allekirjotin epähuomiossa jonkun paperin

Anonyymi

Olin ollut muijan kanssa 7v yhdessä, sen isä ei todellakaan tykkää musta,oikeestaa ei oo ollu pahemmin missää kanssakäymisissä kuin pakolliset vierailut jne 2014 elokuussa olu muijan siskon kolmikymppiset, ja istuin sielä yhdessä pöydässä yksin selvinpäin,niin tää muijan isä yllätti mut ja tuli yhtäkkiä puhelemaan ihan mukavia, et mitä kuuluu jne ei se olu ennen niin tehny,mutta jo 3minuutin jälkeen anto jonkun paperin ja kynän et laitatko nimesi,paperi oli sillai taitettu että ei näkynyt kuin allkirjotus kohta ja minä epähuomiossa varmaa justs sen isän mieliks sit nopeesti vedin nimen lukematta. entiedä yhtää mihin se liittyy voi liittyä ihan mihin vain, ehkä voi liittyä naimisiinmenoon tai ihan mihin vaa,kun en tiedä. mut tiedän ettei se oo eduksi mulle eikä se huvikseen tollasta tee, esim. kun muutin muijanluo se oli samassa muuttanut vakuutukset siten että se oli muijan kämpän vakuutuksenottaja ja siten vastuuvakuutus ei koske mua, sekin selvisi sitte ko poikani muutti mun luo ja 13v teki jonku vahingon.ni ei olluka muijal vakuutusta omaa kämppää vaa se oli sen isän nimis,mut se oli vakuutusyhtiön virhe,mut sekää ei olis selvinny ilman sen isän apua. mut nyt tähän kysymykseen miten saan turvaa itselleni tota epähuomiossa allekirjotettua paperia vastaa, pitääkö mun tehdä rikosilmoitus tosta asiasta, ety on faktaa että kiistän,muuten se voi sanoa tiedusteluun mkä paperi oli ettei oo tai repi sen jne mutta jos teen rikosilmoituksen ni sillon oon kiistäny jos se joskus ottaa sen esille. onko mitää neuvoja mulle tässä asiassa??

12

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mielelläni auttaisin, mutta en ymmärtänyt kuin sanoja sieltä tai täältä.

    • Anonyymi

      Et mitenkään, olet itse allekirjoittanut tietämättä mikä paperi on ollut.

      Mitään rikosta ei ole tapahtunut joten on turha mennä poliiseillekkaan tekeen mitään ilmoitusta.

      Mutta tuo paperi liittyy siihen kenen kanssa olet, että isään itseensä ja luulen sen liittyvän joko omaisuuteen joka tyttären hallussa tai tulossa tai siihen että lupauduit paperissa oleen menemättä naimisiin hänrn tyttärensä kanssa.

      Vaihtoehtoja on lukematon määrä ja ainoa vaihtoehtosi on, että juttelet tuon naisen kanssa siitä, mutta uskon ettet luota niin paljoa, joten paperi jää sinulle arvoitukseksi siihen asti kun ns. appiukkosi kupsahtaa.

    • Anonyymi

      Veikkaan, että paperissa allekirjoitit ymmärtäväsi, että et ole oikeutettu avovaimosi tai tulevan vaimosi omaisuuteen etkä hänen isältään mahdollisesti saamaansa perintöön.

      Se, että menit allekirjoittamaan paperin, josta et nähnyt, mikä se oli, kertoo paljon, millainen ihminen olet. Isän huoli sinusta lienee oikeutettu. Jos suostuu allekirjoituksen todistajaksi esimerkiksi testamenttiin, sisältöä ei tarvitse nähdä, mutta paperin otsikko on nähtävä, ja on oltava teksti 'Allekirjoituksen oikeaksi todistavat:'

      Voithan kertoa asian poliisille kirjallisesti, niin sinulle jää tosite siitä, että perut allekirjoituksesi. Tuskin poliisi asialle mitään tekee. Kirjoita myös sinua puijanneelle miehelle ja näytä puolisollesi se kirje.

      • Anonyymi

        Joo,kyllä mulle moni sano etten mitää voi,mut mitä enemmän mietin tota,ni kyllä sopimukset on oltava peruttavissa,muutettavissa,irtisanottavissa ja sopimus voi olla jopa laiton mikä mitätöi sen. Eli pyytelee nimiä vaa vaikkapa testamenttiin,koska niitä ei voi kiistää enää mukamas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo,kyllä mulle moni sano etten mitää voi,mut mitä enemmän mietin tota,ni kyllä sopimukset on oltava peruttavissa,muutettavissa,irtisanottavissa ja sopimus voi olla jopa laiton mikä mitätöi sen. Eli pyytelee nimiä vaa vaikkapa testamenttiin,koska niitä ei voi kiistää enää mukamas.

        Ethän edes tiedä mikä paperi oli, niin miten irtaudut sopimuksesta josta et tiedä oliko edes sopimus.

        Testamentti ei ole sopimus, koklaas perua testamenttisi kun olet haudassa.

        Testamentin mitätöiminen on aika tarkkaan määritelty perintökaaressa, sieltä vain puuttuu valtuutus mitätöidä testamentti kuoleman jälkeen, joka olisi hyvä olla taikka estetään valtuutus.

        Miksi muuten aloituksessa mainitsit että olit selvin päin?

        Siksi koska et ollut ja halusit esittää rentoa miestä apelle ja miellyttää edes jotenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ethän edes tiedä mikä paperi oli, niin miten irtaudut sopimuksesta josta et tiedä oliko edes sopimus.

        Testamentti ei ole sopimus, koklaas perua testamenttisi kun olet haudassa.

        Testamentin mitätöiminen on aika tarkkaan määritelty perintökaaressa, sieltä vain puuttuu valtuutus mitätöidä testamentti kuoleman jälkeen, joka olisi hyvä olla taikka estetään valtuutus.

        Miksi muuten aloituksessa mainitsit että olit selvin päin?

        Siksi koska et ollut ja halusit esittää rentoa miestä apelle ja miellyttää edes jotenkin.

        tuskinpa se oli mikään testamentti,koska ei pahemmin oo varallisuutta ja raha, varmaa just se paperi tehtiinki ko ei mulla oo rahaa, mut jos nyt ollaan tarkkoja ni muijan isä on mulle täysin tuntematon henkilö, ni miksi se paperi olisi mun ja sen isän välinen, asun tyttären asunnossa ni se isä on voinut tehä jonku paperin mun ja tyttären välille koskien vaikka asunnon kunnossapitoa, ainaki milee tulee että siihen tulee vessaremontti ni se isä vaa sano mulle et joo jos sen maksat ni olkoo, olin vaa hiljaa, sit jossai vaihees se alko vaatia lisää et nii lattialämpö siihen sit kans jne en siihenkä sanonut mitää, siis miten ko työtön oon ja en saa lainaa...mut voi se paperi koskea mitä vaa, mut olisko nyt poliisiasema oikea paikka tiedustella miten menetellä, kyllähän ton nimen paperiin hankkiminen oli huijausta ja en saanut ees omaa kopiota,ni voihan se laatia siihen paperiin toisen tai kolmannen sivun lisää koska nimi sillä on jo siinä.


    • Anonyymi

      Olet saattanut antaa valtakirjan aivan mihin tahansa, tai mahdollisesti lähteä takaajaksi hänen lainaansa. Mahdollisesti myös allekirjoitit velkakirjan jolla olet muka lainannut häneltä rahaa. Pienituloisena saat ilmaista oikeusapua, suosittelen käyttämään sitä.

    • Anonyymi

      Ensinnäkin, mitään ei pidä koskaan kirjoittaa alle, ellei tiedä, mikä asia on kyseessä. Siksi toisekseen, kännissä voi sopia vain milloin kirjoittaa sselvin päin alle.
      Ja kolmanneksi, olisiko ollut oma moka?

      • Anonyymi

        siis en ollu kännissä, joo oli oma moka mutta kyllä se ny silti on erehdyttämistä jos joku viralliinen paperi allekirjotetaan sillai, enhän ees tiedä kenen kanssa oon sopinut ja mitä, ei se välttist oo ees mun ja sen isän välillä, kyllä mokat voi perua, moka se oli, en olis sillon uskonut siitä isästä, mut jälkeepäi yks homma todisti et se voi tehdä millasia papereita vaa. Kyllä luulis silti sisällölläki olevan merkitystä, jos ei vaa oo mitää järkeä mun sellasta mennä kirjottaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        siis en ollu kännissä, joo oli oma moka mutta kyllä se ny silti on erehdyttämistä jos joku viralliinen paperi allekirjotetaan sillai, enhän ees tiedä kenen kanssa oon sopinut ja mitä, ei se välttist oo ees mun ja sen isän välillä, kyllä mokat voi perua, moka se oli, en olis sillon uskonut siitä isästä, mut jälkeepäi yks homma todisti et se voi tehdä millasia papereita vaa. Kyllä luulis silti sisällölläki olevan merkitystä, jos ei vaa oo mitää järkeä mun sellasta mennä kirjottaa.

        Mitään ei pidä allekirjoittaa ellei tiedä mitä pitää allekirjoittaa.
        Eikö tätä järki sano? Ota selvää mitä kirjoitit alle, jos asia kiusaa, ja luulisi niin jo kiusaavan.
        Tällä palstalla ei voida kertoa, mitä sinun piti kirjoittaa alle.


    • Anonyymi

      Ymmärtääkseni sopimusoikeudessa on periaate, että vilpilliset sopimukset ovat laittomia. Pelkkä allekirjoitus ei sopimusta vahvista, jos allekirjoittaja ei tiedä mitä on allekirjoittanut. Ehkä se pitäisi myös kyetä näyttämään. Jos asia vaivaa kovasti, olisi se selvitettävä kysymällä toiselta osapuolelta siten että samalla tulee esiin se ettet oie tiennyt mitä olet allekirjoittanut. Juristi tietäisi paremmin. Mistä tahansa ei voi sopia noin vain allekirjoittamalla. Usein vaaditaan viranomaisen vahvistus. Ota selvää mistä oli kyse.

      • Anonyymi

        hienoo eka asiallinen kommentti , eikä mitää et oma moka mitää et voi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1605
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      172
      1273
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1090
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      1047
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      936
    6. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      44
      868
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      861
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      63
      798
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      753
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      748
    Aihe