Moi oon 14 koht 15 v tyyppi ja oon tositosi ujo ja en uskalla puhua lähes kellekkkään koska mulla on r vika. Mun r kuulostaa ihan ku sanoisin e (esim. Koira=Koea) ja mua häiritsee se tosi paljon koska se on niin selvä ja kuuluva vaikka ei tärähdäkkään ja kukaan ei ikinä ymmärrä kun sukunimessä on r kirjain nii joudun tosi ak tilanteisii. Mua on kiusattu siit varmaa nelos luokast enkä enää jaksa. Unelma ammattinkaa ei pääse puhevikasen enkä uskalla esim koulus esittää mitää esitelmii yms. Oon ravannu kaikenmaailma puheterapiois koko lapsuuteni ja se oli pienenä nii musertavaa nähä ku muut oppi mut ite ei. Onks jollai jotai vinkkei tai onko sielun sisaruksii jolla on samankaltane puhevika joka ei tärähdä. Pls auttakaa!!
Luetuimmat keskustelut
- 901419
Olivia Oras
"Yle MOT:n tietojen mukaan Oras oli joutunut sairaalahoitoon helsinkiläisellä kauneusklinikalla tehdyn rasvaimun yhteyde74982- 47851
- 95805
Sinisilmäiselle tutulle miehelle
Iltaisin ikävä pahenee ja olet usein mielessä. Toivon merkitseväni sinulle paljon. On ihan hirveän vaikeaa miettiä, mit67796Nainen ... ala olemaan miehille täysin hyödytön
Otsikossa on paras neuvo jokaiselle naiselle, jonka hän voi koskaan saada. Moni mieshän ajattelee jo nyt, että naiset o159733- 20689
MOT: Nuoren Olivia Oraksen, 27 surullinen kuolema kauneusoperaatiossa :(
MOT:n tietojen mukaan Oras menetti tajuntansa rasvaimua edeltäneessä puudutuksessa. Hänet kuljetettiin Husiin, ja hän ku80630- 51622
- 53618