Miten tehdään kustomoitu Xubuntu-asennus/live-dvd levy?

Anonyymi

Eli haluaisin siis laittaa omaan kustomoituun Xubuntu-asennuslevyyn paketteja jotka eivät normaalisti kuulu asennuslevyn mukaan, esim. kielipaketit, ntp-daemon, ffmpeg, K3b, VLC, Spotify jne. ja sitten voisi asentaa kaikki ohjelmat samalla kun asentaa Xubuntun, jopa niin ettei tarvita välttämättä edes nettiyhteyttä asennusvaiheessa. Tiedän että tämä on mahdollista mutta miten se tehdään, mitä ohjelmia siihen tarvitaan ja mistä ohjeet??

54

709

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lataa haluamasi ohjelmat asennuksen jälkeen!

      • Anonyymi

        Ei kun idea on se että sitä nettiyhteyttä ei tarvitse ohjelmien asennukseen! Lukekaa aloittajan viestit ajatuksella!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kun idea on se että sitä nettiyhteyttä ei tarvitse ohjelmien asennukseen! Lukekaa aloittajan viestit ajatuksella!

        Kummallsta jos nettiä tarvita käyttiksien ja ohjelmien latailuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kummallsta jos nettiä tarvita käyttiksien ja ohjelmien latailuun.

        Siis kun jotkut paketit poistetaan pakettivarastoista ja siksi ne paketit on hyvä olla siinä itse asennuslevyllä, tajuatko?
        Jos ne taas laittaa tikulle ja komentaa päätteessä "sudo dpkg -i sovellus.deb" niin alkaa käyttis tai oikeastaan dpkg valittamaan riippuvuuksista...tuo dpkg kun ei osaa etsiä ja asentaa niitä riippuvuuksia siinä samalla kun sovellus asennetaan. Sitten jos tekee niin että asentaa Synapticin kautta siten että koittaa asentaa aiemmin jo haettuja paketteja niin se ei jostain syystä aloita sitä asentamista, vaikka pitäisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis kun jotkut paketit poistetaan pakettivarastoista ja siksi ne paketit on hyvä olla siinä itse asennuslevyllä, tajuatko?
        Jos ne taas laittaa tikulle ja komentaa päätteessä "sudo dpkg -i sovellus.deb" niin alkaa käyttis tai oikeastaan dpkg valittamaan riippuvuuksista...tuo dpkg kun ei osaa etsiä ja asentaa niitä riippuvuuksia siinä samalla kun sovellus asennetaan. Sitten jos tekee niin että asentaa Synapticin kautta siten että koittaa asentaa aiemmin jo haettuja paketteja niin se ei jostain syystä aloita sitä asentamista, vaikka pitäisi.

        En minä ymmärrä.
        Kuitenkin normaaliasennus kovalevy toimii USB:n kautta.


      • Anonyymi

        [LUO MUKAUTETTU ISO, JOKA SISÄLTÄÄ ASENNETTAVAT PAKETIT] MITÄ KÄYTÄT MUKAUTETUN UBUNTU ISO:N LUOMISEEN?

        Se on tarina, jolla ei ole mitään tekemistä verkon visualisoinnin kanssa, eikö niin? Kuulen ihmisten sanovan,

        Teen tutkimusta motiivillani monistaa ja levittää visualisointityökaluja, joten tässä blogissa esittelen laajasti hyödyllisiä ohjelmistoja.

        En halua sekaisin käyttöjärjestelmän ytimen parametrien ja ohjelmistoasetusten kanssa, joten päätin luoda ISO-tiedoston, joka pakkaa valmiiksi tarvittavat paketit ja asetukset.

        Joten jos haet Googlesta tavalliseen tapaan, Ubuntu Customization Kit -työkalun artikkeli tulee kärkeen, jos haet japaniksi.

        Asensin sen itse asiassa, mutta jäi jumiin. Virhetutkimuksen aikana havaittiin myös, että tämä työkalu oli Dicontinued, eli kehitys pysäytettiin.

        Päivittäin kehittyvällä ohjelmistolla tämä ei ole kohtalokkaasti "ei hyvää! ".

        Jos aiot silti käyttää sitä, on hyvä, että sinulla on hyvässä kunnossa! ! Näin päädyin

        Mainitsen myös chroottamisen mukavuuden, mutta itse asiassa määritin sen tänään ja pystyin sisällyttämään arkistot ja paketit, jotka todella halusin lisätä helposti.

        Voin vain kiittää kehittäjiä!

        Käytetään Sovelusta Cubicia!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis kun jotkut paketit poistetaan pakettivarastoista ja siksi ne paketit on hyvä olla siinä itse asennuslevyllä, tajuatko?
        Jos ne taas laittaa tikulle ja komentaa päätteessä "sudo dpkg -i sovellus.deb" niin alkaa käyttis tai oikeastaan dpkg valittamaan riippuvuuksista...tuo dpkg kun ei osaa etsiä ja asentaa niitä riippuvuuksia siinä samalla kun sovellus asennetaan. Sitten jos tekee niin että asentaa Synapticin kautta siten että koittaa asentaa aiemmin jo haettuja paketteja niin se ei jostain syystä aloita sitä asentamista, vaikka pitäisi.

        Unohda sudot käytä Cubic sovellusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Unohda sudot käytä Cubic sovellusta.

        Niinhän minä käytänkin, olen jo pariin kertaan sanonut että löysin sen Cubic-sovelluksen.


    • Anonyymi

      Kai se pakettivarasto, mistä nuo mainitsemasi löytyvät ( ainakin Mintissä), asentuu ainakin tikulle.

    • Anonyymi

      Katso netistä, siellä on ohjeet miten luodaan haluttu asennuslevy!

      • Anonyymi

        Ei toi nyt ihan ollut se neuvo jonka halusin mutta löysin sellasen softan kuin Cubic eli Custom Ubuntu ISO Creator, sitä tosin ei suoraan Ubuntun pakettivarastosta löydy vaan ppa-lähteestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei toi nyt ihan ollut se neuvo jonka halusin mutta löysin sellasen softan kuin Cubic eli Custom Ubuntu ISO Creator, sitä tosin ei suoraan Ubuntun pakettivarastosta löydy vaan ppa-lähteestä.

        Ymmärsin että haluat joitain paketteja lisää asennuslevylle, tai levyllä olevia paketteja asennuksen yhteydessä ladattavaksi.

        Nähdäkseni ainoa keino on purkaa asennuslevyn tiedot ja muokata niitä.
        Levykuvaa ei taida saada auki, mutta sen asennuslähteestä löytynee joku muoto, joka on muokattavissa, ja muutettavissa levykuvaksi.

        Ei kun hakemaan tieto netistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärsin että haluat joitain paketteja lisää asennuslevylle, tai levyllä olevia paketteja asennuksen yhteydessä ladattavaksi.

        Nähdäkseni ainoa keino on purkaa asennuslevyn tiedot ja muokata niitä.
        Levykuvaa ei taida saada auki, mutta sen asennuslähteestä löytynee joku muoto, joka on muokattavissa, ja muutettavissa levykuvaksi.

        Ei kun hakemaan tieto netistä.

        Siis jos te viitsisitte lukea viestejäni ajatuksella niin löysin jo tuon Cubicin ja tein sillä jo onnistuneesti muokatun asennuslevyn.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis jos te viitsisitte lukea viestejäni ajatuksella niin löysin jo tuon Cubicin ja tein sillä jo onnistuneesti muokatun asennuslevyn.

        Älä kärttyä sillä nyt vasta kerroit että se homma onnistui.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä kärttyä sillä nyt vasta kerroit että se homma onnistui.

        Ei ole onnistunut, se valehtelee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole onnistunut, se valehtelee.

        En valehtele, sinä tässä valehtelet. Kyllä se levyn luominen onnistui. Enkä minä ole kärttyillyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En valehtele, sinä tässä valehtelet. Kyllä se levyn luominen onnistui. Enkä minä ole kärttyillyt.

        Kyllä tuollainen liki liippaa:
        "Siis jos te viitsisitte lukea viestejäni . ..."


    • Anonyymi

      ei kannata linuxsia laittaa laita windows11pro se käynistyy monta kertaa linuxsia nopeammin ja on paljon vakaampi kuin linuxsit ja lisäksi siihen ei sisälly niin paljon tietoturva uhkia kuin linuxsiin eli olit kuka hyvänsä laita ihmeessä enemmin microsoftin nopea ja vakaa käyttöjärjestelmä eli windows11pro ja microsoft jo suunittelee windows12 siitäkin varmaan tulee pro versio

      • Anonyymi

        Windowsia EI VOI käyttää kuin yhdessä koneessa, ettäs tiedät.


      • Anonyymi

        Windowsiahan ei kannata käyttää, vaan nimenomaan linuxia ja linuxit nimenomaan on vakaampia kuin kaatuileva ja VAKOILEVA windows. Linuxissa ei ole mitään tietoturvauhkia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Windowsia EI VOI käyttää kuin yhdessä koneessa, ettäs tiedät.

        Höpö höpö. Maailmalla on Windowseja ainakin miljardissa koneessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö. Maailmalla on Windowseja ainakin miljardissa koneessa.

        Höpöhöpö itselles, kutakin windowslisenssiä voi käyttää vain yhdessä koneessa ja jos lisenssi on OEM niin sitä ei voi edes siirtää toiseen koneeseen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö. Maailmalla on Windowseja ainakin miljardissa koneessa.

        Vöi vöi vöi.
        Niissä jokaisessa on Windows joka ei toimi toisessa koneessa.
        Tai toimii miten toimii kunnes Microsoft sen huomaa ja aloittaa parkumisen.


      • Anonyymi

        W11 on kamala!


    • Anonyymi

      mutta windows voittaa muuten kaikki linuxsit mennen tullen

      • Anonyymi

        Ilmankos Microsoft onkin niistä kovin kiinnostumut.


      • Anonyymi

        Windows ei voita linuxia missään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Windows ei voita linuxia missään!

        Rahastuksessa muiden tekemillä ohjelmilla kyllä.


    • Anonyymi

      DVD? Mikä se on? Asenna haluamasi kokoonpano toimivassa koneessa, ja kloonaa se sitten sopivalle levyosiolle.

      • Anonyymi

        Etkö muka tiedä mikä on DVD? Äläkä viitsi sössöttää sitä että se on muka vanhanaikainen, koska sitä se ei ole! Vanhanaikainen se on vasta sitten kun ei ole enää asemia tai tyhjiä aihioita joille polttaa.


      • Anonyymi

        Cubic on graafinen sovellus, jossa on integroitu komentorivin chroot-ympäristöpääte. Sen avulla voit luoda mukautetun käynnistettävän Live ISO -kuvan olemassa olevasta Ubuntu ISO -tiedostosta ja tekee säätämisestä erittäin helppoa vaiheittaisen navigointirakenteen avulla. Voit navigoida mukautusprojektissasi taaksepäin- ja eteenpäin-painikkeilla ja lopettaa milloin tahansa. Kun seuraavan kerran käynnistät Cubic-projektin uudelleen, se jatkuu kaikilla aiemmilla ISO-muokkauksilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö muka tiedä mikä on DVD? Äläkä viitsi sössöttää sitä että se on muka vanhanaikainen, koska sitä se ei ole! Vanhanaikainen se on vasta sitten kun ei ole enää asemia tai tyhjiä aihioita joille polttaa.

        Jaa... Nykyaikaisissa kannettavissa ei ole CD/DVD -asemia :(


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa... Nykyaikaisissa kannettavissa ei ole CD/DVD -asemia :(

        Ei ole mutta ulkoisia DVD-asemia kyllä myydään edelleen. Onneksi. Syy miksi ovat kannettavista poistaneet optisen aseman on se että kannettavien pitää olla nykymuodin mukaan mahdollisimman ohuita ja keveitä. Siksi myös monesta läppäristä puuttuu tuiki tarpeellinen ethernet eli RJ45-liitäntä.


    • Anonyymi

      Mikset asenna disketeiltä?

      • Anonyymi

        Oletko taantunut 1970 luvulle ;D


      • Anonyymi

        Vapusen huumorian on vaikea tajuta.


      • Anonyymi

        Disketeiltä? Luuletko olevasi vitsikäs? Ei tuo silti naurattanut ainakaan minua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Disketeiltä? Luuletko olevasi vitsikäs? Ei tuo silti naurattanut ainakaan minua.

        Vaappu on dementoitunut ja vajoomassa sen kultaikaan! 50 vuoden taakse jutuissaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Disketeiltä? Luuletko olevasi vitsikäs? Ei tuo silti naurattanut ainakaan minua.

        Ei sillä nyt ole väliä nauratteko te enhän minä sitä muutenkaan kuulisi tänne asti.


    • Anonyymi

      Hei, itse olen tuon homman tehnyt Live-GParted tikulla. Eli kopioi kaikki osiot ulkoiselle kiintolevylle niin sinulla on valmis "klooni" jonka voit aina palauttaa ja homma toimii. On kätevä ja nopea tehdä.

      • Anonyymi

        Cubic, luo mukautettu Ubuntu ISO ja johdannaiset.


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      129
      3267
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      109
      1311
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1285
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1096
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1061
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      14
      1056
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      979
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      976
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      944
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      46
      854
    Aihe