Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kiinteistösihteerin palkka?

Yykaakoo

Osaisiko joku kertoa mikä on kiinteistösihteerin palkkataso pääkaupunkiseudulla? Mikä on minimipalkka ja mitä kehtaa pyytää työhaastattelussa? :)

Koulutukseltani olen taloushallinnon merkonomi ja työkokemusta kiinteistöalalta 5-6 vuotta.

9

19502

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Raija

      Itse oon kinteistösihteerinä, jo 7 vuotta alalla Helsingissä. Palkka n. 2500 euroa kk:ssa. Tyytyväinen.

      • Mitä kiinteistösihteeri tekee?


      • Raija
        marella kirjoitti:

        Mitä kiinteistösihteeri tekee?

        ...hoitaa laskuliikenteen, vuokrasopimukset sekä muut yhteistahojen väliset sopimukset (isännöitsijä, rakennuttaja jne)sekä tarvittavan markkinoinnin käytännön toimenpiteet kuten ilmoitukset jne. Monipuolinen työnkuva, ja silti normaalipituinen työpäivä, ei juurikaan ylitöitä ainakaan itselläni. En vaihtaisi työtä kun vielä palkkaus otetaan huomioon. Ukkoni hankkii maisterina vähemmän kuin minä! ;)


      • Raija kirjoitti:

        ...hoitaa laskuliikenteen, vuokrasopimukset sekä muut yhteistahojen väliset sopimukset (isännöitsijä, rakennuttaja jne)sekä tarvittavan markkinoinnin käytännön toimenpiteet kuten ilmoitukset jne. Monipuolinen työnkuva, ja silti normaalipituinen työpäivä, ei juurikaan ylitöitä ainakaan itselläni. En vaihtaisi työtä kun vielä palkkaus otetaan huomioon. Ukkoni hankkii maisterina vähemmän kuin minä! ;)

        ---


      • joka paikassa
        marella kirjoitti:

        ---

        Olen kiinteistösihteerin tehtävissä keskisuomen alueella palkka: 1400 euroa ja kaikkien edellä mainittujen tehtävien lisäksi hoidan tiliönnit, tallennukset ja kaikki muunkin. Olen palkkakuopassa. Vastuuta kyllä on.


      • Onnimanni
        joka paikassa kirjoitti:

        Olen kiinteistösihteerin tehtävissä keskisuomen alueella palkka: 1400 euroa ja kaikkien edellä mainittujen tehtävien lisäksi hoidan tiliönnit, tallennukset ja kaikki muunkin. Olen palkkakuopassa. Vastuuta kyllä on.

        On täysin mahdollista vaihtaa työpaikkaa, vieläpä tuollaisella työkokemuksella luulisi työllistyvän paremmalla palkalla.


      • rapu
        Onnimanni kirjoitti:

        On täysin mahdollista vaihtaa työpaikkaa, vieläpä tuollaisella työkokemuksella luulisi työllistyvän paremmalla palkalla.

        ei mulla noin hyvä palkka ole. reilu 1100 € kk, ja vastuuta on: kirjanpito alusta loppuun tilinpäätöksineen, vuokrankanto, vuokrausten hoitaminen, laskuliikenne, asiakaspalvelu, isännöintitodistukset, rahoituslaskelmien tekoa... Voinkohan pyytää enempi?


      • Treuho
        rapu kirjoitti:

        ei mulla noin hyvä palkka ole. reilu 1100 € kk, ja vastuuta on: kirjanpito alusta loppuun tilinpäätöksineen, vuokrankanto, vuokrausten hoitaminen, laskuliikenne, asiakaspalvelu, isännöintitodistukset, rahoituslaskelmien tekoa... Voinkohan pyytää enempi?

        Miksi ette vaihda paikkaa??? Kuka täysijärkinen tekee noita hommia pikkupalkalla... Työnkuva on monipuolinen ja vaativa. Ei siitä pidä saada mitään nälkäpalkkaa. Ei muuta kuin viesti työnantajalle: palkka nousee tai lähden. JA AVOT! Palkka nousee. Jos ei nouse, työnantaja on kusessa kun lähdet ja viet päässäsi olevan tiedon mukanasi. Tsemppiä paremmille palkoille!


    • Angervo1

      Hae netistä hakusanalla toimistotyön vähimmäispalkkaussuositus. Voit rapu yllättyä.

      Alkuperäiselle kysyjälle : oikea suosituspalkka on Helsingissä 2090-3257 €:oon/ 5:den vuoden kokemuksella, työn haastavuudesta riippuen. Muualla Suomessa 1881-2670 €.

      Ovat siis suosituksia - niitä voi pyytää, eri asia on saako varsinkaan tässä taloustilanteessa, kun kaikki yritykset taiteilee jo pelkän olemassaolonsa kanssa.

      Kannattaa muistaa, että jos saat palkkaa 2000 €, maksaa se yrittäjälle 3000 €, jonka saamiseen tarvitaan myyntiä noin 10 000 €, jotta voidaan palkkojen lisäksi maksaa markkinointi (ylihinnoiteltua!), kiinteistön kulut ja niin edelleen. Sinun mahdollinen laiskuutesi tai ahneutesi voi johtaa siihen, että yrittäjä ei saa oman perheensä laskuja maksettua.

      Mutta kysyjän kohdalla ei varmaankaan tästä ole kyse. Anteeksi purkaukseni, olen yrittäjän vaimo ja näen mikä tällä hetkellä on tilanne. Koko Suomi on tässä jamassa, koska 1,4 miljoonaa työtä tekevää elättää 5,4 miljoonaa ihmistä. Jokainen työssäkäyvä elättää siis melkein neljää ihmistä. Työntekijöistä osa on niitä, joita kiinnostaa ensimmäisenä työpäivänä montako päivää saa olla ilman sairaslomatodistusta olla poissa. Sairastamiset maksaa yrittäjä. Tämä Suomi kaatuu, jos yrittäjällä ei ole varaa maksaa palkkaa tehdystä työstä. Joskus siis pienempikin palkkapyyntö on isänmaallinen teko.

      Ja yrittäjät ei niitä rosvoja tässä maassa ole. Rosvo tässä asiassa on valtio veroineen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2307
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2103
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1718
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1536
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1520
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1447
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1419
    8. 52
      1288
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      64
      1226
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe