittaa kun on nimellä. Olisi helpompi jutella kahden kesken. Itse en sairasta, mutta miehelläni tämä sairaus on. Peloitaa täälläkin ja elämä muuttuu niin paljon sillä hetkellä kun tieto sairaudesta tulee. Voimia sinulle.


      • Orvokki
        hoidosta? kirjoitti:

        Hei Orvokki. Samat tunnelmat täällä. Leikkaus nyt takana ja jatkohoidot edessä. Olisi kiva jos saisin sinun sähköpostiosoitteen omaa en voi laittaa kun on nimellä. Olisi helpompi jutella kahden kesken. Itse en sairasta, mutta miehelläni tämä sairaus on. Peloitaa täälläkin ja elämä muuttuu niin paljon sillä hetkellä kun tieto sairaudesta tulee. Voimia sinulle.

        Heippa vaan

        No, asia lähti rullaamaan.
        Ne keuhkokuvat syynättiin jo.
        Jotakin niistä ilmeni,
        mutta ei pitäisi olla yhteydessä syöpään.
        Asia kuitenkin selvitellään.
        Ultrat keskiviikkona.
        Sen jälkeen toivotavasti voi huokaista,
        kunhan olen tuloksen kuullut.
        Sähköposti osoitettani en tänne laita,
        ymmärtänet sen.
        Hyvää jatko ja jaksamista


      • Sandra
        Orvokki kirjoitti:

        Heippa vaan

        No, asia lähti rullaamaan.
        Ne keuhkokuvat syynättiin jo.
        Jotakin niistä ilmeni,
        mutta ei pitäisi olla yhteydessä syöpään.
        Asia kuitenkin selvitellään.
        Ultrat keskiviikkona.
        Sen jälkeen toivotavasti voi huokaista,
        kunhan olen tuloksen kuullut.
        Sähköposti osoitettani en tänne laita,
        ymmärtänet sen.
        Hyvää jatko ja jaksamista

        Hyvä, että on jotain selvyyttä asiaan alkanut tulemaan ja vieläpä näyttäisi hiukan valoisammalta kuin aiemmin?


      • Orvokki
        Sandra kirjoitti:

        Hyvä, että on jotain selvyyttä asiaan alkanut tulemaan ja vieläpä näyttäisi hiukan valoisammalta kuin aiemmin?

        Tuli tietoa:
        Syöpäkontrollit meni ihan OK.
        Toi keuhkojuttu ei liity lainkaan tuohon syöpään.
        Verikokeissakin jo tuolla polilla kävin ja asia
        selviää aikanaan. Ei pitäisi olla syytä huoleen.

        HYVÄÄ KESÄISTÄ VIIKONLOPPUA JA KOKO KESÄÄ


      • Sandra
        Orvokki kirjoitti:

        Tuli tietoa:
        Syöpäkontrollit meni ihan OK.
        Toi keuhkojuttu ei liity lainkaan tuohon syöpään.
        Verikokeissakin jo tuolla polilla kävin ja asia
        selviää aikanaan. Ei pitäisi olla syytä huoleen.

        HYVÄÄ KESÄISTÄ VIIKONLOPPUA JA KOKO KESÄÄ

        Tosi hienoja uutisia siis.
        Kuvantamismenetelmät ovat niin tarkat tänä päivänä, että niissä voi näkyä yhtä sun toistakin, mikä ei aina liity syöpään, mutta tällä taustalla mikä meillä on, niin pelästyy tietysti kovastikin kaikesta poikkeavasta.

        Nyt saat siis jatkaa rauhallisin ja varmasti huojentunein mielin kesän viettoa.

        Hyvää kesänjatkoa myös Sinulle!


    • Anonyymi

      Googlaamalla Jim Gordon herbalist Weebly löytää henkilön tarinan joka pelastui patantumattomasta munuaissyövästä löytämänsä luontaistuote koktailin avulla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      95
      2575
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2223
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1927
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1661
    5. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1645
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1616
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1578
    8. 83
      1512
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      113
      1398
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe